Hop til indhold

Arbejde og hund!


Gæst Sitto
 Share

Recommended Posts

Gæst Sitto

Nu har jeg ofte sagt at jeg gerne vil have hund nr 3 engang, men det bliver bestemt ikke før jeg er flyttet hjemmfra, bl.a. med den grund at jeg ikke føler jeg har tiden nu, med skole, lektier og arbejde oveni! Men så har jeg tit hørt den med; "Jamen når du er flyttet hjemmefra skal du alligevel arbejde min. 8 timer dagligt! Har du så bedre tid der?"

 

Nej, arbejder jeg 8 timer dagligt, har jeg bestemt ikke tid til tre hunde. Men er man nødt til at arbejde 8 timer dagligt, for at have råd til hus/lejlighed, evt bil, mad, dyr, tøj osv.? Hvis man nu ikke har planer om at bo i et mega dyrt hus, i centrum, tæt på vand osv., ikke går i det allerdyreste tøj, ikke har behov for at fylde hjemmet med designer ting, ikke behøver den allernyeste og mest smarte bil osv., kan man så alligevel ikke nøjes med fx 6 timer dagligt, 5-6 dage om ugen?

 

Jeg går jo i skole nu (8. klasse) og har i alt om ugen nu 7 timers arbejde udover skolen. Den dag hvor jeg er længst væk er 9 timer, men der er min mor hjemme før mig, så hundene er ikke alene i alle 9 timer (heldigvis!), og ellers så er det mellem 3½-6 timer de er alene i hverdagene. En enkelt dag, meget sjældent, kan det ske de er alene 8 timer, men det sker ikke særlig tit!

 

Nu vil jeg så gerne vide; er man nødt til at arbejde 7-8 timer dagligt...? :)

Hvis man ikke kan klare sig med mindre end min 8 timers arbejde, så ville hundene ikke komme til at være alene 8 timer dagligt - så ville jeg finde pasningsmuligheder, enten familie eller en hundedagpleje. :)

 

Jeg har ikke noget i mod at skulle arbejde 7-9 timer, slet ikke, det var mere hundene jeg tænkte på. Så jeg kunne være mere hjemme hos dem :D men ellers så vil de blive passet, for 8 timer 5-6 dage om ugen, skal de ikke være alene!

 

Hvordan ser jeres arbejdsdage ud?

Link til indlæg
Del på andre sites

Som tidligere hospitalsansat arbejdede jeg kun 1 år på fuld tid, så gik jeg ned i tid 56 timer hver anden uge, og fik samme løn fordi det var om aftenen. Det var helt normalt.

Jeg har også på et tidspunkt været helt nede på 20 timer om ugen, det er dog ikke helt så almindeligt.

Men -desværre for dit ønske- var det hele dage, så altså ingen korte dage der, men flere fridage.

Nu er jeg selvstændig og bestemmer selv om jeg vil arbejde sent om aftenen eller tidligt om morgenen eller sommetider endda om natten ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto
Som tidligere hospitalsansat arbejdede jeg kun 1 år på fuld tid, så gik jeg ned i tid 56 timer hver anden uge, og fik samme løn fordi det var om aftenen. Det var helt normalt.

Jeg har også på et tidspunkt været helt nede på 20 timer om ugen, det er dog ikke helt så almindeligt.

Men -desværre for dit ønske- var det hele dage, så altså ingen korte dage der, men flere fridage.

Nu er jeg selvstændig og bestemmer selv om jeg vil arbejde sent om aftenen eller tidligt om morgenen eller sommetider endda om natten ;-)

Hvad arbejder du med, hvis man må spørge? :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Sygeplejerske. Der er rige muligheder for skiftende vagter, og for at arbejde med noget forskelligt. Man kan f.eks. også få ansættelse i det private erhvervsliv, i medicinalfirmaer f.eks.

 

Det er så næsten også det bedste der er at sige om den uddannelse, man skal godt nok løbe stærk for en ussel løn!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto
Sygeplejerske. Der er rige muligheder for skiftende vagter, og for at arbejde med noget forskelligt. Man kan f.eks. også få ansættelse i det private erhvervsliv, i medicinalfirmaer f.eks.

 

Det er så næsten også det bedste der er at sige om den uddannelse, man skal godt nok løbe stærk for en ussel løn!

Okay. Tak for svaret ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er kontoransat i det private erhvervsliv.

 

Jeg bor i Storkøbenhavn i ejerbolig (rækkehus) ca. ½ times kørsel fra rådhuspladsen i København.

 

Rækkehuset er 104 kvm. og ligger ikke særligt attrativt for f.eks. børnefamilier eller andre, der kan lide fred og ro=prisen er i den lavere ende.

 

Jeg har egen bil af nyere dato, da jeg kører 35.000-40.000 km. på årsbasis.

 

Min bedre halvdel er også ansat i det private erhvervsliv som fibertekniker.

 

Vi kan ikke økonomisk klare os med mindre end 2 fuldtidsstillinger, men hvis en af os tjente bedre, så kunne vi nok. Vi har en årsindtægt før skat på 600.-700.000 incl. pension.

 

Alt kommer an på hvad man laver og derved tjener samt hvor man vælger at bo og naturligvis hvilken "levestandard" man vil have..... Det er et spørgsmål om prioteringer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bor i andelslejlighed midt på frb og jeg arbejder ikke fuld tid, jeg arbejder max 7 timer dagligt, på månedelig basis er det ca 120 timer + møder. (fuld tid hos os er 160 timer) Jeg får selvfølgelig gode tillæg fordi jeg arbejder alt mellem 5-22 alle årets dage. Og på helligdage er der dobbelt op.

 

Kahlua er de dage hvor kasper ikke har hende alene hjemme i 8 timer. Men jeg arb tilgengæld også kun 4 dage om ugen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer godt nok an på havd man tjener og om man er mere end sig selv til at dele huslejen:)

 

Jeg arbejder fuldtid nu og havde jeg ikke hest, havde jeg nok råd til en bil.. Men jeg bor i en 1 værelses med ikke ret meget plads og kaster bestemt ikke rundt med designerting:lol:

 

Før jeg flyttede arbejde jeg kun ca 33 timer/ugen, men da der er flere udgifter forbundet med hvor jeg bor nu (ikke selve husleje), så jeg har stort set det samme at leve for.

 

Så havde ejg en bedre løn end jeg har, så jeg tjente det samme på færre timer, så kunne jeg sagtens nøjes med det:)

 

Så en god uddannelse er ikke en dum ide. Evt blive butikselev når din skole er færdig der hvor du har fået arbejde nu. Hvis det er sådan noget du vil altså;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg ofte sagt at jeg gerne vil have hund nr 3 engang, men det bliver bestemt ikke før jeg er flyttet hjemmfra, bl.a. med den grund at jeg ikke føler jeg har tiden nu, med skole, lektier og arbejde oveni! Men så har jeg tit hørt den med; "Jamen når du er flyttet hjemmefra skal du alligevel arbejde min. 8 timer dagligt! Har du så bedre tid der?"

 

Nej, arbejder jeg 8 timer dagligt, har jeg bestemt ikke tid til tre hunde. Men kan det da virkelig passe at man bliver nødt til at arbejde 8 timer dagligt, for at have råd til hus/lejlighed, evt bil, mad, dyr, tøj osv.? Hvis man nu ikke har planer om at bo i et mega dyrt hus, i centrum, tæt på vand osv., ikke går i det allerdyreste tøj, ikke har behov for at fylde hjemmet med designer ting, ikke behøver den allernyeste og mest smarte bil osv., kan man så virkelig ikke nøjes med 5-6 timer dagligt, 5-6 dage om ugen?

 

Jeg går jo i skole nu (8. klasse) og har i alt om ugen nu 7 timers arbejde udover skolen. Den dag hvor jeg er længst væk er 9 timer, men der er min mor hjemme før mig, så hundene er ikke alene i alle 9 timer (heldigvis!), og ellers så er det mellem 3½-6 timer de er alene i hverdagene. En enkelt dag, meget sjældent, kan det ske de er alene 8 timer, men det sker ikke særlig tit!

