Hop til indhold

"hoster" el. noget


aanonymoss
 Share

Recommended Posts

ok, men det koster jo 600 kr bare de ser på den. det ville jo være nemmere hvis man selv kunne komme frem til en konklusion af hvad det er...

 

det har været koldt og kan jo være lidt forkølelse. går det ik over hvis det er det?

 

synes 600 kr er en rimelig høj minut pris. måske for 5 min....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst akrebbe

Min havde kennelhoste på et tidspunkt.. Det begyndte med et par host/nys en gang i mellem. Så lige pludselig tog det bare ved, og han blev SÅ syg..hostede og hostede - arme kræ.

Jeg ville være meget obs på det, og bliver det bare lidt oftere - ville jeg tage til dyrlægen med den.

 

Det smitter også rigtig slemt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Da Buddha fik kennelhoste, gik der 1 eller 2 dage før han hostede sådan som kennelhosten er beskrevet. Vi ringede til dyrlægen, og hun sendte så en recept på noget hostestillende. Hvis det viser sig at være kennelhoste, smitter det i op til 3 uger, så skal din hund ikke være i kontakt med andre hunde.

 

Ellers kan hoste/harken være tegn på orm. Det er så også dyrlægen der kan lave den undersøgelse, i hvert fald kan man ikke få medicinen uden recept, så vidt jeg husker.

 

Mjah måske koster dyrlægen 600, men sådan er det at have hund. Du vil vel hellere gå en gang for meget, end en gang for lidt :-D Det kunne jo sagtens være "ingenting", men det kunne vel også være noget som sad og generede i halsen..

 

Du kan læse lidt på netdyredoktor, om orm og om kennelhoste, kan ske der er andre ting du kan genkende, og så kan du bare ringe til dyrlægen i morgen?

Vores konsulterer gladeligt over telefon (det virker så kun hvis man har nogle konkrete symptomer), men så længe det bare er pr. telefon, så koster det os intet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min chihuahua har en mild grad af reverse sneezing, dvs. at det er sjældent vi hører noget til det, men når vi hører det virker det meget voldsomt, og hvis man ikke ved hvad der er galt tror man han er lige ved at dø! Den hund der er lagt ind vil jeg ikke umiddelbart kalde typisk reverse sneezing, da det er individuelt fra hund til hund, og de normalt ifølge dyrlægen har svært ved at bevæge sig under et anfald og står og skræver med benene... Det er et godt klip, men du skal være opmærksom på at det også kan se anderledes ud inden du konstaterer at det ikke er en mulighed, det er trods alt en hyppig fejl ved små hunde:-D

Når det så er sagt kan det være et hav af ting der er galt, kennelhoste er som sagt også en mulighed..

Jeg kan kun give de andre ret i at du bør kontakte dyrlægen, for der er mange ting det kan være, og selvom du synes det er dyrt risikerer du at det bliver endnu dyrerer hvis du trækker det ud, desuden ville vi andre også tage til lægen hvis vi troede der var noget galt med os, og når det nu er en hvalp du har ville jeg slet ikke tøve med at tage til dyrlægen, de kan trods alt ikke holde til ligeså meget...

Jeg vil også gerne høre et lydklip, og hvis du ender med at tage til dyrlægen så kan det også være en ide at tage et lydklip med så han kan høre det, det gør det lettere, og kan måske spare jer for en masse undersøgelser :blink:

 

Held og lykke med hvapsen:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Victor gør det også, altså hoster/smånyser, og vi har ikke kunnet finde nogen årsag til det, det ofte er sådan en kvæppelses-lyd.

 

Han får også af og til et hikke-opstød når han har drukket, hvis han drikker f.eks lige når skålen er blevet fyldt med koldt vand, og lige efter han har leget helt vildt, og han så går hen og nærmest tømmer skålen :stupid:hik bøvs tra lalala...det er ikke så klogt, Victor:blink: Så står han og ræber som et andet lille mandfolk...

 

Dyrlægen siger at papilloner har små luftrør og spiserør og det er derfor.

 

Han er undersøgt for orm og parasitter, og får kennelhostevaccine den grimme en(!), og blød gane har han ikke.

 

Men det ser ikke ud til at genere ham, han laver lige et mega kvæk, og så er han videre i teksten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min ældste beagle har også reverse sneezing. Det er specielt i perioder hvor han er mere stresset end normalt, at det kommer. Det kan lyde noget så voldsomt og første gang jeg oplevede det styrtede jeg til dyrlægen med det samme. Dyrlægen fortalte så om den omvendte nysen og siden da har vi bare gjort det at vi masserer ham lidt på bryst og nakke det får ham til at holde op ret hurtigt. Det er noget med at det er forårsaget af et stræk i den bløde gane som kommer lidt ud af balance.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Var til dyrlægen igår med hende, han siger det måske er blød gane, noget i luftveje, evt orm.

 

vi har fået piller mod noget i infektion i luftveje/forkølelse.

 

næste skridt er tjek for orm.

Det var godt i tog derhen så :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...