Hop til indhold

Benspjæt


Umulia
 Share

Recommended Posts

Der er et sted inde i Vinnies øre - hvis man gnubber der, så spjætter hun helt vildt med bagbenet i samme side. Hun har også et sted på halsen, der kan få bagbenet til at vibrere.

Hos Leroy er det et sted på maven der får ham til at sparke helt vildt.

 

Jeg har tit tænkt over hvorfor hunde gør sådan :hmm:Åbenbart er det det ben, de ellers ville klø sig med på det sted, der reagerer, så der må være en eller anden ubevidst nerveforbindelse.

 

Jeg har kendt mange andre hunde, der også lavede benspjæt, men min gamle hund Bo gjorde det aldrig. Jeg har en teori om at han var for intelligent :cool:

 

Spjætter jeres hunde? Og hvilket ben i forhold til hvor der bliver kløet? Gør de det nogensinde med forbenene?

Link til indlæg
Del på andre sites

Min teori er at det klør, og hunden forsøger ligesom at hælpe til, man jeg ved det rent faktisk ikke.

 

Men jeg ville ønske at Luna gjorde såden, men hun vælger i stedet at klø mig med tænderne hvis det er rigtig godt, I ved det der med at de napper med fortænderne og kun fortænderne. Og det gør altså rigtig avs de få gange hun så lige får fat i et stykke hud...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jow Misja har også hendes klø-steder, typisk et bestemt sted i lysken/maven og så et bestemt sted over krydset/lænden.

 

Klør man på halsen strækker hun hele forkroppen så hun ender i giraf hals-længde og nulres der øre, bliver hun helt skæv i hovedet :stupid: :lol:

 

Min gamle hund Buster gik fuldkommen amok med begge bagben, når man kløede ham på maven og man skulle godt nok passe på øjne og arme når han gik i gang :lol:

 

Jeg har også hørt at det er nervebaner der tricks, aner ikke om det er sandt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Møffe reagerer, hvis man gnubber ører - så begynder han bagben først at trampe i gulvet og derefter, lige pludselig, kan jeg risikere at få flået min hånd, fordi han skal klø sit øre selv :mrgreen:

 

Tror det er rent behag, som så går over i, at nej, mine klør kan fandme selv gøre det bedre end mors næve! :mrgreen:

 

Derudover, så er der jo også "antagonisten", dvs. at man rammer en muskel, som er antagonist til benet og derfor får benet til at vibrere - i ved, man klør hunden på siden, oppe mod forbenet, så vidt jeg husker og så begynder bagbenet at trampe i gulvet :mrgreen: Det er fordi, at der er et "instinkt", der siger, at "pludselig" berøring/trykken her, skal få denne muskel til at lave en modsvarende bevægelse.

 

Ligesom hvis vores arm fx. bliver kastet bagud - uden vi selv tænker over det, begynder armen selv at modarbejde det, fordi antagonisk-musklen sætter igang og trækker armen forud. Eller hvis man slår det der bestemte sted på knæet, så det stjætter :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Derudover, så er der jo også "antagonisten", dvs. at man rammer en muskel, som er antagonist til benet og derfor får benet til at vibrere - i ved, man klør hunden på siden, oppe mod forbenet, så vidt jeg husker og så begynder bagbenet at trampe i gulvet :mrgreen: Det er fordi, at der er et "instinkt", der siger, at "pludselig" berøring/trykken her, skal få denne muskel til at lave en modsvarende bevægelse.

 

OK, det vidste jeg ikke. Spændende :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

OK, det vidste jeg ikke. Spændende :5up:

 

Ja, lidt fornuftigt lærer man da, når man har idræt på B-niveau :mrgreen: Selvom jeg ærligt må indrømme, at muskler ikke var det mest spændende emne :gab:

 

Flipsen gør det egentligt ikke, kun engang i mellem hvis jeg rammer et bestemt sted på maven, men det er meget sjældendt, tilgengæld kan jeg få ham til at brumme af velbehag ved at nusse ham i øret :mrgreen:

 

Tror også, at det varierer kraftigt, hvor stærkt "instinktet" er :hmm: Møffe gjorde det en smule, det der med at trampe i gulvet, da han var lille, men ikke længere... Tilgengæld har jeg mødt en flatcoated retriever, som gik fuldstændig trampeamok, så snart man tænkte på at klø den på siden :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min teori er at det klør, og hunden forsøger ligesom at hælpe til, man jeg ved det rent faktisk ikke.

 

Men jeg ville ønske at Luna gjorde såden, men hun vælger i stedet at klø mig med tænderne hvis det er rigtig godt, I ved det der med at de napper med fortænderne og kun fortænderne. Og det gør altså rigtig avs de få gange hun så lige får fat i et stykke hud...

:-D:-D:-D

 

Godt min hest ikke gør det:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...