Hop til indhold

Det er bare ikke sjovt mere


KarinaG
 Share

Recommended Posts

Misja er begyndt at hoste igen, det kom lidt i går aftes men her i dag har hun taget nogle ture igen-igen! :megaked::megaked::megaked:

 

Jeg har en ny tid hos dyrelægen nu på torsdag, det skulle egentlig bare have været et tjek-op på gode nyheder men nu er det så meget øv, for hvad nu :confused::cry:

 

Er hun blevet gen-smittet, eller har hun aldrig været på vej til at blive rask :vedikke:

 

En ting er sikker, ingen ture løs igen, hverken langt eller kort. Det hedder 8 m. line og sele på ny og så vil jeg opdatere min dyrelæge i morgen tidlig for måske vil hun i gang med helt nye undersøgelse og ikke kun de planlagte til tjekket :cry:

 

Men kæft hvor er jeg trist, bliver min lille turbo-Misja nogen sinde sund og rask i lungerne igen :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae: :ae:

 

Jeg ved slet ikke, hvad jeg skal sige :cry: Det må bare være SÅ frustrerende :megaked: lige ved og næsten og så så langt fra :damn: :ae:

 

Jeg må indrømme, at jeres beretninger om hjerte/lungeorm skræmmer mig ad H****** til :scared: :genert:

Nej jeg ved heller ikke hvad jeg skal gribe eller gøre godt med, andet end at skyde det hele lidt i baggrunden til på torsdag (skulle lige have luft i håb om at det hjælper til at holde ud) :cry:

 

Og så kan jeg godt forstå du bliver skræmt, jeg bliver skræmt når jeg møder ejere hvis elskede hunde døde som følger af H/L orm....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved det ikke Lonny, før hun var i behandling hostede hun dagen efter en fysisk aktivitet så hun burde have hostet allerede i søndags :vedikke:

 

I går var hun bare en smule løs, cirka ½ times tid som jeg har gjort on/off i de sidste få par uger uden problemer. Det er derfor jeg slet ikke forstår det, hun skulle jo ikke hoste mere på dette sene tidspunkt :vedikke::megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan hun evt. have fået en kronisk irritation, ligesom Luna, og derfor vil hun forsætte med at hoste ved overanstrengelse medmindre hun, ligesom Luna, bliver sat i forebyggende behandling?

 

Luna er jo sådan set ikke syg længere, men hendes hals er kronisk irriteret, og det er det vi forsøger at fjerne nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres kram, de betyder så meget..

 

Lonny - det følger bare et mærkeligt mønster så, hun burde jo have hostet første gang jeg slap hende for uger siden så - tænker jeg :vedikke:

 

Sidst var hendes hoste pga. røde mandler, men hvorfor de var røde vides ikke for gættet gik på at det var en infektion pga. lungeormene.....men nu er mit gode spørgsmål jo så, om hun overhovedet har haft lungeorme eller om det har været en anden lungeinfektion der har siddet og "sagt" så lidt at det ikke er blevet opdaget i tide og nu har "vokset" sig stor og stærk.

 

Jeg kunne høre på min dyrelæge i morges, at hun synes det lød forkert at Misjas lunger (evne til at ilte) ikke var blevet mærkbart bedre og at hun også tænkte i andre baner end lungeorm.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er godt nok ked af at høre at det slet ikke går i den rigtige retning, og jeg kan søreme godt forstå at du er bekymret :ae:

 

Men det er godt at din dyrlæge er villig til nu at se sagen fra en anden side og overveje at det kan være noget andet, så I forhåbentlig kan finde ud af hvad det er og få det kureret :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er godt nok ked af at høre at det slet ikke går i den rigtige retning, og jeg kan søreme godt forstå at du er bekymret :ae:

 

Men det er godt at din dyrlæge er villig til nu at se sagen fra en anden side og overveje at det kan være noget andet, så I forhåbentlig kan finde ud af hvad det er og få det kureret :x:

Det er jeg fanme også, jeg sidder og græder snot lige nu - kan ikke lade være :oops:

 

Bare vi kan finde hvad det hele handler om, hun er slet ikke gammel nok til andet end at blive rask :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv sgu for fanden i helvede da også.. :cry:

 

Jeg troede jo det gik fremad med hende :cry:

 

Jeg krydser fingre for at I meget snart finder ud af, hvad det er.. Det her er da uholdbart..

 

Men det var heller ikke konstateret med 100% sikkerhed, at det var h/l orm vel?

Nope, vi fandt ikke noget på trods af utallige undersøgelser. Behandlingen gik i gang på formodning og symptomer - for at være sikker på en udelukkelse og da det hele jo hurtigt efter behandlingen gik i gang gik super, konkluderede jeg at så var det lungeorm.....

