Hop til indhold

Analkirtler


Lykkeliv
 Share

Recommended Posts

Ja, det måtte jo komme på et tidspunkt - jeg står vist med en hund der trænger til at få tømt analkirtler :megaked:

Hun virker lidt irriteret over "noget" bagtil og kurrer på røven jævntligt!

 

Jeg vil gerne prøve at starte med selv at tømme hendes analkirtler og se om jeg ikke selv kan hjælpe hende inden vi smutter til dyrlægen - dette i forsøget på at skåne hende, fordi jeg af erfaring ved hvor forfærdeligt det ville være for hende at have en fremmed til at stikke noget som helst op deromme.

 

Men hvordan søren griber jeg det lige an :confused: Jeg kan sagtens få hende til at stå (nogenunde) stille imens jeg stikker en finger op, men hvad så herfra?

Jeg ved mange gør det selv, så det må jo kunne lade sig gøre :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der var på et tidspunkt en der linkede til sådan en fin tegning herinde tror jeg nok - skal se om jeg kan finde:mrgreen:

 

Edit: her var det

 

http://www.border-terrier.dk/dokumen...nalkirtler.php

Du er en helt-inde :klap:Det vil jeg gå hjem og forsøge mig med og håbe på at det er dét der er galt...

 

Får ondt i maven ved tanken om at hun skal have en dyrlæge til at rode deromme, fordi jeg bare ved at hun vil gå totalt i panik og klynge sig skrigende til mig imens hun med øjnene tigger mig om at hjælpe :megaked:

Hun er ret reserveret omkring numse-området...

Link til indlæg
Del på andre sites

Du er en helt-inde :klap:Det vil jeg gå hjem og forsøge mig med og håbe på at det er dét der er galt...

 

Får ondt i maven ved tanken om at hun skal have en dyrlæge til at rode deromme, fordi jeg bare ved at hun vil gå totalt i panik og klynge sig skrigende til mig imens hun med øjnene tigger mig om at hjælpe :megaked:

Hun er ret reserveret omkring numse-området...

 

Can you blame her:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nææh :mrgreen: Men jeg gad godt hun ikke behøvede at gå sådan i panik over det...

 

Det er bare pokkers svært at træne... Folk kigger så underligt på én når man beder dem at rode ens hund i røven imens man stopfodrer den med godbidder :vedikke:

 

Nå men jeg kan forstå at du så allerede har prøvet det:mrgreen:

 

Kan du ikke bede dit træningshold om det, det må da være en obligatorisk øvelse til hundetræning:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ordner selv beaglerne - eller dvs mest Oscar. Svea kan selv... Men det er som der er linket til. Med den lille forskel at jeg gør det oppefra og ned, altså så jeg holder over halen. Eller... jeg forstår du eller er det volapyk?

Jeg forstår :-D

 

Så har jeg jo dig som livline hvis det går helt galt og jeg ikke kan få noget ud!

 

Lugter det meget grumt? :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du ikke bede dit træningshold om det, det må da være en obligatorisk øvelse til hundetræning:blink:

:lol: Jeg tror næppe jeg får nogle af mine kursister til det, men måske konkurrence holdet som jeg selv deltager på har et par stykker der kan være behjælpelige :hmm:

 

Hvordan spørger man om dét på en pæn måde, du ved, uden at lyde som en... freak?

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol: Jeg tror næppe jeg får nogle af mine kursister til det, men måske konkurrence holdet som jeg selv deltager på har et par stykker der kan være behjælpelige :hmm:

 

Hvordan spørger man om dét på en pæn måde, du ved, uden at lyde som en... freak?

 

Jeg tror bare du skal spørge om der er nogen der vil pille ved damens numse i 5 minutter og så forberede dig på, at alle synes du lyder som en freak:blink:

Jeg er sikker på du nok skal få mange positive tilkendegivelser om hjælp:mrgreen:

 

Godt jeg ikke går på det hold...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

 

Jeg har lige et spørgsmål vedr. de der kirtler - og nu I er i gang, må jeg så lige spørge??

