Gæst Nisja Skrevet Marts 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Marts 18, 2010 Hvordan skal jeg gribe det med halsbåndet ad? Hun piver og piver når hun har det på. Jeg tog det af. Ingen piv. Det var sikkert dumt at tage det af... Hvordan vænnede i jeres hund til halsbånd? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Marts 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 18, 2010 Jeg lod Luna have det på indenfor de første par dage. Legede med hende og gav ldit guffer.. Så vænnede hun sig lynhurtigt til det:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
stellz Besvaret Marts 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 18, 2010 Det er noget hun skal vænnes til, stille og roligt, prøv at gi hende det på og gi guffer, og så tag det af igen, lad hede kun ha det på i kort øjeblik og øg så tiden efterhånden.. lidt ligesom alene hjemme træning. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lab-lover Besvaret Marts 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 18, 2010 Det tar tid.. Når hun så holder op med at pive, så sætter hun sig ned hver 5 sekund og klør sig på halsen:rolleyes: En lille gåtur kan ta rigtig lang tid, når halsbåndet klør hele tiden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maustique Besvaret Marts 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 18, 2010 Nura havde halsbånd på fra hun var 4 uger og kunne passe de mindste... Men tidligere hunde har bare fået det på.. De vænner sig rigtig hurtigt til det. Jeg synes ikke du skulle sætte det på og tage det af hele tiden. Hunde skal jo bære halsbånd med hundetegn.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Jørgen Larsen Besvaret Marts 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 18, 2010 Nura havde halsbånd på fra hun var 4 uger og kunne passe de mindste... Men tidligere hunde har bare fået det på.. De vænner sig rigtig hurtigt til det. Jeg synes ikke du skulle sætte det på og tage det af hele tiden. Hunde skal jo bære halsbånd med hundetegn.. Er helt enig med dig i at halsbåndet skal på og blive der, Laika fik sit på da hun var 8 uger og har ikke haft det af siden, hun kradsede sig også og pev lidt de første 2 dage men så var det ovre så min mening er på med det og dermed basta væn dig til det for du skal have det på resten af livet :damn: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ina Besvaret Marts 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 19, 2010 Du giver hende det på - laver noget spændende med hende. Ud i haven og hoppe rundt mv. efter 10min tager du det af. Efterhånden øger du intervallet - det samme gør man med sele. Mine hunde har ikke halsbånd på hjemme - kun på gåtur. Hunde kan komme til at hænge fast i noget eller de kan få kæben til at sidde fast i halsbåndet, når de leger. Så af med halsbåndet når du er hjemme. I værste fald kan hunden hænge fast i noget og blive kvalt - hvilket er set flere gange. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Casmir Besvaret Marts 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 19, 2010 Du giver hende det på - laver noget spændende med hende. Ud i haven og hoppe rundt mv. efter 10min tager du det af. Efterhånden øger du intervallet - det samme gør man med sele. Mine hunde har ikke halsbånd på hjemme - kun på gåtur. Hunde kan komme til at hænge fast i noget eller de kan få kæben til at sidde fast i halsbåndet, når de leger. Så af med halsbåndet når du er hjemme. I værste fald kan hunden hænge fast i noget og blive kvalt - hvilket er set flere gange. Kan godt se pointen med at de kan hænge fast, men synes også der er noget modstridende over at tage halsbåndet af hjemme.....det er svært at sige "Nå for søren, når du skal løbe væk ved et uheld, så kom lige hen og få halsbåndet på inden, ik?" Herhjemme er der i hvert fald størst risiko for at én af hundene løber væk, hvis et barn på besøg glemmer at lukke en dør el. lign. fremfor hvis vi er ude at gå tur....og så ville vi være lige vidt, hvis vi tog halsbåndene af indendøre. Men man kan måske som mellemting vælge et der går op, hvis de skulle hænge fast...? Anyways, så hælder jeg mest til at de har det på hele tiden - det er jo ment som en hjælp hvis uheldet er ude, og uheld kan man jo desværre ikke planlægge sig ud af. Om man er til det ene eller andet mht. at vænne hvalpen til halsbåndet, så tror jeg begge metoder er lige gode - så vælg det der føles bedst for dig, hun skal nok vænne sig til halsbåndet, uanset om du træner det gradvist op eller tager "medicinen i én mundfuld" :5up: Pøj pøj! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ina Besvaret Marts 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 19, 2010 Kan godt se pointen med at de kan hænge fast, men synes også der er noget modstridende over at tage halsbåndet af hjemme.....det er svært at sige "Nå for søren, når du skal løbe væk ved et uheld, så kom lige hen og få halsbåndet på inden, ik?" Herhjemme er der i hvert fald størst risiko for at én af hundene løber væk, hvis et barn på besøg glemmer at lukke en dør el. lign. fremfor hvis vi er ude at gå tur....og så ville vi være lige vidt, hvis vi tog halsbåndene af indendøre. Men man kan måske som mellemting vælge et der går op, hvis de skulle hænge fast...? Anyways, så hælder jeg mest til at de har det på hele tiden - det er jo ment som en hjælp hvis uheldet er ude, og uheld kan man jo desværre ikke planlægge sig ud af. Om man er til det ene eller andet mht. at vænne hvalpen til halsbåndet, så tror jeg begge metoder er lige gode - så vælg det der føles bedst for dig, hun skal nok vænne sig til halsbåndet, uanset om du træner det gradvist op eller tager "medicinen i én mundfuld" :5up: Pøj pøj! Forstår godt det med at hunden kan smutte ud af døren - her har vi så truffet foranstaltninger og har heller ikke mindre børn men drenge på 17 og 19 år. Jeg har dog desværre oplevet en ejer komme hjem og finde sin 7 måneder gamle beaglehvalp hængende kvalt i sit halsbånd - det vækkede mig må jeg sige. Desuden har jeg to hunde og når de leger kan de komme til at hænge fast i hinandens halsbånd og den chance tager vi ikke her hos os Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Marts 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 19, 2010 Simba kunne heller ikke li halsbåndet til at starte med, men vi gjorde også det med; på med halsbåndet, lave noget sjovt, af med halsbåndet og så fandt den lille snart ud af, at halsbånd betød, at nu sker der noget ! Han går heller ikke med halsbånd herhjemme. Han bliver udstillet og vi vil ikke have slidt hans pels i stykker med et halsbånd. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Marts 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 20, 2010 Karla kunne slet ikke håndtere sit halsbånd som hvalp, så hun fik sele på istedet... Hun lærte først at gå med halsbånd da hun var over 1 år gammel - og jeg bruger det kun i træningssammenhænge, eller hvis selen af en eller anden grund ikke er tilgængelig.... (fx smurt ind i dødt dyr eller lignende ) Halsbåndstræningen tog laaaang tid hos os, fordi jeg ville lære hende selv at tage det på - og hun var ikke meget for at få noget over hovedet... Og så går hun iøvrigt altid au naturel når hun er hjemme eller vi er på besøg hos folk... jeg er ikke bange for at hun løber væk, men jeg er bange for at hun kunne sidde fast i noget og komme til skade hvis hun er iført "seletøj" når hun ikke er under opsyn... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Marts 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 20, 2010 Som sagt fik Luna det på herhjemme de første dage, indtil hun havde vænnet sig til det. Derefter er det kun på, når vi er på gåture. Hun har ikke halsbånd på oppe i lejligheden eller når vi er på besøg. Luna er alt for mor-glad til at rende nogle steder. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts