Hop til indhold

"muskelhundeejer råbte luder"


søster lagkage
 Share

Recommended Posts

så er karen thisted på banen igen, som altid grov, generaliserende og totalt fornærmende:

 

Ekstra Bladet - Muskelhundeejer råbte 'luder'

 

jeg prøver ikke at puste til den evige debat, men vil nærmere bare opfordre til at glædes over, at hvor uenige de forskellige parter i diskussionen end er herinde, så er tonen trods alt noget mere saglig og anstændig.

 

DET er altså dejligt! :5up:

 

og dem der giver taletid til karen thisted, mand. akogve :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
så er karen thisted på banen igen, som altid grov, generaliserende og totalt fornærmende:

 

Ekstra Bladet - Muskelhundeejer råbte 'luder'

 

jeg prøver ikke at puste til den evige debat, men vil nærmere bare opfordre til at glædes over, at hvor uenige de forskellige parter i diskussionen end er herinde, så er tonen trods alt noget mere saglig og anstændig.

 

DET er altså dejligt! :5up:

 

og dem der giver taletid til karen thisted, mand. akogve :roll:

 

Nu har jeg haft " fornøjelsen" af at lægge øre til Fru Thisted på national radio i et stykke tid.

Jeg må indrømme at jeg ofte slukker eller skifter kanal, da hun desværre er i stand til at ødelægge en saglig debat i radioen med en tone og stemmeleje der er en , ja undskyd, -Rejekælling- fra Gl.Strand værdig.

 

Desværre, kunne jeg fristes til at sige , Så er dette endnu et unuanceret indlæg i den verserende debat omkring forbud af visse racer, og endnu engang tillader tilhængere af dette forbud at indkludere dyr der aldrig er blevet domesticeret som sammenligning til hvad man skulle gå rundt med.

Det er sørgeligt og meget fattigt at skulle ty til denne useriøse og tåbelige retorik.

 

Det er sørgeligt at et menneske som Fru Thisted lader sin angst styre hendes mening om noget der vil have så voldsom en konsekvens som det forbud vil have for de der bliver direkte indvolverede.

Link til indlæg
Del på andre sites

så er karen thisted på banen igen, som altid grov, generaliserende og totalt fornærmende:

 

Ekstra Bladet - Muskelhundeejer råbte 'luder'

 

jeg prøver ikke at puste til den evige debat, men vil nærmere bare opfordre til at glædes over, at hvor uenige de forskellige parter i diskussionen end er herinde, så er tonen trods alt noget mere saglig og anstændig.

 

DET er altså dejligt! :5up:

 

og dem der giver taletid til karen thisted, mand. akogve :roll:

Jeg elsker da slut sætningen... Det er der da nogle der gør hver dag :slem: jeg gør :mrgreen:
Link til indlæg
Del på andre sites

og dermed, bliver du så en af dem, som ifølge karen er "meget sårbare mennesker ... (der går) amok, hvis man tillader sig at sige noget ufordelagtigt om muskelbundterne."

 

men vi ved vist også godt allesammen, at vi ikke skal vove at sige noget grimt om dine løver :mrgreen:

Præcis :mrgreen: Jeg er meget sårbar og letantændelig :engel: og går helt amok hvis jeg kan se mit snit til det.. Det er derfor jeg har løver :slem:
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Yvonne Frederiksen

Nu synes jeg ikke at udtalelsen om "luder" er så køn, og den er desværre nok korrekt oplevet. Det er desværre ofte et lignende svar, der kommer når man beder folk om at rydde op efter deres hunde eller lignende.

 

Ellers er mit syn på hendes udtalelser ganske som beskrevet i indlæggene.

 

Og så lige Jannie og løverne:

Damen med det iltre temperament - jeg har advaret hende.

Og hendes hunde er da de mest irriterende små elendige hunde med halv pels - vi ser dem ofte på udstillingerne!!!!!

 

Forøvrigt får jeg nok brug for Isabel i Vejen, så nu må vi se om det kan lade sig gøre (mon ikke - det er hendes specielle veninde - Michelle)

 

Peter

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu synes jeg ikke at udtalelsen om "luder" er så køn, og den er desværre nok korrekt oplevet. Det er desværre ofte et lignende svar, der kommer når man beder folk om at rydde op efter deres hunde eller lignende.

