Gæst Any Skrevet Marts 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Marts 2, 2010 Altså menneskers adfærd - grrr Besøgte en veninde forleden. Hun havde fået en lille hvalp. Den smukkeste Golden nu 5 mnd. Men sikke metoder folk bruger, selvom de ved det er forkert. Næsen ned i tis, hiven i ørerne hver gang hunden hopper op af nogen, stuearrest og skideballe efter at den er løbet væk fra en fuldstændig uindhegnet have. Fodres med al mad der tilfældigvis er nærheden (for den ser jo sød ud og er allerede temmelig tyk). Skideballe for at tigge. Gåture ikke hver dag, men pludselig 2 timer... Altså... Man bliver da frusteret. :damn: :hmm: Derudover er jeg egentlig temmelig overrasket. Er jo vant til Jodie og har ikke tænkt så meget over den tid jeg har brugt på træning etc. Da jeg var sammen med denne lille Golden opdagede jeg hvor nemt det er at træne en hund, som er roligere og som elsker godbidder. Den går jo bare helt automatisk ved siden af én hvis man har noget i lommen. Den kommer øjeblikkeligt hvis man hopper lidt på stedet (gælder ikke ejerne længere). Den løber ikke forvirret rundt og skal finde på noget nyt hele tiden, så man skal ikke konstant være på og gøre sig interessant for at hunden gider én - Man skal bare have en godbid. Den er ikke stresset og skal holde øje med alle gæster, dyr, biler etc. i hele verden. Den kan skisme bare lægge sig ned midt på gulvet selvom der er 30 gæster. Wow. Jodie er bare SÅ anderledes. Dér kan man da for alvor se forskel på racernes egenskaber. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 2, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 2, 2010 Det må være frustrerende at være vidne til. :damn: Kan du ikke give dem "Familiehunden" eller lignende bog i gave - sådan helt uskyldigt? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret Marts 2, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 2, 2010 Jeg ville jo sige noget.. og så acceptere at hun ikke var min veninde længere, hvis det endte med det. Det er jo dyrplageri! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bankov Besvaret Marts 2, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 2, 2010 Gad vide, hvorfor opdrætteren ikke mon har opdaget, at denne hundeejer ikke ved en disse om at ha' hund? Problemet kunne jo nemt ha' været undgået ved ikke at sælge en hvalp til vedkommende :stupid: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Any Besvaret Marts 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2010 Gad vide, hvorfor opdrætteren ikke mon har opdaget, at denne hundeejer ikke ved en disse om at ha' hund? Problemet kunne jo nemt ha' været undgået ved ikke at sælge en hvalp til vedkommende :stupid: Fordi de ved noget om at have hund - De har jo spurgt mig inden de hentede hvalpen Der er jo forskel på hvad folk siger når de står og taler med hvalpesælger og på hvordan det foregår derhjemme, når de synes hvalpen er irriterende... Gad godt vide hvilke spørgsmål man kan stille for at sikre sig at ens hvalpe aldrig kommer sådan et sted hen. En hund som Jodie havde aldrig accepteret den behandling og ville have været aflivet som aggressiv længe inden den fyldte fem måneder. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts