Hop til indhold

Hunde svømning - Frederikssund Hunde Center ?


KarinaG
 Share

Recommended Posts

Er der nogen af jer der kender Frederikssund Hunde Center ?

 

http://www.frederikssund-hundecenter.dk/

 

Været derude - hørt om stedet - hørt om folkene derude osv.

 

Misja har fået en tur der ud og da vi aldrig har prøvet at være i en hunde svømmehal før, er jeg både spændt og nysgerrig og vil gerne høre om andres erfaringer - gerne med selve stedet.

 

Det lyder som et godt sted, men alt kan jo lyde godt, på skrift :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Min tidligere hund, Ramses, gik til svømning i Roskilde.

 

Det var herligt. Han var lææænge om at lære at svømme, men da det først var lært, så var han næsten ikke til at styre.

 

Hundesvømmehaller har det åbenbart svært. Det kniber for dem at køre i længden. Den i Roskilde lukkede fordi naboerne klagede over larmen..... Det var endda ude på landet..

 

Kan Misja lide at svømme?

Link til indlæg
Del på andre sites

Min tidligere hund, Ramses, gik til svømning i Roskilde.

 

Det var herligt. Han var lææænge om at lære at svømme, men da det først var lært, så var han næsten ikke til at styre.

 

Hundesvømmehaller har det åbenbart svært. Det kniber for dem at køre i længden. Den i Roskilde lukkede fordi naboerne klagede over larmen..... Det var endda ude på landet..

 

Kan Misja lide at svømme?

 

Ja hun elsker at svømme, hvis der er noget at svømme efter - så jeg har altid en tennisbold eller en flyder med. Men hun vil ikke svømme ude om vinteren længere og så ville det jo være perfekt hvis hun kunne i en svømmehal tænker jeg/håber jeg!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja hun elsker at svømme, hvis der er noget at svømme efter - så jeg har altid en tennisbold eller en flyder med. Men hun vil ikke svømme ude om vinteren længere og så ville det jo være perfekt hvis hun kunne i en svømmehal tænker jeg/håber jeg!

 

 

Nåeh, ja... Det kunne jeg jo osse se på din profilside...:lun:

Så bliver hun nok også glad for en indendørs svømmetur. Tag endelig hendes egen bold med. Og evt. godter. Måske skal der en smule overtalelse til den første gang.

 

Min Ramses ville KUN svømme i svømmehal..:roll: Eller hvis jeg gik med ud ved stranden. Jeg fik ham aldrig til at hoppe i søerne her omkring. Så vi tog troligt bus og tog til Kamstrup ved Roskilde en gang om ugen i flere år.....

Der gik det meste af en dag med den tur.. Men det var rigtig dejligt/hyggeligt. Ejeren var enormt sød, og hun havde ikke mere travlt end at hun kunne hjælpe os de første mange, mange gange..

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåeh, ja... Det kunne jeg jo osse se på din profilside...:lun:

Så bliver hun nok også glad for en indendørs svømmetur. Tag endelig hendes egen bold med. Og evt. godter. Måske skal der en smule overtalelse til den første gang.

 

Min Ramses ville KUN svømme i svømmehal..:roll: Eller hvis jeg gik med ud ved stranden. Jeg fik ham aldrig til at hoppe i søerne her omkring. Så vi tog troligt bus og tog til Kamstrup ved Roskilde en gang om ugen i flere år.....

Der gik det meste af en dag med den tur.. Men det var rigtig dejligt/hyggeligt. Ejeren var enormt sød, og hun havde ikke mere travlt end at hun kunne hjælpe os de første mange, mange gange..

Hii nu sidder jeg helt og glæder mig så - det er rigtig dejligt at læse om dine erfaringer og ham Ramses, som en skøn hund med personlighed :lun:

 

På denne her tur har jeg en til at køre os, jeg her ikke selv bil, men bliver det en sussé (staves?) må jeg lige som dig, bare gøre en dag ud af det :-D

 

Misja bliver ikke yngre, hun er allerede nu begyndt at vise tegn på slid på forbenet og jeg vil jo gerne holde hendes led og musker så stærke som muligt - også ind i hendes senior år.

