Hop til indhold

Dyrlægen tror ikke at Luna er rask


Lonny
 Share

Recommended Posts

  • Svar 53
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har lige talt med vores dyrlæge da Luna er begyndt at hoste igen :megaked:

 

Dyrlægen var lidt overrasket over at kbh ikke havde lavet en ny lungeskyldning af Luna for at få bekræftet at hun var helt rask, og hun frygter lidt at sygdommen nu er ved at bryde ud igen. Derfor anbefalede hun at vi straks fik lavet en lungeskyldning igen, da tidsfaktoren er vigtig her...

 

Jeg tror desværre at kbh mistede overblikket over vores sag fordi dyrlægen der havde Luna stoppede med at arbejde der midt i hendes behandling, og derfor fik jeg bare at vide at hvis hun virkede raks, så var hun rask, men heri er min dyrlæge absolut ikke enig, da Luna kan tage rigtig meget skade hvis hun alligevel stadig er syg...

 

Så på mandag skal Luna igen ind og have lavet en lungeskyldning og indtil da skal hun holdes i ro.

 

Ovenstående sætter pludselig hendes konstante piveri og manglende lyst til at træne i et helt andet perspektiv :megaked:

 

 

 

Erj sq, for helved og satan!!!

 

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal skrive, det kan sq ikke blive ved :damn::damn:

 

Men :x: for at det bare er ingenting

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

:cry::cry::cry: Pokkers! Det lyder godt nok mærkeligt, at hun ikke skulle tjekkes da hun var rask. Det synes jeg godt du kan give en lille skideballe for. Bare en lille en..

Håber SÅ meget, at I får nogle opmuntrende svar denne gang!

Link til indlæg
Del på andre sites

:cry::cry::cry: Pokkers! Det lyder godt nok mærkeligt, at hun ikke skulle tjekkes da hun var rask. Det synes jeg godt du kan give en lille skideballe for. Bare en lille en..

Håber SÅ meget, at I får nogle opmuntrende svar denne gang!

 

Der er jo ikke rigtig nogen at give skideballen til, grunden til at det gik galt var jo at den dyrlæge der behandlede hende enten blev fyret eller selv sagde op, han stoppede der ihvertfald. Så jeg tror "bare" at vi er røget "i mellem 2 stole"...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi troede det var lungeorm, men det viste sig at være en ondartet lungevirus, hun fik så noget rigtig stærkt antibiotika og fik det meget bedre. Men dyrlægen valgte ikke at tjekke om vi nu også havde fået bakterien udryddet helt, han mente at det at hun havde fået det bedre var bevis nok, og nu ser det ud til at bakterien er ved at opformerer sig igen :cry:

 

Denne sygdom kan heldigvis kureres, men jo længere henne i forløbet vi er, jo mere permanent skade når der at komme på lungerne.

 

Nu ved jeg ikke om den sygdom hun har paafoerer lungerne samme form for skade som lungeorm goer, men hvis det er tilfaeldet, tror jeg, jeg kan opmuntre dig lidt. Lungeorm er vildt udbredt her i Sydstaterne og ud af de omkring 60-80 hunde vores rescue faar ind aarligt, har mindst halvdelen af dem lungeorm, mange virkeligt serioest, men de har ikke mistet en eneste hund pga. det og alle hundene er idag sunde og raske og uden men af nogen art.

Min egen han (se avatar) var en af de allervaerste. Hans lunger var saa medtagede, at dyrlaegerne ikke mente han ville overleve behandlingen, men det gjorde ham, og det mest utrolige er, at tre mdr. efter endt behandling var hans lunge- og hjertelyd helt normal, hans kondition var fin og jeg hoerte aldrig et host ud af ham.

 

Jeg vil krydse fingre for, at din Luna er ligesaa heldig, selvom diagnosen jo er lidt anderledes. Hun ser jo ud til at vaere en ellers sund og staerk pige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Der er jo ikke rigtig nogen at give skideballen til, grunden til at det gik galt var jo at den dyrlæge der behandlede hende enten blev fyret eller selv sagde op, han stoppede der ihvertfald. Så jeg tror "bare" at vi er røget "i mellem 2 stole"...

 

Hm, det ved jeg ikke om jeg er helt enig i. Det burde da siges til den konsultation hvor man enten bliver sendt hjem med medicin eller at man har været der til x antal prøver. I det mindste når man ringer og spørger.

Ej, det er måske bare mig der er petitesse rytter og undskyld for det, jeg brænder bare selv inde med sådan nogle ting, og ender altid med at maile (øhmn, eller få Anders til at ringe) hvis jeg ikke får det sagt når jeg er der.

