Hop til indhold

Lugt diskriminering?


Gæst Aussies for ever
 Share

Recommended Posts

Gæst Aussies for ever

Nogle som har erfaringer med dette?

 

Hvordan kommer man bedst igang.

 

Har lige prøvet. Havde to ens beholdere, den ene med den valgte duft og klikkede hver gang Ronja gik hen til den.

Men er dette korrekt?

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg kan ikke som sådan svare dig - men har brugt meget lig metode. Jeg havde tre teposer- de to af dem identiske... lagde de to forskellige på gulvet, lod hende snuse til den jeg havde i hånden og bad hende "find te" (et signal hun kendte i forvejen til at søge teposer med...

 

hver gang hun fandt den rigtige klikkede jeg og belønnede

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har brugt en lidt lignede metode til at indlære næseprøven i LP med..

 

I starten har jeg bare holdt en næsepind i hånden og klikkede Chivas for at dutte på den (snuse til den), da han have forstået at han bare skulle snuse/dutte og ikke tage pinden, lagde jeg den ned på jorden og lavede et par gentagelser hvor han også bare skulle dutte/snuse til pinden.

 

Der efter tog jeg en plastikhandske på hånden og tog nu én pind med fært og én uden i hånden, og klikkede når han duttede/snusede til den rigtige, da det sad fast, lagde jeg de to pinde på jorden og stille og roligt udvidede jeg mere flere pinde uden fært og varierende antal, hvor han stadig bare skulle dutte/snuse til den rigtige, da han havde en succesrate på 100% med at dutte på den rigtige næsepind, holdt jeg klikket tilbage og Chivas' reaktion var så at prøve og tage pinden i munden og komme med den og så var næseprøven indlært :banan:

 

Jeg vil tro at en variation af ovenstående kan bruges -næseprøveøvelsen er jo også en lugt diskriminerings øvelse :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...