Hop til indhold

Den fælles HTM (dogdancing) tråd


sonja77
 Share

Recommended Posts

Anja har lavet et program til den Twillight sang som venter på hendes Sheltie... :-) Vi snakkede nemlig om den sang, da jeg fortalte at jeg kendte en som gerne ville danse til det nummer... Synes det er SÅÅÅÅ godt!

 

Årh, det glæder jeg mig til at se! Men så skal jeg i hvert fald IKKE lave et program til den, det er helt sikkert, jeg har intet behov for at blive sammenlignet med Anja og Nessie. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 4k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst Chili Con Caia
Årh, det glæder jeg mig til at se! Men så skal jeg i hvert fald IKKE lave et program til den, det er helt sikkert, jeg har intet behov for at blive sammenlignet med Anja og Nessie. :lol:

 

Hehe - Jeg sagde at jeg var blevet helt vild med det nummer, og sagtens kunne se Caia og jeg danse til det, men det var jo ligesom Linda der spurgte om vores mening til det nummer, så kunne ikke få mig selv til at "stjæle" det.

 

Anja, sagde ellers : Så længe det ikke er blevet brugt endnu, kan man jo sagtens bruge det... Men ajjjjj :-)

 

Vi må bare nyde dem lave programmet til det nummer :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Linda, du må hellere skynde dig at lave en koreografi til Twilight-sangen - ellers ender det med, at jeg stjæler den. :slem:

 

Ej, Tysons bevægemønster passer vist desværre ikke så godt til den, tror jeg. :vedikke: Sad bare lige og lyttede til den og fik ideer til koreografi.

 

Og så skal vi jo også have dig sparket i gang med at lave et program, så vi snart kan se dig til nogle konkurrencer, altså!

 

Hihi så lave en korregrafi til mig så stiller jeg op i vejen :engel:

 

Den sang er også¨bare så god vi træner de forskellige htm positioner til den og Kodas bevægelser går rent ind, han er meget flydende og det passer super :mrgreen: Mit problem er at jeg er næsten ide løs, jeg har det bedst med at jeg har et program og så træner jeg det det svært når man selv skal lave et...

 

Tror jeg stiller for høje krav til mig selv og glemmer det er en begynderklassse vi starter med...

 

Øv så ærgeligt i bor på sjælland :cry: Eller er det bare ærgeligt jeg bor på fyn :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe - Jeg sagde at jeg var blevet helt vild med det nummer, og sagtens kunne se Caia og jeg danse til det, men det var jo ligesom Linda der spurgte om vores mening til det nummer, så kunne ikke få mig selv til at "stjæle" det.

 

Anja, sagde ellers : Så længe det ikke er blevet brugt endnu, kan man jo sagtens bruge det... Men ajjjjj :-)

 

Vi må bare nyde dem lave programmet til det nummer :-)

 

¨å vidst helelre skynde mig at få lavet et program så hehe så det andre der bliver sammenlignet med os hihi :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Så er det i over morgen at Caia og jeg skal afsted på vores 2 kursus dag i HTM med Anja og Sofie...

 

Jeg GLÆDER mig selvf. ekstremt meget... Det må godt blive torsdag i en fart.... Juhuuuuuuuuu..

 

Vi skal jo vise hvad vi har øvet på de sidste par uger siden sidst :-)

 

Her til aften skal jeg rode med programmet, gå det en masse gange, og træne med Caia.

 

Jeg har valgt at træningen ikke kun skal bestå af positionerne, så det bliver også til lidt tricks.. Det sidste nye er baglæns slalom...

 

God træning til jer andre:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Og så kom dagen endelig - Caia og jeg er næsten lige kommet hjem fra vores HTM aften i selskab med Anja, Sofie og de to andre på holdet!

 

ALLETIDERS træning. Wow hvor er det bare lækkert at få endnu mere kendskab til HTM.

 

Vi fik gået vores program MANGE gange uden hund idag, og det kræver sin kvinde at huske alt + at man skal overvinde at andre sidder og kigger på. :-)

 

Derudover fik vi lavet det sidste minut færdigt. Jeg havde mere eller mindre gjort det færdigt, og heldigvis faldt det i god jord, og der var få forbedringer, og så fik vi styr på afslutningen også... Caia skal dutte mig på kinden, et slags møs, imens hun sætter begge poter op på min hånd.. lidt ala high bare med møs...

 

Vi fik stor ros fra Anja. Hun kunne godt se at vi havde trænet meget... Skønt med feedback og ros på al det arbejde i de sidste 3 uger:banan::mrgreen:

Hun sagde ovenikøbet at vi kan komme langt... Sejt....:engel:

 

Vi har fået MANGE lektier for til om 3 uger.

 

Vi skal gå programmet igen, og igen, og igen. Både med og uden hund.

