Gæst Gucci Skrevet April 13, 2008 Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 Jeg undrer mig over at mopsen er så populær, hvorimod jeg ikke synes jeg ser så meget til Griffon Petit Brabanconérne :-? Jeg er "opvokset" med to griffoner - det var mine bedsteforældres og jeg var ofte på besøg Jeg husker dem som selvstændige og sjove hunde, men også utroligt kære og skønne. Det var mor Pam og datter Ditte. Pam var ekstremt madglad og for op så snart min farfar gik i køkkenet om morgenen. Hun skulle IKKE gå glip af noget mad. Hvorimod Ditte elskede at snue til langt op ad formiddagen i sengeenden under en tyk dyne Jeg husker tydeligt at jeg har været en 4 år eller lign og fik lov at spille badminton inde i min farmors køkken (ja jeg var vist møgforkælet og eneste barnebarn dengang ). Jeg skød fjerbolden op af køkkenruden eller væggene og Ditte elskede at være "med". Hun tog boldene og jeg måtte så kalde på min farmor, så hun kunne tage dem fra hende og jeg kunne fortsætte. Ditte gjorde absolut ingenting, men jeg havde alligevel respekt for hende. Hun var ret så legesyg Ditte satte engang en stor dobberman på plads, nøj hvor vi grinede . Hun forstod at være leder uden at være meget dominerende overfor andre hunde. Og så var der dengang at postbudet skreg i vilden sky og min farmor strøg ud til hoveddøren. Postbudet stod op af væggen og var ved at sk*de i bukserne af skræk. Min farmor sagde: Hvad er der galt? Og så så hun at lille bitte Ditte hvalp på 3 mdr var ved at spise postbudets snørebånd og så måtte hun redde ham Det er efterhånden en del år siden at Ditte (og endnu længere siden at mor Pam) blev aflivet. Hun havde stær til sidst og var blevet gammel. De var en smule vagtsomme, når der kom nogen. Men husker dem som en smadder dejlig race og er måske en hund jeg engang vil overveje at anskaffe mig selv, men mangler en mere indgående kendskab til denne race Er der nogen, der kender til racen og vil fortælle lidt mere ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tessa Besvaret April 13, 2008 Rapporter Share Besvaret April 13, 2008 Nu kender jeg ikke noget til griffoner, men synes du de minder om mopsen siden du lige stiller de 2 op mod hinanden?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Gucci Besvaret April 13, 2008 Rapporter Share Besvaret April 13, 2008 Nu kender jeg ikke noget til griffoner, men synes du de minder om mopsen siden du lige stiller de 2 op mod hinanden?? Uden at vide det, så tror jeg de er i "familie" med hinanden. Har lige fundet det her som bekræftiger det: http://www.canis-minor.dk/griffon-standard.htm Jeg synes de minder en del om hinanden på nogle områder udseeendemæssigt Og jeg mener self brabanconén. Ikke de langhårede, de ligner ikke så meget Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tessa Besvaret April 13, 2008 Rapporter Share Besvaret April 13, 2008 Uden at vide det, så tror jeg de er i "familie" med hinanden. Har lige fundet det her som bekræftiger det: http://www.canis-minor.dk/griffon-standard.htm Jeg synes de minder en del om hinanden på nogle områder udseeendemæssigt Og jeg mener self brabanconén. Ikke de langhårede, de ligner ikke så meget Okay, det vidste jeg ikke. Tænkte der måtte være en eller anden forbindelse mellem dem, siden du samlignede de 2 hunde. Kan godt se de minder lidt om hinanden, ja. Dog har mops lidt flere rynker Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Gucci Besvaret April 13, 2008 Rapporter Share Besvaret April 13, 2008 Okay, det vidste jeg ikke. Tænkte der måtte være en eller anden forbindelse mellem dem, siden du samlignede de 2 hunde. Kan godt se de minder lidt om hinanden, ja. Dog har mops lidt flere rynker Ja såvidt jeg ved har griffonen ikke så mange "hudproblemer" med folderne som mopsen kan have Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Flaffy,Zozo,Luna Besvaret April 14, 2008 Rapporter Share Besvaret April 14, 2008 Jeg har også altid synes Griffoner er nogle charmerende hunde, men jeg kender intet til deres temperament osv. hilsen Susanne. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Gucci Besvaret April 14, 2008 Rapporter Share Besvaret April 14, 2008 Jeg har også altid synes Griffoner er nogle charmerende hunde, men jeg kender intet til deres temperament osv. hilsen Susanne. Jeg har i hvert fald kun god erfaringer, som i kan oppe over Men havde håbet at der var nogen herinde der havde en mere indgående kendskab til dem end jeg Det er vel 12 år siden Ditte blev aflivet ca. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst anne-marie Besvaret April 14, 2008 Rapporter Share Besvaret April 14, 2008 Uden at vide det, så tror jeg de er i "familie" med hinanden. Har lige fundet det her som bekræftiger det: Griffon Jeg synes de minder en del om hinanden på nogle områder udseeendemæssigt Og jeg mener self brabanconén. Ikke de langhårede, de ligner ikke så meget Jeg kan godt lide den ruhårede Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Gucci Besvaret April 17, 2008 Rapporter Share Besvaret April 17, 2008 Jeg kan godt lide den ruhårede *LOL* De ser også langt mere bissede ud Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts