Hop til indhold

Når hunde ser TV


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Da vi havde besøg af Azuro i påsken, så vi filmen Beethoven. Carit og Annie syntes nemlig vi skulle høre ham, når der var hunde/dyr på TV, for han går fuldstændig i selvsving :lol: Og det gjorde han da også. Han pev og pev og snuste omkring skærmen, som kun han kan gøre, når der er hunde (han piver altid når han kan se en hund).

 

Men jeg fik så ondt af den stakkels fyr og gik en tur med ham, for venner og familie var selvfølgelig blevet bidt af filmen ;)

 

Da jeg så kom tilbage var filmen næsten slut og al balladen skulle til at starte - Beethoven + familie vs. gale mænd :P Da det så blev for voldsomt, blev han nød til at rejse sig op og gå, og først da det faldt til ro igen, kom han tilbage :lol: Og så er han heeelt vild med Beethoven, hver gang den kommer frem på skærmen, er Azuro dobbelt opmærksom, i forhold til når det er andre hunde :-D

 

Men jeg kan ikke lade være med at spekulere over, om hunde på en eller anden måde lærer, at det der foregår i TV-skærmen, ikke er helt virkeligt? For selvom han snuste og pev i starten, så var det lige som om han faldt lidt mere til ro til sidst? Eller opgiver de bare, at finde over til de andre hunde?

 

Og hvordan reagerer jeres hunde på TV? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund reagerer kun på lydene. 2-dimensionale billeder, tror jeg ikke, hun rigtig kan forholde sig til. Derimod kan hun godt finde på at gø af en statue, der er et dyr (f.eks. en bronzekalv og en stenløve), så dér kan hun altså se, hvad de forestiller.

Link til indlæg
Del på andre sites

Noomi ser helt sikkert fjernsyn :lol: Forleden havde hun stillet sig op og gøet af mine forældres fjernsyn, fordi der var "Kommisær Rex" og Rex knurrede af et eller andet :lol: Men det er ikke kun hunde-tv hun følger med i, hun sætter sig foran fjernsynet og følger med i det der nu er.

Futte gjorde det kun en enkelt gang, der var en bambi på skærmen og da den løb ud til venstre i billedet, gik han hen og kiggede på den side af fjernsynet hvor den "forsvandt" :lol:

 

Her er det Noomi der ser TV-Lorry som har et indslag om poledancing... Håber ikke at hun fik samlet for meget op ved den lejlighed... :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåh, lille Noomi ser fjernsyn <3 Hvor nuser :oops:

 

Jeg er i hvert fald ikke i tvivl om hvorvidt Azuro kan forholde sig til billederne i TV-skærmen. Så snart Beethoven dukkede op på skærmen, var Azuros øjne klistret dertil - og det selvom Beethoven ikke gav den mindste lyd fra sig :lol: Men han reagerede i hvert fald også på lydene i TV, det var sådan han til at starte med fik vent opmærksomheden mod fjernsynet :mrgreen:

Hmm... Men hvad er Pole-dancing? :hmm: Det kunne da sikkert se sjovt ud, hvis Noomi prøvede at gøre dem kunsten efter - selvom jeg ikke ved hvad det er :P

 

Jeg nåede desværre ikke at møde nogle statuer, da jeg gik med Azuro, så ved ikke hvordan han ville reagere på dem? :hmm:Sikkert bare være total ligeglad, for de hverken bevæger sig eller noget - det er nok kun interessat, hvis der har været en løbsk tæve forbi eller en fræk hanhund der har lettet ben opad den, hvis jeg kender ham ret :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bitten ser ikke TV - hun reagerer dog hvis der er hunde som gør på tv, men hun forstå ikke rigtig princippet i at det kommer fra tv'et, så hun løber ud og gør af døren..

 

Dolph derimod ser tit tv.. Han sidder på sofabordet og rokker hovedet op og ned - jeg tror måske det er fordi at han så kan bedømme at synsvinkel ikke rigtig ændre sig - og det derfor må være noget "uægte"..

Men han kan nogle gange se ud som om han virkelig finder Dr. Phil interessant - og animal planet er et stort hit..

 

Tweety, Dolphs mor og mine forældres hund, hun gør af tv'et bare der er en silhouet af noget der kunne minde om et dyr.. Mennesker, det er helt okay, men en abe eller en hval - de får en masse med på vejen..