 

Vi skal træne de forskellige HTM positioner, begynde at kæde sammen, lidt efter lidt, små sekvenser selvf. Og så skal vi have trænet en masse drejninger som er med til at gøre programmet glidende og smukt!

 

Glæder mig enormt meget til de næste ugers træning, jeg har en masse gå på mod, og det bedste er at jeg har en vidunderlig hund der bare gør sit bedste.

 

Men HTM er ikke bare lalalala træning, det kræver virkelig meget, og hvor er det fedt.

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag har jeg fået DVD'erne fra VM! :klap: SÅ fedt at kunne sidde og nærstudere rutinerne og få øje på detaljer, jeg ikke opdagede, da jeg så dem første gang.

 

Har lige genset alle rutinerne fra Freestyle-finalen + Anjas HTM-finaleoptræden (kuldegysninger, det er SÅ godt :shock:).

 

Jeg kan klart anbefale at købe DVD'erne. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
I dag har jeg fået DVD'erne fra VM! :klap: SÅ fedt at kunne sidde og nærstudere rutinerne og få øje på detaljer, jeg ikke opdagede, da jeg så dem første gang.

 

Har lige genset alle rutinerne fra Freestyle-finalen + Anjas HTM-finaleoptræden (kuldegysninger, det er SÅ godt :shock:).

 

Jeg kan klart anbefale at købe DVD'erne. :5up:

 

Jeg har godt overvejet at købe dem også, så jeg kan se Anjas optræden især, men også for at se alle de andre selvf... :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Det er nok ikke noget særligt, men jeg er HAPPY!!!

 

Anja har skrevet en mail, for at høre om jeg kunne have lyst til at skrive en blog om HTM til Karen Frost fra hund og træning... Sejt.

 

Jeg skulle skrive min helt ærlige mening om hvorfor jeg meldte Caia og jeg til HTM, hvad vi har fået ud af det indtil da, hvad vores mål er, og hvad jeg synes om Anja og Sofie som undervisere... Og så med et billede af Caia og jeg..

 

Jeg synes det er liiiiiidt sejt.. Haha

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er nok ikke noget særligt, men jeg er HAPPY!!!

 

Anja har skrevet en mail, for at høre om jeg kunne have lyst til at skrive en blog om HTM til Karen Frost fra hund og træning... Sejt.

 

Jeg skulle skrive min helt ærlige mening om hvorfor jeg meldte Caia og jeg til HTM, hvad vi har fået ud af det indtil da, hvad vores mål er, og hvad jeg synes om Anja og Sofie som undervisere... Og så med et billede af Caia og jeg..

 

Jeg synes det er liiiiiidt sejt.. Haha

 

Det er da super sejt - fedt! :5up: Du må lige linke til bloggen, hvis den er offentlig tilgængelig. :slem:

 

Hvad skal den bruges til? Til onlinebladet eller som reklame for Anja og Sofies træningshold via H&T eller hur? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Det er da super sejt - fedt! :5up: Du må lige linke til bloggen, hvis den er offentlig tilgængelig. :slem:

 

Hvad skal den bruges til? Til onlinebladet eller som reklame for Anja og Sofies træningshold via H&T eller hur? :vedikke:

 

Anja skrev at Karen Frost og hende havde snakket til rally prøven ude i lyngby igår, hvor Karen havde efterlyst nogen til at skrive om HTM til deres blog.

 

Anja syntes det ville være bedre at jeg f.eks. skrev frem for hende eller Sofie. Jeg ved ikke andet end at det er til en blog, højst sandsynligt via. hund og træning ja :-)

 

Men jeg skal nok fortælle hvad der kommer ud af den, når jeg har fået den skrevet og sendt til Anja :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Sonja, kryds fingre for at regnen stopper før eller siden :-)

 

Selvom det er dejligt med regn, må det godt stoppe når vi skal til HTM idag..

 

Vi ses senere. Glæder mig rigtig meget!

Link til indlæg
Del på andre sites

CCC og jeg har været til træning hos Anja og Sofie her til aften. Vi er seks i alt på holdet (var dog kun fire her til aften) og har selv arrangeret kurset med dem, der kører 5x3 timer her hen over sommeren. Pointen med holdet er, at vi hver især kan arbejde med vores individuelle mål, så der er ikke tale om holdtræning. Derimod fik vi hver 2x20 minutter KUN med fokus på os.

 

Jeg er altså helt vilde med dem, de er bare super gode. Jeg ville ønske, at jeg havde gået hos dem, da jeg startede med HTM, for så er der nogle ting, jeg ville have fået indlært bedre og mere hensigtsmæssigt fra starten. Jeg tror, at det ville have gjort nogle ting lettere, og så ville vi måske også være sluppet for nogle af de dårlige vaner og fejlindlæringer, som vi har nogle stykker af nu. :blink:

 

Jeg er lidt misundelig på dig, CCC, fordi du har haft dem som undervisere lige fra starten, det må være et fedt udgangspunkt. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
CCC og jeg har været til træning hos Anja og Sofie her til aften. Vi er seks i alt på holdet (var dog kun fire her til aften) og har selv arrangeret kurset med dem, der kører 5x3 timer her hen over sommeren. Pointen med holdet er, at vi hver især kan arbejde med vores individuelle mål, så der er ikke tale om holdtræning. Derimod fik vi hver 2x20 minutter KUN med fokus på os.

