Hop til indhold

Hvilke godbidder bruger du?


Gæst anne-marie
 Share

Recommended Posts

Gæst anne-marie

Jeg er lidt nysgerig :lol:

 

Så vil gerne vide hvilke godbidder i bruger?

 

Selv bruger jeg udelukkende kogt kød/indmad eller tørrede godbidder, fx olivers tørrede torskegodbidder :-D

Eller det kan være godbidder jeg selv tørrer i ovnen af fisk/kød/indmad, der er opskrifter i en anden tråd i foderforaet :)

 

Hvad bruger du?

Link til indlæg
Del på andre sites

Aftenhygge er en skål med et par tørfisk, et par strimler tørret rugbrød, en strimmel tørret lever og indimellem en stump griseøre eller lign.

 

Når vi træner er det til hverdag en bold.

 

Ved specielle lejligheder, -f.eks. hvis vi træner til prøve-- så bruger jeg aftensmad. F.eks. en almindelig stegt kotelet eller en skive flæskesteg. Eller kylling. Skåret i små tern. -Jeg kan lave og skære lidt rigeligt og så fryse det ned. Det behøver ikke at være tørret. Faktisk skal godbidder til træning helst være bløde og hurtigtfortærede, så der ikke skal bruges tid til at gumle og gnaske mellem øvelserne.

 

Ved selve prøven, så er det næsten altid cuvette. :-P

 

:madtid:Så vi får cuvette dagen før, og så skærer jeg en skive eller to i små tern.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her bruger vi kylling til træning, bare kogt kylling i små mundrette bidder - Bitten gider ikke tygge sig igennem tørrede godbidder ved træning..

Så her passer kylling godt, ellers har jeg prøvet med sådan nogl små tynde training beed stick - men det er skisme ikke altid det er et hit..

Og så, som Birgitta, bruger jeg tit kød fra dagen før..

 

Til søg får de kogt og tørret lever, kalv-svin eller kyllinge :D Det er især Dolph vild med, det er hans hunde-mor iøvrig også :D

Link til indlæg
Del på andre sites

For det meste bruger jeg kyllingepølser, sommetider blandet med lidt ostetern. :madtid:

 

Har vi noget kød tilbage fra noget aftensmad (som ikke er meget krydret), bruger jeg også sommetider det. Gulerødder og æbler bliver også brugt til godbidder engang i mellem.

 

Nogen gange når vi bare skal gå en tur her i byen, hvis vi ikke skal træne, så har jeg bare lidt tørfoder med, det er forskelligt hvad det er for noget tørfoder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Der er godbidder og så er der snacks...

Snacks kan være en skive tørt brød, et stykke frugt, en tyggepind eller andet som bare gives uden Pelle skal gøre noget for det.

 

Godbidder bruges typisk til indlæring og vedligehold af adfærd/øvelser samt til at beskæftige ham.

I morgen brugte vi 2½ Hanegal pølser på et søg som varede ca ½ time. Det synes jeg var flot gået. Det var altså Pelle som søgte :-P

 

Jeg bruger hvad jeg har: Suppekødboller, en madrest, lynstegt hakket kød (jeg savner kalkunkødet), kogt hjerte, lever, en rest steg, kyllinge/kalkunbryst, de små frikadeller, ost og tun ind imellem... ja der er sikkert meget mere, jeg kan bare ikke lige komme i tanker om det.

Kan det ædes kan det bruges :)

 

Pelle får god hjemmelavet mad, så jeg mener godt han kan tåle lidt "junk food" oveni :)

Redigeret af Ninjamor
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger meget kogt hjerte fra svin, kalv, lam og kylling. Koger store portioner og fryser ned i mindre;)

 

Og kogt kylling ofte også kødrester:)

 

Ellers bruger jeg kogte grøntsager. Blomkål, broccoli og gulerod er dem der kan bruges her som guffer og på søg :blink: Hun kan også lide agurk og melon.

 

Af købeguffer bruger jeg olivers fishbites.

