Hop til indhold

Så kom forbuddet...


Gæst Renésj
 Share

Recommended Posts

Hvor stor er det egentligt at en staffy er?

altså højde og vægt?

Size: Desirable height at withers 35.5 - 40.5 cms (14 - 16 ins.), these heights being related to the weights.

Weight: dogs: 12.7 - 17 kgs (28 - 38 lbs); bitches 11- 15.4 kgs (24 - 34 lbs)

 

 

http://www.staffords.co.uk/sbtbc/standard.htm

 

 

så en beagle størrelse cirka :-)

 

lyder måske som en hund nr 2 for os...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 724
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Priceman
Size: Desirable height at withers 35.5 - 40.5 cms (14 - 16 ins.), these heights being related to the weights.

Weight: dogs: 12.7 - 17 kgs (28 - 38 lbs); bitches 11- 15.4 kgs (24 - 34 lbs)

 

 

 

http://www.staffords.co.uk/sbtbc/standard.htm

 

 

så en beagle størrelse cirka :-)

 

lyder måske som en hund nr 2 for os...

 

Dvs. at den svarer til en halv Rottweiler eller en doppelt Westie for nu at sammenligne med de hunde jeg har.

 

Umulia:

Nej der er ikke noget at glæde sig over , overhovedet. Sandt nok der er faldet en sten fra mine bekymringer og tanker, men mit hjerte er fortsat tynget af sorg over disse tåbelighedder der imo ikke vil ændre på noget.

 

Nu sidder der sikkert en masse og tænker at det var på tide at der skete noget,i forhol til de overfald vi så mange af sidste sommer. Der sidder sikkert nogen og godter sig.

Men det må føles som en bittersød sejr hvis effekten udebliver.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dvs. at den svarer til en halv Rottweiler eller en doppelt Westie for nu at sammenligne med de hunde jeg har.

 

Umulia:

Nej der er ikke noget at glæde sig over , overhovedet. Sandt nok der er faldet en sten fra mine bekymringer og tanker, men mit hjerte er fortsat tynget af sorg over disse tåbelighedder der imo ikke vil ændre på noget.

 

Nu sidder der sikkert en masse og tænker at det var på tide at der skete noget,i forhol til de overfald vi så mange af sidste sommer. Der sidder sikkert nogen og godter sig.

Men det må føles som en bittersød sejr hvis effekten udebliver.

 

Hvis :confused: :hmm: Du mener, når effekten udebliver :damn:

 

Så næste sommer kan vi se frem til yderligere en stramning, uden de nødvendige ressourcer følger med :roll: :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Dvs. at den svarer til en halv Rottweiler eller en doppelt Westie for nu at sammenligne med de hunde jeg har.

 

Umulia:

Nej der er ikke noget at glæde sig over , overhovedet. Sandt nok der er faldet en sten fra mine bekymringer og tanker, men mit hjerte er fortsat tynget af sorg over disse tåbelighedder der imo ikke vil ændre på noget.

 

Nu sidder der sikkert en masse og tænker at det var på tide at der skete noget,i forhol til de overfald vi så mange af sidste sommer. Der sidder sikkert nogen og godter sig.

Men det må føles som en bittersød sejr hvis effekten udebliver.

 

 

Enig, og det er jo lige det der med at gå efter bolden, istedet for manden som mange tilsyneladende har lidt svært ved...nu bliver en masse uskyldige hunde og deres ejere ramt, og bolden som er det reelle problem bliver formentlig ikke ramt, men istedet bliver der åbnet for et sort marked for smuglede hunde og baggårdsavl når alle de seriøse avlere må dreje nøglen om....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Hvis :confused: :hmm: Du mener, når effekten udebliver :damn:

 

Så næste sommer kan vi se frem til yderligere en stramning, uden de nødvendige ressourcer følger med :roll: :damn:

 

 

Og sådan kan det blive ved indtil alt hvad der ikke kan være i en taske eller kan åbne gabet mere end 5cm. er forbudt....det er en ond cirkel...