 

Nu vil jeg så gerne vide; er det virkelig nødvendigt at arbejde 7-8 timer dagligt?!

 

Jeg har jo lidt et håb om at når jeg er færdig med skolen, kan jeg få et arbejde med 5-6 timers arbejde pr dag. Men er det helt urealistisk..? Hvis det virkelig skulle ske, at jeg opdagede at jeg slet ikke kunne klare mig med 5-6 timers arbejde pr dag, så ville hundene ikke komme til at være alene 8 timer dagligt - så ville jeg finde pasningsmuligheder, enten familie eller en hundedagpleje. :)

 

Hvordan ser jeres arbejdsdage ud?

 

Lige nu går jeg på hf. Bjørn har læreplads.

Jeg har ikke arbejde ved siden af, men su-lån ellers kunne vi ikke klare den. Og jeg har lige været ved at sy et par gamle bukser fordi jeg bestemt ikke har råd til et par nye :oops: Dumle og katten skal jo have sin mad, og vi skal også have lidt at leve af.

Mange har sagt jeg burde tage arbejde ved siden af skolen, men jeg kan bare ikke få mig selv til det for så ville Dumle skulle være alene alt for længe, så selvom det er hårdt og vi aldrig har råd til biografture, nyt tøj osv. så er vi glade for Dumle.

 

Efter hf vil jeg gerne tage uddannelsen som veterinærsygerplejerske. Hvis det bliver tilfældet skal jeg på skole i Kolding. Har ikke tænkt mig at sove der, for så ville Dumle skulle være for længe alene inden Bjørn kommer hjem.

Istedet har jeg tænkt mig at tage ham med i bilen de 4timer det tager frem og tilbage og så lufte og kigge til ham i pauserne.

Nemt bliver det ikke, men jeg har taget ansvaret for ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det har rigtigt meget at sige hvor man vælger at bo.

 

For det vi betaler i termin for vores hus, som er en bid over 160 m2, kunne vi knapt nok købe en 2-værelsers lejlighed i Roskilde!

 

Desværre er det sådan at mange uddannelsessteder findes i de større byer, hvor man jo så skal betale mere i husleje.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg læser til socialrådgiver, og har heldigvis ikke så lange dage - og ofte fri..

Ved siden af dette har jeg job som afløser på en bosted for handicappede/senskadede..

 

Det gode ved dette, er at jeg bare sætter minus i kalenderen de dage jeg ikke kan arbejde - og så ringer de ellers alle andre dage og hører om jeg har tid til en vagt :)

Nu har jeg dog søgt nyt job da dette er for hårdt, men jeg har sagt fra starten at jeg har hunde og dem skal der også være tid til..

 

Ellers bor jeg i en lejlighed som mine forældre ejer (betaler 3500), og låner deres bil :) Det er jeg meget taknemmelig for, for det gør hverdagen meget nemmere..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Zarina

Jeg er musiker, og jeg har Stasia med mig på arbejde, når jeg underviser og også indimellem, når jeg har øver med mit ensemble.

 

Hvis man vælger et job, hvor man arbejder nogenlunde selvstændigt og ikke skal være et sted, hvor der er mange mennesker, så er der en chance for, at man kan få lov at få hunden med, og det gør det jo noget nemmere. Men om det er en god løsning, afhænger jo også af hundens temperament.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Luxdog

Nicole>> Du skal da bare gifte dig med en rig mand, så du kan være hjemmegående med dine vuffer:blink:

 

Spøg til side, så findes der rigtig mange fleksible jobs, som gør det nemmere at være hundeejer.:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kom lige til at tænke på at du er god til at formulere dig, til at skrive og stave.

 

Jeg kender en pige der er 2-sproglig korrespondent af uddannelse, og hun har sit eget lille enmandsfirma, hvor hun laver oversættelsesopgaver for forskellige, bl.a. et par tv-serier. Det foregår på freelance-basis, og naturligvis hjemmefra hendes egen bolig.