 

Ellers er mit syn på hendes udtalelser ganske som beskrevet i indlæggene.

Det er ikke engang løgn, man kan nemt få et grimt svar.. men jeg kan godt finde noget som ville tænde mig mere af end luder :mrgreen:

 

Og så lige Jannie og løverne:

Damen med det iltre temperament - jeg har advaret hende.

Og hendes hunde er da de mest irriterende små elendige hunde med halv pels - vi ser dem ofte på udstillingerne!!!!!

:shock: :shock::blink::mrgreen: Du er bare misundelig over at jeg kan have dobbelt så mange hunde som dig, netop på grund af den halve pels :fornaermet:

Forresten har du da selv lovet at hjælpe mig med det temperament :engel::engel: Du må hellere komme i gang med lektionerne, hvis vi skal nå det inden 2020 :engel:

 

Forøvrigt får jeg nok brug for Isabel i Vejen, så nu må vi se om det kan lade sig gøre (mon ikke - det er hendes specielle veninde - Michelle)

 

Peter

Det vil hun med garanti..Og så skulle jeg hilse fra Natascha og sige at hun er klar til at være hundepasser når vi skal til Grenå :klap:
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Yvonne Frederiksen

Nu bliver jeg heldigvis ikke selv kaldt luder (så havde der da først været noget galt), men jeg tror vi er nødt til at fortsætte med at minde folk om, at opføre sig ordentligt.

 

Jeg skal nok få startet op med at få "styr" på dit temperament - selvom det måske ikke kan nås lige med det samme.

På den anden side elsker vi dit åbne og ærlige væsen ,samt din altid positive måde at behandle andre på - indtil det modsatte er bevist nødvendigt.

 

Det lyder fint med familien - nu håber vi bare at vi ikke støder sammen i ringene - men lad os se.

 

Peter

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Yvonne Frederiksen

Og forøvrigt

 

Selvfølgelig er jeg misundelig med den halve pels.

Det er jo i grunden snyd. Hvis det virkelig var løver skulle tæverne jo slet ikke have pesl!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er sjovt som folk reagere på hundelorte...der var engang en mand der gav mig "thumbs up" :5up: da jeg samlede op efter min hund på fortovet :lol: fordi det åbenbart ikke er en selvfølge :blink:

 

Tror folk reagere voldsomt fordi at de føler sig udmyget når de blir "opdaget" :vedikke: det er ikke en undskyldning, men bare det jeg ser. :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu bliver jeg heldigvis ikke selv kaldt luder (så havde der da først været noget galt), men jeg tror vi er nødt til at fortsætte med at minde folk om, at opføre sig ordentligt.
:mrgreen: næ det gør du forhåbentlig ikke...

Ja det er nu besynderligt at folk ikke har lært det hjemmefra... Jeg ville godt nok blive temmelig hysterisk hvis jeg hørte en af mine unger kalde nogen for luder.. også selvom de var blevet voksne :evil: Isabella har én gang i sit liv kaldt mig kælling..Eller faktisk mimede hun det kun, da hun gik forbi bilen..Hun var dum nok til at få øjenkontakt med mig da hun hviskede det..:mrgreen: Det vil hun helt sikkert gerne fortælle dig om engang :slem:

 

Jeg skal nok få startet op med at få "styr" på dit temperament - selvom det måske ikke kan nås lige med det samme.

På den anden side elsker vi dit åbne og ærlige væsen ,samt din altid positive måde at behandle andre på - indtil det modsatte er bevist nødvendigt.

:oops::oops: nu bliver jeg helt genert :oops:

Måske noget klikkertræning eller positiv betingning :mrgreen:

 

Det lyder fint med familien - nu håber vi bare at vi ikke støder sammen i ringene - men lad os se.