 

Jeg har en lille hvalp - snart fire mdr - og han bider sig sådan i halen hele tiden... Han mangler ikke aktivering og ser ikke syndelig pint ud, så tænker, det handler om, at det bare er sjovt med den der hale (jagter den næsten:stupid:)... Men jeg har også hørt et sted, at det netop kan have noget med analkirtlerne at gøre... Hvordan finder man ud af det? Og har I råd til, hvad jeg skal gøre i denne jeg-bider-mig-selv-i-halen-situation??

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

 

Jeg har lige et spørgsmål vedr. de der kirtler - og nu I er i gang, må jeg så lige spørge??

 

Jeg har en lille hvalp - snart fire mdr - og han bider sig sådan i halen hele tiden... Han mangler ikke aktivering og ser ikke syndelig pint ud, så tænker, det handler om, at det bare er sjovt med den der hale (jagter den næsten:stupid:)... Men jeg har også hørt et sted, at det netop kan have noget med analkirtlerne at gøre... Hvordan finder man ud af det? Og har I råd til, hvad jeg skal gøre i denne jeg-bider-mig-selv-i-halen-situation??

 

Jeg ved ikke om det kan have noget med analkirtlerne at gøre, men jeg mindes at have hørt at det ikke er sundt at hunden jagter sin hale (ved dog ikke hvor).

 

Når vores hund har jagtet sin hale har vi bare afledt ham med noget andet legetøj, han gør det ikke rigtig mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

HEEEY.....

 

Godt råd.... STÅ IKKE LIGE BAG VED og for alt i verden.. STIK IKKE HOVEDET HELT NED SÅ DU KAN SE NOGET.. :fyfy:

Jeg har selv forsøgt og har lært at man SKAL holde sig væk hvis det lykkes.. for når det kommer.. så kommer det !!

:badr:

 

Suzi fik til sidst sine opereret væk.. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tømmer også selv Ling´s, han får det ordnet hjemme i brusekabinen, så der kan blive skyllet bagefter. Og han bliver også lige duppet med klorhexidin bagi bagefter.

 

Og ligesom Lusen vil jeg råde dig til at stå på siden, og holde hovedet væk - lugten er simpelthen ikke til at vaske af hvis du får det i ansigtet/håret... Been there, done that :badr: Og så er det også en meget god ting at bruge gummihandsker.

 

Men det tager et splitsekund at ordne det, derfor gider jeg heller ikke bestille tid hos dr. dyr og bruge både tid og penge på sådan en bagatel ;-)

 

God fornøjelse... :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ordner også selv mine tøsers - Det er hurtigt og nemt og du behøver altså som udgangspunkt ikke stikke noget op! Det er kun hvis kirtlerne sidder placeret meget langt inde - eller hvis de er betændte og det er vigtigt, at de bliver tømt helt.

Fantastisk - du lyder jo som en slags ekspert :mrgreen:

 

Så hvis det går helt galt for mig i dag og jeg slet ikke kan finde ud af det, så ved jeg hvem jeg skal gå til på onsdag - ja? :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline
Fantastisk - du lyder jo som en slags ekspert :mrgreen:

 

Så hvis det går helt galt for mig i dag og jeg slet ikke kan finde ud af det, så ved jeg hvem jeg skal gå til på onsdag - ja? :genert:

 

 

Øhm ... er der ikke noget med at vi plejer at ønske os billeder :mrgreen::mrgreen:

 

( Gad godt se Ekat trykke analkirtler):klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fantastisk - du lyder jo som en slags ekspert :mrgreen:

 

Så hvis det går helt galt for mig i dag og jeg slet ikke kan finde ud af det, så ved jeg hvem jeg skal gå til på onsdag - ja? :genert:

 

Jeg ved ikke, om du kan huske, hvordan det gik sidst jeg skulle pille ved Astagatorens numse???? (hvorfor er det pludselig mig, der kommer til at lyde som en freak nu???)

 

Men jeg kan vise dig, hvordan man gør og så kan du selv udføre i praksis :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...