Hop til indhold

Den fælles HTM (dogdancing) tråd


sonja77
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

For øvrigt, jeg synes ikke, at Linda har pralet af sin 2. plads i HTM1 i søndags? :hmm: Der er ellers noget at prale med, Kaos var sååå god, og det var et super fedt program. :klap:

 

Hehe hver gang jeg lige fik lidt tid havde i skrevet mere og mere i denne tråd men nu fik jeg læst op og er kalr til at prale :-)

 

Så stolt af kaos og så filmen igennem og det var jo slet ikke ringe mere end tilfreds også når man tænker på hvor forsømt han er og hvor overvældende det må ha været for ham at komme udenfor landzonen herhjemme der var jo godt gang i den i vejen med forstyrelser :-) Jeg glæder mig allerede til næste konkurrence og det var rigtig dejligt at komme igang igen :-) Elias var jo en rigtig lille gentlemand at have med havde dog aldrig klaret det uden min mor og hendes veninde hihi ,.... Men han bliver heldigvis ældre og er ved at være så nem at jeg med god samvittighed kan overlade ham til mine mor hvis vi skal til konkurrencer på sjælland og køreturen er for lang :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ha ha, du må da gerne komme med dem alligevel, det lyder umiddelbart underholdende. :mrgreen:

 

Vil blot mumle noget med at når alle vejbeskrivelser siger 9 timer gennem Rumænien, så skal man for at få den reelle tid gange det med 2.

 

Lovede motorveje = ikke eksisterende og hestevognskørsel er heeeelt normalt på de omtalte motorveje. For ikke at tale om jernbaneovergange som krydser motorvejen.

 

Nå ja, og hvis der er et stort hul i motorvejen, så smider man bare en stor sten ned i hullet, så er der nok ikke en kæft der opdager noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil blot mumle noget med at når alle vejbeskrivelser siger 9 timer gennem Rumænien, så skal man for at få den reelle tid gange det med 2.

 

Lovede motorveje = ikke eksisterende og hestevognskørsel er heeeelt normalt på de omtalte motorveje. For ikke at tale om jernbaneovergange som krydser motorvejen.

 

Nå ja, og hvis der er et stort hul i motorvejen, så smider man bare en stor sten ned i hullet, så er der nok ikke en kæft der opdager noget.

 

:sjov: Ok, satser seriøst på, at Tjekkiet er lidt mere civiliseret. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

:sjov: Ok, satser seriøst på, at Tjekkiet er lidt mere civiliseret. :lol:

 

Haha, det er det. I kan dog blive snydt lidt af gps da den (som regel) gerne vil vise jer via Teplice som er den gamle E-vej, men det er nemmere at køre langt uden om. Og prøv at undgå at køre igennem Prag i myldretiden.... Hvilket kan være svært da gps gladeligt leder en den vej igennem også.....

 

Husk vignett, ellers koster det kasse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha, det er det. I kan dog blive snydt lidt af gps da den (som regel) gerne vil vise jer via Teplice som er den gamle E-vej, men det er nemmere at køre langt uden om. Og prøv at undgå at køre igennem Prag i myldretiden.... Hvilket kan være svært da gps gladeligt leder en den vej igennem også.....

 

Husk vignett, ellers koster det kasse.

 

Vi har vignett.

 

Hvordan uden om Teplice - skal vi ikke bare følge E55 hele vejen fra Rostock?

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag var nok sidste programtræning inden OEC. Jeg har også booket hallen tirsdag formiddag (har taget tirsdag fri, så jeg i ro og mag kan pakke og gøre klar), men der har jeg ikke en til at styre musik for mig, så der belønner jeg nok bare en masse for de forskellige delmomenter. Tyson gjorde det super i dag, også der hvor jeg har ændret i programmet. Ikke et vov :lun: - og masser af energi. Han værgede sig dog hver eneste gang, han skulle bukke, det har han faktisk gjort den sidste uges tid, jeg tror, at han har lidt ondt i ryggen. Heldigvis har vi en tid hos Lone/The Touch på tirsdag, så kan hun rette ham, så han bliver fit for fight til OEC. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er OEC overstået. Anja og jer er i Prag i dag med, jeg er syg og har snot i hele hovedet, men fedt at se noget af byen, når nu vi er taget den lange vej. Vi gik bl.a. en lang tur med hundene gennem en stor park op til et minieiffeltårn på toppen af en kæmpe bakke, de kunne løbe løs og hyggede sig rigtigt med at drøne op og ned af de stejle skråninger og jagte egern, det var lige noget, der passede dem. :lun:

 

Det har været en stor oplevelse at være med. HTM-konkurrencen og lørdagen var vanvittig spændende, heldigvis og meget velfortjent løb Anja og Queeny stort med guldet og kan nu kalde sig europamestre i HTM. Hele det danske HTM-hold gjorde det super og fik sølv i holdkonkurrencen.