 

Journalist kan man også være på freelance-basis. Og det foregår jo også hjemmefra, bortset fra når man er ude og dække en begivenhed.

Jeg tror imidlertid der er svært at komme ind på journalisthøjskolen, men det er da værd at undersøge :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Jeg bor jo sammen med kæresten og det betyder jo en del økonomisk. Men jeg arbejder 33 timer/ugen og får 113 i timen - dvs. 16.000-og-et-eller-andet før skat. Får udbetalt 9500 (ufaglært arbejde - har arbejdet i en vuggestue her i mit sabbatår og starter på uni til september).

Min kæreste arbejder 30 timer, men får til gengæld 125 i timen (+ tillæg) og vi tjener derfor næsten det samme.

 

Vi bor i en lejlighed 50-100 meter fra skov og strand og har 2 min. til centrum i Århus (vi bor lige på grænsen mellem Århus C og Århus N. Vores lejlighed er 83 kvm og vi har en lækker altan. Vi giver nok knap 6000 om måneden for husleje + aconto vand og varme. Til gengæld er vi viceværter og det er derfor lidt billigere i husleje. Ellers var vi nok kommet op på 7000-7500 om måneden.

 

Mht. alene-hjemme-tid så skulle Pero, hvis han kunne finde ud af at være alene hjemme, være alene mellem 1 og 7 timer dagligt fem dage i ugen pga. forskellige arbejdstider. Altså nogle dage møder han sent og jeg har fri tidligt og omvendt. Men hvis jeg boede alene med ham ville han have en dag eller to om ugen, hvor han skulle være alene i 8-9 timer på trods af, at jeg "kun" har 33 timer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto

Tak for alle jeres svar :-D

 

Jeg har altså lige rettet mit første indlæg, for efter jeg læste det lød det - for mig - lidt som om jeg synes det var helt hen i vejret at skulle arbejde 8 timer dagligt - og sådan mente jeg det ikke, så det er lige omformuleret lidt nu :blink:

 

Jeg ved ikke hvad jeg vil efter 9. klasse, jeg ville jo ha' været hundefrisør = startet selvstændigt op, som også ville have givet mig lidt mere mulighed for at tilpasse mine arbejdsdage som jeg ville have, men pga min allergi er det jo desværre ikke muligt :(

 

Luxdog's idé om at gifte mig med en rig mand, joeh det var jo en ganske go idé - sådan én må jeg på jagt efter om et par år! :-P:lol:

 

Ej.. men altså at arbejde 8 timer dagligt, ville jeg egentlig ikke have noget imod, for så ville jeg bare ikke have hund nr 3, "kun" have Kency og Sitto, og så ville fritiden blive brugt på dem. Så skulle de så bare passes i hvertfald nogle timer hver dag, men det er vel også noget som kan løses hvis det skulle blive det. :)

 

Men tak for jeres svar :blink: ved stadig ikke hvad jeg vil efter 9. klasse, men det må tiden vel vise.

Lige nu er jeg i hvertfald bare super glad for mit nye arbejde! :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for alle jeres svar :-D

 

Jeg har altså lige rettet mit første indlæg, for efter jeg læste det lød det - for mig - lidt som om jeg synes det var helt hen i vejret at skulle arbejde 8 timer dagligt - og sådan mente jeg det ikke, så det er lige omformuleret lidt nu :blink:

 

Jeg ved ikke hvad jeg vil efter 9. klasse, jeg ville jo ha' været hundefrisør = startet selvstændigt op, som også ville have givet mig lidt mere mulighed for at tilpasse mine arbejdsdage som jeg ville have, men pga min allergi er det jo desværre ikke muligt :(

 

Luxdog's idé om at gifte mig med en rig mand, joeh det var jo en ganske go idé - sådan én må jeg på jagt efter om et par år! :-P:lol:

 

Ej.. men altså at arbejde 8 timer dagligt, ville jeg egentlig ikke have noget imod, for så ville jeg bare ikke have hund nr 3, "kun" have Kency og Sitto, og så ville fritiden blive brugt på dem. Så skulle de så bare passes i hvertfald nogle timer hver dag, men det er vel også noget som kan løses hvis det skulle blive det. :)

 

Men tak for jeres svar :blink: ved stadig ikke hvad jeg vil efter 9. klasse, men det må tiden vel vise.

