Hop til indhold

Så gik der noget galt igen


Gæst Renésj
 Share

Recommended Posts

  • Svar 54
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det måtte jo desværre komme...

 

Så snart solen titter frem, skal de stakkels søde kampbasser, som har siddet i et hjørne hele vinteren luftes..

Og man lufter da ikke hunden med snor på! Det er total gakkelak.

 

Du har desværre nok ret, det er ikke andet end en måned siden at en schæfer dræbte en retriver, så det kunne godt tyde på at når solen titter frem, så skal alle de uansvarlige hundeejere langt om længe ud og lufte hund :cry:

 

Schæfer bed retriever ihjel - fyens.dk - Nyborg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Du har desværre nok ret, det er ikke andet end en måned siden at en schæfer dræbte en retriver, så det kunne godt tyde på at når solen titter frem, så skal alle de uansvarlige hundeejere langt om længe ud og lufte hund :cry:

 

Schæfer bed retriever ihjel - fyens.dk - Nyborg

 

Ja når lyset bryder frem og alt grønnes, vælter agresiviteten op i en, kampdag eller ej!

 

Nu dages det brødre!:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har desværre nok ret, det er ikke andet end en måned siden at en schæfer dræbte en retriver, så det kunne godt tyde på at når solen titter frem, så skal alle de uansvarlige hundeejere langt om længe ud og lufte hund :cry:

 

Schæfer bed retriever ihjel - fyens.dk - Nyborg

 

Og hvor er det dog bekvemt at en hund af en anden type end kamp/. muskelhund har forårsaget døden for en anden hund,... for så lyder det jo lidt mere almindeligt. :roll:

 

Kan altså ikke forstå at man ikke bare accepterer at der er en øget tendens i en bestemt retning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og hvor er det dog bekvemt at en hund af en anden type end kamp/. muskelhund har forårsaget døden for en anden hund,... for så lyder det jo lidt mere almindeligt. :roll:

 

Kan altså ikke forstå at man ikke bare accepterer at der er en øget tendens i en bestemt retning.

 

Ja, det er åbenbart dejligt bekvemt, jeg kan jo også nævne rottweileren der gjorde det for 2 måneder siden, så spørgsmålet er om det er dig eller mig der er bekvem, eller om én af os læser andet end forsiden på EB....

 

TV 2 | ØSTJYLLAND - Rottweiler bed hund ihjel i Randers

 

Spørgsmålet er jo om du har ret i at der er en øget tendens, eller om kamphundene er de eneste der når frem til forsiden af de store aviser, jeg så nemlig hverken schæferen eller rottweileren i tv-avisen, men det gjorde jeg søreme om episoden fra i går. Jeg så heller ikke episoden om schæferen der umotiveret overfaldt og bed en 14-årig pige i armen, men da en kamphund i kådhed hoppede op af en skoledreng uden at drengen fik nogen skrammer, der kom det igen på forsiden af avisen...

 

Der sker der jo overfald på hunde hver eneste dag, og der er mennesker der bliver bidt hver evigt eneste dag, men de eneste af disse sager der når forsiden er dem hvor der er en kamphund involveret. Og desværre har vi ingen reelle statistikker der viser hvilke hunde der er årsag til disse episoder, så det eneste vi kan forholde os til er nyhederne, og når de vælger kun at fortælle om nogen af sagerne, så bliver billedet skævvredet, og vi kan sidde her til evighed og diskuterer og ingen af os kan bevise hvem der har ret...

Redigeret af Lonny
Link til indlæg
Del på andre sites

Synes da ellers nok rottweileren normalt "rammer" forsiden af eb.dk

 

En simpel søgning derinde giver en masse hits ( har ikke søgt via infomedia, der vil givetvis komme flere artikler frem)

 

Ekstra Bladet - find

 

 

Jeg kender ikke infomedia og kan derfor ikke søge på denne, jeg sidder normalt heller ikke og søger efter overfald på hunde, så jeg opdager dem kun når folk linker til dem herinde eller på HG.

 

Men hvorfor mente du så ikke at det var nødvendigt at oprette en tråd om rottweileren, når du nu syntes det var nødvendigt at oprette denne tråd?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj
Jeg kender ikke infomedia og kan derfor ikke søge på denne, jeg sidder normalt heller ikke og søger efter overfald på hunde, så jeg opdager dem kun når folk linker til dem herinde eller på HG.

 

Men hvorfor mente du så ikke at det var nødvendigt at oprette en tråd om rottweileren, når du nu syntes det var nødvendigt at oprette denne tråd?

 

Fordi jeg ikke så den om rotweilleren på det tidspunkt, men der er måske regler for hvilke tråde der må oprettes herinde ?