Link til indlæg
Del på andre sites

Dvs. at den svarer til en halv Rottweiler eller en doppelt Westie for nu at sammenligne med de hunde jeg har.

 

Umulia:

Nej der er ikke noget at glæde sig over , overhovedet. Sandt nok der er faldet en sten fra mine bekymringer og tanker, men mit hjerte er fortsat tynget af sorg over disse tåbelighedder der imo ikke vil ændre på noget.

 

Nu sidder der sikkert en masse og tænker at det var på tide at der skete noget,i forhol til de overfald vi så mange af sidste sommer. Der sidder sikkert nogen og godter sig.

Men det må føles som en bittersød sejr hvis effekten udebliver.

der går jo minimum 10 år før de alle er "væk" .... til den tid er alt glemt og gemt og bidestatistikkerne er ikke ændret væsentligt som de andre lande har måtte sande... så bytter racerne plads med 10 nye som nu ligger i toppen for overfald...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Enig, og det er jo lige det der med at gå efter bolden, istedet for manden som mange tilsyneladende har lidt svært ved...nu bliver en masse uskyldige hunde og deres ejere ramt, og bolden som er det reelle problem bliver formentlig ikke ramt, men istedet bliver der åbnet for et sort marked for smuglede hunde og baggårdsavl når alle de seriøse avlere må dreje nøglen om....

 

Ja jeg tænker også på alle de seriøse avlere hvis arbejde med at få nogle gode hunde nu ryger lige i vasken. Års arbejde der er spildt. Det er sgu til at tude over.

 

Men det er da sjovt at der ikke er nogen, af "de sædvanelige" der vil forsvare dette lovforslag. Men det ville nok også være at gnide salt i såret. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

:megaked::megaked::megaked: TOTALT lorte lov! Bliver rasende - ligeså rasende som da de opfandt lømmelpakken og sendte alle der stod på det forkerte fortov i fængsel, så meget for ytringsfriheden hva :evil:

 

 

Det kommer meget tæt på nu, og jeg tror desværre også blot det med afstemningen er en formalitet...tusind tanker farer gennem mit hoved nu...overvejer at flytte til udlandet og jeg ved ikke hvad, for jeg magter ikke det mundkurvspjat og hvad der ellers er af tossede idéer...

 

Det er ved at være flovt at være dansker...

 

Har været flov over DK i meget lang tid. Synes du skal flytte herover, og herind, tvivler på at de får gennemført mundkurve nede i gaden :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Ja jeg tænker også på alle de seriøse avlere hvis arbejde med at få nogle gode hunde nu ryger lige i vasken. Års arbejde der er spildt. Det er sgu til at tude over.

 

Ja det er lidt skræmmende...og rigtigt tragisk..

 

 

Men det er da sjovt at der ikke er nogen, af "de sædvanelige" der vil forsvare dette lovforslag. Men det ville nok også være at gnide salt i såret. :mrgreen:

 

Synes du ikke vi er blevet kaldt egoistiske og følelseskolde nok gange? For alle og enhver ved jo at vi kun har vores hunde for at skræmme andre, og ikke fordi vi faktisk holder af dem...og at vi desuden er ligeglade med andres hunde...jeg kan jo som enkeltperson sagtens bære ansvaret for at en andens hund har bidt, og burde derfor også kunne se problemet, istedet for at fornægte min races ophav...det er almen viden...:mrgreen:

 

 

 

(ironi kan forekomme...:engel:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

 

 

 

Har været flov over DK i meget lang tid. Synes du skal flytte herover, og herind, tvivler på at de får gennemført mundkurve nede i gaden :mrgreen:

 

hehe...ja det kan nok give lidt problemer...:mrgreen:...men nu bor jeg i sådan et roligt område i forvejen, hvor jeg er en af de få med sådan nogen farlige grimme, savlende nogen der æder alt, så vi har slet ikke oplevet problemerne i det omfang vi ellers hører om, med horder af løse pitbulls der stiller sig foran folks opgange og nægter at lade dem komme ind, medmindre de afleverer en hund(dyret that is, ikke penge)...:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

