Hop til indhold

Den fælles HTM (dogdancing) tråd


sonja77
 Share

Recommended Posts

Årh, fedt at du skriver hvordan det gik med min heltinde, Anja :mrgreen:

 

De er bare sååååå dygtige.

 

Jeg troede at de skulle stille op som pink batman, men det er måske på søndag?

 

Ærgerligt at man bor så langt væk -jeg ville gerne have set det :cry:

 

Du mener vist pink superman. :blink: Men nej, det nummer skal de ikke stille op med, det er deres freestyle-nummer, og der er de kun i klasse 2 og ikke på landsholdet. Anjas HTM-nummer er Ringenes Herre, og det er det, hun skal gentage i den individuelle finale i morgen. :-)

 

I dag var det freestyle holdkonkurrencen, og Danmark vandt sølv! Emmy lå som nr. 4 og Johanna som nr. 8, så de er begge videre til den individuelle finale i morgen. Jette og Addi (Zorro-nummeret) kiksede desværre lidt i dag (:ae:), så de blev ikke placeret i top 10.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 4k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst Malene Nielsen

Så fik jeg lige set Sonja og Tyson på nettet, live fra Herning :-D

 

Hvor var I bare gode - det hele passede sammen og Tyson lignede en der syntes det var sjawt :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvilket nummer var det de optrådte med?

 

De kommer igen ml. 13 og 13.15 - det skal jeg se.

 

Det var det samme nummer - hvor var de gode alle sammen :-D

Sonja og Tyson tog da totalt kegler :5up:

 

Jeg blev helt fanget af det hele og har kigget med imellem de to dog dancing-opvisninger. Jeg er blevet MEGET klogere på de forskellige discipliner (rally viste sig f.eks. at være noget helt andet, end jeg troede. Jeg var sikker på, at det var noget med at styrte afsted :oops:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så fik jeg lige set Sonja og Tyson på nettet, live fra Herning :-D

 

Hvor var I bare gode - det hele passede sammen og Tyson lignede en der syntes det var sjawt :klap:

 

Det gjorde jeg også - super flot forestilling :klap:

Der skete en masse, og det hele passede rigtig godt til musikken. :5up:

 

Tak, hvor er I søde. :kys:

 

Der var nogle tricks, han ikke lavede, men publikum kender jo ikke koreografien, så det vidste de jo heldigvis ikke. :blink: Anden gang gøede han en del :fyfy: - men han arbejde nu ok alligevel.

 

Jeg var super glad for at måtte have godbidder med ind, for jeg kunne godt se på ham, at han syntes, at ringen var meeeeeget stor, lige da vi kom ind. :shock: Jeg havde bedt dem droppe spotlightene under vores nummer, og det tror jeg var meget godt, for det tror jeg ville have distraheret ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak, hvor er I søde. :kys:

 

Der var nogle tricks, han ikke lavede, men publikum kender jo ikke koreografien, så det vidste de jo heldigvis ikke. :blink: Anden gang gøede han en del :fyfy: - men han arbejde nu ok alligevel.

 

Jeg var super glad for at måtte have godbidder med ind, for jeg kunne godt se på ham, at han syntes, at ringen var meeeeeget stor, lige da vi kom ind. :shock: Jeg havde bedt dem droppe spotlightene under vores nummer, og det tror jeg var meget godt, for det tror jeg ville have distraheret ham.

 

Man kunne ikke høre ham gø på nettet, men så godt at hans lille mund bjæffede. I gjorde det godt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

For øvrigt endte endte det med sølv til Anja i den individuelle HTM finale. Faktisk slog hun Kath Hardman (som vandt guld) på point i dag, men placeringerne bliver regnet ud efter det samlede antal point, som finaledeltagerne har fået i hhv. holdkonkurrencen og den individuelle finale, og samlet set slog Kath hende altså på et mulehår. Kath VAR også god, og det er bestemt ingen skam at blive slået af hende... men jeg synes nu, at Anjas nummer er bedre, og at hun havde fortjent at vinde.

 

Emmy blev nr. 4 i HTM finalen og Helle blev nr. 9. Emmy blev desuden nr. 4 i den individuelle freestylefinale og Johanna blev nr. 8.

