Hop til indhold

MGP 2010


Gæst freya3010
 Share

Recommended Posts

Gæst freya3010

Var der nogle som så MGP igår??... i så fald hvad er jeres mening om vinder sangen...?

 

Jeg synes ikke at det var den rigtige vinder overhovedet... og så med en kopi start fra "every breath you take"...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Ud fra dem der var med, så synes jeg det var den bedste der vandt.

 

Skulle ikke undre mig om de får en rigtig god placering i norge.

 

Jeg tror også på at de kan høste mange stemmer, især fra østblokken... men synes bare stadig ikke at den er så god...

 

Bryan Rice var min favorit til at vinde.. men oki, den lignede meget sangen fra sidste år, som vi jo ikke kom så langt med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Var der nogle som så MGP igår??... i så fald hvad er jeres mening om vinder sangen...?

 

Jeg synes ikke at det var den rigtige vinder overhovedet... og så med en kopi start fra "every breath you take"...

 

Helt enig, 'Every breath you take' iblandet et ABBA-omkvæd. Virkelig dårlig sang, efter min mening og på grænsen til, hvad man kan kalde plagiat. Var der ikke engang en sag med en sang, der blev diskvalificeret på det grundlag? Selv om ingen af sangene var indenfor min musiksmag, så syntes jeg, at den med Simone havde størst vinderpotentiale i udlandet. Personligt syntes jeg bedst om sangen med Kaya Brûel, men hendes sceneshow brød jeg mig ikke om :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Helt enig, 'Every breath you take' iblandet et ABBA-omkvæd. Virkelig dårlig sang, efter min mening og på grænsen til, hvad man kan kalde plagiat. Var der ikke engang en sag med en sang, der blev diskvalificeret på det grundlag? Selv om ingen af sangene var indenfor min musiksmag, så syntes jeg, at den med Simone havde størst vinderpotentiale i udlandet. Personligt syntes jeg bedst om sangen med Kaya Brûel, men hendes sceneshow brød jeg mig ikke om :???:

 

Der er også snak om at den ricikerer at blive disket... pga. at den minder om andre sange...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline

Nu er jeg ikke den store MGP tilhænger, men demokratiet her i huset vandt og så skulle det ses:mrgreen:

 

Jeg synes det var den rigtige sang der vandt og jeg synes det var dejligt med en mandlig sanger der ikke lyder som et boyband, og en kvindelig sanger der i den grad kunne synge igennem:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har aldrig helt forstået mgp :vedikke: er det ikke meningen at det er en konkurrence hvor nye kunstnere kan blive opdaget? :hmm: for synes da godt nok at der ikke var ret mange jeg ik har hørt om før :vedikke:

 

Altså helt ærligt... Bryan Rice, Kaya Brüel og Sukkerchok :confused: de HAR squ da pladekontrakter og er kendte!?!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

Så meget Police er der altså heller ikke.

 

YouTube - Chanée & N'evergreen - In a moment like this (Eurovision 2010 Denmark)

 

Men jeg indrømmer at der er en del ABBA over den i selve omkvædet.

Men det var klart den der skulle vinde. Begge kunne synge til forskel fra de andre der slet ikke brændte igennem.

 

Bryan Rice, var endnu et enmands Boyband.(Smerte,ulykkelig kærlighed)

Simone kunne ikke synge i den lave ende og jeg kunne slet ikke høre hende andet end i omkvædet.

Kaya´s sang var kedelig.

 

Efter den første gennemgang af sangene, var der kun een jeg kunne nynne, så det skulle bare være den der vandt. Og det gjorde den. :banan:

 

Og så kan Thomas jo lige lave musik.

 

 

Redigeret af Priceman
Link til indlæg
Del på andre sites

Så meget Police er der altså heller ikke.

 

YouTube - Chanée & N'evergreen - In a moment like this (Eurovision 2010 Denmark)

 

Men jeg indrømmer at der er en del ABBA over den i selve omkvædet.

Men det var klart den der skulle vinde. Begge kunne synge til forskel fra de andre der slet ikke brændte igennem.

 

Bryan Rice, var endnu et enmands Boyband.(Smerte,ulykkelig kærlighed)

Simone kunne ikke synge i den lave ende og jeg kunne slet ikke høre hende andet end i omkvædet.

Kaya´s sang var kedelig.

 

Efter den første gennemgang af sangene, var der kun een jeg kunne nynne, så det skulle bare være den der vandt. Og det gjorde den. :banan:

 

Og så kan Thomas jo lige lave musik.

 

 

 

Intro og vers er The Police. Næsten identiske guitar riff og akkorder...Rytmen er knap så tilbagelænet, men sangene kan synges oven i hinanden.

Omkvædet bliver så lidt mere ABBAagtigt a la MamaMia med de brudte oktaver....

Men sangen er en ørehænger, og de synger godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Intro og vers er The Police. Næsten identiske guitar riff og akkorder...Rytmen er knap så tilbagelænet, men sangene kan synges oven i hinanden.

Omkvædet bliver så lidt mere ABBAagtigt a la MamaMia med de brudte oktaver....

Men sangen er en ørehænger, og de synger godt.

 

Jeg tror at man vil kunne finde mange sange der minder om den ene eller den anden.

Indrømmet at jeg tænkte Police/ABBA da de spillede. Men der havde speakeren jo også lige sagt det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er jeg ikke den store MGP tilhænger, men demokratiet her i huset vandt og så skulle det ses:mrgreen:

 

Jeg synes det var den rigtige sang der vandt og jeg synes det var dejligt med en mandlig sanger der ikke lyder som et boyband, og en kvindelig sanger der i den grad kunne synge igennem:-D

 

:5up:

og ingen letpåklædte juhu-piger.:-D

 

Og angående plagiat, dem er der mange af, også fra andre lande.

 

I 68(?) var vindersangen en gammel russisk folkesang som var oversat til engelsk.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har aldrig helt forstået mgp :vedikke: er det ikke meningen at det er en konkurrence hvor nye kunstnere kan blive opdaget? :hmm: for synes da godt nok at der ikke var ret mange jeg ik har hørt om før :vedikke:

 

Altså helt ærligt... Bryan Rice, Kaya Brüel og Sukkerchok :confused: de HAR squ da pladekontrakter og er kendte!?!

 

Øhhh, forveksler du det ikke med X-factor :blink: Det har da aldrig kun været nye kunstnere, der har været med i Grand Prix. Tænk bare på f.eks. Birthe Kjær, Kirsten og Søren, og i udlandet f.eks. Johnny Logan og Carola. Jeg synes altid, der er en blanding af nye og kendte kunstnere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øhhh, forveksler du det ikke med X-factor :blink: Det har da aldrig kun været nye kunstnere, der har været med i Grand Prix. Tænk bare på f.eks. Birthe Kjær, Kirsten og Søren, og i udlandet f.eks. Johnny Logan og Carola. Jeg synes altid, der er en blanding af nye og kendte kunstnere.

:5up:

 

Bjørn Tidemand, Bamse, Tommy Seebach og Brdr.Olsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...