Synes du ikke vi er blevet kaldt egoistiske og følelseskolde nok gange? For alle og enhver ved jo at vi kun har vores hunde for at skræmme andre, og ikke fordi vi faktisk holder af dem...og at vi desuden er ligeglade med andres hunde...jeg kan jo som enkeltperson sagtens bære ansvaret for at en andens hund har bidt, og burde derfor også kunne se problemet, istedet for at fornægte min races ophav...det er almen viden...:mrgreen:

(ironi kan forekomme...:engel:)

 

Jeg ved kun at saglig of nøgtern argumentation har prellet af som vand på en gås.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror desværre at staffy'en kommer til at stå for skud nu, alle dem der ikke kan få en amstaff vil gå ud og købe en staff...

 

Li'som mig:oops:

Må ærligt indrømme at det var den første tanke (lige efter hvor forfærdeligt det er for alle de andre racer), var at det da i det mindste (måske), hvis man skal se noget positivt ved det hele, ville gøre så stafforden blev "renset for mistanke", eller hvad man kan sige, så man måske kunne ønske sig sådan en engang (hvis man kunne se væk fra alle forbehold, er det jo min drømme hund, men kæresten vil ikke have en hund som bliver betegnet som kamphund på grund af alle fordommene. Er selv enig, men for mit vedkommende er det nu mest på grund af jeg ikke vil ende med en hund som skal have line og mundkurv på, hvis det ikke er nødvendigt).

 

Men, vil man nogensinde kunne vide sig sikker? Eller vil der, hvis jeg anskaffer mig sådan en om et års tid eller to, kunne risikere at komme et nyt forslag? Bliver det næste spidshunde og vagthunde?

Synes der ligger langt mere i dette forslag, end "bare" at nogen hunde skal gå med kurv og line (undskyld til alle de berørte ved godt det ikke er "bare" for jer!), men det hele har givet mig en underlig usikkerhed overfor systemet, ikke bare inden for valg af hund, men det har rystet min tillid til samfundet helt grundlæggende..

 

Føler virkelig med alle jer som er berørte og jeres dyr, ikke mindst. Det mest opmuntrende er vel at det nok ikke bliver håndhævet særlig effektivt, men det er sgu heller ikke fair man skal leve som en kriminel og liste rundt og kigge sig over skulderen, konstant opmærksom på man ikke kommer til at genere naboerne det mindste, fordi man ved de bare behøver knipse med fingrene, så kommer der en mand med en blå sprøjte:???:

Har sgu lyst til at immigrere, bare for at vise min utilfredshed!

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det må føles som en bittersød sejr hvis effekten udebliver.

 

Tror du ikke bare at medierne glemmer det lidt igen, når nu forbuddet kommer og det hele falder til ro? Det tror jeg desværre, og det vil jo betyde at "almindelige" mennesker vil opleve en effekt, nemlig at de ikke høre om overfald fra kamphunde = forbuddet har virket :stupid:

Og det allervigtigste er nok at politikerne kan sige, jamen vi har jo gjort noget; hvis der senere bliver lavet stattestikker som viser det ikke har hjulpet, kan de altid drejes og manipuleres med så det ser ud som om det har...

Det er jo ingen hemmelighed at mange af de overfald som forbuddet skulle hjælpe til at forhindre i fremtiden, slet ikke er begået af de berørte racer..

Hvorfor er det så svært at fatte at en hund er en hund og derfor kan bide, lige så vel som en bil kan køre for hurtigt og slå folk ihjel, hvis ejeren ikke respektere de kræfter den indeholder...

Er ved at få kvalme af alt det her...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Tror du ikke bare at medierne glemmer det lidt igen, når nu forbuddet kommer og det hele falder til ro? Det tror jeg desværre, og det vil jo betyde at "almindelige" mennesker vil opleve en effekt, nemlig at de ikke høre om overfald fra kamphunde = forbuddet har virket :stupid:

Og det allervigtigste er nok at politikerne kan sige, jamen vi har jo gjort noget; hvis der senere bliver lavet stattestikker som viser det ikke har hjulpet, kan de altid drejes og manipuleres med så det ser ud som om det har...

