Hop til indhold

Han/hun/den-tiltale??


Ditte91
 Share

Hvordan tiltaler I hunden?  

79 stemmer

  1. 1. Hvordan tiltaler I hunden?

    • Han/ham eller hun/hende
      69
    • Den
      1
    • Lidt af begge
      9


Recommended Posts

Jeg tror ikke længere, at jeg laver fiaskoen med at sige "den" om Møffe. Jeg havde vist lige en "tilvænningsperiode" og hadede mig selv, når jeg kom til at sige det :evil: Min far fik også verbale bank, når han sagde "den" om mine kaniner jeg havde - hvilket medførte, at han nogle gange gjorde det bare for at "drille" :evil:

 

Kender jeg kønnet på andre hunde/dyr generelt, vil jeg også bruge han/hun - dog kunne jeg godt forestille mig, at det ku' glippe med fisk fx :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Han, ham, hun og hende...:-D

 

Men okay...da jeg arbejdede på maskinværksted smed jeg to kasser bajere i frokostrummet og skrev "Pablo 1år" på tavlen...resten af morgenen kunne jeg så bruge på at forklare folk der sagde "tillykke med knægten", at Pablo altså er en hund og ikke et barn...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tager det ikke så tungt hvis folk kommer til at sige den om Emma, så lille er min verden dog ikke:mrgreen: "hvor gammel er den?" "hun er 11", og der kan også ryge et den af hist og her derhjemme, "hvor er hunden?" "den er ude i haven":engel:

 

Tror sgu ikke at hunden midster selvtillid af at blive kaldt for en den, det er mere ejerens egotrip der bliver trampet på:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...