 

Jeg skal nok stoppe nu!

 

I hvert fald, du har alle mine krydsede fingre, jeg håber virkelig at Luna viser nogle super stærke og seje lunger på mandag!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Eii.... Altså.... :evil:

 

Nu skulle i jo til at nyde at have en rask hund, for fanden!!

 

Det kan skæbnen altså ikke være bekendt - I Har været igennem mere end rigeligt. :ae:

Håber virkelig, virkelig meget, at der ikke er noget som helst i vejen med hende, når i skal til tjek på Mandag :x2:

 

Håber i holder humøret højt under omstændighederne og ikke bekymre jer for meget - Ved det er så godt som umuligt, men i fortjener altså virkelig at det snart går fremad, så i kan få alle de dejlige oplevelse med Luna, som burde være en selvfølge.

Man har jo lov at håbe, at det for én gangs skyld er falsk alarm!

 

Mange tanker og krydsede fingre herfra!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Først lige læst tråden nu og ja ved ikke rigtig hvad jeg skal sige........ :cry:

 

 

krydser virkelig fingre for dig lille Luna så du kan nyde hverdagen sammen med din familie.........

 

De varmeste tanker herfra og håber det bliver gode nyheder mandag

 

 

 

:ae::ae::ae::ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Jeg har lige talt med vores dyrlæge da Luna er begyndt at hoste igen :megaked:

 

Dyrlægen var lidt overrasket over at kbh ikke havde lavet en ny lungeskyldning af Luna for at få bekræftet at hun var helt rask, og hun frygter lidt at sygdommen nu er ved at bryde ud igen. Derfor anbefalede hun at vi straks fik lavet en lungeskyldning igen, da tidsfaktoren er vigtig her...

 

Jeg tror desværre at kbh mistede overblikket over vores sag fordi dyrlægen der havde Luna stoppede med at arbejde der midt i hendes behandling, og derfor fik jeg bare at vide at hvis hun virkede raks, så var hun rask, men heri er min dyrlæge absolut ikke enig, da Luna kan tage rigtig meget skade hvis hun alligevel stadig er syg...

 

Så på mandag skal Luna igen ind og have lavet en lungeskyldning og indtil da skal hun holdes i ro.

 

Ovenstående sætter pludselig hendes konstante piveri og manglende lyst til at træne i et helt andet perspektiv :megaked:

 

Org altså hvor gør det bare ondt at læse det her Lonny.:megaked:

 

Jeg håber det er hos jeres egen dyrlæge at i skal til denne gang så:confused:

 

Og selvf. er alt krydset her hjemme, Både fra Chili, Caia, min bedre halvdel og jeg selv.

 

Jeg føler med jer, og sender en MASSE varme tanker...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke om den sygdom hun har paafoerer lungerne samme form for skade som lungeorm goer, men hvis det er tilfaeldet, tror jeg, jeg kan opmuntre dig lidt. Lungeorm er vildt udbredt her i Sydstaterne og ud af de omkring 60-80 hunde vores rescue faar ind aarligt, har mindst halvdelen af dem lungeorm, mange virkeligt serioest, men de har ikke mistet en eneste hund pga. det og alle hundene er idag sunde og raske og uden men af nogen art.

Min egen han (se avatar) var en af de allervaerste. Hans lunger var saa medtagede, at dyrlaegerne ikke mente han ville overleve behandlingen, men det gjorde ham, og det mest utrolige er, at tre mdr. efter endt behandling var hans lunge- og hjertelyd helt normal, hans kondition var fin og jeg hoerte aldrig et host ud af ham.

 

Jeg vil krydse fingre for, at din Luna er ligesaa heldig, selvom diagnosen jo er lidt anderledes. Hun ser jo ud til at vaere en ellers sund og staerk pige.

 

Jeg har lidt svært ved at finde ud af hvilke skader den egentlig giver udover permanente lungeskader, men hvor meget og hvor tit det sker, det aner jeg ikke. Og når jeg googler bakterien, så dukker der kun ondartet lungesygdom hos grise op, og det ser virkeligt ikke godt ud, men ifølge kbh, så er sygdommen ikke den samme hos hunde som hos grise. Så jeg kan ikke rigtig finde noget om sygdommen nogen steder?

