Hop til indhold

Æder lort


cs-dumle
 Share

Recommended Posts

Både Dumle og Nova er begyndt at æde andre hundes lort og det er virkelig belastende ikke at kunne gå en tur med hundene uden den ene eller begge æder en lort. For det første er det stop fyldt med bakterier og for det andet er det pisse ulækkert.

Snart bliver jeg selv nødt til at gå med begge hundene alene, for Bjørn kan ikke styre sit temperament når det sker og så bliver Dumle efterfølgende hevet afsted, får ikke lov at snuse nogle steder og må finde sig i en ultrakort snor.

Dumle har ikke gjort det før, det er først noget der er begyndt her til foråret. Det er ikke alle lorte de æder, så om der er en hund med speciel godt lort ved jeg ikke.

 

men hvorfor kan han være begyndt på det? Mangler de noget i foderet eller hvad er det?

 

Hvad kan vi gøre ved det?

 

Vi har forsøgt nej ved begge og det virker ikke, vi har forsøgt at bede dem om at slippe og været ved at hive det ud af munden på Nova utallige gange (med det resultat at hun nu sluger det i løbet af ingen tid), det er så en umulighed at gøre ved Dumle medmindre man meget gerne vil have en hund siddende i armen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

hvad med de der kaprotabs dem overvejer jeg og prøve til xaro

 

for nogle hundes vedkomne kan det være et enzym i bugspytkirtelen som ikke er tilstede derfor spiser hunde afføring for at få dette enzym eller det de mangler

 

ulækkert

Link til indlæg
Del på andre sites

hvad med de der kaprotabs dem overvejer jeg og prøve til xaro

Hvad er det?

 

for nogle hundes vedkomne kan det være et enzym i bugspytkirtelen som ikke er tilstede derfor spiser hunde afføring for at få dette enzym eller det de mangler

Okay. Kan det være skadeligt hvis de mangler det?

 

ulækkert

Meget!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Hvad er det?

 

 

Okay. Kan det være skadeligt hvis de mangler det?

 

 

Meget!

 

 

det skulle være nogle tabl som indeholder det som hundene evt mangler

 

skadeligt nej det tror jeg ikke men om det de har behov for dette enzym ja det har de

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har haft stor succes med at give Flipsedyret Kaprotabs...

har også en tråd om dem :blink:

Der står jo så at det virker hvis de spiser deres egen afføring og det gør de sjovt nok ikke :vedikke:

 

det skulle være nogle tabl som indeholder det som hundene evt mangler

 

skadeligt nej det tror jeg ikke men om det de har behov for dette enzym ja det har de

 

Okay. Jamen det er da ihvert fald værd at prøve for vi er godt nok ved at være trætte af at rende med falkeblik foran hundene på hver gåtur, sige nej så snart de nærmer sig noget og hive den ene lort efter den anden ud af munden på dem :badr:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der står jo så at det virker hvis de spiser deres egen afføring og det gør de sjovt nok ikke :vedikke:

 

 

 

Okay. Jamen det er da ihvert fald værd at prøve for vi er godt nok ved at være trætte af at rende med falkeblik foran hundene på hver gåtur, sige nej så snart de nærmer sig noget og hive den ene lort efter den anden ud af munden på dem :badr:

 

 

Flipsedyret har også spist andres afføring... og de har virket på ham, endda så meget at selv hestepærer "voksede" i munden på ham :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Flipsedyret har også spist andres afføring... og de har virket på ham, endda så meget at selv hestepærer "voksede" i munden på ham :blink:

 

Ja, det læste jeg godt, men han spiste jo så også sit eget :blink: men nu prøver vi det, hvis det virker så er det da ihvert fald det værd. Det ville jo næsten være et mirakel hvis en saltagtig pille kan gøre det :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Coco har altid gjort det og gør det stadigvæk. Skal hele tiden holde øje med hende når vi går tur, men det er ikke hvad som helst hun spiser ?? vi kan gå forbi flere før hun napper en :confused: men hold op det er ullækkert :badr: jeg gør det samme hver gang hiver hende væk og siger nej og fy. Min dyrlæge påstår det bare er dårlig vane og ikke ensbetydende med at de mangler noget som helst . Qantas har aldrig gjort det, og hun rører ikke hans eller sin egen. Så jeg ved ikke hvad jeg skal tro. Det er lidt forskelligt hvor slemt det er :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bamse spiste også lort da han var yngre :badr:

 

Han holdte lige pludselig op med det :vedikke:

 

En lille historie:

 

Han var så til dyrlægen, da han haltede meget. Vet. sygeplejersken anbefalede (selvfølgelig - vidste det kom) Hill's j/d. Jeg nægtede at købe det, da hovedingrediensen er korn og det koster 700.- for 12,5 kg.

Så gav hun mig en prøvesæk gratis og så tænkte jeg, Åhh, what the hell!

 

Godt i gang med foderet, begyndte han squ at spise lort igen :evil:

 

Er gået tilbage til Olivers old and fit og så omega 3 boost og guess what??

 

HAN SPISER IKKE LORT MERE :5up:

 

Jeg ved ikke om det har noget at sige, men det er da påfaldende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Coco har altid gjort det og gør det stadigvæk. Skal hele tiden holde øje med hende når vi går tur, men det er ikke hvad som helst hun spiser ?? vi kan gå forbi flere før hun napper en :confused: men hold op det er ullækkert :badr: jeg gør det samme hver gang hiver hende væk og siger nej og fy. Min dyrlæge påstår det bare er dårlig vane og ikke ensbetydende med at de mangler noget som helst . Qantas har aldrig gjort det, og hun rører ikke hans eller sin egen. Så jeg ved ikke hvad jeg skal tro. Det er lidt forskelligt hvor slemt det er :hmm:

Det er ikke hvad som helst Nova spiser. Hun æder pinde hvor Dumle spytter "stykkerne" ud igen og hun æder alt mulig andet mærkeligt, men får hun fat på papir på turen spytter hun det ud igen og så er det ikke alt lort hun æder. Noget kan hun godt bare snuse til og så gå videre :vedikke:

 

Bamse spiste også lort da han var yngre :badr:

 

Han holdte lige pludselig op med det :vedikke:

 

En lille historie:

 

Han var så til dyrlægen, da han haltede meget. Vet. sygeplejersken anbefalede (selvfølgelig - vidste det kom) Hill's j/d. Jeg nægtede at købe det, da hovedingrediensen er korn og det koster 700.- for 12,5 kg.

Så gav hun mig en prøvesæk gratis og så tænkte jeg, Åhh, what the hell!

 

Godt i gang med foderet, begyndte han squ at spise lort igen :evil:

 

Er gået tilbage til Olivers old and fit og så omega 3 boost og guess what??

 

HAN SPISER IKKE LORT MERE :5up:

 

Jeg ved ikke om det har noget at sige, men det er da påfaldende.

 

Okay. Det var da alligevel utroligt.

Jo jeg har også godt tænkt på foderet, men Dumle startede jo ikke før her til foråret og han har fået det foder han får nu i godt et år. Nova får RC som Dumle også fik som hvalp og da han ikke havde behov for at spise afføring kan jeg ikke se hvorfor det skulle gøre at hun har :vedikke:

 

Det mærkeligste er at Dumle er begyndt på det, men han er også begyndt at rende rundt med pinde i munden i længere tid af gangen efter Nova er kommet til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Der står jo så at det virker hvis de spiser deres egen afføring og det gør de sjovt nok ikke :vedikke:

 

 

 

Okay. Jamen det er da ihvert fald værd at prøve for vi er godt nok ved at være trætte af at rende med falkeblik foran hundene på hver gåtur, sige nej så snart de nærmer sig noget og hive den ene lort efter den anden ud af munden på dem :badr:

 

ja jeg synes da du skulle give dem et forsøg de tabl lyder til ´de er effektive havde også kun selv hørt godt om dem :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kæft hvor er jeg træt af det! Nu har Nova selvfølgelig fået orm (hvad havde jeg regnet med når hun går og æder lort hele tiden?) :evil: men har endnu ikke fundet nogle steder jeg kan få de dersens Kaprotabs, men min mission imorgen må så være at få fat i ormekur til begge hundene og så rejse land og rige rundt for at finde kaprotabs.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lagt mærke til at når jeg tilsætter ekstra fedt til maden, så vil de andre gerne æde lortene fra dem der får ekstra fedt..

Nomi får nyrefoder og hvis han skider ude ved de andre så står de klar til at nappe den varm og lækker :badr:, så han skider alene.

Nu tilsætter jeg ananassaft til dem der får ekstra fedt, og det hjælper..Men det tør jeg ikke gøre med Nomi.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kæft hvor er jeg træt af det! Nu har Nova selvfølgelig fået orm (hvad havde jeg regnet med når hun går og æder lort hele tiden?) :evil: men har endnu ikke fundet nogle steder jeg kan få de dersens Kaprotabs, men min mission imorgen må så være at få fat i ormekur til begge hundene og så rejse land og rige rundt for at finde kaprotabs.
Orm smitter da ikke direkte via lort?? jeg mener at der skal være en mellemvært..En fugl, mus, snegl eller noget?
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lagt mærke til at når jeg tilsætter ekstra fedt til maden, så vil de andre gerne æde lortene fra dem der får ekstra fedt..

Nomi får nyrefoder og hvis han skider ude ved de andre så står de klar til at nappe den varm og lækker :badr:, så han skider alene.

Nu tilsætter jeg ananassaft til dem der får ekstra fedt, og det hjælper..Men det tør jeg ikke gøre med Nomi.

 

Okay. Tror du måske det kunne hjælpe hvis jeg tilsatte ananassaft til deres egen kost og så lader en hømhøm ligge fra dem selv de kunne komme til at hapse og se at det ikke smager godt?

