Hop til indhold

Den positive tråd


Lonny
 Share

Recommended Posts

Igår da jeg var ude og gå med Akira om aftenen, kommer der en stor hund hen mod os. Jeg får Akira i bliv og stopfoder hende med godbidder, og hun bliver, selvom den anden hun kommer meget tæt på.. ejeren kunne ikke kalde den til sig..

 

Og idag redddede Akira mig da vist også fra at brænde hytten ned, hvis det kan ske på et keramisk komfur..:5up:

 

Er bare så stolt af hende.. Hun er bare blevet så dygtig og så lydig at nu kommer hun faktisk hver gang jeg kalder eller fløjter på hende :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 447
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hold da op hvor er I gode, sikke dog en kontakt I har :-D

 

Ja, og det fortsætter :lun:

 

Skal dog siges, at mit i al glæden, er kræet begyndt at trække i linen :stupid: Ikke noget slemt, men han glemmer ligesom, at der er en begrænsning temlig meget meget oftere end han plejer :damn: Æv, men nok min egen skyld, for pludselig gik han ligesom bare perfekt og så glemte jeg at belønne ham jævnligt :genert:

 

Idag trænede jeg plads blot 10 meter fra en far og søn der spillede freesbee :shock: Han kiggede mod dem 3-4 gange mens vi trænede, meeeget nysgerrig og "jeg løber nok om lidt"-agtigt, men igen, uvending og så var han på igen :banan: Og trænede sit og dæk og kom ved dem (dog med hans ryg MOD dem :mrgreen:), totalt succes!

 

Dog overskred jeg hans grænse, da der kom én med sin gravhund løs kun 2 meter fra os :oops: Der forsøgte han altså at trække afsted med mig, da den var tættest på! Men tror også kun han kunne blive ved mig så længe, fordi jeg havde fat i selen på ham.

 

Men på aftenturen, åååh, han var god! 3 gange skulle han til at spurte hen til nogle andre hunde, men han vente sig straks jeg sagde "Møffe".

 

Dog besluttede han sig for at gå efter en lille hund, han havde hilst på og fået et "skrid-pomfrit" svar fra.. Da han ikke reagerede på "Møffe", skulle jeg til at gå efter ham - men den lille djævel blev da godt nok sur! :shock: Virkelig, der blev vist tænder! Og markeret MEGET heftigt! Dog kun med savl i Møffes pels til følge. Men han var altså god. Han vendte bare siden til og kiggede væk! Og trissede så stille, lidt chokeret tilbage til mig og fik en godbid :ae:

 

Men ellers var han super dygti'! Og vi mødte lille Bastian både på morgen og aftenturen og han er bare så god så god så god med ham :hjerte: Bastian er 3½ måned og rottweiler/schæferbla. og Møffe lægger sig bare ned og lader Bastian kravler rundt og bide og daske og stikke hele grøderen ned i Møffes mund :lun:

 

Totaaalt nuser at studere dem! Og hvordan Møffes smider sig ned, så Bastian kan overfalde ham, hvis han kommer til at vælte Bastian, så Bastian ikke får mindreværskomplekser :mrgreen:

 

Vi var ude at gå, og Sherlock var løs. Pludselig laver han nogle underlige spring imens han løber, som om han jager noget i græsset (En mus, går jeg ud fra). Jeg kalder på ham, og anden gang jeg råber hans navn, kommer han spurtende! Total succes!

 

(Jeg kan jo sådan set ikke være sikker på at der overhovedet var noget i det græs, men så lever jeg bare i lykkelig uvidenhed :mrgreen:)

 

Ai, hvor fedt! :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

:banan:

 

Sherlock tullede rundt med en cocker spaniel, i dag. Jeg kaldte på ham, og så kom han spurtende :shock: Tre gange kaldte jeg ham til mig. Jeg kunne kalde ham hen til mig for at få snor på. Det er aldrig sket før, at han er kommet på indkald, når han legede med andre hunde. Jeg understreger aldrig!

 

Nu er Adele glad :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var til unghunde træning i dag, og det gik bare så godt :-D

 

Luna pev lidt til at starte med, det var lidt hårdt at være på sådan en bane med en masse nye hunde man ikke lige kunne komme til at lege med, men det gik heldigvis hurtigt over.