 

Og så altså guld i HTM og sølv i Freestyle til danskerne i holdkonkurrencerne. Så det var rigtig godt gået af danskerne. :5up:

 

Rygtet siger for øvrigt, at englænderne gik lidt rystede derfra. :slem:

 

De er vant til at være de bedste, men denne gang fik de virkelig kam til deres hår. Kath vandt jo altså HTM, men det var meget tæt løb. En anden af de engelske deltagere gik også videre til HTM-finalen, og hun endte på en 5.-plads. Fine placeringer, men de havde efter sigende ikke regnet med, at konkurrencen ville være så hård. Den sidste HTM-deltager fra England gik ikke videre til finalen (mens alle tre danskere gik videre til finalen :klap:). I HTM holdkonkurrecen fik de sølv, og det er jo flot - meeen de havde vist regnet med at vinde. :engel:

 

Der gik kun én englænder videre til freestylefinalen, og hun endte som nr. 7. Og det engelske landshold blev ikke placeret blandt top 3 i freestyle holdkonkurrencen. Det var vist lidt af et chok for dem. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Hvor er det bare sindssygt flot gået af Danmark, og ikke mindst af Anja... Det er sååå skide godt at de tog guld i HTM - Wow wow wow! Og så sølv i freestyle, det er jo verdensklasse :-)

 

Jeg er så ærgelig over at jeg ikke tog toget der over, for at se jer optræde! Det må blive til en anden konkurrence.. Hehe..

 

Sejt at england var noget rystet - Så kan de lære det, ja de kan så... Lille Danmark kan sku også noget:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det bare sindssygt flot gået af Danmark, og ikke mindst af Anja... Det er sååå skide godt at de tog guld i HTM - Wow wow wow! Og så sølv i freestyle, det er jo verdensklasse :-)

 

Jeg er så ærgelig over at jeg ikke tog toget der over, for at se jer optræde! Det må blive til en anden konkurrence.. Hehe..

 

Sejt at england var noget rystet - Så kan de lære det, ja de kan så... Lille Danmark kan sku også noget:klap:

 

Ja, det er bare sååå fedt :banan:

 

Tænk at vi går til træning hos en, der er verdensmester, men det overrasker os jo ikke at hun var så go' - det vidste vi jo i forvejen :mrgreen::5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Ja, det er bare sååå fedt :banan:

 

Tænk at vi går til træning hos en, der er verdensmester, men det overrasker os jo ikke at hun var så go' - det vidste vi jo i forvejen :mrgreen::5up:

 

Overhovedet ikke - Anja er mega dygtig, og jeg er så GLAD for at Caia og jeg går hos hende mht. det HTM kursus vi er i gang med - Det kunne ikke være bedre i forhold til at ville ind i sporten.

 

På torsdag kan jeg ønske hende tillykke, for der starter Chili og jeg på hendes tricks hold!

 

Ejjjjj det er SÅ godt gået, og selvf. vidste vi det i forvejen... Hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var ret vild med Vanda Gregorova fra Tjekkiet, der med sin lækre aussie vandt individuelt sølv i freestylefinalen og individuelt bronze i HTM-finalen. Så nu søgte jeg lige på hende på Youtube for at se nogle af hendes andre rutiner. Fandt så ud af, at hun også har en anden hund, hun danser med - en chi! Det ser altså ret kært ud. :mrgreen:

 

[media]

[/media]
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Jeg er gået en lille smule i stå med træningen af de forskellige htm positioner.... Altså, vi træner hver dag, tricks osv...og vi hygger os begge to rigtig meget!

 

Men nu er jeg begyndt at tænke mig om, i forhold til at øge kravende til Caia i form af at gøre mine håndtegn mindre...

 

Hvilken kommando ville være oplagt at bruge når vi skal gå til siden fra en alm. close?

 

Der hvor jeg virkelig synes hun har rykket sig er i forhold til High og Hesten.. Hun går så fint ind i hesten efter at stå i High, og hun bliver bedre og bedre til at gå fremad i et ok tempo (Hesten) faktisk øver vi både forlæns og baglæns hest, bare for hyggens skyld.

 

Jeg synes det er lidt svært at placere mine hænder nogen gange, og så prøver jeg hele tiden at minde mig selv om at det er helt ok at snakke og rose imens vi laver øvelserne... For det fede er jo at man rent faktisk må snakke til sin hund inde i ringen, ifølge en meget klog kvinde her inde fra.. Hehe:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er gået en lille smule i stå med træningen af de forskellige htm positioner.... Altså, vi træner hver dag, tricks osv...og vi hygger os begge to rigtig meget!

 

Men nu er jeg begyndt at tænke mig om, i forhold til at øge kravende til Caia i form af at gøre mine håndtegn mindre...

 

Hvilken kommando ville være oplagt at bruge når vi skal gå til siden fra en alm. close?

 

Der hvor jeg virkelig synes hun har rykket sig er i forhold til High og Hesten.. Hun går så fint ind i hesten efter at stå i High, og hun bliver bedre og bedre til at gå fremad i et ok tempo (Hesten) faktisk øver vi både forlæns og baglæns hest, bare for hyggens skyld.

