Hop til indhold

flig af tand


Gæst mollie-vuffer
 Share

Recommended Posts

Gæst mollie-vuffer

Ja min lille hund har knækket den yderste spids af sin ene hjørnetand og en flig på bagsiden af tanden. Det er ikke noget som rører hende. Hun spiser stadig kødben osv. med største velbehag

 

Er der nogen som ved hvad dyrlægen gør ved det? og i hvilket prisleje det kommer til at ligge i. Jeg har en tandforsikring på hende, så det er bare af ren nysgerrighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja min lille hund har knækket den yderste spids af sin ene hjørnetand og en flig på bagsiden af tanden. Det er ikke noget som rører hende. Hun spiser stadig kødben osv. med største velbehag

 

Er der nogen som ved hvad dyrlægen gør ved det? og i hvilket prisleje det kommer til at ligge i. Jeg har en tandforsikring på hende, så det er bare af ren nysgerrighed.

Hvalpetand, eller blivende tand?

Mener vi gav 1200 da Groa fik trukket en ekstra tand ud

Link til indlæg
Del på andre sites

Ascha fik for nogle år siden knækket en flig af en kindtand. Den første dyrlæge ville bare have fjernet fligen (det var så her jeg bad om en second opinion) og nr. 2 dyrlæge sagde at den skulle trækkes ud, fordi der kunne gå karries i den eller der kunne komme en byld. Kan ikke huske præcis hvad det kostede men det var omkring 2000,00 kr. Det er et større arbejde at trække en stor kindtand ud end en hjørnetand, så det er muligvis billigere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det ikke går ned til selve nerven så plejer dyrlægerne ikke at gøre så meget ved det.

Caisar render rundt med to knækkede tænder, der faktisk skulle have været fjernet, men pga hans dårlige hjerte er det for risikabelt at ligge ham i narkose. Men kan har ingen problemer med de to tænder, så holder bare øje med det istedet :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...