 

Men nu ved jeg ikke, hun har slet ikke hostet siden hun fik den lungeorms behandling, så hvorfor begynder hun nu igen :confused: Hun ligger og hoster mens jeg skriver jo! :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nope, vi fandt ikke noget på trods af utallige undersøgelser. Behandlingen gik i gang på formodning og symptomer - for at være sikker på en udelukkelse og da det hele jo hurtigt efter behandlingen gik i gang gik super, konkluderede jeg at så var det lungeorm.....

 

Men nu ved jeg ikke, hun har slet ikke hostet siden hun fik den lungeorms behandling, så hvorfor begynder hun nu igen :confused: Hun ligger og hoster mens jeg skriver jo! :cry:

 

Fik hun binyrebarkomon i forbindelse med ormebehandlingen, fordi så kan det jo godt være den der har fået det til at virke som om hun havde det bedre, men efterhånden som virkningen forsvinder, så vil symptomerne jo desværre komme igen hvis kuren ikke var den rigtige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nope, vi fandt ikke noget på trods af utallige undersøgelser. Behandlingen gik i gang på formodning og symptomer - for at være sikker på en udelukkelse og da det hele jo hurtigt efter behandlingen gik i gang gik super, konkluderede jeg at så var det lungeorm.....

 

Men nu ved jeg ikke, hun har slet ikke hostet siden hun fik den lungeorms behandling, så hvorfor begynder hun nu igen :confused: Hun ligger og hoster mens jeg skriver jo! :cry:

 

Det kan jo være et (underligt) sammenfald at hun holdte op med at hoste samtidig med behandlingen.. eller at noget i behandlingen har lindret..

 

Øv altså:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fik hun binyrebarkomon i forbindelse med ormebehandlingen, fordi så kan det jo godt være den der har fået det til at virke som om hun havde det bedre, men efterhånden som virkningen forsvinder, så vil symptomerne jo desværre komme igen hvis kuren ikke var den rigtige.

Jo det fik hun, det er vist standart.

 

Men det er jo uger og uger siden det sluttede, så hvorfor først hoste nu?

Det er tidsperspektivet der gør at jeg slet ikke forstår det!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan jo være et (underligt) sammenfald at hun holdte op med at hoste samtidig med behandlingen.. eller at noget i behandlingen har lindret..

 

Øv altså:cry:

Ja måske sådan noget, men det er sku da slet ikke til at rumme altså. For så er vi jo lige vidt og Misja lige så syg som før, eller måske endnu mere syg, fordi der nu er gået endnu længere tid! :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo det fik hun, det er vist standart.

 

Men det er jo uger og uger siden det sluttede, så hvorfor først hoste nu?

Det er tidsperspektivet der gør at jeg slet ikke forstår det!

 

Jeg ved ikke hvor længe virkningen af binyrebarkomon er om at komme ud af kroppen, så her bliver jeg dig svar skyldig, men din dyrlæge kan helt sikkert fortælle dig det :ae:

 

Det er godt at I har en tid på torsdag, så du kan få lidt mere ro i sindet :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke hvor længe virkningen af binyrebarkomon er om at komme ud af kroppen, så her bliver jeg dig svar skyldig, men din dyrlæge kan helt sikkert fortælle dig det :ae:

 

Det er godt at I har en tid på torsdag, så du kan få lidt mere ro i sindet :ae:

Ja det er godt der ikke er så lang tid til, men indtil torsdag vil jeg bare gå og "ikke kigge" på hende :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

suk...:ae:

 

Ormebehandlingen virker kun på larverne. Æggene kan godt i lang tid sidde indkapslede i de fine blodårer i lungevævet beskyttet mod den slemme ormekur.

 

--Det var årsagen til, at Silke fik konstateret orm midt i den hvideste vinter i januar 2010.

Når æggene klækkes, så borer larven sig ud gennem lungevæggen og ud på "luftsiden" af de fine lunge-blodårer som æggene har ligget indkapslet i.

Så irriterer de, så hunden kommer til at småhoste eller gispe. Larven kommer op i halsen og bliver sunket ned i maven... Og kommer ud med afføringen.

---Så der kan sagtens være irritation af nyklækkede larver den ene dag uden der samtidig er orm i afføringen..

 

Det er TRÆLS! TRÆLS! TRÆLS!!:evil:

 

---Og så KAN det jo også være noget helt andet:vedikke:.

Link til indlæg
Del på andre sites

suk...:ae:

 

Ormebehandlingen virker kun på larverne. Æggene kan godt i lang tid sidde indkapslede i de fine blodårer i lungevævet beskyttet mod den slemme ormekur.

 

--Det var årsagen til, at Silke fik konstateret orm midt i den hvideste vinter i januar 2010.

