Hop til indhold

Ny herinde - ønsker mig en hund :)


Gæst absolution
 Share

Recommended Posts

Gæst absolution

Halløj!

 

Nu har jeg siddet og læst lidt rundt herinde de sidste par dage. Her ser hyggeligt ud, og jeg har allerede lært en masse!

 

Min kæreste og jeg overvejer KRAFTIGT at få os en hund. Vi har læst lidt om racer og er fuldstændig faldet pladask for Malteseren. Vi bor i lejlighed med to deeeejlige katte :lun: De er simpelthen blevet mine små børn. Som sagt har vi så gået og snakket om at få en hund.. Jeg ønsker mig det!

 

MEN! Vi bor i lejet lejlighed (det er en ejerlejlighed, som er blevet udlejet), så vi skal have tilladelse fra vores udlejere først. Vi har jo fået tilladelse til at holde kat (selvfølgelig, kunne aldrig drømme at holde dyr ulovligt - tænk hvis de blev taget fra en!) MEN nu venter vi på svar angående hund.. Og vi har ventet siden fredag. Og jeg har siddet på nettet og læst og læst og kigget på billeder og puuuhhaa, det gør mig ikke mindre nervøs - tænk hvis de siger nej, så bliver jeg simpelthen så skuffet! Vores udlejere har selv en stor dejlig hund, så i det mindte vil de være forstående over for vores ønske, men dét er jo bestemt ingen garanti for at de vil give os tilladelse.

 

Jah, lang introduktion - undskyld. :oops:

 

(jeg er vild med de dér smileys man kan sætte ind!)

 

Såfremt vi får et ja, kommer der til at gå nogle måneder før vi rent faktisk anskaffer os en vuffi - vi vil lære så meget vi kan, være 100% forberedte og desuden spare EKSTRA op såfremt den lille putte skulle blive syg eller mangle noget.

 

Og ja altså, nu har jeg været lidt for hurtig for mit eget bedste til at oprette en profil herinde, så jeg vil vente med at stille jer ALLE de mange tusinde spørgsmål jeg har om hundehold - det ville være totur, hvis vi fik afslag.

 

Indtil da venter jeg spændt. Kryds fingre for mig, så er I søde!:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst absolution

:megaked:

Udlejeren skrev i dag og sagde, at ejerforeningen ikke tillader at holde hund . Øv øv øv.

 

Og nu havde jeg gået og kørt mig selv fuldstændigt op! Og læst en hel masse, og fundet på hundenavne..

 

Jeg har skrevet til ejerforeningen for at høre, om man mon ikke kunne få tilladelse til en LILLE hund. Jeg er ikke helt klar til at give op endnu.

 

MEN så kommer mit lille 'dilemma' - tænk nu hvis min udlejer slet ikke bryder sig om at der skulle være hund her, og at det var nemmere for ham at skrive at det ikke var tilladt i forhold til ejerforeningen - og foreningen så siger "ja, det må i gerne". Så bliver jeg jo næsten pinlig over at skulle skrive til min udlejer igen.

Men altså, nu må vi se. Jeg har da stadig et lille håb, tror lidt jeg er i fornægtelses/forhandlings-stadiet :shock:

 

SNØFT SNØFT ÆV BÆV! :damn::damn::damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf

Kedelig udlejer, men velkommen til hunde-forum.dk. Her kan du stille alle de hundespørgsmål du vil, og få masser af viden om hunde, mens du kæmper med udlejer og eventuelt også går og kigger after et andet sted at bo. :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst absolution

Altså, i forhold til hvad udlejer selv skrev, virker det som om de er med på hunde-idéen.

 

Hihi, jeg kæmper i hvert fald lidt videre. Ellers må det vente - vi er LIGE flyttet ind i decembers.

 

Indtil da skader det vel ikke at lære en masse om hunde - det bliver jo relevant en dag!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf
Altså, i forhold til hvad udlejer selv skrev, virker det som om de er med på hunde-idéen.