 

I går var det Freestyle, hvor Tyson og jeg var på. Tyson var bare PÅ, da vi skulle i ringen og havde 100% fokus på mig. Den første del gik fantastisk, han satte ikke en pote forkert og var bare så GLAD. :lun: Så sagde han vov, da han skulle bakke i bukkeposition væk fra mig, og det triggede noget, så han gik gø-bananas. Helt kort var han ved at stoppe med at arbejde for bare at stå og gø af mig i stedet, men jeg fik ham heldigvis hurtigt til at fortsætte, og så arbejdede han fint videre og holdt lidt efter op med at gø igen. Derefter arbejdede han fint resten af programmet igennem, selvom jeg kunne mærke, at han var lidt opkørt. Han begyndte dog at gø igen på et tidspunkt og gøede resten af programmet ud, og jeg kunne se på videoen bagefter (Lizza filmede, desværre må man ikke lægge det offentligt på Youtube), at selvom han arbejder, begynder der at være en lille smule tøven nogle steder og nogle mindre kiks, som han ellers aldrig laver. Før jeg begyndte at arbejde med anti-gø-træning stoppede han jo helt med at arbejde, når han begyndte at gø, og selvom han ikke gjorde det i går, kunne jeg tydeligt se, at det ville han snart begynde at gøre, hvis jeg fortsatte. MEN - han gjorde det faktisk rigtig godt, jeg synes, at vi viste et flot program, og de andre danskere syntes, at det var gået super for os.

 

Derfor var det også lidt skuffende at få pointene. Jeg vidste godt, at vi ville blive trukket max for gøen, men selv med det fratræk, var de ret lave. Vi endte som nr. 29 ud af 47. Når jeg sammenligner med nogle af de andre ekvipager og tænker på, hvad vi viste, kan jeg faktisk ikke forstå, at vi endte så lavt.

 

De andre danske freestylere fik også relativt lave point, og da vi efterfølgende så dommernes individuelle point, kunne vi se, at den tyske og den tjekkiske dommer tilsyneladende ikke kunne lide de danske programmer (pointene fra den engelske dommer var bedre). Så... det er jo den risiko, der er, når man er med til internationale mesterskaber og skal bedømmes af nogle, der er vant til en anden type programmer. Jeg var f.eks. heller ikke enig i top-placeringerne i FS’en. Sådan er det jo bare nogle gange. Til gengæld var jeg enig med de fleste placeringer i HTM’en.

Nå, det har på mange måder været en fed oplevelse at være af sted, og jeg er glad for, at Tyson arbejdede videre, selvom han gøede, og han gjorde det ellers godt. Men nu holder vi en pause på ubestemt tid fra freestyle, jeg orker ikke at stå i ringen med en hund, der bare står og gør frustreret af mig, og jeg orker heller ikke at diske os til hver eneste konkurrence (og den metode virker jo heller ikke mere, hans gøen er eskaleret i løbet af i år, også til træning).

 

Et par billeder:

 

251250_320751234690204_581830075_n.jpg

 

199456_320751244690203_56839967_n.jpg

 

Ud og belønne. ;-)

539432_320751261356868_1733697543_n.jpg

539432_320751261356868_1733697543_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke alle har overhold forbuddet mod at lægge videoer på Youtube. Her et af finaleprogrammerne med en slovakisk ekvipage, jeg kunne rigtig godt lide det program:

 

 

Og her er en teaservideo af et andet finaleprogram fra hende, der filmede dvden (dvs. at denne video er helt "lovlig"). Jeg var ikke vild med dette program, jeg synes, at der er for meget fokus på føreren, jeg savner noget samspil mellem hund og fører, men ingen tvivl om, at hunden arbejder virkelig godt, og jeg er vild med finishposen:

 

[video=youtube;w-n6Nzg7Gbk]

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved du om der er planer for andre konkurrencer en den i stengmagle ?? det blvier lidt presset for os med fysnmesterskab i rally og lydighed om søndagen og alt går op i lp de dage her..

 

Nej, så vidt jeg ved, er der ikke planer om flere konkurrencer i år, det har været et magert år konkurrencemæssigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke alle har overhold forbuddet mod at lægge videoer på Youtube. Her et af finaleprogrammerne med en slovakisk ekvipage, jeg kunne rigtig godt lide det program:

 

 

Og her er en teaservideo af et andet finaleprogram fra hende, der filmede dvden (dvs. at denne video er helt "lovlig"). Jeg var ikke vild med dette program, jeg synes, at der er for meget fokus på føreren, jeg savner noget samspil mellem hund og fører, men ingen tvivl om, at hunden arbejder virkelig godt, og jeg er vild med finishposen:

 

[video=youtube;w-n6Nzg7Gbk]

 

Er helt enig med dig Sonja, er heller ikke fan af det andet program og slet ikke musikken, men finishposen er nice.

