Hop til indhold

Vægt på golden hvalp


Gæst Miller
 Share

Recommended Posts

Gæst Miller

Kort og godt, hvad er forventede vægt ca på en 9 ugers gammel Golden Retriever hvalp?

Vi har lige fået ny hvalp, som jo ikke kunne være andet end en Golden igen (vores gamle blev 14 år:hjerte:)

Han er som sagt 9 uger og vejer 5,2kg, dyrlægen siger han har en fin vægt, men en labrador-opdrætter mener han må være lille når han ikke vejer mere:confused:

Hvad siger i:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bille

Hej og tillykke med hvalpen :vinken::-D

 

Mille var 9 uger, da vi fik hende og hos dyrlægen en uges tid senere vejede hun 4,3 kg, hvilket var for lidt sagde dr. Dyr :cry:

 

Hun var og er ikke den store spiser og var lang tid om at finde norm-vægten men i dag 11 mdr. og 24 kg er hun flot og perfekt, siger mor her :engel: og samme dr. Dyr.

 

Mon ikke også det er gener? De helt hvide synes jeg generelt er lidt større. Mille er lys beige/hvid. Jeg synes da jeres hvalps vægt er fin, men måske mere erfarne goldens ejere er af anden mening :confused:

 

Jeg bekymrede mig meget i starten, men efterhånden indså jeg - efter mange gode råd - at så længe hunden er glad, drikker og leger, så skal det nok rette sig til :-D

 

Hilsen Jette

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mariab

Vores Mille vejede 5.4 da vi fik hende som 9 uger og 1 dag, og vi fik at vide af opdrætteren at hun var lille... Det har hun så dog indhentet igen, skal det lige siges og er nu 27 kg og 10 mdr.:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miller

Tak for svar alle sammen.

Han er ikke tynd vores lille Simba og han er fuld af liv, glad og lege-syg.

Opdrætteren fodrede hvalpene med Pedigree hvalpefoder, som efter min mening er :evil:-foder, her har vi så hurtigt det var muligt uden at få tynd mave, skiftet over til Olivers Large breed hvalpefoder, men måske kan de føste uger med knap så godt foder gøre noget til at han ikke har vokset helt optimalt? Bare en tanke...........:roll:

Vh. Lene

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst n1nna

Mio var og er stadigvæk en lille splejs af en Golden, men han er lige som jeg synes han skal være med sine 25kg perfekt fordelt.. :hjerte:

 

Han vejede 7,8kg i en alder af 3mdr (ca 12uger), vi har desværre ikke noteret hans vægt tidligere, men som man kan se på hans graf, så havde han en periode omkring de 4mdr, hvor han ikke spiste så meget og han så generelt lidt lille ud..

Jeg fik konstant kommentarer på hans spinkle krop, men så længe dyrlægen sagde han var fin og han ikke virkede træt/sulten så var det jo ok :5up:

 

Har du et billede af din Golden vaps? :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...