Hop til indhold

hjælp-Sally, har født en gummihvalp


sally
 Share

Recommended Posts

Så kom den falske drægtighed, igen :vedikke:! Troede ellers at vi slap denne gang. Sally havde sin 2. løbetid i slutningen af november. Natten til søndag, var Sally meget pivende, ville ned i stuen, så op i soveværelset, så ned igen. Og om morgenen lå hun på sit tæppe i gangen, med sin gummi- hvalp. Sally er meget pivende, og går rastløs rundt med sin hvalp:hmm:. Hun gør meget af smålyde. Vi må gerne se og holde "hvalpen". Hun har nogle gange lagt "hvalpen" på et par af mine støvler, med ægte pels. Så idag har jeg købt et lammeskind - og håber det kan tage lidt af rastløsheden.

Det er selvfølgelig også sødt :hjerte:når Sally forsigtigt slikker sin hvalp, og bære den forsigtigt omkring.

Er der nogen der har gode råd til at mildne perioden???

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kom den falske drægtighed, igen :vedikke:! Troede ellers at vi slap denne gang. Sally havde sin 2. løbetid i slutningen af november. Natten til søndag, var Sally meget pivende, ville ned i stuen, så op i soveværelset, så ned igen. Og om morgenen lå hun på sit tæppe i gangen, med sin gummi- hvalp. Sally er meget pivende, og går rastløs rundt med sin hvalp:hmm:. Hun gør meget af smålyde. Vi må gerne se og holde "hvalpen". Hun har nogle gange lagt "hvalpen" på et par af mine støvler, med ægte pels. Så idag har jeg købt et lammeskind - og håber det kan tage lidt af rastløsheden.

Det er selvfølgelig også sødt :hjerte:når Sally forsigtigt slikker sin hvalp, og bære den forsigtigt omkring.

Er der nogen der har gode råd til at mildne perioden???

 

Ja, fjern anden.. Gør det når I skal ud og gå, så den er væk, når hun kommer hjem. Fjern også alt andet hun muligvis vil betragte som en hvalp.

 

Og så ville jeg foreslå sterilisation, det er den eneste måde at komme udenom.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, fjern anden.. Gør det når I skal ud og gå, så den er væk, når hun kommer hjem. Fjern også alt andet hun muligvis vil betragte som en hvalp.

 

Og så ville jeg foreslå sterilisation, det er den eneste måde at komme udenom.

 

 

Jeg købte "hvalpen" sidste gang - da jeg hørte fra andre at det ville hjælpe hvis hun havde et gummi-pivedyr? Men det kan være det var "ammestue-snak":damn:

Jeg har også talt om sterilisation med dyrlægen. Men går også med hvalpe overvejelser, når Sally er gammel nok. Selvfølgelig skal hun først tjekkes for div. arvelige sygdomme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg købte "hvalpen" sidste gang - da jeg hørte fra andre at det ville hjælpe hvis hun havde et gummi-pivedyr? Men det kan være det var "ammestue-snak":damn:

Jeg har også talt om sterilisation med dyrlægen. Men går også med hvalpe overvejelser, når Sally er gammel nok. Selvfølgelig skal hun først tjekkes for div. arvelige sygdomme.

 

Det hjælper ikke. Jeg fjernede altid alt Lunas legetøj, når hun blev falsk drægtig og så øgede jeg motionen og gåturene og forsøgte at køre hende psykisk træt også

Link til indlæg
Del på andre sites

Det prøver vi ;-). Vi starter i morgen med en lang tur i slotsparken - med mange friske hjortspor! Og fjerner alle mulige "hvalpe". Har du nogen erfaring for hvorlang tid det normalt tager?