 

Søgte blot da din påstand var at det kun var muskelhunde der ramte forsiderne og den holder så ikke helt.

 

Synes da nok det står slemt til når en hund må kvæles og den anden højst sandsynligt må aflives !

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi jeg ikke så den om rotweilleren på det tidspunkt, men der er måske regler for hvilke tråde der må oprettes herinde ?

 

Søgte blot da din påstand var at det kun var muskelhunde der ramte forsiderne og den holder så ikke helt.

 

Synes da nok det står slemt til når en hund må kvæles og den anden højst sandsynligt må aflives !

 

Det er altid slemt når hunde ender med at måtte aflives fordi at andre ikke kan finde ud af at holde hund på ansvarlig vis.

 

Jeg er bare lidt træt af at jeg ikke kan nævne at der sker lige så mange episoder med andre racer end lige netop kamphunde, uden at få at vide at det "jo er meget bekvemt", som om at det er en sjældenhed at det sker med andre racer, og at jeg bare var ufatteligt heldig at jeg lige kunne nævne 2 andre episoder med andre racer fra samme periode!

 

Disse ting sker, og de sker med alle typer af hunde, og jeg har klart en opfattelse af at de sker oftere end før i tiden. Og det så rent faktisk er sandt, eller om vi pga. den øgede nyhedsstrøm bare høre mere om det, det ved jeg ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj

Synes ikke det er tit man hører at den angrebne hund skal aflives, når det gælder andre racer ?

 

Ja, der er fokus på musklehundene, men der sker så sandelig også mange angreb med de racer og det er stadig langt fra alle angreb der rammer medierne.....

 

Vi kan vel blive enige om der er et kæmpe problem pt. med visse racer ?

 

Nøjagtigt som der var for år tilbage med schæferen og rotten, de var altså også i medierne dengang og der blev sorteret kraftigt i hvem der fik lov at købe disse hunde.

 

Uanset om man ejer en muskelhund eller ej, så kan det ikke fornægtes de skaber en masse problemer.

 

Kan jo heller ikke være rigtig at hr og fru danmark skal gå og frygte for deres hunde, fordi folk ikke kan finde ud af at holde en bestemt type hund ?

 

Flertallet af muskelhunde-ejere har ødelagt det for fåtallet af dem, der kan finde ud af at holde denne type hund

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
Det er altid slemt når hunde ender med at måtte aflives fordi at andre ikke kan finde ud af at holde hund på ansvarlig vis.

 

Jeg er bare lidt træt af at jeg ikke kan nævne at der sker lige så mange episoder med andre racer end lige netop kamphunde, uden at få at vide at det "jo er meget bekvemt", som om at det er en sjældenhed at det sker med andre racer, og at jeg bare var ufatteligt heldig at jeg lige kunne nævne 2 andre episoder med andre racer fra samme periode!

 

Disse ting sker, og de sker med alle typer af hunde, og jeg har klart en opfattelse af at de sker oftere end før i tiden. Og det så rent faktisk er sandt, eller om vi pga. den øgede nyhedsstrøm bare høre mere om det, det ved jeg ikke.

Jamen Lonny, du ved da godt at det kun er muskel/kamphunde og blandinger af disse som har den påkrævet styrke i kæberne til at bide hårdt nok og dræbe en anden hund..Eller noget i den retning

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj

Fint man kan joke med de skader der sker :roll:

 

Men det er vel heller ikke for sjov at forsikrings-selskaberne hæver præmien for ansvar kraftigt ved visse racer, nogen steder med 400% ?

 

Eller er det efter jeres mening også på grund af pressen og ikke på baggrund af de skader og penge som det efterflg. koster forsikrings-selskabet ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes ikke det er tit man hører at den angrebne hund skal aflives, når det gælder andre racer ?

 

Ja, der er fokus på musklehundene, men der sker så sandelig også mange angreb med de racer og det er stadig langt fra alle angreb der rammer medierne.....

 

Vi kan vel blive enige om der er et kæmpe problem pt. med visse racer ?

 

Nøjagtigt som der var for år tilbage med schæferen og rotten, de var altså også i medierne dengang og der blev sorteret kraftigt i hvem der fik lov at købe disse hunde.

 

Uanset om man ejer en muskelhund eller ej, så kan det ikke fornægtes de skaber en masse problemer.

 

Kan jo heller ikke være rigtig at hr og fru danmark skal gå og frygte for deres hunde, fordi folk ikke kan finde ud af at holde en bestemt type hund ?

 

Flertallet af muskelhunde-ejere har ødelagt det for fåtallet af dem, der kan finde ud af at holde denne type hund

 

Bare et spørgsmål: hvem er det der har sorteret i hvem, der måtte købe disse hunde ??