 

Orm smitter da ikke direkte via lort?? jeg mener at der skal være en mellemvært..En fugl, mus, snegl eller noget?

 

Jamen hun har skam også ædt en snegl så det kunne også nemt være den, der blev jeg ihvert fald panisk, men fik ikke rykket den ud af munden på hende igen inden den var nede :badr::evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Har du prøvet at skælde ud? Sådan godt og grundigt når hun bare nærmer sig en lort? Ved godt at det ikke så pædagogisk, men mens Motor var i bedring efter hele den dyrehospitals tur var jeg simpelthen så bange for, at han fik ædt noget ude på vejen og fik blodig diarre igen, så alt søde hundemor røg ligesom automatisk bare væk og han fik et par ordentlige møgfald hvis han snuppede noget..

Det hjalp altså, han har også været storslem til at sluge de mærkeligste ting, og rigtig hurtigt er det jo så blevet til at vi kan sige nej og stor rose ham for at lade ting ligge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Jo jeg har også godt tænkt på foderet, men Dumle startede jo ikke før her til foråret og han har fået det foder han får nu i godt et år. Nova får RC som Dumle også fik som hvalp og da han ikke havde behov for at spise afføring kan jeg ikke se hvorfor det skulle gøre at hun har :vedikke:

 

Men nu er hunde jo ikke ens. Så MÅSKE kunne et foderskift hjælpe?

 

Det med ananas, syntes jeg hørte at det er rigtig meget de skal have indenbords før det hjælper? Har ingen anelse om hvor meget, men måske Kennel Løwchen ved det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du prøvet at skælde ud? Sådan godt og grundigt når hun bare nærmer sig en lort? Ved godt at det ikke så pædagogisk, men mens Motor var i bedring efter hele den dyrehospitals tur var jeg simpelthen så bange for, at han fik ædt noget ude på vejen og fik blodig diarre igen, så alt søde hundemor røg ligesom automatisk bare væk og han fik et par ordentlige møgfald hvis han snuppede noget..

Det hjalp altså, han har også været storslem til at sluge de mærkeligste ting, og rigtig hurtigt er det jo så blevet til at vi kan sige nej og stor rose ham for at lade ting ligge.

Jeps, det er prøvet. Nu er jeg jo også rigtig nervøs for at hun bliver alvorligt syg af det på et tidspunkt, syntes efterhånden ikke det er så lidt hun har ædt efterhånden og er bare rigtig træt af det. Så der er kommet et ordentlig møgfald omkring 3 gange (udover nej alle de andre gange)... ingen virkning.

 

Men nu er hunde jo ikke ens. Så MÅSKE kunne et foderskift hjælpe?

 

Det med ananas, syntes jeg hørte at det er rigtig meget de skal have indenbords før det hjælper? Har ingen anelse om hvor meget, men måske Kennel Løwchen ved det?

 

Jamen jeg prøver gerne et forderskift ved hundene. Nu har vi alligevel snakket om at prøve olivers til Dumle da det han får nu er næsten umuligt at få fat på, så vi kan lige så godt prøve det til Nova også, men ved Dumle tror jeg bare ikke det vil virke da han jo har været på det her foder i 1½år og det er kun de sidste par måneder han er begyndt at spise afføring (det er så også blevet rigtig slemt nu).

 

Okay. Jamen ananas er da værd at prøve indtil vi får fat i kaprotabs. Lige nu er jeg nærmest villig til at forsøge alt bare det stopper.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men nu er hunde jo ikke ens. Så MÅSKE kunne et foderskift hjælpe?

 

Det med ananas, syntes jeg hørte at det er rigtig meget de skal have indenbords før det hjælper? Har ingen anelse om hvor meget, men måske Kennel Løwchen ved det?

Jeg bruger en spiseskefuld ananasjuice fra Lidl til en 10´er.. Nogen gange har jeg brugt ananas på dåse som jeg har blendet, men jeg er blevet lidt doven på mine gamle dage :mrgreen:
Link til indlæg
Del på andre sites

Okay. Tror du måske det kunne hjælpe hvis jeg tilsatte ananassaft til deres egen kost og så lader en hømhøm ligge fra dem selv de kunne komme til at hapse og se at det ikke smager godt?

 

 

 

Jamen hun har skam også ædt en snegl så det kunne også nemt være den, der blev jeg ihvert fald panisk, men fik ikke rykket den ud af munden på hende igen inden den var nede :badr::evil:

æder de deres egne eller hinandens lorte?ellers tror jeg ikke det virker..Måske er det lorte fra hunde som får en speciel slags foder?
Link til indlæg
Del på andre sites

æder de deres egne eller hinandens lorte?ellers tror jeg ikke det virker..Måske er det lorte fra hunde som får en speciel slags foder?

 

Det er alt muligt. Ved ikke om de spiser hinandens for det samler jeg jo altid op, men kunne da prøve. Noget lort spiser de ikke, så tror nemt det kunne have noget at gøre med det foder de andre hunde får.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...