Hop til indhold

Hvorfor vil hun så tidligt op? *gab*


vinhou
 Share

Recommended Posts

Puha. Siden min kæreste flyttede i en anden lejlighed er Sascha blevet en rigtig morgenhund. Problemet er bare, at min sengetid typisk er mellem midnat og 2 om morgenen, så når hundepigen vil op kl. 6 er det altså lidt træls.

 

Men når hun først er vågen er det umuligt for mig at få hende rolig igen. Hun mufler rundt, triller på mig, gnubber sit hoved imod mig - og det er meget sødt :hjerte: men også lidt irriterende når man faktisk er ret træt.

 

Jeg har så taget en eftermiddagslur dagligt (det er jeg vældig god til), så det er jo fint nok, men det ville nu være rart hvis jeg bare kunne få lov at sove til kl. 8.

 

Da min kæreste sov her kunne Sascha sove til klokken halv elleve hvis det skulle være - efter min overbevisning fordi hun var bange for at få skældud af ham, han har en noget mere kontant opdragelsesmetode end jeg har (negativ forstærkning, skældud når noget er forkert, ingen ros når det er rigtigt).

 

Jeg tænker at det har noget at gøre med at hun er begyndt at få sin morgenmad lige når vi står op, så hun ved at jo før hun vågner, jo før får hun mad. Idag har jeg så ventet en halv time efter vi stod op med at fodre hende og håber det hjælper lidt. Skal siges at Sascha intet har imod at vente med at få sin morgengåtur, og siden jeg pt. er sygemeldt har vi hele dagen sammen.

 

Selvom jeg ikke er enig i min kærestes opdragelsesmetoder generelt var det nu noget nemmere at styre vovsepigen da han boede her. Men når han irettesatte hende kom hendes hale mellem benene og hun gemte sig bag mig - det er ikke en metode jeg vil benytte da hun alligevel er en ret følsom pige.

 

OT - igår var hendes 2 års fødselsdag, så hun fik et lækkert hundeben og kom i hundeskoven, hvor hun fik en ny hundeven, en sød 5-måneders hvalp af setter-typen. Sød lille hund, ham Simba. Tillykke til Saschapigen! :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kender jeg alt for godt!

 

Herr Flick er en rigtig B-hund herhjemme og skal nærmest hives ud af fjerene, men når vi er hos mine forældre så kan han nærmest ikke komme for tidligt op og det er jo som regel i weekenden vi er derude, så alle vil jo gerne have skønhedssøvnen - men nixen om jeg får lov :stupid:

Det er også noget der er kommet med alderen, for der var engang han godt kunne ligge og boble, også selvom alle andre end ham var stået op... jeg ved ikke hvad der har gjort at han vil op så tidligt, måske er han bange for at gå glip af noget vildt spændende :vedikke:

 

 

Og tillykke med hundebassen :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med gårsdagens fødselar.............

 

Mine hunde er heldigvis sådan indrettet at de sover når vi sover....... jeg tror såmænd at de kunne sove til middag......... :mrgreen:

 

Hvis det er regnvejr en morgen, så gider de i hvert fald ikke stå op........ :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mullergris

tillykke med pigen igår :-D

 

Men kan da godt se at du har et problem, når hun vil så tidlig op, men hvad pokker du skal gøre for at hun sover bare lidt længere, ved jeg godt nok ikke.

Har aldrig selv haft det problem, selvom at jeg nu er stået op ja så ligger den lille og sover på livet løs inde i sengen, hun gad ikke op nu :-D.

Men måske du bare skal prøve og ignorer hende også selvom at hun trille op ad dig og vend ryggen til hende og lad som om at du slet ikke ænser hende.

 

Men håber for dig at det bliver bedre :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er arbejdsløs, og får lov til at sove "længe" helt til kl 7.30-8:-D Jeg stod op mellem 5 og 6, da jeg havde arbejde, så det er at sove længe.

 

Men klokken bliver heller ikke mere end det, og det er lige meget hvad tid vi går i seng og hvad tid hun kommer ned og nat-tisse.

 

Nogle dage er det da træls, men på den anden side, så ligger jeg heller ikke og sover hele dagen væk:-)

 

Men middagslur:hmm::hmm: det ku da være vi skulle indføre det herhjemme:lol::lol:

 

Lige nu ligger tøsen og sover på sofaen efter skovtur på et par timer:lun:

 

Og tillykke til fødselaren i går:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for tillykkerne. :blink:

 

Jeg var lige inde og sove et par timer. Jeg har et godt sovehjerte. :genert:

 

Jeg har forsøgt med at ignorere hende, men det dutter nix. Så begynder hun at gnave i fx strømper eller hvad hun nu kan finde. Eller også begynder hun at brumme (som hun gør når hun er utålmodig eller gerne vil et eller andet).

 

Det dumme er at når vi så er stået op så går der 5-10 minutter, så ligger hun og sover i sofaen. :vedikke:

 

Det kan være hun bare er mindre intelligent... :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for tillykkerne. :blink:

 

Jeg var lige inde og sove et par timer. Jeg har et godt sovehjerte. :genert:

 

Jeg har forsøgt med at ignorere hende, men det dutter nix. Så begynder hun at gnave i fx strømper eller hvad hun nu kan finde. Eller også begynder hun at brumme (som hun gør når hun er utålmodig eller gerne vil et eller andet).

 

Det dumme er at når vi så er stået op så går der 5-10 minutter, så ligger hun og sover i sofaen. :vedikke:

 

Det kan være hun bare er mindre intelligent... :stupid:

 

Hehe, jeg har også forsøgt at ignorere Luna, det dur heller ikke her. Og så hjælper det ikke at katten så også deltager på højt plan:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe, jeg har også forsøgt at ignorere Luna, det dur heller ikke her. Og så hjælper det ikke at katten så også deltager på højt plan:roll:

Netop derfor er døren til soveværelset her lukket om natten, så misserne ikke kommer derind... ellers ville jeg aldrig få noget søvn, min lille Lucky-mis er en rigtig wellness kat, så der er både akupunktur, ansigtsbehandlinger (face scrub) og hovedbundsmassage fra hans side af... uagtet at man prøver at sove. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Netop derfor er døren til soveværelset her lukket om natten, så misserne ikke kommer derind... ellers ville jeg aldrig få noget søvn, min lille Lucky-mis er en rigtig wellness kat, så der er både akupunktur, ansigtsbehandlinger (face scrub) og hovedbundsmassage fra hans side af... uagtet at man prøver at sove. :mrgreen:

 

Han sidder bare og miaver udenfor døren, hvis den er lukket:roll::lol::lol:

 

Uh det lyder da ellers mmm hyggeligt:mrgreen::mrgreen: Her er det mere en tone, der lyder som et vækkeur, vi kan vågne ved

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror du har fat i den rigtige ende, med at udsætte hendes morgenmad - for hvis hun er madglad og det er dét der sker, når i står op, så ender du sikkert med at skulle op midt om natten :mrgreen:

 

Jeg kan nærmest sove om så hunden stod på mig, så kan ikke hjælpe med andet end ovenstående :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...