 

Og tror du at problemet med rottweiler og schæfer vil komme igen, hvis der kommer et forbud mod visse andre "muskelhunde" ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj
Bare et spørgsmål: hvem er det der har sorteret i hvem, der måtte købe disse hunde ??

 

Og tror du at problemet med rottweiler og schæfer vil komme igen, hvis der kommer et forbud mod visse andre "muskelhunde" ??

 

Så vidt jeg har læst af de hundefolk der var "med" dengang, så var det opdrætter selv der begyndte at sortere kraftigt på hvem de solgte til

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kaiyuh

Problemet ligger vel ikke så meget i hunden. Det er mere ejeren.

 

Der findes rigtig mange gode kamphunde ejere, som har en søde og rare hunde. Men der findes jo desværre også de typer, som mere har hunden som et magtsymbol, og da kamphunde er store og stærke hunde, er der jo status i, at de skal være lige netop disse racer de har. Nogen af disse personer ved desværre heller ikke hvordan sådan en hund skal håndteres, og så er det jo, at det går galt, og derfor at det lige netop er disse typer af hunde vi hører så meget om.

 

Så igen er det få, som ødelægger det for alle andre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maian889

Når man som almen borger, som ikke ser andet end 19nyhederne, så synes jeg også det oftest er kamphundene der hopper op på nyhedslisten, dermed ikke sagt at det er retfærdigt! Der sker garanteret ligeså mange uheld med andre racer, kampvovserne har måske bare lidt sværere ved at "slukke" igen. I don't know.. :hmm:

 

Anyhow, så er jeg helt enig i at det er de få TÅBER fra hardcore miljøer, som får sig en hund, ofte genbrug på genbrug på genbrug. Det er DEM der ødelægger det for flertallet, som er klar over hvordan deres hund og dets instinkter skal håndteres!

 

En kampvovse kan være ligeså god i sindet som enhver anden, så længe den ikke er blevet ødelagt af smarte fyre, som skal have sig en potensforlænger. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Ang. det med at det skulle være flertallet af kamphundeejere skulle være uansvarlige, så har jeg lidt på fornemmelsen at det nærmere forholder sig omvendt...ellers ville vi nok se flere overfald...

 

Alle jeg kender med kamphund er ihvertfald deres ansvar bevidst...

 

Jeg er klar over at der ikke går længe inden nogen skriver at alle kamphundeejere bare er nogen kolde røvhuller fordi vi ikke vil have vores egen racer forbudt, pga. andres uansvarlige og mangelfulde hundehold...men vi kan jo altså ikke bære ansvaret for andre menneskers hunde....og selvfølgelig synes vi også det er dybt tragisk når den slags sker...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er åbenbart dejligt bekvemt, jeg kan jo også nævne rottweileren der gjorde det for 2 måneder siden, så spørgsmålet er om det er dig eller mig der er bekvem, eller om én af os læser andet end forsiden på EB....

 

Ligesom jeg kan nævne den lille Nike (herinde fra) der blev overfaldet (mener det var en ambull) og måtte aflives. Den historie ramte jo heller ikke forsiderne.

 

Spørgsmålet er jo om du har ret i at der er en øget tendens, eller om kamphundene er de eneste der når frem til forsiden af de store aviser, jeg så nemlig hverken schæferen eller rottweileren i tv-avisen, men det gjorde jeg søreme om episoden fra i går. Jeg så heller ikke episoden om schæferen der umotiveret overfaldt og bed en 14-årig pige i armen, men da en kamphund i kådhed hoppede op af en skoledreng uden at drengen fik nogen skrammer, der kom det igen på forsiden af avisen...

Igennem tiden kan jeg da huske forsidestof der handlede om overfald begået af rotweiler, berner sennen og briard, så det passer da ikke at vi ikke får den slags historier serveret. Så måske handler det i virkeligheden om hvad der er plads til, af nyheder, og hvad der ellers er sket af ting og sager og ikke som nogle mener, at medierne driver heksejagt på kamphundene.

 

Der sker der jo overfald på hunde hver eneste dag, og der er mennesker der bliver bidt hver evigt eneste dag, men de eneste af disse sager der når forsiden er dem hvor der er en kamphund involveret. Og desværre har vi ingen reelle statistikker der viser hvilke hunde der er årsag til disse episoder, så det eneste vi kan forholde os til er nyhederne, og når de vælger kun at fortælle om nogen af sagerne, så bliver billedet skævvredet, og vi kan sidde her til evighed og diskuterer og ingen af os kan bevise hvem der har ret...