 

Men Luna er en stærk pige, så jeg er ikke umiddelbart bange for omd et er noget hun dør af, eller om hun får voldsomt mange varige skader :x:

Men det irriterer mig grænseløst at hun i denne vigtige periode af sit liv (Luna er 1 år) nærmest skal isoleres fra samfundet og ikke opleve noget, hun ender jo med at blive kugleskør som voksen...

 

Eii.... Altså.... :evil:

 

Nu skulle i jo til at nyde at have en rask hund, for fanden!!

 

Det kan skæbnen altså ikke være bekendt - I Har været igennem mere end rigeligt. :ae:

Håber virkelig, virkelig meget, at der ikke er noget som helst i vejen med hende, når i skal til tjek på Mandag :x2:

 

Håber i holder humøret højt under omstændighederne og ikke bekymre jer for meget - Ved det er så godt som umuligt, men i fortjener altså virkelig at det snart går fremad, så i kan få alle de dejlige oplevelse med Luna, som burde være en selvfølge.

Man har jo lov at håbe, at det for én gangs skyld er falsk alarm!

 

Mange tanker og krydsede fingre herfra!!

 

Nu står sommeren for døren, vi er tilmeldt et klikkertræningskursus, og nu viser det sig at vi ikke kan deltage rigtig i noget som helst af det...

Det går mig rigtig meget på, at vi ikke kan have et normalt liv sammen med Luna, og som nævnt ovenover så er jeg også bekymret for Luna's mentale udvikling når hun hele tiden skal isoleres på den måde.

 

Hun er jo unghund, og hun skulle være ude og opleve livet, gå til træning og lære en masse, og i det hele taget lære at begå sig i vores samfund, men jeg håber, at alt dette stadig kan indlæres senere.

 

Org altså hvor gør det bare ondt at læse det her Lonny.:megaked:

 

Jeg håber det er hos jeres egen dyrlæge at i skal til denne gang så:confused:

 

Og selvf. er alt krydset her hjemme, Både fra Chili, Caia, min bedre halvdel og jeg selv.

 

Jeg føler med jer, og sender en MASSE varme tanker...

 

Desværre er vi nødt til at få lavet lungeskyldet det samme sted, da vores egen dyrlæge ikke har ekspertisen i det. Min dyrlæge er selvfølgelig også ked af at hun ikke kan være med i samme grad, men vil jo stadig det bedste for Luna, så derfor bliver hun igen sendt til kbh.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Nu ved jeg ikke om den sygdom hun har paafoerer lungerne samme form for skade som lungeorm goer, men hvis det er tilfaeldet, tror jeg, jeg kan opmuntre dig lidt. Lungeorm er vildt udbredt her i Sydstaterne og ud af de omkring 60-80 hunde vores rescue faar ind aarligt, har mindst halvdelen af dem lungeorm, mange virkeligt serioest, men de har ikke mistet en eneste hund pga. det og alle hundene er idag sunde og raske og uden men af nogen art.

Min egen han (se avatar) var en af de allervaerste. Hans lunger var saa medtagede, at dyrlaegerne ikke mente han ville overleve behandlingen, men det gjorde ham, og det mest utrolige er, at tre mdr. efter endt behandling var hans lunge- og hjertelyd helt normal, hans kondition var fin og jeg hoerte aldrig et host ud af ham.

Det er ikke den samme lungeorm vi har her, så der kan muligvis være forskel. Varige skader med arvæv på lunger er desværre ikke unormalt.

 

Vi har desværre heller ikke mulighed for at teste for lungeorm vha. click metoden - der skal en fæces prøve til :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst akrebbe

Fra en som lige har sagt farvel til sin elskede Lab idag - jeg føler virkelig med jer!!:megaked::megaked::megaked:

 

Jeg krydser alt som kan krydses, og håber jeres historie ender mere lykkeligt end min og Balders!:x2:

 

Mange tanker herfra:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Det går mig rigtig meget på, at vi ikke kan have et normalt liv sammen med Luna, og som nævnt ovenover så er jeg også bekymret for Luna's mentale udvikling når hun hele tiden skal isoleres på den måde.

 

Hun er jo unghund, og hun skulle være ude og opleve livet, gå til træning og lære en masse, og i det hele taget lære at begå sig i vores samfund, men jeg håber, at alt dette stadig kan indlæres senere.

 

 

Det er en rigtig, rigtig sur situation, specielt naar det kunne have vaeret undgaaet, hvis bare dyrlaegerne havde fulgt op. Virkelig synd for Luna og jer, at I ikke kan komme igang med alle de ting der var planlagt, men en af de fantastiske ting ved hunde er jo, at de er saa suveraene til at tilpasse sig. Hun skal saamaend nok laere det hele, naar tiden kommer. Nu skal I bare koncentrere jer om at faa hende rask.