Når æggene klækkes, så borer larven sig ud gennem lungevæggen og ud på "luftsiden" af de fine lunge-blodårer som æggene har ligget indkapslet i.

Så irriterer de, så hunden kommer til at småhoste eller gispe. Larven kommer op i halsen og bliver sunket ned i maven... Og kommer ud med afføringen.

---Så der kan sagtens være irritation af nyklækkede larver den ene dag uden der samtidig er orm i afføringen..

 

Det er TRÆLS! TRÆLS! TRÆLS!!:evil:

 

---Og så KAN det jo også være noget helt andet:vedikke:.

 

Men burde de ikke kunne ses på røngtenbilleder?

Link til indlæg
Del på andre sites

Men burde de ikke kunne ses på røngtenbilleder?

 

Det er kun hvis det er begyndt at skade lungevævet. Man kan ikke se hverken orm eller æg på et røngtenbillede.

Men de skader, der kommer af at der er æg og larver, der har gravet sig gennem lungerne, DE kan ses på et røngtenbillede.

 

Og belastningen af hjertet kan også ses.

 

Når hjerte og lunger bliver belastet af al det der kriblevæsen, der ødelægger vævet, så bliver det vanskeligere for hjertet at fungere. Og så kan man se forandringer i de årer der er på og omkring hjertet. På Silkes billeder kunne man se, at blodårerne var tydeligere end normalt.

 

Men hun var meget hårdt ramt dengang hun blev fotograferet. Afføringen var fuld af orm.

Et halvt år efter så hjerte og lunger normale ud...

Og det er først her i januar at hun har fået konstateret orm igen.. 7 år efter hun sidst var syg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er kun hvis det er begyndt at skade lungevævet. Man kan ikke se hverken orm eller æg på et røngtenbillede.

Men de skader, der kommer af at der er æg og larver, der har gravet sig gennem lungerne, DE kan ses på et røngtenbillede.

 

Og belastningen af hjertet kan også ses.

 

Når hjerte og lunger bliver belastet af al det der kriblevæsen, der ødelægger vævet, så bliver det vanskeligere for hjertet at fungere. Og så kan man se forandringer i de årer der er på og omkring hjertet. På Silkes billeder kunne man se, at blodårerne var tydeligere end normalt.

 

Men hun var meget hårdt ramt dengang hun blev fotograferet. Afføringen var fuld af orm.

Et halvt år efter så hjerte og lunger normale ud...

Og det er først her i januar at hun har fået konstateret orm igen.. 7 år efter hun sidst var syg.

 

Okay. Det er fordi Luna den sidste tid er begyndt at gå med munden åben efter kort tid på gåturene. Jeg hælder selv til teorien om at hun er ude af form eller har det varmt.. Men alt det her med Misja hænger jo i baghovedet, eftersom vi jo har luftet sammen og samme sted..

 

Der var som sagt intet i aff.prøver, så jeg tænkte røntgenbilleder, men hvis det er ret nyt, kan skaderne måske ikke ses:vedikke:

 

Sorry for spam af tråd, K:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay. Det er fordi Luna den sidste tid er begyndt at gå med munden åben efter kort tid på gåturene. Jeg hælder selv til teorien om at hun er ude af form eller har det varmt.. Men alt det her med Misja hænger jo i baghovedet, eftersom vi jo har luftet sammen og samme sted..

 

Der var som sagt intet i aff.prøver, så jeg tænkte røntgenbilleder, men hvis det er ret nyt, kan skaderne måske ikke ses:vedikke:

 

Sorry for spam af tråd, K:oops:

---næ... så kan det ikke ses...

Du kan ikke gøre andet end at blive ved med at aflevere afføringsprøver... Silke har været storproducent af lorte til dyrlægen efter hendes sidste hjerteorms-tilfælde.. Og hun leverer igen senest i begyndelsen af juli.

---Hunde kan sagtens gå de samme steder uden at blive smittet. Min veninde gik med sine hunde nøjagtig de samme steder, som Silke og jeg gik. Og den ene af min venindes hunde var på alder med Silke.

 

Alligevel var det kun Silke, der fik hjerte/lungeorm. De to andre har aldrig haft det. De var så blandinger... Så måske kunne det være noget med race?

Men Silkes kuldsøster BOR omtrent i det område hvor vi andre lufter vores hunde... Og søster fik kun den noget mindre farlige lungeorm... Og blev helt rask igen.

---Det er meget noget med held, eller uheld. Hvis en hund går og spiser græs eller nedfaldsfrugt eller lignende, så risikerer den at blive syg..

Og for Silke (og hendes venner) er det nærmest en del af hendes (og deres) livskvalitet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...