Hop til indhold

Pas på 2 schæfere i Ringe - De kan være farlige!


Lonny
 Share

Recommended Posts

Lørup: To omstrejfende schæferhunde dræbte natten til fredag to får og skambed to andre så slemt, at det er uvist, om de må aflives

 

Schæferhunde gik amok og dræbte to får - fyens.dk - Faaborg-Midtfyn

 

Der er tale om pladshunde, så jeg kan godt forestille mig at de reagerer anderledes på en venlig henvendelse end familliehunde ville gøre...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 53
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Stakkels får...

 

fandme utroligt at folk ikke kan holde styr på deres hunde...

 

Det her er så plads hunde, så de har været spærret inde på den grund de vogter, og der er meget skarpe krav til hvorledes de skal være hegnet ind, og at der skal være advarsler hele vejen rundt på hegnet.

Så det får mig til at tro, at nogen har klippet hul i hegnet ind til dem, da de ikke burde kunne komme ud af sig selv...

 

Og ja, stakkels får :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Det her er så plads hunde, så de har været spærret inde på den grund de vogter, og der er meget skarpe krav til hvorledes de skal være hegnet ind, og at der skal være advarsler hele vejen rundt på hegnet.

Så det får mig til at tro, at nogen har klippet hul i hegnet ind til dem, da de ikke burde kunne komme ud af sig selv...

 

Og ja, stakkels får :cry:

 

 

Klamt...:-(...

Link til indlæg
Del på andre sites

Lørup: To omstrejfende schæferhunde dræbte natten til fredag to får og skambed to andre så slemt, at det er uvist, om de må aflives

 

Schæferhunde gik amok og dræbte to får - fyens.dk - Faaborg-Midtfyn

 

Der er tale om pladshunde, så jeg kan godt forestille mig at de reagerer anderledes på en venlig henvendelse end familliehunde ville gøre...

menes der ikke omstrejfende brugshunde? ;-):lol:

 

Spøg til side, stakkels får, det lyder som de to hunde rigtig har haft det sjovt med at lege jagt. Håber de bliver sikkert indfanget inden de gør mere unyttig skade.

Link til indlæg
Del på andre sites

De er blevet indfanget. Det var en fra martins arbejde der gjorde det :mrgreen:

 

 

Hvad mon så kunne give mig undskyldning for at blive hjemme :hmm::mrgreen:

 

Nu er du jo nødt til at tage ud og sikre dig at det nu også er brugshunde, så det kan din arbejdsdag i morgen passende gå med :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

selvfølgelig skal de ikke aflives! De skal holdes forsvarligt inde. Der er altså ikke noget unaturligt i at hunde slår får ihjel, det gør dem ikke mere eller mindre "farlige" overfor mennesker. Det er jo allerede vagthunde, og man må gå ud fra at de er vant til at "arbejde selvstændigt" derfor kan det heller ikke komme som et chok at de laver deres egen sjov når de slipper ud.

En hund alene kan sagtens finde på samme nummer, men når der er to hunde til at gejle hinanden op, er det da næsten uundgåeligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

selvfølgelig skal de ikke aflives! De skal holdes forsvarligt inde. Der er altså ikke noget unaturligt i at hunde slår får ihjel, det gør dem ikke mere eller mindre "farlige" overfor mennesker. Det er jo allerede vagthunde, og man må gå ud fra at de er vant til at "arbejde selvstændigt" derfor kan det heller ikke komme som et chok at de laver deres egen sjov når de slipper ud.

En hund alene kan sagtens finde på samme nummer, men når der er to hunde til at gejle hinanden op, er det da næsten uundgåeligt.

 

Enig!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke blive mere uenig. Det vil sige at, "bare" fordi det er et par får det gået ud over så skal de ikke aflives? fordi det ikke er en unaturlig adfærd for hunde??

Hvad hvis det havde været dine eller min hund, de havde overfaldet og måske bidt ihjel eller for den sags skyld et barn? så tror jeg ikke der havde været nogle som havde sat spørgsmål ved om de hunde skulle aflives??.

Jeg syndes den uansvarlige ejer af hundene må tage det ansvar der følger med og få hundene aflivet. men han slipper jo med en bøde på 1200 kr og så skal han vel erstatte de får det gik ud over.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke blive mere uenig. Det vil sige at, "bare" fordi det er et par får det gået ud over så skal de ikke aflives? fordi det ikke er en unaturlig adfærd for hunde??

