Hop til indhold

Jeg kaster håndklædet i ringen


Alt4Victor
 Share

Recommended Posts

Det er bedst at vente til to døgn efter og når han har fået pipetten må han ikke blive våd de første to døgn.

 

Nå, det var ikke så godt, jeg gav ham den inden han kom i seng igår aftes, for så var han i fred for kattenes slikkeri.

 

Kattene fik piller denne her gang, fordi de ikke har tålt pipetter de andre gange, så de har fået noget der hedder Advocate der både virker mod lopper og orm - ja alt simpelthen.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 54
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Puha er noget af en kemi-bombe vi kan se frem til :shock:

 

Brugte du også Bio Trinol?

 

Jeg skifter sengetøj i forvejen hver uge, da jeg er støv-allergiker, så den er vi med på.

 

Nej, jeg lagde ud med Frontline de to første gange og gik så over til Bio Trinol.

De tæpper som kun må vaskes på 40 grader blev hængt ud og sprøjtet, og luftede så i 2-3 timer inden de kom ind. Husk også at sprøjte bilen.

Jeg viste ikke det med støvsugerposerne, så kunne ikke forstå der blev ved med at komme nye lopper.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, jeg lagde ud med Frontline de to første gange og gik så over til Bio Trinol.

De tæpper som kun må vaskes på 40 grader blev hængt ud og sprøjtet, og luftede så i 2-3 timer inden de kom ind. Husk også at sprøjte bilen.

Jeg viste ikke det med støvsugerposerne, så kunne ikke forstå der blev ved med at komme nye lopper.

 

Jeg kan ikke forstå det for jeg har ikke set en eneste loppe,(men det har dyrlægen jo så, og han sagde også det var klassisk det med at han "gik efter halen ;-)), som da vi havde angreb engang med kattene, men jeg gav hele turen igår, gjorde rent overalt og sprøjtede og havde vinduerne åbne (har astma, og det er godt nok krads, det der Bio trinol :shock:)

 

Jeg overvejer at prøve at købe noget loppespray på Zooplus eller lign. for at se om det er mildere for luftvejene.

 

Det er skummelt det med at de kan kravle ud at støvsugeren, nu vi har poseløs støvsuger, så gjorde jeg det at da jeg tømte beholderen ude i skraldespanden igår, så sprøjtede jeg et stykke vat til med loppe spray og sugede i. Så må de da dø, når man støvsuger dem derind? :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke forstå det for jeg har ikke set en eneste loppe,(men det har dyrlægen jo så, og han sagde også det var klassisk det med at han "gik efter halen ;-)), som da vi havde angreb engang med kattene, men jeg gav hele turen igår, gjorde rent overalt og sprøjtede og havde vinduerne åbne (har astma, og det er godt nok krads, det der Bio trinol :shock:)

 

Jeg overvejer at prøve at købe noget loppespray på Zooplus eller lign. for at se om det er mildere for luftvejene.

 

Det er skummelt det med at de kan kravle ud at støvsugeren, nu vi har poseløs støvsuger, så gjorde jeg det at da jeg tømte beholderen ude i skraldespanden igår, så sprøjtede jeg et stykke vat til med loppe spray og sugede i. Så må de da dø, når man støvsuger dem derind? :engel:

 

Dejligt hvis det "bare" er lopper :-D Støvsugeren kan du også putte i en sort affaldssæk som du har sprøjtet med loppespray og så binder en knude i toppen. Bare der ikke kan komme frisk luft ned i posen, virker det helt fint.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige en lille opdateringen her fra cirkusset :blink:

 

Victor er faktisk helt holdt op med at klø sig, og han har ikke jagtet/bidt hale og slikket sig overdrevet i pelsen igår eller her til morgen, jeg tør næsten ikke være optismistisk :shock: Men det er altså dejligt! :-) Nu er han jo begyndt på de her kosttilskud, de skal hjælpe på huden (Viacuttan plus, og bliver smurt med med viatop der er kløestillende) så det satser jeg på det gør det sidste. Det skal jo lige have sin tid til at virke.

 

Jeg har også bare været i gang med kemi overalt, for at der ikke skal være det mindste, og alle tæpper, pudebetræk, alting er vasket og det der kan tørretumblet er det, ellers har jeg strøget diverse, det må da i hvert fald myrde sådan nogle bæster :evil:, og jeg tror godt jeg kan sige som Tangina i Poltergeist "this house is clean" :mrsgreen:

 

Men det har ikke været så sjovt for ham, for han blev godt nok lidt påvirket af den Frontline pipette, og var ret urolig, og lå og så ynkelig ud, og jeg ringede til dyrlæge-vagten, hvor de sagde at det kunne være nogle nervøse symptomer, det kan de godt få, af loppemiddel :( det kunne jeg ikke lide, så jeg holdt næsten øje med ham hele natten. Synes altså også det er voldsomt, at en hund på 2,8 kg skal have en pipette hvor spektret går fra 2-10 kg. Så har han i hvert fald også fået rigeligt. Men dyrlægen sagde at vi skulle give en hel pipette og at det ikke var for meget. De anbefaler jo Frontline, til hunde med loppeallergi, så de må jo vide hvad de gør.

 

Så nu er vi bare spændte på blodprøvesvarene, om der er mere han skal behandles for, og så må vi holde loppeallergien nede med en forebyggende indsats fremover.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...