 

Hun er SÅ aktiv ude på de daglige gåture (hopper,stamper, lister mv. efter de frække velsmagende mus) og det ville være et stort tab for hende, hvis hun ikke kunne det længere pga. smerter.

 

Jeg har allerede måtte droppe vores elskede cykelture fordi hun konsekvent gik urent :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

-Så er I nogle stykker der skal af sted sammen?

:banan:øjjjj. Det bliver spændende. Det skal da nok blive en succes;-).

 

Bare sørg for at tørre hende godt inden I tager hjem. Eller måske er der varme på i bilen? Du skal bare være HELT sikker på, at hun ikke ligger stille bagefter og bliver kold.

Når hun lige har svømmet, så er det ikke sikkert, at hun selv oplever afkøling som noget ubehageligt. Så du må passe på hende. --Tag et tæppe med til at lægge om hende mens I kører hjem.

 

Misja er da ikke mere end 6 år, så det er lidt tidligt at få alderdomsskavanker.. Min Silke fylder 8 til april. Hun er efterhånden blevet lidt mere afdæmpet, -hun var meget aktiv som ung. Men hun har da ingen stivhed eller smerter endnu.

 

Men om sommeren svømmer hun også i søerne næsten hver eneste dag. Og hun har fået god tørkost fra Olivers mens hun voksede. Nu får hun hjemmelavet plus et drys glucosamin hver dag. :madtid:

Link til indlæg
Del på andre sites

næh... Jeg kan da godt se, at Misja må være 7 år nu... :roll:

Jah, selv om jeg ikke synes det er gammel - og bortset fra at hun sover mere efter vores 2-timers tur og er blevet meget grå alle vegne, så synes jeg hun har en fin bevæglighed generalt og et super energi og glædes niveau :-D

 

Men der er lige det ene forben, jeg tror alle de spring hun har lavet gennem hele hendes liv, har slidt det lidt - og det er jo derfor jeg er endnu mere obs nu på, at holde hende slank og stærk.

 

Tusind tak for alle dine gode råd, de er skrevet bag øret og vil helt sikkert blive brugt :5up:

 

Jah vi skal 3 hunde og 3 mennesker af sted, alle er svømme-glade hunde der kender hinanden rigtig godt og der bliver serveret kaffe og kage bagefter mens hundene får lov at hygge - det skal nok blive en god dag og jeg er super optimist, efter at have læst dine svar - Endnu en gang tak for dem :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogen af jer der kender Frederikssund Hunde Center ?

 

Frederikssund Hundecenter

 

Været derude - hørt om stedet - hørt om folkene derude osv.

 

Misja har fået en tur der ud og da vi aldrig har prøvet at være i en hunde svømmehal før, er jeg både spændt og nysgerrig og vil gerne høre om andres erfaringer - gerne med selve stedet.

 

Det lyder som et godt sted, men alt kan jo lyde godt, på skrift :-D

 

Vi har været der et par gange.

 

Ingen klager herfra. De er flinke til at hjælpe og forholdene er fine..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Det var jo idag i skulle til Frederikssund hundecenter - hvordan gik det??

 

Fortæl, fortæl........

Ja det var i dag vi kom af sted og det gik over al forventning :banan:

 

Det var en klub-tur og det er noget Hundecenteret gør meget ud af og de har bestemt pladsen og faciliteterne til det, med en opvarmet hyggelig forhal med borde, stole, hylder med godter til rimelige penge til hundene og toilet mv. og et stort vindue ind til svømmehallen.

 

I svømmehallen, der er stor og lys, er der bruser, blæser til at tørre hund med bagefter, svømmeveste og lange liner og selve bassinet er stort og med gode ramper.