 

Jeg fik hendes opmærksomhed, og hun lavede sit 12 gange i træk med forstyrrelser, hun bakkede mod target, hun kom på plads, hun løb ud til target, hun kunne håndtarget, hun kunne dæk, og hun kunne til og med "kys" :lun:

 

Kort sagt, hun kunne alt i dag, hun var bare så dygtig :5up:

 

Da vi skulle gå var der en af de andre kursister der stoppede mig og spurge om vi ikke var kommet på et forkert hold, for hun mente Luna var så dygtig at vi burde have været på et mere avanceret hold :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ai, hvor fedt, Lonny! :klap:

 

Og så i sær oven i alt det unghunde-efter-isolation fjant! :5up:

 

Tillykke med den tilbagevundne træningsfreak :mrgreen:

 

Det var jo netop grunden til at vi valgte dette unghundehold, fordi at så var der plads til al hendes fjanteri, men der var slet ikke noget af det, hun var bare så god :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var til unghunde træning i dag, og det gik bare så godt :-D

 

Luna pev lidt til at starte med, det var lidt hårdt at være på sådan en bane med en masse nye hunde man ikke lige kunne komme til at lege med, men det gik heldigvis hurtigt over.

 

Jeg fik hendes opmærksomhed, og hun lavede sit 12 gange i træk med forstyrrelser, hun bakkede mod target, hun kom på plads, hun løb ud til target, hun kunne håndtarget, hun kunne dæk, og hun kunne til og med "kys" :lun:

 

Kort sagt, hun kunne alt i dag, hun var bare så dygtig :5up:

 

Da vi skulle gå var der en af de andre kursister der stoppede mig og spurge om vi ikke var kommet på et forkert hold, for hun mente Luna var så dygtig at vi burde have været på et mere avanceret hold :mrgreen:

 

Det er bare så dejligt, når det hele gå som det skal!

Og hvor er det bare en fed ting at få at vide, at man burde være på en mere avanceret hold :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var jo netop grunden til at vi valgte dette unghundehold, fordi at så var der plads til al hendes fjanteri, men der var slet ikke noget af det, hun var bare så god :lun:

 

Det er da bare for dejligt!:banan:

 

Petrines stressniveau er for heftigt nedadgående, var til træning med 3 stk chihuahua, der bekræftede alle fordomme om racen, Petrine var til at styre og rimeligt stille det meste af tiden :klap: håber dog ikke hun ender som labrador :hmm:

 

Sådan, Petrine! :yeah:

 

(Petrine i dobbeltbetydning)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var til unghunde træning i dag, og det gik bare så godt :-D

 

Luna pev lidt til at starte med, det var lidt hårdt at være på sådan en bane med en masse nye hunde man ikke lige kunne komme til at lege med, men det gik heldigvis hurtigt over.

 

Jeg fik hendes opmærksomhed, og hun lavede sit 12 gange i træk med forstyrrelser, hun bakkede mod target, hun kom på plads, hun løb ud til target, hun kunne håndtarget, hun kunne dæk, og hun kunne til og med "kys" :lun:

 

Kort sagt, hun kunne alt i dag, hun var bare så dygtig :5up:

 

Da vi skulle gå var der en af de andre kursister der stoppede mig og spurge om vi ikke var kommet på et forkert hold, for hun mente Luna var så dygtig at vi burde have været på et mere avanceret hold :mrgreen:

Hvor ER det bare super, Lonny :5up:

 

Tillykke med jer begge og sørg nu for både at nyde det og ikke at over-gøre det der træning igen (kan man let fristest til med sådan susser som i har pt.) :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor ER det bare super, Lonny :5up:

 

Tillykke med jer begge og sørg nu for både at nyde det og ikke at over-gøre det der træning igen (kan man let fristest til med sådan susser som i har pt.) :blink:

 

Vi træner rent faktisk ikke særlig meget herhjemme, så jeg tror bestemt ikke at der er nogen chance for at vi overtræner, de sidste 4 dage har vi slet ikke trænet :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Vi var til træning i går, og Luna var igen bare så dygtig :klap:

 

Jeg ved slet ikke hvad der går af min lille smukke tøs i øjeblikket, i går kunne jeg slet ikke få hende til at holde pause, hendes øjne veg ikke fra mig, og jeg måtte tvinge hende til at holde pauser :mrgreen:

 

Normalt træner vi aldrig uden snor, da jeg er helt overbevist om at hun bare vil løbe hen til de andre hunde, men i går var vi kun to på pladsen og Luna var så fokuseret, så jeg smed snoren...

Og hun ænsede overhovedet ikke Misja, hun lavede bare øvelser sammen med mig og hun var så dygtig :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Vi var til træning i går, og Luna var igen bare så dygtig :klap:

 

Jeg ved slet ikke hvad der går af min lille smukke tøs i øjeblikket, i går kunne jeg slet ikke få hende til at holde pause, hendes øjne veg ikke fra mig, og jeg måtte tvinge hende til at holde pauser :mrgreen:

 

Normalt træner vi aldrig uden snor, da jeg er helt overbevist om at hun bare vil løbe hen til de andre hunde, men i går var vi kun to på pladsen og Luna var så fokuseret, så jeg smed snoren...

