Hop til indhold

Forvirring ang. Hill's


Gæst Muttley
 Share

Recommended Posts

Gæst Muttley

Jeg har en nu 6 måneder gammel hvalp som får Hill's hvalpe foder Large Breed med kylling.

Og jeg har lært at kød eller kylling skal stå først i varedeklarationen, men på mit foder til 460kr (15 kg) er det malet majs! og kød står så nummer 2 skulle kød ikke være nr 1?

Jeg ved coop har noget hvalpe foder hvor majs også står først altså jeg har betaler i dyre domme for foder købt hos dyrelægen når jeg kan gå i et supermarked og spare rigtigt mange penge? synes ikke det hænger sammen? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg har en nu 6 måneder gammel hvalp som får Hill's hvalpe foder Large Breed med kylling.

Og jeg har lært at kød eller kylling skal stå først i varedeklarationen, men på mit foder til 460kr (15 kg) er det malet majs! og kød står så nummer 2 skulle kød ikke være nr 1?

Jeg ved coop har noget hvalpe foder hvor majs også står først altså jeg har betaler i dyre domme for foder købt hos dyrelægen når jeg kan gå i et supermarked og spare rigtigt mange penge? synes ikke det hænger sammen? :hmm:

 

Det gør det heller ikke, der står iøvrigt at der er blandet kylling og kalkun.

 

Det foder coop har er ikke nødvendigvis lige så godt selvom majs også er på førstepladsen i Hills.

 

Se på alt indholdet og sammenlign.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en nu 6 måneder gammel hvalp som får Hill's hvalpe foder Large Breed med kylling.

Og jeg har lært at kød eller kylling skal stå først i varedeklarationen, men på mit foder til 460kr (15 kg) er det malet majs! og kød står så nummer 2 skulle kød ikke være nr 1?

 

Der er ikke nogen regel der siger at kød skal stå først i varedeklarationen. Der er nogle der mener at det skal, men det er deres personlige mening, og siger ikke nødvendigvis noget om foderets kvalitet. Alt hundefoder, der sælges i Danmark, lever op til statens krav om ernæringsindhold.

 

Jeg ved coop har noget hvalpe foder hvor majs også står først altså jeg har betaler i dyre domme for foder købt hos dyrelægen når jeg kan gå i et supermarked og spare rigtigt mange penge? synes ikke det hænger sammen? :hmm:

 

Ved mange af de dyre mærker betaler man overpris for fancy emballage og aggressiv markedsføring, uden at indholdet i poserne er bedre end billigere mærker.

Du kan jo prøve at købe et billigere mærke, og se om din hund trives lige så godt på det som på Hills.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du vil sammenligne nogle mærker med Hills, kan jeg anbefale Dog Food Analysis - Reviews of kibble (de har desværre ikke Oliver's).

 

Jeg kan anbefale Orijen Puppy Large Breed, som vi skiftede over til efter Mio havde fået Hills Natures Best i nogle måneder.

 

Vi bestiller ofte vores foder her (alt efter valutakursen): Tierbedarf, Futter, Tiernahrung günstig kaufen bei zooplus.de eller Pet Supplies, Pet Food, and Pet Products on Sale Now at zooplus.co.uk

 

Når man går fra et lav-protein foder til et høj-protein foder, kan vovse godt få dårlig mave, så det kan være en god ide at give Zoolac el lign mens man skifter. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Hills er ikke et ret godt foder.. ikke hvis man kigger i ingrediens listen og sammenligner med andre mærker i samme prisklasse.

 

Jeg kan varmt anbefale Acana, som har givet min tøs alt det som hun har brug for.:5up:

 

Hvis du helst vil handle det hos en dansk forhandler så er der: www.petfoods.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er ikke nogen regel der siger at kød skal stå først i varedeklarationen. Der er nogle der mener at det skal, men det er deres personlige mening, og siger ikke nødvendigvis noget om foderets kvalitet. Alt hundefoder, der sælges i Danmark, lever op til statens krav om ernæringsindhold.

 

Nej, lovgivningen siger ikke noget om at der skal stå kød først i ingredienslisten, men hvis man mener at en hund primært er en kødæder, så bør der være meget kød i dens foder. Iflg. statens minimumskrav skal der blot være 4% kød eller animalske biprodukter (så vidt jeg husker).

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...