 

Jeg synes det er lidt svært at placere mine hænder nogen gange, og så prøver jeg hele tiden at minde mig selv om at det er helt ok at snakke og rose imens vi laver øvelserne... For det fede er jo at man rent faktisk må snakke til sin hund inde i ringen, ifølge en meget klog kvinde her inde fra.. Hehe:oops:

 

Ja, snak og ros alt det, du vil. :blink:

 

Nu ved jeg ikke, hvor du har haft hænderne indtil nu? Har du "ført" hende med hænderne i de forskellige positioner? Så kan du måske begynde at tage dem mere og mere op i siden (altså så du kommer til at gå med hænderne i siden)? Det er i hvert fald det, jeg prøver at gøre. Og så prøver jeg at få Tyson til mere selvstændigt at søge (og blive) i positionerne uden håndtegn, hvilken han jo sådan set bør kunne, hvis han har forstået positionen og ikke bare følger min hånd. Meeeen jeg er jo altså ikke selv super stærk i heelwork, så er måske ikke den bedste til at give råd. :genert:

 

Hvilken kommando ville være oplagt at bruge når vi skal gå til siden fra en alm. close?

 

Jeg er ikke sikker på, at jeg helt forstår, hvad du mener? Mener du at gå sidelæns i close? Så kan du vel stadig kalde det close? Caia skal jo følge dig i close-positionen, uanset hvordan du bevæger dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Ja, snak og ros alt det, du vil. :blink:

 

Nu ved jeg ikke, hvor du har haft hænderne indtil nu? Har du "ført" hende med hænderne i de forskellige positioner? Så kan du måske begynde at tage dem mere og mere op i siden (altså så du kommer til at gå med hænderne i siden)? Det er i hvert fald det, jeg prøver at gøre. Og så prøver jeg at få Tyson til mere selvstændigt at søge (og blive) i positionerne uden håndtegn, hvilken han jo sådan set bør kunne, hvis han har forstået positionen og ikke bare følger min hånd. Meeeen jeg er jo altså ikke selv super stærk i heelwork, så er måske ikke den bedste til at give råd. :genert:

 

 

 

Jeg er ikke sikker på, at jeg helt forstår, hvad du mener? Mener du at gå sidelæns i close? Så kan du vel stadig kalde det close? Caia skal jo følge dig i close-positionen, uanset hvordan du bevæger dig.

 

Selvf. jeg siger da bare close når vi også skal gå sidelæns... Det giver jo helt fin mening:-) Det havde jeg slet ikke tænkt på!

 

Og til det første, så tror jeg du har helt ret i det med at jeg skal tage mine hænder mere op til mig, hvilket jeg begyndte lidt på her til aften da vi trænede :-) Så det er vel bare at klø på, og så blive ved med at rose hende... ( Der skal jeg sku tage mig sammen, al den verbale ros, har jeg jo gemt væk under øvelserne i LP træningen, altså ikke helt, men you know)

 

Lige nu handler det om at gøre hende sikker i de forskellige positioner, så hun kan indtage dem uden at jeg skal føre hende frem bl.a.

 

Jeg har også fået kigget på sidste del af vores program - Tror faktisk at den er der. Så nu skal jeg skrevet det ind i et skema, og begynde at gå programmet her hjemme, så jeg får en fornemmelse af om det hænger sammen.. Hehe!

 

Dog mangler jeg lige en perfekt afslutning, men måske de andre på holdet kan komme med en ide eller to når vi ses i næste uge igen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvf. jeg siger da bare close når vi også skal gå sidelæns... Det giver jo helt fin mening:-) Det havde jeg slet ikke tænkt på!

 

Og til det første, så tror jeg du har helt ret i det med at jeg skal tage mine hænder mere op til mig, hvilket jeg begyndte lidt på her til aften da vi trænede :-) Så det er vel bare at klø på, og så blive ved med at rose hende... ( Der skal jeg sku tage mig sammen, al den verbale ros, har jeg jo gemt væk under øvelserne i LP træningen, altså ikke helt, men you know)

 

Lige nu handler det om at gøre hende sikker i de forskellige positioner, så hun kan indtage dem uden at jeg skal føre hende frem bl.a.

 

Jeg har også fået kigget på sidste del af vores program - Tror faktisk at den er der. Så nu skal jeg skrevet det ind i et skema, og begynde at gå programmet her hjemme, så jeg får en fornemmelse af om det hænger sammen.. Hehe!

 

Dog mangler jeg lige en perfekt afslutning, men måske de andre på holdet kan komme med en ide eller to når vi ses i næste uge igen :-)

 

Spændende med program! :5up:

 

Næste gang vi træner sammen nede i klubben, vil jeg meget gerne se noget af det, du har forestillet dig til programmet. :-) Og jeg vil også meget gerne prøve at give lidt feedback, både på programmet og på dit arbejde med positionerne og tricksne, hvis du vil have det - selvom jeg jo ikke selv er ekspert. :blink: Sidst så jeg jo slet ikke, hvad du lavede, jeg syntes, at det var for forstyrrende med Runes ex, der trænede AG midt i det hele.