Ikke nødvendigt at nævne at mine forældre aldrig får set "mig eller hunden" ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Pudsigt så forskellige hunde er.

Toffi er nok nærmest som Bitten.

 

Hun reagerer på lyde, men ikke på billeder. Nu er de jo begyndt på den der hjem-is-bil-reklame igen, og da løber hun bjæffende mod hoveddøren :lol:

 

Og den der Hallgren-udsendelse, jeg fik optaget, har jeg kun set med delvis lyd på.

 

Vi siger gerne henkastet "Det var bare fjernsynet", hvilket for Toffi betyder: "Den lyd du lige hørte må gerne være her".

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine bedsteforældres Cavalier King Charles Spaniel er der meget "instinkt" i. Og hun kan nærmest fornemme, når der er dyr i tv, selvom hun snorkbobler :lol:

 

Jeg ved ikke, hvor mange hun har skræmt os halvt ihjel, når hun pludselig ser en løve, giraf eller fugl i tv og farer hen til skærmen, kradser på den og gør :roll: Hun er lynhurtig :shock:

 

Når dyrene så "forsvinder" fra skærmen, hvis de fx filmer natur, så prøver hun at finde dyrene bag tvskærmen ved at stå på bagben på tv-møblet og kigge ind i væggen :blink:

 

Det er mest dyr hun reagerer på - selvom de er "stille"

Link til indlæg
Del på andre sites

:) Silke er ret interesseret i dyreprogrammer. Det behøver ikke være noget med lyd på. Film med brune bjørne der jager fisk i floden er osse rigtig interessante. Eller store elefanter, der sviger med snablen.. Eller heste.. Heste er altid godt. Men selvfølgelig er enhver hund spændende. Også hunde på arbejde, der ikke siger noget, men styrter af sted og søger.

 

Sjovt nok er Silke osse ret glad for Disney-sjov...... :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine bedsteforældres Cavalier King Charles Spaniel er der meget "instinkt" i. Og hun kan nærmest fornemme, når der er dyr i tv, selvom hun snorkbobler :lol:

 

Jeg ved ikke, hvor mange hun har skræmt os halvt ihjel, når hun pludselig ser en løve, giraf eller fugl i tv og farer hen til skærmen, kradser på den og gør :roll: Hun er lynhurtig :shock:

 

Når dyrene så "forsvinder" fra skærmen, hvis de fx filmer natur, så prøver hun at finde dyrene bag tvskærmen ved at stå på bagben på tv-møblet og kigge ind i væggen :blink:

 

Det er mest dyr hun reagerer på - selvom de er "stille"

 

Du godeste... det er da lidt vildt... Det er da et held, at hun ikke er større... :lol::lol:

 

Silke sidder bumstille og stirrer meget opmærksomt på skærmen... :shock: -Når dyret er væk, så lægger hun sig bare ned, eller finder noget andet at lave..

Hun har aldrig været henne for at undersøge skærmen undervejs...

Men jeg snakker med hende om, hvad det er vi ser... ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Noomi ser helt sikkert fjernsyn :lol: Forleden havde hun stillet sig op og gøet af mine forældres fjernsyn, fordi der var "Kommisær Rex" og Rex knurrede af et eller andet :lol: Men det er ikke kun hunde-tv hun følger med i, hun sætter sig foran fjernsynet og følger med i det der nu er.

Futte gjorde det kun en enkelt gang, der var en bambi på skærmen og da den løb ud til venstre i billedet, gik han hen og kiggede på den side af fjernsynet hvor den "forsvandt" :lol:

 

Her er det Noomi der ser TV-Lorry som har et indslag om poledancing... Håber ikke at hun fik samlet for meget op ved den lejlighed... :lol:

 

Hvad med at lade hende se noget opbyggeligt f.eks. god hundetræning? :P

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Pelle ser helt klart TV når han lige er vågen og der er 4benede dyr på skærmen. Også selvom der ikke er lyd på eller speakeren taler.

 

Han har dog aldrig reageret på ulvehyl før vi så udsendelserne om arktiske ulve som skulle til Ree.

I udsendelserne er der en hylesekvens og DEN får godt nok gang i Pellen!

Jeg er sikker på, at hvis seancen varede lidt længere ville han begynde at hyle med.

 

Min Batman, som dog er en kat, så meget TV som hva.. killing. Animal Planet var en god babysitter for ham :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...