Hop til indhold

Kato - En internat hund


Lonny
 Share

Recommended Posts

Jeg har jo sagt ja til at træne Kato et par gange om ugen, og jeg havde tænkt mig at bruge denne tråd til at fortælle hvordan det går :-D

 

I kan læse lidt baggrundshistorie om Kato her: http://www.hunde-forum.dk/omplaceringshund/13627-kato.html

 

Jeg var ude hos Kato for første gang, og her nøjedes vi bare med at gå en tur og lige lære hinanden at kende, og i dag var så dagen hvor vi startede på at træne sammen.

 

Jeg var meget spændt på hvordan han ville være, og tænke at han måske ville være lidt umedgørlig når nu han var på internat og måske var lidt stresset over de andre hunde.

 

Men da jeg kom, så virkede han bare glad for at se mig, og kom ud og hilste på mig med med krammer og kys, og han beholdt alle fire ben på jorden imens :5up:

 

Jeg tog ham med ud på en stor græsplæne og gav ham en lang line på, og herefter gik vi igang med at træne. Og hvad han måske manglede at kunne af øvelser, det opvejede han så rigeligt i sin arbejdsiver, han var bare helt på i den lille times tid vi trænede :-D

 

Han kan sit og dæk, så jeg besluttede mig for at undersøge om han kunne holde positionen hvis jeg bevægede mig væk, det kunne han så ikke, så vi startede med at øve dette lidt. Han reagerer øjeblikkeligt når han får besked på at sitte/dække, men så snart man bevægede sig, så skyndte han sig at følge efter, så vi trænede lidt "bliv".

 

"Nej" så det ikke ud til han nogensinde havde lært, men allerede i dag har han lært at lade godbidden være i min hånd når jeg siger "nej", helt uden at jeg skal forhindre ham i at tage godbidden :5up:

 

Vi trænede lidt "du kan ikke fange mig", men det kunne han så godt :mrgreen:

Legen går ud på, at hver gang han kommer op på siden af mig, så får han en godbid og jeg skynder mig at gå i modsatte retning af ham. Legen går ud på at lære ham at følge mig og være opmærksom på mig. Men det var slet ikke noget problem, efter 2-3 godbidder, så var han slet ikke til at slippe af med igen :lol:

Tina (ejeren af internatet) kom så ud på græsplænen for at distrahere ham lidt, men kun én gang opsøgte han hende, og her var det nok at sige hans navn, så kom han straks hen til mig igen.

 

Til slut lavede vi lidt fodersøg og legede med en bold, og så var Kato vist ret træt, han lod sig ihvertfald helt frivilligt føre tilbage til sit bur :-D

 

Det har været en fantastiks dag, og jeg er så stolt af Kato, tænkt sig at han er så opmærksom på mig, han har kun mødt mig 2 gange og alligevel er han helt utroligt samarbejdsvillig. Nu er jeg måske let at imponerer, da jeg jo er terrier ejer, og her får man sjældent noget forærende :blink: Men hold da op hvor jeg bare syntes han var let at arbejde med :-D

 

Jeg ved at der blev taget en del billeder af at vi trænede, så hvis vi er heldige, så lægger Tina nogle af billederne herind?

 

Jeg skal ned og besøge den dejlige Kato igen på onsdag, og det glæder jeg mig godt nok til :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lonny med King, som også søger nyt hjem.

Ja, Lonny ville da også have King ud og træne lidt.:hundifart:

Hvilke stort overskud, og super hjælp for os.

 

Lonny jeg håber at du ved hvor meget det betyder for os at du kommer her:kys:

Jeg er bare så glad for at have mødt dig.

 

Tusind tak

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes også at King passer bedre til Luna:slem:;-)

 

De er begge 2 nogle superskønne hunde :lun:

 

Kato er bare så opmærksom, og vil rigtig gerne træne. Det er jo helt nyt for mig at træne med en hund der er så opmærksom på mig, og jeg er helt sikker på at hvis han kommer ud til en der gider træne ham lidt hver dag, så ville han ende med at kunne en hel masse, og evt. begynde til en eller anden hundesportsgren. Han kan også lide og kramme, og vi fik os da også en lille krammetur til sidst igår :lun:

 

King er bare den mest kramme/nusse klare hund jeg har mødt, han har taget mit hjerte med storm :hjerte:

Han minder meget om Luna, han kan sagtens trænes, men der skal arbejdes noget hårdere for at motivere ham, her er det ikke nok bare at blive ved at stoppe godbidder i munden på ham :blink:

Til gengæld er han noget mindre i størrelse, og det perfekte skødebarn :lun:

