Hop til indhold

Ring træning ??


Gæst dyni
 Share

Recommended Posts

Hej med jer.

 

Jeg har meldt min Charlie til udstilling den 25 april i Køge, men aner faktisk ikke hvordan det foregår.

 

Skal jeg have specielt halsbånd og line ? og hvordan finder jeg ud af det med at rende rundt i den ring og hvad det er Charlie skal kunne ? har aldrig prøvet det før og mangler råd og vejledning :-)

 

Håber der er nogen derude der kan hjælpe :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Her kan du nogenlunde se, hvad det går ud på (det er Juniorklassen, så vufferne er endnu ikke 100% stabile og ja, min Møffe er alt alt for urolig, hehe):

 

 

Hunden skal løbe i trav ved din side og stå pænt, som frosset til stedet og lade dommermanden pille his og her og alle vejne, uden at trække sig eller noget som helst.

 

Du bestemmer helt selv, hvordan vuffen skal være "påklædt". Ambitiøse udstillingsfolk gør brug af et tyndt tyndt halsbånd og line, så det ikke kan ses og dermed ikke "ødelægger" hundens udseende. Hvis du ikke føler for det, kan du bare bruge et almindeligt halsbånd og en kort line. Jeg bruger et halvkvæler i læder og en kort line.

 

På Dansk Kennel Klubs hjemmeside, kan du finde, den kreds, du er i og kontakte den - så kan du forhøre dig om ringtræning :-D

Velkommen til Dansk Kennel Klub for hundeejere

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Vil også lige sige, at det er en god idé at vænne din hund til at stå på et bord (med dig ved siden af naturligvis). Det skal de små racer.

 

Kan da også lige fortælle lidt om vores sparsomme erfaring.

 

Vi har gået til ringtræning i DKK. Vi gav blot 20 kr pr gang, når vi mødte op (30 kr hvis man ikke gik på andet hold i forvejen). Man behøvede ikke komme hver gang.

 

Smilla fik meget ros for måden, hvorpå hun gik. Men den hund, der vandt havde aldrig været til ringtræning (og gik derefter :mrgreen:) ,så det er selvfølgelig ikke alt, hvis hunden er smuk nok. :-D Og i hvalpeklassen har jeg indtrykket af, man bærer over med mere. Man skal jo lige igang..

 

Tror det er bedst du køber en udstillingsline (koster ikke ret meget). Det hørte jeg dommeren sige til dem, der var mødt op med alm halsbånd. :rolleyes: Jeg kan personligt bedst lide dem, der er lidt brede underneden, så de ikke skærer op i halsen, for man går jo og trækker lidt op. Vi har en hvid til vores blendheim. Og normalt har man vist rød til ruby og sort til black/tan. Tricolour kan jeg ikke huske.. sort eller hvid måske. :blink: Den skal bare være så usynlig så mulig.

 

Held og lykke, Skal vi ikke se billeder af hunden? :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

tusind tak begge to for det i har skrevet til mig . Ser det først nu for der plejer altid at komme en mail, hvis nogen har skrevet til mig og det har jeg slet ikke fået øv øv.

 

Jeg ville også meget gerne sætte et billed på af Charlie men kan ikke finde ud af hvor jeg gør det.. Nogen der kan hjælpe ?

 

Den ringtræning i nævner er under Dansk Kendelklub , men jeg er medlem af Dansk racehunde Union. Kan man godt gå til ringtræning der , når man ikke er medlem mon?

 

Jeg vil studerer jeres fif og tricks nu og så må vi gøre det så godt vi kan. Det er første gang og vi skal jo lære det, så jeg håber at det er en overbærende dommer he he

 

Charlie er en triclore,så jeg tror det må blive en sort snor ...

Link til indlæg
Del på andre sites

tusind tak begge to for det i har skrevet til mig . Ser det først nu for der plejer altid at komme en mail, hvis nogen har skrevet til mig og det har jeg slet ikke fået øv øv.

 

Jeg ville også meget gerne sætte et billed på af Charlie men kan ikke finde ud af hvor jeg gør det.. Nogen der kan hjælpe ?

 

Du skal trykke besvar og så scrolle ned under vedhæftninger og uploade et billede fra din pc (det kan godt være du bliver nødt til at lave billedet lidt mindre).

Den ringtræning i nævner er under Dansk Kendelklub , men jeg er medlem af Dansk racehunde Union. Kan man godt gå til ringtræning der , når man ikke er medlem mon?

 

Du skal nok være medlem desværre... Men DRU har jo også ringtræning.

 

 

Jeg vil studerer jeres fif og tricks nu og så må vi gøre det så godt vi kan. Det er første gang og vi skal jo lære det, så jeg håber at det er en overbærende dommer he he

 

Ja, selvfølgelig er det da det :blink:

 

Charlie er en triclore,så jeg tror det må blive en sort snor ...

 

Held og lykke :vinken::hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Held og lykke :vinken::hjerte:

.

 

Tak igen . Har prøvet at uploade billeder, men jeg tror de er for store og kan bare ikke finde ud af at gøre dem mindre :-) ...må lige finde noget hjælp ti det , så skal der nok komme billeder af min vidunderlige dreng :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Så har jeg været på udstilling med Charlie.

Det gik helt fantastiskt godt og han fik en 1 præmie med SL.Jeg gruede for hvordan han ville reagere på så mange hunde og så indendørs, men det gik over alt forventning.

I selve ringen skyndte jeg mig at sige til dommeren at det var første gang på udstilling, så hun kunne bære lidt over med mig hvis jeg ikke helt kunne finde ud af det. Charlie gik i ringen som om han aldrig havde lavet andet og var totalt uanfægtet af alt det der skete i hallen.

 

Det eneste der gik galt var at jeg ikke kunne løbe så stærkt som dommeren ville have, så det er vist mig der er problemet :-).

 

Jeg var simpelthen så stolt da vi tog hjem me to sløjfer og en pokal. Egentlig kom jeg bare for at få en bedømmelse af ham og havde slet ikke tænkt i de baner at han skulle have præmie, så det var jo fantastiskt.

 

Vi napper så lige en udstilling i Næstved d. 29-05 og håber på at det kommer til at gå lige så fantastiskt.

 

PS. har igen igen forsøgt at sætte billed på , men det går bare ikke æv æv. Har jo taget billed af ham med pokalen...:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

kæmper endnu en gang med at uploade billeder. Jeg trykker på vedhæft og så ind i gennemser og der finder jeg så de billeder jeg vil lægge på og jeg kan så se at den uploader dem og så ligger de der , men hvordan fanden kommer de så herover. Når jeg kan se billederne ligge der trykker jeg luk vindue og ingenting sker ....vil jo så gerne vise jer billeder af præmie dyret he he

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 months later...
  • 1 month later...

super flot pokal, stort tillykke:-D nu savner jeg helt at komme til udstilling, for saimon har også været med til hvalpeshow, og vandt en 3.pl. ud af første, tror jeg de kaldte det...men man kommer i snak med mange spændende mennesker med samme interesse:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...