Hvad hvis det havde været dine eller min hund, de havde overfaldet og måske bidt ihjel eller for den sags skyld et barn? så tror jeg ikke der havde været nogle som havde sat spørgsmål ved om de hunde skulle aflives??.

Jeg syndes den uansvarlige ejer af hundene må tage det ansvar der følger med og få hundene aflivet. men han slipper jo med en bøde på 1200 kr og så skal han vel erstatte de får det gik ud over.

 

Nu er der altså stor forskel på børn og får, og hunde kan altså sagtens skelne.

 

Og man kan jo altid sige hvis og hvis, men nu var det jo altså hverken børn eller andre hunde de overfaldt.

 

Men havde det været børn, så er jeg helt enig i at de skulle have været aflivet, da de så udgør en fare for mennesker. Men at hundene har en jagtinstink, det gør altså ikke at de i mine øjne skal aflives

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi skal skam heller ikke være enige så ville det være et kedeligt forum ;-)

 

Ja der er helt sikkert forskel på børn og får, men i mine øre lyder det bare som om, nå ja ok det "bare" får det gik ud over, så det ikke så slemt.

Jeg er egentlig ligeglad om det er et får eller en hund det er gået ud over, det er et dødeligt overfald og i min verden er der kun en straf der er den rigtige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sammar
Vi skal skam heller ikke være enige så ville det være et kedeligt forum ;-)

 

Ja der er helt sikkert forskel på børn og får, men i mine øre lyder det bare som om, nå ja ok det "bare" får det gik ud over, så det ikke så slemt.

Jeg er egentlig ligeglad om det er et får eller en hund det er gået ud over, det er et dødeligt overfald og i min verden er der kun en straf der er den rigtige.

 

Ville du så få din hund aflivet hvis den tog en hare eller kanin?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi skal skam heller ikke være enige så ville det være et kedeligt forum ;-)

 

Ja der er helt sikkert forskel på børn og får, men i mine øre lyder det bare som om, nå ja ok det "bare" får det gik ud over, så det ikke så slemt.

Jeg er egentlig ligeglad om det er et får eller en hund det er gået ud over, det er et dødeligt overfald og i min verden er der kun en straf der er den rigtige.

 

Hvor går så din grænse? Jeg mener hvilket byttedyr er det ok at hunden jagter og evt. dræber, og hvilke er ikke ok, og hvorledes vil du have at hunden skal kunne kende forskel?

 

Og jeg mener absolut ikke at det "bare" var får, jeg syntes det er frygteligt synd for både fårene og deres ejer, jeg kan bare ikke se hvordan en aflivning skulle kunne gøre det mindre forfærdeligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigga
Hvor går så din grænse? Jeg mener hvilket byttedyr er det ok at hunden jagter og evt. dræber, og hvilke er ikke ok, og hvorledes vil du have at hunden skal kunne kende forskel?

 

Og jeg mener absolut ikke at det "bare" var får, jeg syntes det er frygteligt synd for både fårene og deres ejer, jeg kan bare ikke se hvordan en aflivning skulle kunne gøre det mindre forfærdeligt.

fhk2507 svarer jo netop, at grænsen går ved dødeligt overfald.

 

Jeg synes nu heller ikke, at man kan stille op, at der er en forskel i hvilke dyr, det er mere tilladt at dræbe for en hund på egen hånd. Og der er da noget galt, hvis en schæferhund begynder at dræbe får? Ikke meget hyrdehund over det da.

 

Nu er det så heller ikke almindelige familiehunde, der er tale om. Hvordan de er opdraget til at reagere på ubudne gæster ved vi jo egentlig ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sammar
ja men min hund skal slet ikke tage og dræbe nogle andre dyr. på det punkt har jeg 0 tolerance. det kan godt være det ligger i hundens natur, men nu skal den altså kunne begå sig i vores natur og liv.

 

Ville du få din hund aflivet hvis den tog en kanin? Det er selvfølgelig ens eget valg, og alle har ret til at have deres meninger, så det er altså ikke for at være træls jeg lige spørger igen, er bare nysgerrig :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...