Krydser fingre og haaber at laese godt nyt snart!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har desværre heller ikke mulighed for at teste for lungeorm vha. click metoden - der skal en fæces prøve til :cry:

 

Lige et sidespring her, haaber det er OK, Lonny.

 

Hvad er click metoden, det har jeg ikke hoert om foer? Her skal der ogsaa en feces test til, som er standard ved hvert aarlige check. Men nu er USA ogsaa et totalt U-land paa mange omraader.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Lige et sidespring her, haaber det er OK, Lonny.

 

Hvad er click metoden, det har jeg ikke hoert om foer? Her skal der ogsaa en feces test til, som er standard ved hvert aarlige check. Men nu er USA ogsaa et totalt U-land paa mange omraader.

OK. Ved at blandt andet houston og tennesse mv. har en hjerteorm som man kan teste for vha. en blodprøve - som kaldes clickmetoden fordi en bloddråbe ligges i sådanne dims som klikkes som. Efter et x antal min. kan de se om hunden er positiv.

Spurgte om den hos min egen dyrlæge, men de sagde at denne hjerteorm kun fandtes i sydstaterne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har jeg fået lidt mere information, og tidligere har jeg åbenbart fuldstændigt misforstået alting...

 

Min egen dyrlæge lød jo ret bekymret, og ville have at jeg straks begyndte at holde Luna i ro igen. så jeg ringede til hende i går, fordi jeg gerne ville have hende til at forklare mig helt præcist hvad det er Luna fejler, da min google søgning overhovedet intet viste om hunde med ondartet lungeinfektion...

 

Hun forklarede så at grunden til at jeg nok ikke kan finde noget er, at en ondartet lungeinfektion ikke er en selvstændig sygdom, men derimod en følgesygdom til en anden sygdom...

Jeg gik jo her og troede at hvis vi bare fik slået bakterien ihjel i hendes lunger, så var hun rask, men sådan er det slet ikke, og det er også derfor hun nu begynder at hoste igen. De havde håber, at den behandling som Luna fik for bakterien også ville slå den bagvedliggende sygdom ned, men det er så bare ikke sket, og derfor blusser bakterien nu op igen.

 

Så dybest set, så aner vi stadig ikke hvad hun fejler, og de ved heller ikke helt hvordan de skal finde ud af det. De kan bare sige, at det at hendes lunger nu igen begynder at blive dårlige, er fordi at den sygdom hun havde, stadig er i hendes krop og gør, at hun er modtagelig for den bakterie som nu igen er i hendes lunger.

 

På mandag skal hun som sagt have skyldet sine lunger igen, men nu har vi også aftalt at hun skal have lavet en kikkertundersøgelse af lungerne.

 

Min egen dyrlæge tror at hun måske stadig har hjerte/lungeorm, på trods af at hun har været i behandling for det i 3 måneder, og på trods af at vi aldrig har fundet én eneste orm hos hende.

 

KBH dyrehospital, som var dem der foreslog kikkertundersøgelsen, ved ikke hvad det er, men de vil gerne se om der er et fremmelegeme i Luna's lunger, da dette godt kan være årsagen til at hun bliver ved med at blive syg i sine lunger.

 

Så jeg har åbenbart misforstået alt, og Luna er stadig syg, og vi aner stadig ikke hvad hun fejler, og indtil vi finder ud af det, og får sygdommen fjernet, så vil hun højst sandsynlig blive ved med at døje med tilbagevendende lungeinfektion :megaked:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Ååårr mand, noget hø Lonny!

 

Altså det er jo godt at du har fået mere klarhed, men det er sku da skidt at 1. Luna er stadig syg og 2. de ved ikke hvad eller hvorfor og 3. derfor heller ikke helt hvilken behandling der skal til den bagved liggene sygdom :cry:

 

Jeg HÅBER og krydser fingre og Misjas poter for, at alt kommer for en dag nu her ved de næste undersøgelser :ae: Det andet er da ikke til at holde ud :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså sikke noget være møg :cry:

 

Kan ikke huske om jeg nogen sinde har spørgt, men har du fået testet hende for allergi? ... bare for at eliminere dette.

 

Hun er ikke testet for det, men vi har snakket om det på et tidspunkt, men så gik de bort fra det efter vi fandt bakterien.

 

Men tak fordi du lige huskede mig på det, jeg vil da lige sørge for at spørge om det på mandag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...