 

Men ligesom Ninjamor skriver får hun også "snacks" som kan være tørret kød, tørfisk, skorpe fra brød og diverse tyggeting.

 

Lua elsker usunde guffer ala frolic, (måske fordi jeg aldrig bruger det;-)). Men når vi møder fremmede og de vil give guf må hun gerne få den slags guffer. Hun er så nervøs så det er godt at det så er ekstra godt at møde fremmede mennesker:-D På den måde er det faktisk blevet en fordel ikke at bruge den slags guffer;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Uha da, mine får også snacks :-D

 

Rå kødben, tørrede tyggeting fra høns, fisk, kanin, hest, ko og struds, måske fik jeg det hele med :lol:

 

Til søg bruger jeg mest de kogte godbidder, vi bruger intet tørfoder for tiden :)

 

Men snart skal vi have en lille sæk eaglepack hjem (bare som snacks, de har fået sække på 6-7 kg nu), og så får de også dem til lidt søg og til bustercupe :)

 

I leoer får de kogte godbidder :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi veksler meget.. kyllingetern, fiskefrikadeller, leverstykker, torskerogn, pølsestykker, Olivers trainingbites/fishbites.

Vi har fundet udaf at når hunden ikke ved hvad der kommer op af lommen er den meget mere koncentreret og fokuseret på os ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Vi veksler meget.. kyllingetern, fiskefrikadeller, leverstykker, torskerogn, pølsestykker, Olivers trainingbites/fishbites.

Vi har fundet udaf at når hunden ikke ved hvad der kommer op af lommen er den meget mere koncentreret og fokuseret på os ;)

 

Ved du hvad ... Olivers training bites : Kornsorter, kød og kødbiprodukter, sukker, mineraler - så er det langt billigere at købe Frolic - eller Rufus fra Aldi. Rufus koster under 30 kr for 1½ kg. Det er de samme ingredienser, de er lavet af.

Bare hvis du ikke vidste det :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Herhjemme veksles der også en del :)

 

Vi bruger bla: Skingetern, kyllingetern, frikadeller, cocktailpølser, alm pølser, kyllingepølser, tørret kød (lever, kylling mm), indmad (lever, hjerte, kråse).

 

Derudover er Oscar helt tosset med rodeo stænger fra pedigree af alle steder... Så dem køber vi også. Han får dem sjældent hele, men istedet skåret i stykker så jeg kan bruge det som træningsbeløning.

 

Som snacks har vi pt: Okselunge, kaninøre, heste tarm, laksehapser, tyretiller, hesteenergistænger, kyllinge nuggets og der kommer så strudse nuggets en af de kommende dage.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Jeg bruger alt muligt forskelligt - kan hundene lide det, så bliver det brugt.

 

Det mest underlige jeg har haft brugt - dog med stor succes - var makrel i tomat på tube :roll:

 

Rå kødstykker bruger jeg en del, når jeg træner herhjemme, ellers står den på kogte hjerter/lever/nyrer fra alle mulige slags dyr, ost når der er nogle rester, kødrester fra aftensmaden, kogt kyllinge eller hestekød og kyllingepølser, dog i et begrænset omfang, da Joeys mave ikke tåler dem så godt.

 

Som snacks bruger jeg tørret oksehud, tørret lever og hjerte, tørrede sener, maver og tarme, okse, lamme og kaninører og tørret kød.

 

Jeg er begyndt at bruge min egen ovn en del til at tørre tingene i - det er væsentligt billigere, da kød og andre løsdele fra hest er billigt/næsten gratis ved vores slagter.

Redigeret af Malene Nielsen
tilføjelse
Link til indlæg
Del på andre sites

Loke har en smule sart mave, så han får ikke så tit vores madrester der tit er fyldt med krydderi. Til træning bruger vi skinke i tern eller stegte baconstykker :)

 

Hmm.. måske man skulle prøve det der bacon til Oscar :hmm: Han er jo ret selektiv hvad angår de der godbidder...

 

Vil også afprøve tuben her i den kommende uge, og se om det måske kan bruges til bassen :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger kyllingetern, skinketern, pølser, frikadeller, Olivers Training bites, Olivers fish bites, Frolic...

 

Til spor bruger jeg dåsemad... det er bare et hit ;-)

 

Jeg tænker ikke lige så meget over hvad der er i... Det vigtigste for mig er at hundene er vilde med det og vil arbejde for det :)

 

Og jeg bruger som regel kun guffer til hvalpe, og så til nogle få øvelser når hunden er blevet gammel nok, til næsten udelukkende at køre på byttedriften = bold/dummy/skind/m.m. motivation :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg startede til hvalpetræning i onsdags brugte jeg små pølse bidder.

Men hvor jeg dog hader at røre ved kød. Jeg har været vegetar i mange år, og hader når mine hænder lugter efter en træning (ja bare kald mig sart)

Men så skete miraklet. Golden (som jeg træner med) er så madglad at en lille tørfoder er lige så meget guf for hende :mrgreen::mrgreen::mrgreen: Så nu er vi ind til vidre skiftet over til tørfoder.

Når vi når videre i træningen kan det godt være at pølserne kommer frem igen

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg startede til hvalpetræning i onsdags brugte jeg små pølse bidder.

Men hvor jeg dog hader at røre ved kød. Jeg har været vegetar i mange år, og hader når mine hænder lugter efter en træning (ja bare kald mig sart)

Men så skete miraklet. Golden (som jeg træner med) er så madglad at en lille tørfoder er lige så meget guf for hende :mrgreen::mrgreen::mrgreen: Så nu er vi ind til vidre skiftet over til tørfoder.

Når vi når videre i træningen kan det godt være at pølserne kommer frem igen

 

Nogle hunde vil også gerne arbejde for gulerodstern eller ostetern. Så det er bare med at prøve sig frem :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anja mosevangen

Hej...

 

Vi bruger lidt af hvert, dog ikke så meget menneskerelateret mad da Diva kaster op når hun får noget af det.

Men æblestykker, gulerod, diverse godbidder.

 

Til hvalpetræning bruger vi lever godbidder, dem er hun helt vild med.

Ellers så olivers godbidder, tørret fisk.

og ind imellem pølsestykker, men ikke så tit mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg startede til hvalpetræning i onsdags brugte jeg små pølse bidder.

Men hvor jeg dog hader at røre ved kød. Jeg har været vegetar i mange år, og hader når mine hænder lugter efter en træning (ja bare kald mig sart)

Men så skete miraklet. Golden (som jeg træner med) er så madglad at en lille tørfoder er lige så meget guf for hende :mrgreen::mrgreen::mrgreen: Så nu er vi ind til vidre skiftet over til tørfoder.

Når vi når videre i træningen kan det godt være at pølserne kommer frem igen

 

Puh ha, pølsebidder er ulækre at røre ved, også for en kun-ind-imellem-vegetar som mig.

Har du prøvet hjemmekogt kyllingbryst? Og kogt hjerte? Det er noget helt andet at røre ved (og lugte til ;))

Link til indlæg
Del på andre sites

Puh ha, pølsebidder er ulækre at røre ved, også for en kun-ind-imellem-vegetar som mig.

Har du prøvet hjemmekogt kyllingbryst? Og kogt hjerte? Det er noget helt andet at røre ved (og lugte til ;))

HAHAhahaha.. Så skulle du prøve Fakta's fiskefrikadeller ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

HAHAhahaha.. Så skulle du prøve Fakta's fiskefrikadeller ;)

 

Nej, det tror jeg så ikke lige jeg skulle ;-)

Jeg har prøvet at have glemt mad til Toffi og jeg måtte ty til en pølsevogn...at servere mikropølsebidder for en chihuahua uden brug af redskaber er bare SÅ ulækkert! Op under neglene og alting! g030.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...