Hop til indhold

micki den tyske jagterier som pinker


Gæst siki
 Share

Recommended Posts

min kærestes hund pinker/humper (parer sig) ... jeg plejer at have et okay tag på hunde (har haft rotweilere før og har en dansk spids) men kan ikke få ham til at holde op.

jeg er klar over det er et dominansproblem.

jeg har prøvet med skældud

at isolere hanm fra "flokken" ved at give ham time out i et andet rum

samt at puffe ham bag forbenet (som moder hunden gør når hundehvalpe ikke opfører sig ordentligt )

men han insisterer på at blive ved

han skal ikke kastreres (ønsker min kæreste ikke, da han mener det vil "ødelægge"/ændre hunden) han bruges til jagt ...og som familiehund

ellers er han en sød og meget aktiv hund.:-D

 

er der nongen som kan hjælpe :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

hej tak for jeres svar

han er 5 år gammel og han gør det somregel i situationer hvor han enten keder sig og ikke får opmærksomhed eller hvis der sker for meget feks hvis der kommer gæster eller når han er oppe at køre efter at have leget bold.

Link til indlæg
Del på andre sites

har prøvet med at fjerne ham fra situationen det virker hvis han er opkørt ... men ikke når han keder sig .. det er somom han ikke finder ro så let (? ) så der kan være noget om at han er stresset en gang i mellem

 

det er lidt svært (for mig) at finde ud af om han er over / under stimuleret

eller bare savner sin "far"

han pinker ikke så meget i jagtsesonen (så r han så udkørt at han sover det meste af tiden)

han løber frit en time hver aften i skoven

men om dagen når vi går tur (en kort og en længere ) går han i snor

 

derudover leger jeg med aktivitetslegetøj med dem begge to (har også en dansk spids)

 

min kæreste er blevet skilt for et par år siden ... og micki er meget ked af det og kan ikke finde ro når min kæreste ikke er hjemme .. og pinker mere når han ikke er der (det var derfor jeg troede det var dominans )

 

hvis der er nonglen som har et godt råd så skriv :blink:endelig

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...