 

Først forstod Misja ikke hvad det gik ud på så hun skulle liiige puffes i vandet første gang, men SÅ forstod hun at det bare var vand som i søerne herhjemme og derefter var hun ikke til at få op igen :-D:vuf:

 

Det var så fed en måde at hygge, lege og motionere sin hund på, det at kunne gå med rundt hele vejen og samtidig se, hvordan/hvor godt ens hund svømmer - det var bare super! :5up:

 

Det var også rart at der kun var 1 hund i ad gangen, det gav både ro og overblik for et par nybegyndere som Misja og mig :mrgreen:

 

Det allerbedste er, at der går en bus fra Frederikssund st. helt derud til og hunde må komme med på en børnebillet. På rejseplan.dk vil det kun tage mig ca. 1½ time så det er jo slet ikke slemt og i og med at der er opvarmet opholdsrum, kan hunden sagtens nå at tørre før man skal ud i kulden igen - så jeg vil seriøst finde vej derud med Misja på egen hånd, for vi er begge blevet bidt af en gal hunde svømmehal :lol:

 

Klubben havde en fotograf med og når de får opdateret deres hjemmeside, vil jeg linke derind til så i kan se billeder - måske også nogle af tøsen med to dummies i munden på en gang :vuf:

Redigeret af KarinaG
opdatering.
Link til indlæg
Del på andre sites

Ramses og jeg blev også fuldstændig hooked på svømning, da han først havde lært at svømme uden vest. Han gik til svømning en gang om ugen i tre år.

Og vi skulle også med offentlig transport, -fra Ballerup til Darup ved Roskilde.. Det tog et par timer hver vej..:lol: Men selve rejsen var også bar hygge og undervising i at begå sig i verden..

 

Måske har jeres hundesvømmehal sådan et 10-turs-kort, så du kan få hver svømmetur lidt billigere? Det er jo ret dyrt..

 

Din beskrivelse lyder ellers fuldstændig som jeg husker Ramses' svømmeture.:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ramses og jeg blev også fuldstændig hooked på svømning, da han først havde lært at svømme uden vest. Han gik til svømning en gang om ugen i tre år.

Og vi skulle også med offentlig transport, -fra Ballerup til Darup ved Roskilde.. Det tog et par timer hver vej..:lol: Men selve rejsen var også bar hygge og undervising i at begå sig i verden..

 

Måske har jeres hundesvømmehal sådan et 10-turs-kort, så du kan få hver svømmetur lidt billigere? Det er jo ret dyrt..

 

Din beskrivelse lyder ellers fuldstændig som jeg husker Ramses' svømmeture.:-D

Jow de har både 5 og 10-turs kort hvilket jeg også vil benytte mig af, det kan jo alligevel hurtigt blive en pæn udskrivning pr. måned for min bette pension :lol:

 

Misja fik lov allerede efter 4 baner at få vesten af, for som manden sagde, var det tydeligt at hun var en god svømmer der tog det hele i stiv pote - og måske bliver hun også bedre til at håndtere rejser, når vi først kommer i gang og af sted så ofte - hun stresser pga. glæde/forventning/iver :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

SKAL de have vest på? Det har Luna aldrig haft i svømmeren. Gårdhundene havde det, men de var heller ikke ligefrem glade for turen:mrgreen:

 

Det anbefales, at hunde der ikke er i "svømme-form" eller hunde der er nervøse, benytter en svømmevest, på de første ture.

 

Det giver dem flere kræfter til, at overkomme den store oplevelse! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det anbefales, at hunde der ikke er i "svømme-form" eller hunde der er nervøse, benytter en svømmevest, på de første ture.

 

Det giver dem flere kræfter til, at overkomme den store oplevelse! :5up:

Præcis!

 

Jeg er da heller ikke i tvivl om, at de første 2 ture med vest på, sparede Misja for en hel del spildte kræfter kva at hun var en smule stresset.

 

Lige så snart manden kunne se at hun ingen problemer havde, var det helt ok at hun fik den af igen og jeg behøver ikke at gøre brug af den næste gang vi kommer - det synes jeg alt-i-alt er fint nok, han er jo også nødtil at sikre sig at hunden klare det fint så der ikke sker nogen uheld ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...