Hop til indhold

Hvorfor humper Petrine på Bamse?


Petrine
 Share

Recommended Posts

Lonny nåede det før mig :mrgreen:

 

Se kattens sidste udfald, som det Petrine gjorde mod ridgebacken. Katten er LIGE flyttet til et helt fremmed sted med nye lyde, dyr og mennesker, du skal passe på ham - han kan ikke det hele selv endnu :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 62
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

han kan ikke det hele selv endnu :kys:

 

Jeg kan garantere dig, at han kan sige fra, både til Petrine og mig.

 

Stopper heller ikke ridgebacken i at humpe Petrine, det ordner de selv - men skal nok passe godt på ham :oops:

 

Tror altså Bamse er ok lykkelig, de første 2 timer hvæsede han af Petrine når hun kom for tæt på og mjavede helt vildt - nu spinner han og mjaver kun når han vil op og sidde på arm :lun:

 

...og lige nu ligger han og spinner ovenpå mig, han er lidt kær.

 

Petrine får besked om at holde sig til Solvej fremover!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan garantere dig, at han kan sige fra, både til Petrine og mig.

 

Stopper heller ikke ridgebacken i at humpe Petrine, det ordner de selv - men skal nok passe godt på ham :oops:

 

Tror altså Bamse er ok lykkelig, de første 2 timer hvæsede han af Petrine når hun kom for tæt på og mjavede helt vildt - nu spinner han og mjaver kun når han vil op og sidde på arm :lun:

 

...og lige nu ligger han og spinner ovenpå mig, han er lidt kær.

 

Petrine får besked om at holde sig til Solvej fremover!

 

Jojo, men du vil vel ikke have ham til at udvikle sig til et af de der hvæsende monstre som du vist selv er lidt nervøs over for ;-)

 

Solvej bliver nok også bare jaloux ellers hahaha! Det syntes jeg selv var sjovt :oops: Godt du passer på katten, Petrine synes godt nok han er sød, ser det ud som :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Uf nej, får specialundervisning af Lonny, så der er håb om dybere forståelse, åbenbart ikke det smarteste at opfatte Bamse som en hund.

 

Nej, slet ikke, seftersom den samme adfærd hos katte og hunde ofte betyder noget helt forskelligt :blink:

 

Hund logrer = glad

Kat logrer = skidesur

 

Hund slår ud med pote = leger

Kat slår ud med pote = nogen gange leger vi, og andre gange er vi skidesure

 

Hund brummer = på vej til at blive skidesur

Kat brummer = glad og tryg

 

Hund ligger på ryggen = overgivelse eller hygge leg

Kat ligger på ryggen = lige om lidt holder jeg fast i dig med begge forben, og så flænser jeg dig med mine bagben...

 

Og der er garanteret mange flere eksempler, så lad endelig være med at tolke som hvis det var en hund :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Eller fuldstændigt rasende :lol:

 

Ret magisk, at de kan lege så fint sammen, når de er så forskellige.

 

Lige nu venter jeg i spænding på min første hårbolle - har studeret kattebakken, det er helt vildt, hvad der kommer ud af det lille kræ :shock:

 

Da vi fik vores den sidste kat, Bagheera, der forsøgte Baldur meget ihærdigt at blive gode venner med ham. Så når katten stod og slog ud efter ham, så troede Baldur at de legede, hvorefter han smækkede en pote lige i ansigtet på katten :lol:

 

Og Baldur lavede alle de dæmpende signaler han kunne finde på, men katten forstod det bare ikke. Baldur logrede, han gjorde sig mindre, han slikkede sig om munden, og katten tolkede det hele som trusler :lol:

 

Men de endte med at ligge i ske og sove sammen, så det skal nok komme :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Da vi fik vores den sidste kat, Bagheera, der forsøgte Baldur meget ihærdigt at blive gode venner med ham. Så når katten stod og slog ud efter ham, så troede Baldur at de legede, hvorefter han smækkede en pote lige i ansigtet på katten :lol:

 

Og Baldur lavede alle de dæmpende signaler han kunne finde på, men katten forstod det bare ikke. Baldur logrede, han gjorde sig mindre, han slikkede sig om munden, og katten tolkede det hele som trusler :lol:

 

Men de endte med at ligge i ske og sove sammen, så det skal nok komme :-D

 