 

Hihi, jeg kæmper i hvert fald lidt videre. Ellers må det vente - vi er LIGE flyttet ind i decembers.

 

Indtil da skader det vel ikke at lære en masse om hunde - det bliver jo relevant en dag!

 

Held og lykke. Ellers er der altid en mulighed for at forsøge sig med en dispensations ansøgning til boligforeningen. Den skal nok bare være udførlig og temmelig godt skrevet for at gå igennem. Men jeg krydser fingere for dig :x: for en lille, sød og velopdragen hund skaber bedre mennesker og uventet venskaber i et boligkompleks.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chaddin

Jeg krydser alt hvad der kan krydses for, at i får vendt nej'et om til et ja :x:

og ellers velkommen på hundeforum :vinken: Da jeg startede med at være herinde var der også lang tid til, at jeg skulle have hund, men alligevel er her super hyggeligt :blink: Håber i får lov! :-D

 

By the way, så kan jeg rigtig godt lide dit brugernavn :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst absolution
Jeg krydser alt hvad der kan krydses for, at i får vendt nej'et om til et ja :x:

og ellers velkommen på hundeforum :vinken: Da jeg startede med at være herinde var der også lang tid til, at jeg skulle have hund, men alligevel er her super hyggeligt :blink: Håber i får lov! :-D

 

By the way, så kan jeg rigtig godt lide dit brugernavn :blink:

 

Mange tak for velkomst, hihi. Jeg nyder også at læse rundt herinde.

 

Jeg har givet dig tak og karma for denne post, da jeg bare syntes det er en alle tiders indstilling at have :banan::5up:

 

Hehe, mangemange tak. Jeg har aldrig prøvet at have hund før, og jeg vil bare gerne gøre det HELT rigtigt. Min kæreste og jeg har to katte, og dem elsker vi jo over alt på jorden, og det er vigtigt for os, at de har det godt. Det samme hvis vi skulle have en hund. Jeg kan ikke lide folk (undskyld, men det kan jeg ikke) der anskaffer sig dyr uden at vide noget om dem, i hvert fald ikke hvis det så efterfølgende kommer til at gå ud over dyret. For eksempel findes der utallige "haha"-videoer af katte, der siger mærkelige lyde eller hvæser på en sjov måde. Ejeren sidder som regel i baggrunden og griner og provokerer dyret til at blive ved mad at lave lyde. Jeg kan ikke have det - fatter de ikke, at dyret er enten bange/sur/irriteret og bare gerne vil lades være i fred?! Dét ville de måske forstå, hvis de havde læst nok op...

 

Okay: OPDATERING. Jeg skrev jo til ejerforeningen og spurgte om hund - man må gerne holde hund her, skrev de, så længe de ikke bliver luftet på fællesarealerne (fair nok) og så længe de ikke er til gene for andre (igen, fair nok!).

 

Så nu kommer jeg til at tænke på, om min udlejer har 'fundet på' forbuddet for selv at slippe for at være the bad guy? eller også har reglerne ændret sig.. I hvert fald er jeg lidt nervøs for at skulle skrive til dem og fortælle, at vi altså har fået lov til at holde hund, så nu mangler vi bare en tilladelse fra dem. :vedikke:

 

Sååå.. nu er der lidt håb igen. :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske reglerne har været anderledes den gang, udlejer boede der? Du skal da bare skrive til udlejer og sige, at du tilfældigvis mødte formanden i bestyrelsen og så nævnte du det lie, så det ikke virker som om at du ikke stoler på det din udlejer sagde.

 

Krydser fingre for dig! Jeg har altså også været herinde i 100 år uden at have en hund endnu. Men som du siger, så lærer man bare en masse imens man venter jo. Så velkommen til!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chaddin
Buuuhuuu øv øv.

Vi har fået et nej :(:megaked:

 

Så det må desværre, til min store ærgelse vente til vi en gang flytter... øv!

 

Øv bøv :ae:

 

Men så har i, i det mindste, rigtig god tid til at forberede jer :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...