 

Så begge hunde er bare dejlige på hver deres helt egen måde :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor ser han bare super fokuseret ud - man kan virkelig fornemme på billederne, at han kan lide at træne. :-D

 

Jeg lavede den der øvelse med at lade ham komme op til mig og få en godbid, og derefter skynde mig at gå i den modsatte retning af ham, hvorefter han igen skulle søge mig for at få en ny godbid. Han fangede den lynhurtigt, og så var jeg i stedet ved at falde over ham konstant, for han skulle søreme nok sørge for at blive så tæt på som han overhovedet kunne :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg lavede den der øvelse med at lade ham komme op til mig og få en godbid, og derefter skynde mig at gå i den modsatte retning af ham, hvorefter han igen skulle søge mig for at få en ny godbid. Han fangede den lynhurtigt, og så var jeg i stedet ved at falde over ham konstant, for han skulle søreme nok sørge for at blive så tæt på som han overhovedet kunne :lol:

Se selv han vil være TÆT på dig som i måske altid :lun:

 

 

 

 

 

 

 

 

Ej kunne ikke lige dy mig, men er jo bare for den skønne Katos skyld jeg plager :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Se selv han vil være TÆT på dig som i måske altid :lun:

 

Ej kunne ikke lige dy mig, men er jo bare for den skønne Katos skyld jeg plager :oops:

 

Han er skøn, men jeg giver mig ikke, bare læs min tudetråd, kunne du så forestille dig at jeg skulle have endnu en unghund med ud og gå :lol:

 

Men han er skøn, og desværre skal jeg slet ikke besøge ham i denne uge :megaked:

 

Men så må vi tage revanche i næste uge :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Han er skøn, men jeg giver mig ikke, bare læs min tudetråd, kunne du så forestille dig at jeg skulle have endnu en unghund med ud og gå :lol:

 

Men han er skøn, og desværre skal jeg slet ikke besøge ham i denne uge :megaked:

 

Men så må vi tage revanche i næste uge :5up:

Jamen det er da det smarteste for så har du en træk hund i hver arm så bliver de lige lange :klap:

 

Men nøj manner han er altså bare kær, er jo det som piner mig, så ta' ham så han får det godt :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen det er da det smarteste for så har du en træk hund i hver arm så bliver de lige lange :klap:

 

Men nøj manner han er altså bare kær, er jo det som piner mig, så ta' ham så han får det godt :engel:

 

Ja, lige nu trækker Kato jo ikke, men når først Luna har fået ham kørt op, så skulle der da nok være en mulighed for at de begge trækker lige meget, og mine arme dermed bliver lige lange :lol:

 

Men når nu du syntes han er så kær, så er der jo også den mulighed at du får ham med hjem :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, lige nu trækker Kato jo ikke, men når først Luna har fået ham kørt op, så skulle der da nok være en mulighed for at de begge trækker lige meget, og mine arme dermed bliver lige lange :lol:

 

Men når nu du syntes han er så kær, så er der jo også den mulighed at du får ham med hjem :blink:

Jo men altså nu er der jo så bestemt hjemme hos os at Zacko skal være ene "barn" :oops: måske i virkeligheden meget smart for ellers havde jeg vist ret mange hunde, hvis jeg skulle have alle de søde nogen jeg ser :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo men altså nu er der jo så bestemt hjemme hos os at Zacko skal være ene "barn" :oops: måske i virkeligheden meget smart for ellers havde jeg vist ret mange hunde, hvis jeg skulle have alle de søde nogen jeg ser :lun:

 

Det har vi rent faktisk også bestemt herhjemme, og ligesom dig, så hjælper den beslutning mig rigtig meget hver gang jeg falder for en ny hund, de er jo så dejlige alle sammen :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har vi rent faktisk også bestemt herhjemme, og ligesom dig, så hjælper den beslutning mig rigtig meget hver gang jeg falder for en ny hund, de er jo så dejlige alle sammen :lun:

Ja det at kigge på intanaters hjemmeside er i virkligeheden selv pineri for mig for jeg får en ustyrlig løst til at hente dem jeg bare falder for, kan slet ikke bære når at de skal sidde der:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det at kigge på intanaters hjemmeside er i virkligeheden selv pineri for mig for jeg får en ustyrlig løst til at hente dem jeg bare falder for, kan slet ikke bære når at de skal sidde der:engel:

 

så skulle du prøve at komme på internatet flere gange om ugen, jeg får lyst til at tage nogen med hjem hver gang :lun:

 

Første gang var det kato, anden gang var det King, og næste gang er det nok en tredie, eller dem begge to :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...