 

Jeg er altså helt vilde med dem, de er bare super gode. Jeg ville ønske, at jeg havde gået hos dem, da jeg startede med HTM, for så er der nogle ting, jeg ville have fået indlært bedre og mere hensigtsmæssigt fra starten. Jeg tror, at det ville have gjort nogle ting lettere, og så ville vi måske også være sluppet for nogle af de dårlige vaner og fejlindlæringer, som vi har nogle stykker af nu. :blink:

 

Jeg er lidt misundelig på dig, CCC, fordi du har haft dem som undervisere lige fra starten, det må være et fedt udgangspunkt. :-)

 

Det var BARE alletiders idag - Virkelig hyggeligt, og jeg vil give dig helt ret i at de er super gode til at undervise:5up:

 

Og det at træningen bliver delt om som den gør med de 2 * 20 min er bare så fedt. Det giver rigtig meget, og så kan de af os som ikke er på, træne eller lytte med, hvilket man altså lære meget af også.

 

Jeg er lykkelig for at jeg fra dag et af, har gået hos dem - Hvilket jeg så kan takke dig for:5up: Det kan ikke være bedre, jeg synes de er toppen af poppen.. hehehe!

 

Men altså, det kan godt være at I har fået jer et par dårlige vaner igennem tiden, men hey, så er det kun godt at der bliver rettet op på det:-)

 

Jeg er misundelig på jer andre i forhold til det med at være verbal, lege, fjolle rundt osv. Der kan jeg sku godt mærke at lydigheden sidder dybt dybt inde i mig.. Meeen, jeg skal nok komme efter det før eller siden. Hehe!

 

Glæder mig allerede til næste gang.. Det bliver så super godt!

 

Caia er helt død, hun er simpelthen sååå træt..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Så, CCC, nu har jeg fået lavet mig første logbogsnotat om træning på fremmed sted med distraktioner. :slem:

 

Hehe - Alletiders:5up: Fik i så trænet at bakke væk?

 

Caia og jeg skal til træning idag, så jeg vil bruge noget af tiden imellem træningen på at træne kontakt. Godt nok er stedet ikke helt fremmed, men der er masser af forstyrrelser i form af de andre hunde, og det at de løber igennem forhindringer osv...

 

Derudover skal jeg træne cirkel og dutte idag :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe - Alletiders:5up: Fik i så trænet at bakke væk?

 

Jep :banan:

 

Caia og jeg skal til træning idag, så jeg vil bruge noget af tiden imellem træningen på at træne kontakt. Godt nok er stedet ikke helt fremmed, men der er masser af forstyrrelser i form af de andre hunde, og det at de løber igennem forhindringer osv...

 

Derudover skal jeg træne cirkel og dutte idag :-)

 

Hvad var det der med at dutte? Der sad jeg og snakkede med Randi og Betina (om hvor smuk Caia er :blink:), så jeg hørte ikke helt, hvad det går ud på. Er det for at sikre tæt kontakt i heelwork-positionerne?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Jep :banan:

 

 

 

Hvad var det der med at dutte? Der sad jeg og snakkede med Randi og Betina (om hvor smuk Caia er :blink:), så jeg hørte ikke helt, hvad det går ud på. Er det for at sikre tæt kontakt i heelwork-positionerne?

 

Ejjj hvor godt med træningen idag :-)

 

Hun skal i slut positionen, op at stå, med poterne på mine hænder, og så dutte mig på kinden... Hehe!

 

og det er helt ok at i snakker om Caia, så længe det er gode ting.. hehehe!

Link til indlæg
Del på andre sites

Man må jo ikke grine af andre, men jeg har selv været der, så... :lol:

 

Bare for at illustrere, at man kan have trænet nok så meget og have et spitze program, som hunden udfører til UG, når man laver det derhjemme... og når man så kommer i ringen, ligner hunden en, der aldrig i sit liv har hørt de kommandoer før. :mrgreen:

 

[media]

[/media]
Link til indlæg
Del på andre sites

Høhø :lol:

 

Hun ser næsten lige så spøjs ud som du gjorde i dag :blink: Slutpositionen var fed! Og der hvor du kravler med ham på. Kunne være sejt hvis du så lige kan få ham til at spejde rundt mens han sidder deroppe.. Haha :mrgreen:

 

He he, ja, heldigvis er jeg ikke så genert med den slags ting, har ikke noget imod at ligne en idiot, når jeg render rundt og øver program uden hund. :mrsgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...