Hop til indhold

World Dog Show 2010


Recommended Posts

Gæst Stinnemus

Selvom man ikke kunne se det i dag :evil: Så er lak ABSOLUT FORBUDT pr. 1. januar 2008!!!! :damn::damn::damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 345
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Stinnemus
Måske jeg så Jason i dag :hmm: Det gik bare ikke rigtig op for mig, at det var Jason, før han sad i et bur hos løverne... korrekt?

 

Jason var hos løverne mens natascha, janni, stargirl og jeg var ude og shoppe :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Når nu vi har så dejlig dedikeret HTM og Lydigheds folk her inde:blink:

Ville i så ikke kunne fortælle alle os der gerne vil se "det store" hvor og hvornår det sker i morgen?

 

Har godt nok været der nede et par gange men har ikke rigtig haft mulighed for at se nogle konkurrencer, udover lidt ag og meget lidt lp.

 

Så har valgt at dedikere hele søndag til at se toppen af toppen:mrgreen:

Og det ville jo være pænt rart hvis man viste hvor man skulle befinde sig :blink: og ikke rende rundt om sig selv alt for meget:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Når nu vi har så dejlig dedikeret HTM og Lydigheds folk her inde:blink:

Ville i så ikke kunne fortælle alle os der gerne vil se "det store" hvor og hvornår det sker i morgen?

 

Har godt nok været der nede et par gange men har ikke rigtig haft mulighed for at se nogle konkurrencer, udover lidt ag og meget lidt lp.

 

Så har valgt at dedikere hele søndag til at se toppen af toppen:mrgreen:

Og det ville jo være pænt rart hvis man viste hvor man skulle befinde sig :blink: og ikke rende rundt om sig selv alt for meget:engel:

 

Lydighed er i hal E fra klokken 8 i morgen - der er kun 20 hunde, så det er "hurtigt" færdigt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Lydighed er i hal E fra klokken 8 i morgen - der er kun 20 hunde, så det er "hurtigt" færdigt!

 

holder med Lykkeliv her.:shock:tidligt:scared:meget tidligt.

 

Er det det sidste lydighed der er ? For så må jeg jo hive mig selv op så tidligt jeg kan:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Hmmm, good er jo godt... men nok ikke det, du havde forventet, fornemmer jeg?

 

Altså - jeg havde jo ikke forventet en Excellent til en verdensudstilling, men havde sat næsen lidt op efter en Very Good må jeg indrømme :genert:

 

Meeen en Good er også godt :engel: Jeg kan sige han var med og blev præmieret så det er da også fedt!:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

Mest af alt er jeg nok bare lidt skuffet over at der ikke blev gjort noget ud af hårlak-fadæsen så tror egentlig at min skuffelse ligger deri :???:

 

Jason havde jo ikke nogen chance for at vinde, så det at vi var med og jeg selv synes jeg handlede vildt godt (kun 2. gang jeg gik med ham - første gang var til et skue) tæller for meget. Btw. vi havde en meget smilende dommer man følte sig tryg ved :5up:(på trods af hans dystre udseende :oops:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Selvom man ikke kunne se det i dag :evil: Så er lak ABSOLUT FORBUDT pr. 1. januar 2008!!!! :damn::damn::damn:

Whaaat?!?! :shock:

 

Folk stod sgu' da åbenlyst og sprøjtede lak i pelsen på hundene - Lugten var altså ikke til at tage fejl af, og én sprøjtede lidt ved siden af, og det føltes altså gevaldig meget som lak, på min hånd :vedikke:

 

Mystisk at der ikke bliver slået ned på det?!

Link til indlæg
Del på andre sites

Torsdag: Koda fik very good og placeret som nr. 4 ud af 6 men to af dem ved jeg ikke lige helt hvor blev af...

 

Må nok indrømme jeg var skuffet :oops: Forventet exellent og ikke en placering som nummer 4 :oops:

 

Men set i bakspejlet var det jo flot nok og var jo flere der fik blåt bånd så må ikke være skuffet, og hans pels var så skrækkelig habn fældede enormt da jeg ikke turde børste alt underulden af ham inden udstilling. Dommeren var også henne at måle hjøjden på ham da han jo når ser lidt højere ud i den manglende pels.....

 

Men mand nogle lækre hunde :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Whaaat?!?! :shock:

 

Folk stod sgu' da åbenlyst og sprøjtede lak i pelsen på hundene - Lugten var altså ikke til at tage fejl af, og én sprøjtede lidt ved siden af, og det føltes altså gevaldig meget som lak, på min hånd :vedikke:

 

Mystisk at der ikke bliver slået ned på det?!