 

Som tidligere nævnt er det så heller ikke alle episoder hvor der har været kamphunde involveret vi hører om, men uanset er det da påfaldende at der trods alt kan graves så mange historier frem, når man tænker på hvor lille et antal hunde det drejer sig om, i forhold til resten af DK`s hundebestand.

Link til indlæg
Del på andre sites

Problemet ligger vel ikke så meget i hunden. Det er mere ejeren.

 

Der findes rigtig mange gode kamphunde ejere, som har en søde og rare hunde. Men der findes jo desværre også de typer, som mere har hunden som et magtsymbol, og da kamphunde er store og stærke hunde, er der jo status i, at de skal være lige netop disse racer de har. Nogen af disse personer ved desværre heller ikke hvordan sådan en hund skal håndteres, og så er det jo, at det går galt, og derfor at det lige netop er disse typer af hunde vi hører så meget om.

 

Så igen er det få, som ødelægger det for alle andre.

 

Njaah og så igen.. Den hund, der overfaldte Luna var ejet af en familie med 2 små børn. Og han var familiehund.. iflg ejers ord. Min nabo, der gik med Luna under overfald, var hjemme og snakke med dem.. Søde rare mennesker.. Og tæven de havde, deltog ikke i overfaldet på Luna eller formanden senere på dagen..

 

Så det holder altså ikke, at det kun er ejerne, der er problemet..

 

Og vores overfald havnede heller ikke på forsiden af aviserne.. Men Luna overlevede jo også..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

jeg har personligt set flere gode hundeejere med kamphunde som pludselig ser sig gal på en anden hund synes det er forkert at det altid er ejerens skyld at hunden er aggresiv dette er langt fra tilfældet

 

vi kan så være enige om det er ejerens skyld at hunden ikke bærer line og de ikke kan kontrollere hunden men gener er gener uanset ejer og race dette ændres ikke af at man er en dygtig og ansvarlig hundeejer

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Zarina

Der sker der jo overfald på hunde hver eneste dag, og der er mennesker der bliver bidt hver evigt eneste dag, men de eneste af disse sager der når forsiden er dem hvor der er en kamphund involveret. Og desværre har vi ingen reelle statistikker der viser hvilke hunde der er årsag til disse episoder, så det eneste vi kan forholde os til er nyhederne, og når de vælger kun at fortælle om nogen af sagerne, så bliver billedet skævvredet, og vi kan sidde her til evighed og diskuterer og ingen af os kan bevise hvem der har ret...

 

 

Jeg er bare lidt træt af at jeg ikke kan nævne at der sker lige så mange episoder med andre racer end lige netop kamphunde, uden at få at vide at det "jo er meget bekvemt", som om at det er en sjældenhed at det sker med andre racer, og at jeg bare var ufatteligt heldig at jeg lige kunne nævne 2 andre episoder med andre racer fra samme periode!

 

Så er det, at jeg spørger: hvordan konkluderer man, at der sker ligeså mange episoder med andre hunde, når der ikke findes en statistik? :hmm:

 

Kender i øvrigt også til flere episoder med kamphunde, der IKKE er kommet så meget som i lokalavisen, så den holder vist ikke helt den med heksejagten ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj

Kender nu også til flere sager hvor der intet har været skrevet nogen steder....

 

Jeg vil stadig vove den påstand at visse racer står for mange af de alvorlige overfald, der findes desværre ingen tilgængelig statestik (efter hvad jeg ved), men når man ser stigningen i overfald, kontra stigningen i muskelhundene i danmark, ja så kan man tænke sit

 

http://www.dyrekassen.dk/DK/NYT%20og%20AKTUELT/Hunde%20laver%20flere%20skader.aspx

 

Ligesom jeg tidligere skrev, at der bliver opkrævet præmier for muskelhundene der er 4 gange højere end den normale præmie...

 

F.eks her ( ved også dyrekassen kræver højere præmie, hvis der ikke er tavle)

 

Gartnernes Forsikring: Hundeforsikringer

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maian889

Jeg må også tilslutte mig, at det ikke altid er ejeren skyld, men nogle angreb kan undgås hvis der sorteres i hvem der får hunde med let antændeligt temperament.

 

Hunde og deres instinkter er forskellige, tror der er mange der bare får en hund fordi den ser sød ud som vaps... Har hørt om mange unge gutter med muskelhunde her hvor jeg bor, som de slet ikke burde have, fordi de jo synes det er fantastisk morsomt at gøre dem hidsige :damn:

 

Men HURRA for de ansvarlige hundeejere, uanset racer!! Dem som ser det som deres pligt at gøre deres til en omgængelig og velopdragen hund (velopdragen er jo selvfølgelig noget der kan gradbøjes :-D)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...