Og hun ænsede overhovedet ikke Misja, hun lavede bare øvelser sammen med mig og hun var så dygtig :banan:

 

Hold op hvor er det bare lækkert at høre Lonny.

 

Hvor er Luna bare en stjerne :banan::5up:

 

Det lyder til at det var en herlig gang træning i to fik jer... Lækkert..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold op hvor er det bare lækkert at høre Lonny.

 

Hvor er Luna bare en stjerne :banan::5up:

 

Det lyder til at det var en herlig gang træning i to fik jer... Lækkert..

 

Ja, det var bare så godt, man går fra pladsen med sådan en dejlig følelse i maven, sådan en "dig og mig" følelse :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Ja, det var bare så godt, man går fra pladsen med sådan en dejlig følelse i maven, sådan en "dig og mig" følelse :lun:

 

Absolut - Jeg kender det. Det er en vidunderlig følelse..

 

Jeg fik den også i går efter vores dogdancing træning, hvor jeg bare var så imponeret af Caia og hendes glæde ved at udføre øvelserne... Smukt :lun:

 

Men er virkelig glad for at høre dig og Luna har fundet hinanden igen, og at hun har fået glæden tilbage ved at træne :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var til træning i går, og Luna var igen bare så dygtig :klap:

 

Jeg ved slet ikke hvad der går af min lille smukke tøs i øjeblikket, i går kunne jeg slet ikke få hende til at holde pause, hendes øjne veg ikke fra mig, og jeg måtte tvinge hende til at holde pauser :mrgreen:

 

Normalt træner vi aldrig uden snor, da jeg er helt overbevist om at hun bare vil løbe hen til de andre hunde, men i går var vi kun to på pladsen og Luna var så fokuseret, så jeg smed snoren...

Og hun ænsede overhovedet ikke Misja, hun lavede bare øvelser sammen med mig og hun var så dygtig :banan:

 

Ei, hvor dejligt med Luna! :banan:

 

Jeg skal vist ikke snakke om mig og Møffes træning - han er blevet lømmel igen :mrgreen: Dog ikke helt så slemt som før, heldigvis da :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ei, hvor dejligt med Luna! :banan:

 

Jeg skal vist ikke snakke om mig og Møffes træning - han er blevet lømmel igen :mrgreen: Dog ikke helt så slemt som før, heldigvis da :lol:

 

Jeg stoler heller ikke på at Luna's lømmel perioder helt er overstået endnu, men for hver gang jeg kan se hvordan hun vil ende ud med at blive som voksen, så bliver jeg mere og mere stolt af hende :lun:

 

Og tænkt sig, om bare 8 måneder så begynder hun at træde ind de voksnes rækker, og hvis hun minder bare lidt om Baldur, så vil jeg dag for dag kunne se hende blive mentalt moden, samarbejdsvillig og have en langt større tålmodighed og forståelse for hvad jeg vil have hende til :lun:

 

Uh hvor jeg glæder mig :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er også bare så glad i dag, jeg tog en dummy med ud på gåturen for første gang siden Misja blev syg.

 

Det gik SÅ godt og hun var bare på-på-på :banan: Både hvad angik alm. vand-apportering og genstands søg, så vi fik rigtig nydt hinanden, vejret og livet lige som før :lun:

 

Jeg optog en lille video (klik på billedet) med hendes sidste apport, hun er en smuule forpustet, men her har hun også været i gang i 1½ time i det hele og så er det okay at pruste en smule :vuf:

 

th_cb7c0be3.jpg

 

Det er optaget med min nye mobil, så derfor den lidt ringe kvalitet..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg stoler heller ikke på at Luna's lømmel perioder helt er overstået endnu, men for hver gang jeg kan se hvordan hun vil ende ud med at blive som voksen, så bliver jeg mere og mere stolt af hende :lun:

 

Og tænkt sig, om bare 8 måneder så begynder hun at træde ind de voksnes rækker, og hvis hun minder bare lidt om Baldur, så vil jeg dag for dag kunne se hende blive mentalt moden, samarbejdsvillig og have en langt større tålmodighed og forståelse for hvad jeg vil have hende til :lun:

 

Uh hvor jeg glæder mig :klap:

 

Uh, kan jeg godt forstå :lun:

 

Jeg er også spændt på, hvordan Møffe ender ud :lol: Om det bliver så meget anderledes eller hvordan osv.

 

Men nu har jeg da oplevet, hvordan han KAN være :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

De sidste par måneder har Elvis været HELT umulig på en træningsbane :stupid:Han har gået med snuden i jorden det meste af tiden og har været umulig at komme i kontakt med - alt var bare mere spændende end mig.