Sidste gang gik der jo noget tid, før det gik op for mig hvad der var galt :???:

 

Mmm synes at kunne huske at det tog en 2-3 uger ihvertfald. Men det er 4 år siden Luna blev steriliseret, så det er sårn lidt i baggrunden nu:oops:

 

Men det lyder som en god ide, med gode duftspor og dejlig tur:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Mmm synes at kunne huske at det tog en 2-3 uger ihvertfald. Men det er 4 år siden Luna blev steriliseret, så det er sårn lidt i baggrunden nu:oops:

 

Men det lyder som en god ide, med gode duftspor og dejlig tur:-D

 

Det går jo nok! Min datter på 13år, sprurgte idag om det tog 8 uger - lige som Sally var da hun kom.

Og så må vi jo igen overveje sterilisation :hmm:. Jeg har læst at det er ret hårdt for tæven at være falsk drægtig. Tilgengæld sagde dyrlægen, at tæver med tildens til falsk drægtighed, blev rigtig gode hundemødre.

Vi vil gerne have hund nr. 2 - og synes jo det ville være spændende at prøve at få hvalpe.

Men jeg må jo overveje, hvis behov det er, at få hvalpe :vedikke:.

Man jo nok ikke overføre ens egne behov for børn, til ens huns behov :damn:.

Kan nu godt lidt sætte mig lidt ind i, hvordan Sally har det, min mælk kan stadig løbe til, når jeg står med et spædbarn - det er 12 1/2 år siden jeg holdt op med at amme :???:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Tilgengæld sagde dyrlægen, at tæver med tildens til falsk drægtighed, blev rigtig gode hundemødre.

 

 

Kan nu godt lidt sætte mig lidt ind i, hvordan Sally har det

 

Det er gammel overtro, hun slipper heller ikke af med sin falske drægtighed efter at have haft hvalpe.

 

Tror ikke Sally gør sig de store tanker, falsk drægtighed er udelukkende instinkter og hormoner ;-) hun bliver slet ikke ked af en sterilisation.

 

Jeg er så glad for Petrine fik det ordnet, ikke mere pjat og hysteri.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er gammel overtro, hun slipper heller ikke af med sin falske drægtighed efter at have haft hvalpe.

 

Tror ikke Sally gør sig de store tanker, falsk drægtighed er udelukkende instinkter og hormoner ;-) hun bliver slet ikke ked af en sterilisation.

 

Jeg er så glad for Petrine fik det ordnet, ikke mere pjat og hysteri.

What she said :5up:

 

Det er også det bedste jeg har gjort for Misja, hun var 5 år da motoren røg og nu har jeg en glad og ligevægtig hund 12 måneder af året :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er gammel overtro, hun slipper heller ikke af med sin falske drægtighed efter at have haft hvalpe.

 

Tror ikke Sally gør sig de store tanker, falsk drægtighed er udelukkende instinkter og hormoner ;-) hun bliver slet ikke ked af en sterilisation.

 

Jeg er så glad for Petrine fik det ordnet, ikke mere pjat og hysteri.

 

Ja, man kan helt sikkert også få lidt "ammestues-skrøne" fra en læge:damn:.

Og, selvfølgelig tænker hunde ikke på samme måde :oops:- ind imellem bliver man jo grebet af disney -verden :stupid:. Skal lige tale med dyrlægen igen, med kæresten (han mener strerilisation er noget pjat, dyrlægen vil tjene penge på). Tilgengæld vil det være langt billigere end at få hvalpe! Det vil aldrig blive hvalpe vi skulle tjene på. Hvis vi overhoved skal tale om økonomi!

Link til indlæg
Del på andre sites

What she said :5up:

 

Det er også det bedste jeg har gjort for Misja, hun var 5 år da motoren røg og nu har jeg en glad og ligevægtig hund 12 måneder af året :blink:

 

Sally jo ikke helt "voksen" endnu - og hun er min første hvalp. Så jeg har ofte været i tvivl om, hun har almindelig unghunde adfærd - eller om det er hormoner ser suser rundt (og det er vel også en del af unghunde adfærden :hmm:).