 

Det er forbudt og hvorfor ingen siger noget? How should I know? En af dem der åbentlys sprøjtede er i pudelklubbens bestyrelse :vedikke:

 

Det var nu hos storpudler det var værst og mellempudler var også ret slemme af hvad jeg lige fik set....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Det er forbudt og hvorfor ingen siger noget? How should I know? En af dem der åbentlys sprøjtede er i pudelklubbens bestyrelse :vedikke:

 

Det var nu hos storpudler det var værst og mellempudler var også ret slemme af hvad jeg lige fik set....

 

Ja, jeg så det faktisk også primært hos storpudlerne - og det var jo også dem der så vanvittige ud.

Men det er da ærgerligt at det skal være sådan og at det ikke bliver håndhævet - og så at puddelklubbens bestyrelse ikke engang håndhæver de regler, de vel selv har været med til at indføre, eller?

 

Folk der går på udstilling for at lære mere om pudlen, som jo er en sindssygt dejlig race, får jo et fuldstændig forkert billede af racen - Eller, i hvertfald af stor og mellem pudlerne

 

Er der en særlig grund til, at især de store pudler skal ligne alt andet end en hund?

Kan ikke se at deres klipninger/trimninger ligefrem gør det nemmere at vurdere om de lever op til race standarten?

 

Er ikke lige inde i udstilling af pudler, oplever dem jo oftest på træningsbanen, som aktive indenfor hundesport - Så håber det er ok jeg stiller dumme spørgsmål :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Ja, jeg så det faktisk også primært hos storpudlerne - og det var jo også dem der så vanvittige ud.

Men det er da ærgerligt at det skal være sådan og at det ikke bliver håndhævet - og så at puddelklubbens bestyrelse ikke engang håndhæver de regler, de vel selv har været med til at indføre, eller?

 

Folk der går på udstilling for at lære mere om pudlen, som jo er en sindssygt dejlig race, får jo et fuldstændig forkert billede af racen - Eller, i hvertfald af stor og mellem pudlerne

 

Er der en særlig grund til, at især de store pudler skal ligne alt andet end en hund?

Kan ikke se at deres klipninger/trimninger ligefrem gør det nemmere at vurdere om de lever op til race standarten?

 

Er ikke lige inde i udstilling af pudler, oplever dem jo oftest på træningsbanen, som aktive indenfor hundesport - Så håber det er ok jeg stiller dumme spørgsmål :oops:

 

Man skal kunne vurdere pelsens kvalitet, så den må selvf ikke være klippet helt korthåret, men ellers er det op til en selv hvordan den er klippet. Men man kan tydeligt se hvem der har lak - så lang pels som de fleste storpudler havde kan umuligt holde sig selv uden lak :damn:

 

Men det er altså vigtigt når du kigger pudler at du kigger opdrætteren og hvad de fremhæver hos det enkelte individ - nogle går KUN op i udseendet desværre :megaked: Og det er nogle steder normalt at have en 20-30 hunde boende (selvf i bure - pelsen skal jo ikke skades, vel? :damn: Og det på trods af at pudlen rent faktisk har en pels der IKKE bliver slidt af at gå gennem træer og buske (men sikkert bliver ret filtret :blink:))

Havde jeg mødt enhver anden end min opdrætter, ja så er jeg overhovedet ikke sikker på at jeg havde pudel i dag!

 

Så du egentlig os? Vi var lige overfor löwchen-ringen (i ring 25) bagved dommerbordet - vi var 4-5 borde med sølvpudler samlet :klap:

 

Det er sjovt for det billede jeg har af pudler er absolut ikke det indtryk andre får, for i den gruppe jeg altid er, er der god snak, alt er egentlig bare hygge og snak og vi får besøg af rigtig mange andre pudelopdrættere, der lige skal have en sludder for en sladder og spørge ad til hvordan det går osv. Kigger på de hunde de har med og fremhæver positive og negative sider, så måske jeg bare er endt i den rigtige gruppe (for mig i hvert fald)der ser det som en mulighed for at dele nogle erfaringer og møde gamle venner og få nye :lol:

 

Nåja - Jason fandt forresten ud af at en af udstillerne lavede nogle fantastiske svenska köttbollar så når vi var ved bordene, sad han faktisk og tiggede der hele tiden :rolleyes::lol::lol::lol: (og jeg fandt ud af at svensk er IKKE min stærke side :stupid:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Når nu vi har så dejlig dedikeret HTM og Lydigheds folk her inde:blink:

Ville i så ikke kunne fortælle alle os der gerne vil se "det store" hvor og hvornår det sker i morgen?