 

Men kun hvis du er interesseret i det, selvfølgelig. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Spændende med program! :5up:

 

Næste gang vi træner sammen nede i klubben, vil jeg meget gerne se noget af det, du har forestillet dig til programmet. :-) Og jeg vil også meget gerne prøve at give lidt feedback, både på programmet og på dit arbejde med positionerne og tricksne, hvis du vil have det - selvom jeg jo ikke selv er ekspert. :blink: Sidst så jeg jo slet ikke, hvad du lavede, jeg syntes, at det var for forstyrrende med Runes ex, der trænede AG midt i det hele.

 

Men kun hvis du er interesseret i det, selvfølgelig. :-)

 

Aboslut - Hellere end gerne :-) Bare du tager højde for at jeg er grøn på området, og ikke er særlig skarp til det..Og det er virkelig SØDT af dig, at du overhovedet gider...:blink:

 

I næste uge igen, kan jeg tirsdag hvis det er? De andre dage er optaget... Eller om fredagen skal jeg faktisk pt. ikke noget heller.

 

Og ja det var noget forstyrrende at hun var der + at hendes hunde larmede som en i BIB!!! :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Aboslut - Hellere end gerne :-) Bare du tager højde for at jeg er grøn på området, og ikke er særlig skarp til det..Og det er virkelig SØDT af dig, at du overhovedet gider...:blink:

 

I næste uge igen, kan jeg tirsdag hvis det er? De andre dage er optaget... Eller om fredagen skal jeg faktisk pt. ikke noget heller.

 

Og ja det var noget forstyrrende at hun var der + at hendes hunde larmede som en i BIB!!! :roll:

 

BIB? :confused:

 

Jeg har ændret lidt i mine planer for denne uge, så jeg tager ned i klubben og træner enten onsdag eller fredag. Du er velkommen, hvis du kan en af de dage.

 

Jeg kan godt tirsdag i næste uge, så skal vi bare aftale det? Vi kan evt. gøre det direkte efter arbejde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
BIB? :confused:

 

Jeg har ændret lidt i mine planer for denne uge, så jeg tager ned i klubben og træner enten onsdag eller fredag. Du er velkommen, hvis du kan en af de dage.

 

Jeg kan godt tirsdag i næste uge, så skal vi bare aftale det? Vi kan evt. gøre det direkte efter arbejde?

 

Bib = En i helvede :-)

 

Æv jeg kan hverken onsdag eller fredag - Men sådan er det:-)

 

Men jeg synes absolut at vi skal sige tirsdag. Jeg er hjemme kl. 16 - og alt efter hvordan Caia tager den mht. at sidde i traileren kan vi være der kl. 17... Har ikke lyst til at få stress nemlig. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Bib = En i helvede :-)

 

Æv jeg kan hverken onsdag eller fredag - Men sådan er det:-)

 

Men jeg synes absolut at vi skal sige tirsdag. Jeg er hjemme kl. 16 - og alt efter hvordan Caia tager den mht. at sidde i traileren kan vi være der kl. 17... Har ikke lyst til at få stress nemlig. :-)

 

Så lad os sige 17. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Åhh det nummer her er så skøøøønt

 

[media]

[/media]

 

eller det her soundtrack fra braveheart

 

[media]

[/media]

 

ku være så fedt at gå heelwork med koda til et af de numre lave noget smukt og rørende, men vil man overhovedet kunne fortolke noget altså lave en "historie" til de stykke musik og kan man overhovedet bruge dem til dog dancing....

 

Synes bare det kunne være så smukt og kunne være rørende at ku lave noget smukt til dem....

 

Linda, du må hellere skynde dig at lave en koreografi til Twilight-sangen - ellers ender det med, at jeg stjæler den. :slem:

 

Ej, Tysons bevægemønster passer vist desværre ikke så godt til den, tror jeg. :vedikke: Sad bare lige og lyttede til den og fik ideer til koreografi.

 

Og så skal vi jo også have dig sparket i gang med at lave et program, så vi snart kan se dig til nogle konkurrencer, altså!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Linda, du må hellere skynde dig at lave en koreografi til Twilight-sangen - ellers ender det med, at jeg stjæler den. :slem:

 

Ej, Tysons bevægemønster passer vist desværre ikke så godt til den, tror jeg. :vedikke: Sad bare lige og lyttede til den og fik ideer til koreografi.

 

Og så skal vi jo også have dig sparket i gang med at lave et program, så vi snart kan se dig til nogle konkurrencer, altså!

 

Anja har lavet et program til den Twillight sang som venter på hendes Sheltie... :-) Vi snakkede nemlig om den sang, da jeg fortalte at jeg kendte en som gerne ville danse til det nummer... Synes det er SÅÅÅÅ godt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...