Bamse er vokset op med et par border collier og et par Grand Danois' og har så også levet en 1½ måned med Jason --- tror godt han kan hundetegn ret godt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol:

 

Godt Lille Louie også har god humor :mrgreen:

 

Da vi fik vores den sidste kat, Bagheera, der forsøgte Baldur meget ihærdigt at blive gode venner med ham. Så når katten stod og slog ud efter ham, så troede Baldur at de legede, hvorefter han smækkede en pote lige i ansigtet på katten :lol:

 

Der er Motor også nået til - han klasker sin store pote lige på ryggen af Skipper, eller lige i hovedet, og Skipper bliver monster fornærmet :fornaermet:

Motor prøver virkelig, han kan ikke forstå at det bare ikke virker..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
ps. hårboller er noget af det mest klamme, det ligner en lort der kom ud af den forkerte ende :badr:

 

Har ALDRIG oplevet en hårbolle :???: Hverken med Bamse, Charlie eller min MC Chanel - og de har altså været indekatte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt Lille Louie også har god humor :mrgreen:

 

 

 

Der er Motor også nået til - han klasker sin store pote lige på ryggen af Skipper, eller lige i hovedet, og Skipper bliver monster fornærmet :fornaermet:

Motor prøver virkelig, han kan ikke forstå at det bare ikke virker..

 

Baldur virkede også meget forbløffet over at alle hans venlige tilnærmelser slet ikke virkede :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige nu venter jeg i spænding på min første hårbolle - har studeret kattebakken, det er helt vildt, hvad der kommer ud af det lille kræ :shock:

 

Jeg elsker at du er ligeså lorte fikseret som mig :lol:

Der kom en seriøs mærkelig ladning ud af Motor i morges - der var noget ubestemmeligt skrig gult og meget (kunstigt) grønt i den ene ende, jeg kunne desværre ikke identificere det :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Jeg elsker at du er ligeså lorte fikseret som mig :lol:

Der kom en seriøs mærkelig ladning ud af Motor i morges - der var noget ubestemmeligt skrig gult og meget (kunstigt) grønt i den ene ende, jeg kunne desværre ikke identificere det :hmm:

 

Note til mig selv: LAD VÆRE med at være på hunde-forum mens du spiser aftensmad!!!!:shock::shock::shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har ALDRIG oplevet en hårbolle :???: Hverken med Bamse, Charlie eller min MC Chanel - og de har altså været indekatte.

 

Næh det er faktisk også vildt langt tid siden Skipper har hostet sådan en op. Tror faktisk det stoppede da vi skiftede fra Olivers til Orijen. Men er ikke sikker..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Næh det er faktisk også vildt langt tid siden Skipper har hostet sådan en op. Tror faktisk det stoppede da vi skiftede fra Olivers til Orijen. Men er ikke sikker..

 

Mener der er antihårbollemiddel i premiumfoder i dag. Jeg har altid kørt på RC vognen (Bamse fik så Hills da det var en del af vores ½pris-åbningskampagne i butikken) med mine katte

Link til indlæg
Del på andre sites

Har ALDRIG oplevet en hårbolle :???: Hverken med Bamse, Charlie eller min MC Chanel - og de har altså været indekatte.

 

Nu er Bagheera også semilang håret, og han er den første kat jeg har oplevet det med.

 

Det ligner som sagt en lort indhyldet i lidt slim, og så er den 3-4cm lang :badr:

 

Der er egentlig utroligt at noget så klamt kan komme ud af så køn en kat...

 

3684538391_d24febaebf_m.jpg3318328257_7be269c0df_m.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Nu er Bagheera også semilang håret, og han er den første kat jeg har oplevet det med.

 

Det ligner som sagt en lort indhyldet i lidt slim, og så er den 3-4cm lang :badr:

 

Der er egentlig utroligt at noget så klamt kan komme ud af så køn en kat...

 

3684538391_d24febaebf_m.jpg3318328257_7be269c0df_m.jpg

 

.....og jeg har stadig ikke lært det:stupid:

 

 

men smuuuuuuuk kat! Hellig Birma?

 

Savner min semilanghår! (guuuuuuudeskøn snehvid maine coon med odd-eyes :hjerte:) Min lillebror er dog desværre katteallergiker og da jeg fik Chanel ind ad døren gik hans allergi fuldstændig amok

Link til indlæg
Del på andre sites

.....og jeg har stadig ikke lært det:stupid:

 

 

men smuuuuuuuk kat! Hellig Birma?

