Hop til indhold

hundebur til bilen


Gæst mdf
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen

 

Jeg er den lykkelige ejer af Basil :hjerte: på 13 uger og han er ved at være lidt stor til at side på gulvet ved pass.sædet, så jeg er på udkik efter et bur til bilen. Jeg overvejer kraftig et ArtFex. Jeg kan dog ikke finde ud af om han kan være i et medium 83x49,5x67,5 (det kan helt sikkeret være i bilen, skoda octavia) eller og det skal være et large 92x65,3x72,5.:hmm: Hvad størelse bur har i der bruger bur?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst aarosin

jeg står precis samme sted, min Bailey er dog kun 11 uger men er ret stor og vejer 8 kilo nu...

 

jeg er dog på kig efter et VarioCage istedet, højde og dybde ser jeg ikke som noget problem, det er breden der bekymrer mig mest...

 

er der slet ingen herinde der vil ud med mål på deres bur??

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg står precis samme sted, min Bailey er dog kun 11 uger men er ret stor og vejer 8 kilo nu...

 

jeg er dog på kig efter et VarioCage istedet, højde og dybde ser jeg ikke som noget problem, det er breden der bekymrer mig mest...

 

er der slet ingen herinde der vil ud med mål på deres bur??

 

Jamen, det kræver jo ligesom, at man kender målet på sit bur :oops: skal forsøge at huske at måle det i aften - det er købt til bilen og er i specialmål ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen, det kræver jo ligesom, at man kender målet på sit bur :oops: skal forsøge at huske at måle det i aften - det er købt til bilen og er i specialmål ;-)

 

OK, så fik jeg det målt :engel:

 

Det er udvendigt 90 x 60 x 72 cm (lxbxh), indvendigt et par cm mindre, og er til en schæfer :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst aarosin
OK, så fik jeg det målt :engel:

 

Det er udvendigt 90 x 60 x 72 cm (lxbxh), indvendigt et par cm mindre, og er til en schæfer :lun:

 

KANON!!!

 

mange tak...

 

du har ikke tilfældighvis et billed med din hund i buret?? hvor meget vejer den og hvordan er bredden i buret til den?

 

//aarosin

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst aarosin
Jeg er også lige med på en kigger :-D

 

MEN behøver man at købe et bur til 3000-5000 kr. Det synes jeg er mange penge og tænk hvis kræet ikke kan vænne sig til det.

 

Nej, det behøver man vel ikke...

 

vil du købe en autostol til dit barn i aldi?? - jeg vil ikke...

 

grunden til jeg kigger på netop de bure er at de er crash testet og har nødudgang ind mod kabinen..

 

Jeg ved jeg skal have Bailey meget med mig rundt i bilen, derfor vil jeg gerne bruge lidt penge på et fornuftigt bur til ham.

 

bliver du påkørt bagfra med hunden i et bur uden nødudgang risikerer du at hunden skal skæres/klippes fri, det vil jeg ikke udsætte min hund for.

 

//aarosin

Link til indlæg
Del på andre sites

KANON!!!

 

mange tak...

 

du har ikke tilfældighvis et billed med din hund i buret?? hvor meget vejer den og hvordan er bredden i buret til den?

 

//aarosin

 

Har desværre ikke et nyere billede af tøsen i buret, kun hvalpebilleder :lun:

 

Jacki vejer 30 kg og er vel ca. 57-58 cm over skuldrene.

 

Buret er - efter min mening ;-) - perfekt i bredden, da det tillader hende at ligge med ryggen op mod bagsiden uden at være krøllet helt sammen til en bette kugle.

 

Længden kunne godt være næsten 20 cm kortere, da hun næsten ikke bruger den yderste del mod lågen, der kan tilgengæld permanent stå en vandskål uden at genere :genert:

 

Buret passer også perfekt til en stor schæfer han på 40-45 kg, så tøsen har rigeligt med plads :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det behøver man vel ikke...

 

vil du købe en autostol til dit barn i aldi?? - jeg vil ikke...

 

grunden til jeg kigger på netop de bure er at de er crash testet og har nødudgang ind mod kabinen..

 

Jeg ved jeg skal have Bailey meget med mig rundt i bilen, derfor vil jeg gerne bruge lidt penge på et fornuftigt bur til ham.

 

bliver du påkørt bagfra med hunden i et bur uden nødudgang risikerer du at hunden skal skæres/klippes fri, det vil jeg ikke udsætte min hund for.

 

//aarosin

 

Mit bur er også med nødudgang, synes det er et absolut MUST :!: af helt de samme argumenter du kommer med ;-)

 

Jeg havde selv kig på et Vario Cage, men blev talt fra det :???: og valgte derfor et special fremstillet i rustfristål.

 

Grunden til at jeg blev talt fra Vario Cage var, at flere i omgangskredsen havde fået deres bytte optil flere gange pga. rust :confused: Men mon ikke, at de er ved at have styr på det problem, så buret kan tåle en våd hund :???: ellers er det bare at være obs på problemet og få det byttet, hvis der viser sig rust.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for alle indput.

Jeg har også kontaktet Basil´s kennel og det bur faren ligger i er 75x50x70. Jeg bestilte buret i mellem størelse det blev lige godt 2000kr hvilket er det dobbelte af min datters autostol :hmm:, jeg har selv valgt at jeg vil have børn og hund :hjerte: så sådan er det.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 months later...
OK, så fik jeg det målt :engel:

 

Det er udvendigt 90 x 60 x 72 cm (lxbxh), indvendigt et par cm mindre, og er til en schæfer :lun:

 

Hej. hvor har du købt dit hundebur og kan man se billeder på nettet et sted. Jeg har nu set så mange at jeg er rundtosset. :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har trods VW transporter ikke plads til et stor bur. Det skal dog være sådan at hun kan stå op og vende sig og ligge fint, uden at være krøllet sammen. De mål jeg er ude efter er max 1 meter dyb, 56 bred og ca. 60 høj. Nogle af de bure jeg har set vejer op til 30 kg. Det er for meget. Det koster jo at køre rundt med det. Det var de mål Guddommelig skrev der lige passede. Derfor ville jeg høre hvad det var for et bur hun havde. Jeg kender en der gerne vil lave et til mig, men matrialer koster jo uanset om arbejdskraften ikke gør.

 

Der er mange bure til salg på nettet. Jeg er dog nød til at afprøve dem, da jeg skal kunne komme hen til mit sædde med kørestol. Derfor er pladsen begrænset.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Trine199
Hej allesammen

 

Jeg er den lykkelige ejer af Basil :hjerte: på 13 uger og han er ved at være lidt stor til at side på gulvet ved pass.sædet, så jeg er på udkik efter et bur til bilen. Jeg overvejer kraftig et ArtFex. Jeg kan dog ikke finde ud af om han kan være i et medium 83x49,5x67,5 (det kan helt sikkeret være i bilen, skoda octavia) eller og det skal være et large 92x65,3x72,5.:hmm: Hvad størelse bur har i der bruger bur?

 

:shock::shock::shock::shock::shock:!!

Det må godt nok være en Dinosaur-hund du har anskaffet dig, hvis den allerede som kun 13 uger gammel ikke længere kan være foran på gulvet ved pass. sædet!! :-D:mrgreen::-D

 

Min labrador på 1½ år sidder da stadig fint imellem mine ben når vi har den med i bilen!

Vi skubber da ganske vist sædet helt tilbage, men så har hun da også rigeligt med plads ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...