 

Peter

:hmm: næ det er jo det.. De burde planlægge det bedre. bedre som i "til vores fordel" :mrgreen:
Link til indlæg
Del på andre sites

Det er sjovt som folk reagere på hundelorte...der var engang en mand der gav mig "thumbs up" :5up: da jeg samlede op efter min hund på fortovet :lol: fordi det åbenbart ikke er en selvfølge :blink:

 

Tror folk reagere voldsomt fordi at de føler sig udmyget når de blir "opdaget" :vedikke: det er ikke en undskyldning, men bare det jeg ser. :engel:

Jeg tror du har ret, folk føler sig helt sikkert ydmyget af at blive irettesat :rolleyes:
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lusen

Knappen IRONI slået til :

 

Hmm... oppe i vores bette by går en gammel kone og hendes nok ligeså gamle gravhund rundt hver dag. Et yndigt makkerpar må man sige, begge går lige dårligt og begge er de lige runde.

Kone er en gnavpot af rang og hun tåler ikke folk for tæt på hende og hendes guldklump, stokken kommer fluks i vejret og hun kan nogle gloser der får ordet "luder" til at klinge som sød musik med flæser .....

 

Mon ikke der er på tide at vi forbyder de små hunderacer da det tyder på at de små racer og deres væsen bringer det værste frem i selv de ældste og "sødeste" gamle koner ??

Jeg er ihvertfald træt af at skulle lure rundt om hvert gadehjørne for at være sikker på at jeg ikke bliver banket med en stok og tilsvinet af vores pensionister og deres små luskebukse af skødehunde i pelsforklædning og bambiøjne..

 

karen thisted skulle prøve at bo nær et plejehjem hvor det er tilladt at holde hund :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu bliver jeg heldigvis ikke selv kaldt luder (så havde der da først været noget galt), men jeg tror vi er nødt til at fortsætte med at minde folk om, at opføre sig ordentligt.

 

Jeg skal nok få startet op med at få "styr" på dit temperament - selvom det måske ikke kan nås lige med det samme.

På den anden side elsker vi dit åbne og ærlige væsen ,samt din altid positive måde at behandle andre på - indtil det modsatte er bevist nødvendigt.

 

Det lyder fint med familien - nu håber vi bare at vi ikke støder sammen i ringene - men lad os se.

 

Peter

 

Du må være tosset Peter - hvis du har indvilget i at lære Janni at styre sit temperement ...

 

 

Til artiklen kan jeg ikke sige så meget andet end: :roll:

 

Nogen burde tænke over ikke at give damen Karen T al den opmærksomhed ... jeg tror ikke hun kan tåle det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du må være tosset Peter - hvis du har indvilget i at lære Janni at styre sit temperement ...

 

 

Til artiklen kan jeg ikke sige så meget andet end: :roll:

 

Nogen burde tænke over ikke at give damen Karen T al den opmærksomhed ... jeg tror ikke hun kan tåle det.

Kan du så styre din tunge, dame :evil:

Peter har ikke indvilget, han har tilbudt :mrgreen: Nu skal jeg være et meget bedre menneske... Måske kan jeg så køre over storebæltsbroen smmen med dig, uden at ville tæve damen i skranken, bare fodi hun påstår jeg har hugget retur-billetten fra en anden :evil::fornaermet:

 

Og forresten har han allerede :hmm: hm.. eller var det ikke Yvonne? lært mig ikke at bande så meget :mrgreen::slem: Jeg kan ellers godt lide grimme ord :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Yvonne Frederiksen

Det er nok rigtigt at folk ikke kan lide at blive "opdaget" i deres svinerier - de ved det jo godt!!

Og ofte ældre mennesker - dem skal man i hvert fald ikke lære noget.

Vi havde en nabo med en tromletyk (han fik jo sovs og kartofler) Cavalier, og med tilsvarende efterladenskaber.

Hele området lignede noget der var løgn, men vi kom da så langt, at han fik travlt med at rydde op hvis vi så ham - ellers ikke.

 

Det kan godt være du har ret med de små hunde og ældre mennesker, men der ligger en hel del (mange), hvor selv en ko ville blive misundelig, og det er nu ikke en lille hund.

 

Jeg har nu ikke tænkt mig at tie stille, men det er jo altså lige som med folk i biler!!!!

 

Og ja, det kan godt være et tosset projekt med Jannie, men jeg har nu ikke tænkt mig at hun skal blive et bedre menneske - det handler mest om at hun passer på sig selv.

Det er meget nemmere at angribe folk, der hidser sig op. Når man argumenterer stille og roligt kommer man længere.

 

Og så mente jeg/vi de tidligere ord om din måde at være på.

 

glæder os til vi ses

Peter

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...