Det er jo ingen hemmelighed at mange af de overfald som forbuddet skulle hjælpe til at forhindre i fremtiden, slet ikke er begået af de berørte racer..

Hvorfor er det så svært at fatte at en hund er en hund og derfor kan bide, lige så vel som en bil kan køre for hurtigt og slå folk ihjel, hvis ejeren ikke respektere de kræfter den indeholder...

Er ved at få kvalme af alt det her...

 

 

Jeg er bange for at det er den eneste effekt der bliver.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er bange for at det er den eneste effekt der bliver.

 

Ja, netop fordi at mange af de sager som forbuddet skulle forhindre ikke er begået af de omtalte racer, er det jo logisk at det ikke vil virke i virkeligheden..

Men de almindelige danskere som ikke har en stor hund og sikkert for størstedelens vedkommende aldrig har hilst på en amstaff, vil opleve en effekt, i og med de ikke vil høre om det længere, når mediernes interesse vil falde til det niveau det lå på før hele denne debat kom i gang..

Og det er sikkert det eneste der betyder noget for politikerne :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg tænker også på alle de seriøse avlere hvis arbejde med at få nogle gode hunde nu ryger lige i vasken. Års arbejde der er spildt. Det er sgu til at tude over.

 

Men det er da sjovt at der ikke er nogen, af "de sædvanelige" der vil forsvare dette lovforslag. Men det ville nok også være at gnide salt i såret. :mrgreen:

 

Det kan jo også være, at vi er nogle, der er trætte af at blive svinet til og beskyldt for at have alle mulige rabiate politiske synspunkter, fordi vi ikke deler holdning med flertallet af brugere herinde, men med en stor del af mennesker i den virkelige verden.

 

 

Jeg ved kun at saglig of nøgtern argumentation har prellet af som vand på en gås.

 

Jeg anser det ikke for et sagligt argument at skyde skylden på pressen.

Link til indlæg
Del på andre sites

anser du så folketingets eget udvalg som saglige argumenter?

 

Folketinget -

 

vidste ikke du kendte en stor del af menneskerne ude i verden :-D

 

Du ved ligeså godt som jeg, at der er større opbakning til et forbud i befolkningen generelt, end der er her på hundeforum. I hvert fald, hvis man ser på de debattører, der har deltaget i de debatter. I afstemningen, der var herinde, var der trods alt en del, der var for et forbud. De er åbenbart bare ikke så meget for at skrive indlæg om det.

 

Jeg gider ikke, at debattere emnet med dig mere. Vi kender hinandens holdninger, vi kommer næppe til at kunne påvirke hinanden, og jeg synes ikke, at din måde at debattere på er behagelig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du ved ligeså godt som jeg, at der er større opbakning til et forbud i befolkningen generelt, end der er her på hundeforum.

 

.

igen, den opfattelse har jeg ikke med dem jeg møder i det ganske danske land, har faktisk ikke mødt en hundeejer der mente et forbud ville være vejen frem. Møder da nogle som ikke har hund som synes de skal væk.

Og der er baggrunden jo meget forskellige fra de 2 grupper af mennesker for deres holdninger.

Link til indlæg
Del på andre sites

igen, den opfattelse har jeg ikke med dem jeg møder i det ganske danske land, har faktisk ikke mødt en hundeejer der mente et forbud ville være vejen frem. Møder da nogle som ikke har hund som synes de skal væk.

Og der er baggrunden jo meget forskellige fra de 2 grupper af mennesker for deres holdninger.

 

Sådan er det jo - det er meget nemmere at have en mening om noget, man ikke ved noget om :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil nu også sige, at flertallet af dem jeg kender (hundeejere eller ej) ønsker et forbud. Og så er der dem, der er ligeglade med hvad det bliver til, for de føler sig ikke berørt. Men jeg kender ikke nogen IRL, der er imod et forbud (udover mig selv altså).

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...