 

Savner min semilanghår! (guuuuuuudeskøn snehvid maine coon med odd-eyes :hjerte:) Min lillebror er dog desværre katteallergiker og da jeg fik Chanel ind ad døren gik hans allergi fuldstændig amok

 

Undskyld :lol:

 

Og ja, han er en Hellig Birma :-D

 

Og jeg kan godt forstå du savner din kat :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har haft en sækkestol, den kunne Bella ikke modstå, hun humpede på den lige så snart jeg ikke var over hende, nu er den ude af huset, og vi har ikke haft problemet siden, men nu har vi en lille sød legekammerat (også tæve) når de leger vil hun gerne humpe Bella og hun bevægede underlivet, hun klamrede sig bare, og Bella vil ikke sige fra DESVÆRRE.

jeg har opfattelsen af det er domminants ???af den lille hund ???? måske er det IKKE rigtig

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænk, jeg troede humpen også kunne være tegn på noget dominans.:hmm: (Vidste også det kunne være tegn på stress). Men Smilla rusker, bider og humper (nogle gange) sin ynglingsbamse og jeg så det lidt som en tegn på dominans i den forbindelse. Ville aldrig tillade at hun humpede et andet dyr, menneske.

 

Hold kæft hvor er bamse sød. :hjerte: Han virker som en meget tålmodig kat. :-) Mine katte leger tit sammen. Og det foregår oftest ved at den ene smider sig 'indbydende' ned på ryggen (ruller måske lidt). Og når så den anden mis så går derhen bliver den lige indfanget til en bryderkamp. Og bagefter skiftes de til at løbe/ fange hinanden rundt i huset.

 

Jeg synes det ser ud til at Bamse synes legen er sjov på nr 2 video. Synes det ser ud til han 'inviterer' petrine hen i sine arme (kløer). :mrgreen: Det er godt de er så jævnbyrdige i størrelse. De skal da nok få meget glæde af hinanden. Det er altså gået hurtigt. :lun: :5up:

 

Lidt mere katteinfo: :mrgreen:

 

Når vores katte er sure på hunden lægger de ørerne fladt tilbage og stirrer hårdt og så slår de ud med poten..

 

Husk at spinden også kan være et tegn på, at katten forsøger at berolige sig selv. (Alså det behøver ikke kun være tegn på nydelse). Mange trafikramte katte, der har store smerter, ligger og spinder. :cry: Vores kat spinder tit hvis Smilla i et øjebliks uopmærksomhed (fra mig) begynder at mosle hende... Det er IKKE et tegn på velbehag tror jeg næppe. :rolleyes::lol:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror jeg er ved at regne Motors humpen ud.

 

Hvis han humper en anden hund når de mødes (altså i starten), er det fordi han er usikker, at han ikke ved hvordan han skal gribe den hund an - ofte fordi den anden hund er lidt hys, ikke gider hilse eller lignende.

 

Humper han efter at have leget godt med en anden hund, er det fordi legen egentlig skulle være stoppet lidt tidligere, han bliver sådan lidt overkåd.

 

Hjemme kan det ske med ting der bare er vildt skægge (en jakke der knitrer, vores ekstra dyne som han tit ligger på o.l.) som han så lige kan få kanaliseret det sidste energi ud på - det tænker jeg især fordi det gerne sker om aftenen inden han går helt kold.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror jeg er ved at regne Motors humpen ud.

 

Hvis han humper en anden hund når de mødes (altså i starten), er det fordi han er usikker, at han ikke ved hvordan han skal gribe den hund an - ofte fordi den anden hund er lidt hys, ikke gider hilse eller lignende.

 

Humper han efter at have leget godt med en anden hund, er det fordi legen egentlig skulle være stoppet lidt tidligere, han bliver sådan lidt overkåd.

 

Hjemme kan det ske med ting der bare er vildt skægge (en jakke der knitrer, vores ekstra dyne som han tit ligger på o.l.) som han så lige kan få kanaliseret det sidste energi ud på - det tænker jeg især fordi det gerne sker om aftenen inden han går helt kold.

 

Lige præcis! :5up: Smilla gør det også altid om aftenen. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...