Lige nu er jeg i hvertfald bare super glad for mit nye arbejde! :banan:

 

Hvis du nu finder på sådan noget smart hunde-noget du starter selvstændigt op så sig lige til hvis du får brug for flere til at arbejde der :-D:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto
Hvis du nu finder på sådan noget smart hunde-noget du starter selvstændigt op så sig lige til hvis du får brug for flere til at arbejde der :-D:lol:

Det skal jeg nok gøre :lol: er sikker på at det ville være hyggeligt at arbejde sammen med dig!

 

Så laver vi det sådan at hundene kan komme med på arbejde :blink: osse med indhegnet have/hundegård ude bagved.. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bettesmor

nu har du fået en del svar allerede...

 

Men det handler vel ligeså meget om, hvad du vil i din fremtid.

 

Vil du have børn, kan børnene tåle hund(øget risiko når mor eller far har allergi), kan hunden/hundene omgås børn. Og hvad laver en evt. mand i fht. arbejdstider.

Det er jo nok spørgsmål, som du slet ikke kan forudse på nuværende tidspunkt, hvad svaret bliver på. Naturligvis.

 

Personligt arbejder jeg 37 timer i ugen, har tvillinger på to år, også har vi jo lige fået Bette. Jeg arbejder som pædagog i et kommunalt bofællesskab, og arbejder oftest aften og weekend, hvor min kæreste så er hjemme ved hund og børn.

Om man kan arbejde mindre?

Nej, det kunne jeg ikke, hvis jeg skal kunne forsørge mine børn også altså.

 

hilsen Joan

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto
nu har du fået en del svar allerede...

 

Men det handler vel ligeså meget om, hvad du vil i din fremtid.

 

Vil du have børn, kan børnene tåle hund(øget risiko når mor eller far har allergi), kan hunden/hundene omgås børn. Og hvad laver en evt. mand i fht. arbejdstider.

Det er jo nok spørgsmål, som du slet ikke kan forudse på nuværende tidspunkt, hvad svaret bliver på. Naturligvis.

 

Personligt arbejder jeg 37 timer i ugen, har tvillinger på to år, også har vi jo lige fået Bette. Jeg arbejder som pædagog i et kommunalt bofællesskab, og arbejder oftest aften og weekend, hvor min kæreste så er hjemme ved hund og børn.

Om man kan arbejde mindre?

Nej, det kunne jeg ikke, hvis jeg skal kunne forsørge mine børn også altså.

 

hilsen Joan

Ja der er flere ting der vil spille ind mht arbejde osv når tiden kommer til et fuldtidsjob (hvilket det egentlig allerede gør om 1 år..). Tråden her var også mere oprettet for at se hvad de forskellige hundeejere arbejder med, hvor meget/hvor længe de arbejde og hvordan de klare det mht hunde osv. :blink:

 

Det er helt klart, det kommer også meget an på hvad JEG vil, selvfølgelig. Jeg vil gøre rigtig meget for at det passer sammen med mine hunde, men er drømmejobet 8 timer 5-6 dage om ugen, eller 9 timer 5 dage om ugen - så vil jeg nok ikke sige nej til jobbet, så må der findes nogle pasningsmuligheder til hundene nogle timer om dagen, og så må fritiden bruges på dem. :) Men selvfølgelig ville det da være super hvis jeg fx fandt noget jeg brændte 100% for som kunne startes op selvstændigt eller fx at kæresten - når han engang kommer ;) - og jeg fik lidt forskudte arbejdstider så hundene ikke var alene 8-9 timer. Der er mange ting der kan spille ind, men er nu helt sikkert på at der nok skal findes en løsning uanset hvad :-D og hundene vil IKKE komme til at være alene 8 timer 5 dage om ugen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...