 

Jeg siger bestemt ikke, den periode er overstået, men i dag var en kæmpe fremgang :-D I stedet for at gå en lille tur inden træningen, gik jeg i dag i stedet på selve træningsbanen for at han måske kunne få overstået det meste af "snusningen", og jeg tror faktisk det var med til at hjælpe lidt på det. Derudover havde jeg nogle kæmpe godbidder (bl.a. Olivers Beef Bites, som er på størrelse med et stykke pålægschokolade!) med, som jeg viftede lidt med - og derefter puttede i lommen igen :slem: Det holdte koncentrationen et pænt stykke tid af gangen, at han vidste, jeg havde dem. Men selv uden dem synes jeg han var helt fænomenal til at holde kontakt og gjorde ALT hvad jeg bad ham om i lange perioder.

 

Efter 1½ måneds træning, hvor højdepunktet som regel har været, hvis jeg kunne få ham til at gå på plads i et par sekunder, var det en fantastisk træningstime i dag :banan:Jeg krydser fingre for, det går fremad igen nu ...

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Det er bare så fedt når der langt om længe kommer hul igennem, man lærer altså at sætte rigtig stor pris på det når man ikke er så vant til det sker :blink:

 

Hvor er det altså fedt for jer, jeg kender jo selv følelsen, så jeg kan sagtens sætte mig ind i hvor glad du er i dag :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

De sidste par måneder har Elvis været HELT umulig på en træningsbane :stupid:Han har gået med snuden i jorden det meste af tiden og har været umulig at komme i kontakt med - alt var bare mere spændende end mig.

 

Jeg siger bestemt ikke, den periode er overstået, men i dag var en kæmpe fremgang :-D I stedet for at gå en lille tur inden træningen, gik jeg i dag i stedet på selve træningsbanen for at han måske kunne få overstået det meste af "snusningen", og jeg tror faktisk det var med til at hjælpe lidt på det. Derudover havde jeg nogle kæmpe godbidder (bl.a. Olivers Beef Bites, som er på størrelse med et stykke pålægschokolade!) med, som jeg viftede lidt med - og derefter puttede i lommen igen :slem: Det holdte koncentrationen et pænt stykke tid af gangen, at han vidste, jeg havde dem. Men selv uden dem synes jeg han var helt fænomenal til at holde kontakt og gjorde ALT hvad jeg bad ham om i lange perioder.

 

Efter 1½ måneds træning, hvor højdepunktet som regel har været, hvis jeg kunne få ham til at gå på plads i et par sekunder, var det en fantastisk træningstime i dag :banan:Jeg krydser fingre for, det går fremad igen nu ...

 

Hvor dejligt :5up:

Han er cairn terrier ikke? En cairn terrier vil nemlig helst arbejde hvis den ved om belønningen er god nok :mrgreen: Nova har haft det noget svært med at lære at hun bare må stole på at den er god nok :lol: en anden gang kan du måske også bruge lugtene som belønning :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
I stedet for at gå en lille tur inden træningen, gik jeg i dag i stedet på selve træningsbanen for at han måske kunne få overstået det meste af "snusningen", og jeg tror faktisk det var med til at hjælpe lidt på det.

 

Det er virkelig fedt at læse og håber vi gør jer efter på søndag - selvom det nok ikke bliver helt ligeså meget, Onkel Samson er der jo :-D

 

Og så tror jeg heller ikke jeg skal arbejde til kl. 3 om natten, så kan vi måske komme sådan ekstremt tidligt afsted.. irk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor dejligt :5up:

Han er cairn terrier ikke? En cairn terrier vil nemlig helst arbejde hvis den ved om belønningen er god nok :mrgreen: Nova har haft det noget svært med at lære at hun bare må stole på at den er god nok :lol: en anden gang kan du måske også bruge lugtene som belønning :blink:

 

Jo, han er en Cairn. Hvordan bruger man lugtene som belønning?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, han er en Cairn. Hvordan bruger man lugtene som belønning?

 

Dumle og Nova har lært værsgod. Vi har smidt en belønning uden for rækkevide af snoren og når de så har taget kontakt har de fået "værsgod". Senere har de nogle gange skulle lave en nem øvelse for at få den. Når de så trækker hen mod en spændende lugt på træningspladsenpladsen venter vi enten på kontakt eller kræver at de udfører en øvelse først og så får de "værsgod" til at gå hen og snuse. Man kan også sætte en anden kommando på som "snuse" e.l.

Ved Dumle har vi brugt det hele træningsgange fordi han var så interesseret i lugte, men det har også virket så godt at han i dag stort set ikke gider lugte på træningspladsen, i dag vil han hellere træne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...