 

 

Arh, jeg ved ikke rigtig om jeg skal meldemig til Stenmagle. Der er jo frist imorgen, så må se at finde ud af det...

Nanna og Soko har været oppe og slås og Nanna skal have fjernet stingene om torsdagen, så jeg regner ikke med at hun er klar. Særligt fordi hun ikke rigtig må lave noget de næste dage.

Derudover kommer det til at koste mig en fridag for at være sikker på at jeg kan nå at være der og så skal jeg gøre en større indsats for at finde noget transport. Kan jeg ikke finde nogen at køre med, kan jeg leje en bil, men det bliver så dyrt og jeg er gået fallit.

 

På den anden side, vil jeg vildt gerne med, argh, hvor er det irriterende med det arbejde og de penge...

Link til indlæg
Del på andre sites

ja der har godtnok ikke været så mange må håbe der en masse næste år :-)

 

Så kræver det, at der er nogle flere, der arrangerer (hint, hint :slem: :blink:). DKK afholder tre om året, Border Collie afholder normalt to. Så hvis der skal afholdes mere end de fem konkurrencer, kræver det, er der er nogle, der arrangerer dem. Randi og jeg arrangerede DAF Cup i 2010 og 2011, og i år var vi nogle stykker, der arrangerede Værløsekonkurrencen. Tidligere har Sofie og Anja ofte arrangeret en konkurrence om året, men de har begge haft meget andet om ørerne i år, og jeg ved ikke, om de arrangerer noget næste år. Annette og Marianne har tidligere arrangeret en-to konkurrencer om året, men det er vist ikke der, Annette lægger sin energi p.t., så det tror jeg ikke, at vi skal regne med. Så... hvis der skal være flere konkurrencer, skal der være nogle, der gider at afholde dem. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Er helt enig med dig Sonja, er heller ikke fan af det andet program og slet ikke musikken, men finishposen er nice.

 

 

Arh, jeg ved ikke rigtig om jeg skal meldemig til Stenmagle. Der er jo frist imorgen, så må se at finde ud af det...

Nanna og Soko har været oppe og slås og Nanna skal have fjernet stingene om torsdagen, så jeg regner ikke med at hun er klar. Særligt fordi hun ikke rigtig må lave noget de næste dage.

Derudover kommer det til at koste mig en fridag for at være sikker på at jeg kan nå at være der og så skal jeg gøre en større indsats for at finde noget transport. Kan jeg ikke finde nogen at køre med, kan jeg leje en bil, men det bliver så dyrt og jeg er gået fallit.

 

På den anden side, vil jeg vildt gerne med, argh, hvor er det irriterende med det arbejde og de penge...

 

Jeg skal ikke med, da jeg jo har valgt at stoppe med freestylen på ubestemt tid, så jeg kan desværre ikke tilbyde dig et lift. Men du skal da med og have hevet de sidste Q-point i land med Soko. :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal ikke med, da jeg jo har valgt at stoppe med freestylen på ubestemt tid, så jeg kan desværre ikke tilbyde dig et lift. Men du skal da med og have hevet de sidste Q-point i land med Soko. :engel:

 

 

Øv, Sonja! Hvad skal du så bruge din tid på?

 

Jeg skal da i høj grad have hevet nogle Q-point sammen til Soko, så vi kan rykke op, men det bliver for dyrt hvis jeg skal ud og leje bil. Må lige høre på dogdancing-listen om der er nogen der har plads til bidsk terrier og skammel i bilen :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Øv, Sonja! Hvad skal du så bruge din tid på?

 

Jeg skal da i høj grad have hevet nogle Q-point sammen til Soko, så vi kan rykke op, men det bliver for dyrt hvis jeg skal ud og leje bil. Må lige høre på dogdancing-listen om der er nogen der har plads til bidsk terrier og skammel i bilen :genert:

 

Håber du kan finde en at køre med Randi!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gider godt, men er ukreativ, men sådan en liste, med ting jeg skal gøre...så er jeg klar! Bortset fra det, så er det Bullers mål at deltage i alle DKKs dansekonkurrencer næste år (alle 3 åbenbart :mrgreen:)

 

Vi kunne jo forsøge os med en DAF-cup til foråret. Sonja og jeg holdt konkurrence hhv 9. og 10. april og der var dejligt vejr. Den første gang var vi godt nok lidt bekymrede, for der var fyldt med is og sne på banen et par uger før.

Måske skulle vi lave rallykonkurrence om lørdagen og dogdancing om søndagen og score hele overskuddet til klubben og blive rige og bygge et hegn?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...