 

Har godt nok været der nede et par gange men har ikke rigtig haft mulighed for at se nogle konkurrencer, udover lidt ag og meget lidt lp.

 

Så har valgt at dedikere hele søndag til at se toppen af toppen:mrgreen:

Og det ville jo være pænt rart hvis man viste hvor man skulle befinde sig :blink: og ikke rende rundt om sig selv alt for meget:engel:

 

HTM- og Freestylefinalerne er fra kl. 10 i hal J3. Men du når jo nok ikke at se denne besked, hvis du allerede er af sted til lydighedsfinalen. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Man skal kunne vurdere pelsens kvalitet, så den må selvf ikke være klippet helt korthåret, men ellers er det op til en selv hvordan den er klippet. Men man kan tydeligt se hvem der har lak - så lang pels som de fleste storpudler havde kan umuligt holde sig selv uden lak :damn:

 

Ahhh.. Ok.. Så faktisk er det måske ikke engang nødvendigt, at lave ekstra baller på sin puddel for at klare sig godt?

Men ja - De har en gigantisk pels, og det er da logisk at der skal lak i, for at det hele ikke falder sammen. :stupid:

Men det er altså vigtigt når du kigger pudler at du kigger opdrætteren og hvad de fremhæver hos det enkelte individ - nogle går KUN op i udseendet desværre :megaked: Og det er nogle steder normalt at have en 20-30 hunde boende (selvf i bure - pelsen skal jo ikke skades, vel? :damn: Og det på trods af at pudlen rent faktisk har en pels der IKKE bliver slidt af at gå gennem træer og buske (men sikkert bliver ret filtret :blink:))

Havde jeg mødt enhver anden end min opdrætter, ja så er jeg overhovedet ikke sikker på at jeg havde pudel i dag!

 

Puha.... :shock: Tænk sig, at sådan noget foregår - Især med så aktiv og intelligent en race. Der er da vist ikke noget at sige til, at flere af hundene havde et knap så behageligt udtryk i øjnene:megaked:

Vi var lige netop ude, for at screene puddel opdrættere, for sviger forældrene skal måske have en ny, efter deres gamle på 15 år, ikke kunne længere - Men blev enige om at det var for uoverskueligt og vi hellere ville ringe rundt til de forskellige opdrættere i stedet.

 

Så du egentlig os? Vi var lige overfor löwchen-ringen (i ring 25) bagved dommerbordet - vi var 4-5 borde med sølvpudler samlet :klap:

 

Det tror jeg ikke - Vi ledte ellers, men der var så pakket med mennesker og vi blev flere gange rendt ned af en små-hysterisk dame i knaldrødt tøj - Så vi opgav ret hurtigt. :mrgreen:

Ville ellers gerne lige have sagt hej!

 

Det er sjovt for det billede jeg har af pudler er absolut ikke det indtryk andre får, for i den gruppe jeg altid er, er der god snak, alt er egentlig bare hygge og snak og vi får besøg af rigtig mange andre pudelopdrættere, der lige skal have en sludder for en sladder og spørge ad til hvordan det går osv. Kigger på de hunde de har med og fremhæver positive og negative sider, så måske jeg bare er endt i den rigtige gruppe (for mig i hvert fald)der ser det som en mulighed for at dele nogle erfaringer og møde gamle venner og få nye :lol:

Jamen, det er jo lige præcis sådan det skal være :klap:

Men mon ikke også at world dog show, var et ret ekstremt eksempel?

Synes ikke det var så voldsomt da vi var i Fredericia - Der fik jeg da gramset på et par pudler uden at mit hår var stift bagefter :mrgreen:

 

Pudlen tiltrækker jo nok også nogle "typer", fordi de jo har den her skønne pels, man kan lave alverdens sjove ting med.

 

 

Nåja - Jason fandt forresten ud af at en af udstillerne lavede nogle fantastiske svenska köttbollar så når vi var ved bordene, sad han faktisk og tiggede der hele tiden :rolleyes::lol::lol::lol: (og jeg fandt ud af at svensk er IKKE min stærke side :stupid:)

Hehe - Jamen, man skal da holde sig til der, hvor det kan betale sig :klap:

Men så fik du da en ny bekendt, du kan øve dig i svensk med :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...