 

Vi må ud og gå som "gale" lave sporlege osv. og se om det går i sig selv;-) -for denne gang

Link til indlæg
Del på andre sites

han mener strerilisation er noget pjat, dyrlægen vil tjene penge på

 

Min mand er også mod ALT den slags, men dyrlægen fik ham forklaret om sterilisation (og nu også kastrering af katten) så selv en mand kan forstå det ;-)

 

Og selvfølgelig vil dyrlægen tjene penge på det, det er lidt pointen i at have en forretning :lol: men en fødsel kan blive monsterdyr, min søsters hanhund lavede hvalpe på en tæve, som endte med indlæggelse til 17.000 (selvfølgelig på en søndag).

 

Held og lykke med det :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg overvejer lidt at skifte dyrlæge - det er altid en ny dyrlæge i klinken:hmm:. Var der for 10 dage siden, hos en mega sød og grundig dyrlæge :5up:. Vi skulle blot til årligt tjek.

Men det ville være rart med den samme hvergang - jeg tror desværre der er ret stor gennemtræk af dyrelæger :cry:.

jeg må prøve at finde en som, også kan overbevise min kæreste :5up:. Og selvfølgelig skal de også tjene penge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sally jo ikke helt "voksen" endnu - og hun er min første hvalp. Så jeg har ofte været i tvivl om, hun har almindelig unghunde adfærd - eller om det er hormoner ser suser rundt (og det er vel også en del af unghunde adfærden :hmm:).

 

Vi må ud og gå som "gale" lave sporlege osv. og se om det går i sig selv;-) -for denne gang

Min dylle gav Misja 3 løbetider til at se, om hun forsatte med hendes løbetids problemer og jow, de stilnede helt klart af efter d. 3. Hun fik alligevel fjernet motoren, men det var så pga. hendes allergier :???:

 

Lyder som en god plan du har gang i, jeg håber det ender godt efterhånden som hun bliver voksen. Men jeg ville også kun give hende 3 løbetider og er det ikke blevet bedre, så få hende steriliseret derefter :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik min tæve steriliseret for et halvt år siden, og det er simpelthen det bedste der er sket - både for hende og mig!

Hun blev ikke falsk drægtig. Til gengæld havde hun nogle frygtelige humørudsving, og det kan bestemt ikke have været sjovt for hende.

Nu er hun sød og kærlig hele tiden - hun har virkelig forandret sig til det bedre!

 

Jeg synes bestemt ikke I skal få hvalpe bare for selv at få en hund. Kik på internaternes hjemmesider og se i DBA og Gul&Gratis. Alle steder bugner det med hunde, som ingen vil have. Det er ansvarsløst at avle uden på forhånd at have købere og et mere seriøst mål med avlen end bare at lave flere hvalpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik min tæve steriliseret for et halvt år siden, og det er simpelthen det bedste der er sket - både for hende og mig!

Hun blev ikke falsk drægtig. Til gengæld havde hun nogle frygtelige humørudsving, og det kan bestemt ikke have været sjovt for hende.

Nu er hun sød og kærlig hele tiden - hun har virkelig forandret sig til det bedre!

 

Jeg synes bestemt ikke I skal få hvalpe bare for selv at få en hund. Kik på internaternes hjemmesider og se i DBA og Gul&Gratis. Alle steder bugner det med hunde, som ingen vil have. Det er ansvarsløst at avle uden på forhånd at have købere og et mere seriøst mål med avlen end bare at lave flere hvalpe.

 

Sally har ikke haft store humørsvingninger under løbetiden. Jeg tror det værste for hende er den falske drægtighed.

Jeg kender en 2-3 stykker, som gerne vil have en hvalp fra Sally - men du har helt ret - der er vildt mange hvalpe/hunde på nettet. Jeg tænker også ofte hvor "de" gør af alle de hvalpe/hunde - der kan umuligt være køber til dem alle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min tidligere hund var voldsomt præget af falsk drægtighed, vi brugte galastop og behandlinger hos alternativ dyrlæge.

 

Jeg har også -som andre herinde- fået at vide (på mit lokale dyrehospital) at det er en skrøne at det hjælper at få hvalpe. Det kan i nogle tilfælde synes sådan, fordi situationen med "falske hvalpe" så er genkendelig for hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...