Hop til indhold

Størrelse på mad og vandskål?

Recommended Posts

Vi får en labradorhvalp hjem midt i maj :lun: jeg har kigget rundt på nettet efter mad og vandskåle og kan finde rigtig mange fine skåle, men jeg er meget i tvivl om hvor store de skal være?

Er der nogen med en labrador eller en anden hund af samme størrelse der kan give et godt råd?

Og er i startet med mindre skåle først og så købt større senere? Jeg ville jo foretrække at bruge lidt ekstra og så købe et par rigtig gode skåle han kan have i lang tid :-D

På forhånd tak :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mette1107
Vi får en labradorhvalp hjem midt i maj :lun: jeg har kigget rundt på nettet efter mad og vandskåle og kan finde rigtig mange fine skåle, men jeg er meget i tvivl om hvor store de skal være?

Er der nogen med en labrador eller en anden hund af samme størrelse der kan give et godt råd?

Og er i startet med mindre skåle først og så købt større senere? Jeg ville jo foretrække at bruge lidt ekstra og så købe et par rigtig gode skåle han kan have i lang tid :-D

På forhånd tak :-D

Hej og velkommen til :vinken:!

Jeg har en labber pige på 1 år :-). Hun har haft de sammen skåle siden hun kom som 8 uger gammel....

Og det er den næststørste størrelse af keramik skålene fra Maxizoo. Samme str. til vand og mad skål. Som den næststørste på billedet - den rummer 0,8 L:

4016598440339_1.jpg

Den har passet perfekt. Hun får dog kun sin aftensmad i skålen. Men selv om hun nogen gange er alene hjemme helt op til 6-7 timer så har jeg aldrig oplevet at hun har tømt vandskålen.

Den står solidt på gulvet på en dækkeserviet og er nem at vaske op. Den går også nemt i opvaskemaskinen :-). De koster så vidt jeg husker 80 kr stk. Den store model koster 150 kr stk. og rummer 1,5 L.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har metal/stål skåle i et stativ som jeg købte for ca. 150 kr. i Kvickly engang.

Dem har både min Labrador Buster, min Golden Retriver Max og nu Misja (lab/slædehunde mix) brugt - og bruger.

De er noglelunde mage til dette sæt: "Eat-on-Feet", stålskåle sæt med stander, 24cm Avifauna - Alt til dyrene

De er utrolig nemme at holde rene og så kan jeg godt lide at især vandskålen ikke står på underlaget/gulvet, nogle hunde er eksperter i at splaske og så tørre det lettere nedeunder på et stativ :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna har metalskåle, jeg ved ikke hvor mange liter de er på.. Men en 4 stykker måske.

De hører til et stativ, men jeg bruger ikke længere stativet.. Det er for højt til at katten kan nå vandskålen:mrgreen:

Han drikker nemlig af Luna's vandskål..

Men jeg har mange forskellige skåle i mange forskellige størrelser:lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for alle jeres forslag! Vi endte med at købe de her Keramikskål sort med knoglemotiv 1 l Ø 20 cm Avifauna - Alt til dyrene de passede i størrelse og farver til vores hjem :-D

lige nu er der ikke et stativ til men de passer vist i størrelsen til et gammelt stativ min mor har stående så vi kan altid løfte dem lidt fra gulvet når han bliver større.

Og så købte vi denne til når vi skal på tur "Dog on Tour", Drikkeskål nylon 2,1 l Avifauna - Alt til dyrene

Den samlede pris for alle vores indkøb snakker vi ikke højt om :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Silke har to vandskåle af hvid porcellæn, -sådan nogle soufflé-skåle med rillet yderside. Jeg tror de kan rumme ca. 2 liter.

De bliver kun brugt til vand.

Og ude i haven har hun en stor skål af rustfrit stål. Den får lov til at stå og blive grumset også gerne med regnvand.

Hendes mad-skål er en lille soufflé-skål, -i hvert fald under 1 liter. Hun får hjemmelavet mad, så det fylder hele skålen og ser overdådigt ud.

Hun får også tørfoder, men DET bruger vi ikke skål til. Det bliver drysset ud i naturen, så hun skal lede efter det.

Hvor stor din hunds madskål skal være, er afhængigt af, hvad den skal leve af. Skal den have BARF, så er der næppe brug for en skål, og hvis den skal have tørfoder, så er skålen måske også unødvendig.

Skåle ER lidt kedelige. Det er noget mennesker har opfundet. Det er meget sjovere at få maden serveret på gulvet, på jorden eller på en græsplæne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåh, jeg ser lige, at I HAR købt. De ser gode ud, de skåle. De minder i formen om Silkes soufflé-skåle. Det er rigtig godt, at det er tykke og tunge materialer.

Dem skal I nok blive glade for.

Når Silke får aftensmad, så stiller jeg hendes skål i et plasticlåg med høj kant, som jeg sætter fast på gulvet med "elefantsnot". På den måde kan hun knokle og møve med skålen uden at den bevæger sig tværs gennem rummet.

---Men det varer nok lige nogle måneder før I får den slags problemer.

Link til indlæg
Del på andre sites