Hop til indhold

32 bit vs. 64 bit OS


Umulia
 Share

Recommended Posts

Jeg har nogle problemer med at køre et 3D program, som jeg bruger meget, og som æder temmelig meget hukommelse. På et 3D forum har jeg fået at vide at 32 bit styresystem - som det jeg har - max kan bruge 3,2 GB RAM, uanset hvor meget der er installeret. Man skulle derfor kunne gøre sin computer hurtigere bare ved at installere et 64 bit styresystem i stedet.

 

Det jeg så ikke lige fatter er - kan man bare installere 64 bit "ovenpå" 32 bit og bruge samme hardware? Eller skal der ændres mere ved computeren?

 

Håber nogle har et svar på dette - gerne på begynderniveau :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har nogle problemer med at køre et 3D program, som jeg bruger meget, og som æder temmelig meget hukommelse. På et 3D forum har jeg fået at vide at 32 bit styresystem - som det jeg har - max kan bruge 3,2 GB RAM, uanset hvor meget der er installeret. Man skulle derfor kunne gøre sin computer hurtigere bare ved at installere et 64 bit styresystem i stedet.

 

Det jeg så ikke lige fatter er - kan man bare installere 64 bit "ovenpå" 32 bit og bruge samme hardware? Eller skal der ændres mere ved computeren?

 

Håber nogle har et svar på dette - gerne på begynderniveau :oops:

Ja :5up: (det er jeg næsten 100 på :engel:, )

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har nogle problemer med at køre et 3D program, som jeg bruger meget, og som æder temmelig meget hukommelse. På et 3D forum har jeg fået at vide at 32 bit styresystem - som det jeg har - max kan bruge 3,2 GB RAM, uanset hvor meget der er installeret. Man skulle derfor kunne gøre sin computer hurtigere bare ved at installere et 64 bit styresystem i stedet.

 

Det jeg så ikke lige fatter er - kan man bare installere 64 bit "ovenpå" 32 bit og bruge samme hardware? Eller skal der ændres mere ved computeren?

 

Håber nogle har et svar på dette - gerne på begynderniveau :oops:

Det KAN du godt. MEN systemet vil blive ufatteligt ustabilt og laaansomt.

Hvis dit hardware ikke understøtter 64bit OS så skal du ikke gøre det!!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

din pc vil ikke yde dårligere...

 

hvis du multitasker meget med tunge programmer vil du få en forbedring.

 

Du skal nok overveje programmer designet til 64 bit for fuld udnyttelse :blink:

 

men du kan ikke installere "ovenpå" du er nød til at lave en ny installering af din pc.

 

Hvilket styresystem er det egentligt?

 

dit hw burde have 64 bit driver.

Link til indlæg
Del på andre sites

din pc vil ikke yde dårligere...

 

hvis du multitasker meget med tunge programmer vil du få en forbedring.

 

Du skal nok overveje programmer designet til 64 bit for fuld udnyttelse :blink:

 

men du kan ikke installere "ovenpå" du er nød til at lave en ny installering af din pc.

 

Hvilket styresystem er det egentligt?

 

dit hw burde have 64 bit driver.

Det var jo DET som at jeg vidste og det som at jeg sagde :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kører med Vista 32 bit nu, men skal jeg skifte vælger jeg naturligvis Windows 7 64 bit.

Mine programmer fås alle i 64 bit version.

det er totalt win win så :klap:

 

W7 arbejder så meget bedre end vista at bare at skifte til W7 (32) vil give forbedringer..

 

Vista er bare en moderne udgave af Windows ME --- en udgave de ikke skulle udgive :damn:

 

Jeg ville ikke tøve et sekund :blink: jo lidt, der skal jo laves backup :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg købte min com for cirka 14 dage siden, der fulgte der et par cd'er med, en 32 bit og en 64 bit, og så stod der en fin lille forklaring om hvilken version der var bedst til hvad. Derfor jeg automatisk gik ud fra at alle (nyere) computere kunne trække både 32 og 64 :genert:

det kan alle nyere også, groft sagt.. atom cpu'er kan ikke dog :mrgreen:

plus mange af de helt billige pc'er sælges med gamle og sløve cpu'er...

det der er vigtigst er at man kan få 64 bit driver og programmer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...