Gæst Tiny Skrevet April 2, 2010 Rapporter Share Skrevet April 2, 2010 Hejsa Nogen der ved hvor meget chokolade en hund kan tåle?? Min på ca 12 kg har lige spist et halvt kinder påskeæg Dvs hun så har spist 100 g lys chokolade, blir det for meget?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret April 2, 2010 Rapporter Share Besvaret April 2, 2010 Tror ikke et kinderæg vejer 200 gr? Ganske få gram kan være dødeligt, det er umuligt at sige, hvor meget, der er for meget. Petrine på 2,7 kg har spist 200 gram meget mørk chokolade og overlevede (uvist om hun har fået organ-skader). Hvis Petrine nogensinde igen spiser noget giftigt, har jeg aktivt kul liggende, du kan få det på apoteket, men det skal gives hurtigt, før chokoladen når ud i blodbanen (kan også bruges mod andre giftstoffer / maveproblemer). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tiny Besvaret April 2, 2010 Rapporter Share Besvaret April 2, 2010 Næ, 150 g chokolade kan jeg se.. Det var da altid noget Nå, jeg må vist vente og se.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret April 2, 2010 Rapporter Share Besvaret April 2, 2010 Det er jo stort set kun vekao, mængden af ren kakao i sådan et produkt er så lille, at jeg overhovedet ikke tror der sker noget som helst.. Bare rolig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tiny Besvaret April 2, 2010 Rapporter Share Besvaret April 2, 2010 Ja, det er rigtigt. Så er det nok mest hendes slankekur det går ud over Hun ser nu også ud til at have det fint, den lille tyveknægt Min søn er nu lidt ked af at hans æg er væk Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret April 2, 2010 Rapporter Share Besvaret April 2, 2010 Det er jo stort set kun vekao, mængden af ren kakao i sådan et produkt er så lille, at jeg overhovedet ikke tror der sker noget som helst.. Bare rolig Arh, tak :klap: Petrine var noget mere kvalitets-bevist, åd en vanvittig dyr mørk chokolade med chili! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ragdoll Besvaret April 2, 2010 Rapporter Share Besvaret April 2, 2010 Min hund åd 4 chokolade kalendre sidste jul... og hun lever heldigvis stadig i bedste velgående... Det var iøvrigt inklusiv pap og alufolie, der nok så nydeligt kom ud i den anden ende.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret April 2, 2010 Rapporter Share Besvaret April 2, 2010 Arh, tak :klap: Petrine var noget mere kvalitets-bevist, åd en vanvittig dyr mørk chokolade med chili! Dyr dame :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret April 2, 2010 Rapporter Share Besvaret April 2, 2010 Min hund åd 4 chokolade kalendre sidste jul... og hun lever heldigvis stadig i bedste velgående... Det var iøvrigt inklusiv pap og alufolie, der nok så nydeligt kom ud i den anden ende.... Hahah!.. Jeg havde en hund med min eks også. På et tidspunkt passede vi naboens kuldsøster.. Kæresten havde været alene hjemme med begge hunde, som vel var 4 mdr. Og han havde sovet på sofaen! :damn: Da jeg kom hjem havde de ædt en pose med de der små toblerone i papir - ALT var ædt. Naboens hund gik og knækkede sig over det hele, men vores egne opførte sig normalt så efter nogle timer konstaterede jeg at hun havde en stærk mave.. Jeg puttede med begge hunde, og skulle sent dagen efter. Da jeg vågnede (og fyren var taget på arb) erfaredede jeg at min hunds mave IKKE var så stærk.. Hun havde pænt knækket sig hele natten (lydløst?) og mit hår var filtret helt ind i hundebræk og guldpapir... det var formidabelt! 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Jette 8930 Besvaret April 2, 2010 Rapporter Share Besvaret April 2, 2010 Undskyld Tiny jeg lige kommer med ot. Petrine Aktivt kul Hvad er det? Har lige fået hvalp som smager /spiser på planterne altså udendørs Har en liste over giftige planter. Men har jo ikke gennemgået alle planter i haven--Så tænte lige om det kul er noget? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret April 2, 2010 Rapporter Share Besvaret April 2, 2010 Tilstår jeg har ikke undsøgt det vildt godt, men var på rejse og fik akut maveforgiftning og så fik jeg det af nogle svenskere og det hjalp. Noget med at kullet binder giftstofferne (men også alt muligt andet, vitaminer etc, så man skal kun tage det når noget er gået galt), hvis Petrine æder noget ækelt plejer vi at give hende en ordentlig sjat mælk så hun kaster op og så kul. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ina Besvaret April 2, 2010 Rapporter Share Besvaret April 2, 2010 Alternativt kan man brænde alm. toastbrød til kul under en grill - det virker ligeså godt som aktivt kul og det har de fleste i huset så man kan sætte ind med det samme. Jeg brugte det på min dalmatiner i sin tid da han åd 100 g. mørk ckokolade. Det var et råd dyrlægen gav mig over telefonen fordi det skulle gå stærkt. Det virkede selvom han blev sløv i timerne efter - men var på toppen igen dagen derpå. Hunde - info, Chokolade og andre skadelige fødeemner for hunde Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret April 2, 2010 Rapporter Share Besvaret April 2, 2010 som flere andre nævner, så ville jeg ikke være overnervøs når det kun er kinder-chokolade... Karla har ædt et par kinderstænger gennem tiden uden skadelige effekt.... det er jo ikke "rigtig" chokolade.... ikke at jeg synes man bør fodre kræet med det, men tvivler oprigtigt på at man kan nå en dødelig dosis af denne type vekao-chokolade Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tiny Besvaret April 3, 2010 Rapporter Share Besvaret April 3, 2010 Nej, der skete heller ingenting, udover en gnaven søn... :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maustique Besvaret April 3, 2010 Rapporter Share Besvaret April 3, 2010 Hejsa Nogen der ved hvor meget chokolade en hund kan tåle?? Min på ca 12 kg har lige spist et halvt kinder påskeæg Dvs hun så har spist 100 g lys chokolade, blir det for meget?? Det er kakaoen der er giftig, så jo hovedreglen er at dyr, mørk chokolade der IKKE indeholder vekao er meget slem. Så jeg tror ikke du skal være så bekymret. Men en anden gang SKAL du altså ringe og spørge din dyrlæge istedet for at vente på at få et svar herinde. HVIS nu hun havde spist den slemme slags ville du ikke have ret lang tid til at reagere før det blev rigtig alvorligt... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts