Hop til indhold

skal jeg vælge den race.


Gæst pedersen7
 Share

Recommended Posts

Gæst pedersen7

hej.vi er bleve tilbudt en bl af cocker spaniel og spinger spaniel.det er en han.men vi vil gerne høre om denne race fra ander af.jeg har læst en del inde på nette og dem.er der nogen der har lyst til at fortælle om deres hund.hvordan den er og hvor meget i bruge tid på den med gå ture og pels arbejde på den. vi har en lille han hund som bare skal børste.den er den bl af dansk-svensk gård og fox tri.vi gå mange små ture,og lange ture.vi har mulighed for slippe den fri på en stor mark.vi har før haft hunde som kræve pels arbejde.men det var papilon.mvh.

Link til indlæg
Del på andre sites

hej.vi er bleve tilbudt en bl af cocker spaniel og spinger spaniel.det er en han.men vi vil gerne høre om denne race fra ander af.jeg har læst en del inde på nette og dem.er der nogen der har lyst til at fortælle om deres hund.hvordan den er og hvor meget i bruge tid på den med gå ture og pels arbejde på den. vi har en lille han hund som bare skal børste.den er den bl af dansk-svensk gård og fox tri.vi gå mange små ture,og lange ture.vi har mulighed for slippe den fri på en stor mark.vi har før haft hunde som kræve pels arbejde.men det var papilon.mvh.

 

Jeg har selv en springer og det er en meget aktiv hund (men det er den hund I har jo også) så det er I jo vant til. Man skal passe på at de ikke får succes med at gå på jagt selv, fra hvalp af, for så er den vane utrolig svær at få pillet væk igen.

 

Springeren har lidt mindre pels end cockeren og skal have klippet hår omkring/ under poterne ca. en gang om måneden (oftere hvis der ligger sne) og så skal den trimmes ca. hver 4. måned. (det koster ca 7-800 kr.) Nogle kan gøre det selv,... jeg har opgivet, for det bliver bare for grimt :oops: og man ødelægger nemt pelsen, så den bliver endnu mere umulig at have med at gøre.

 

Jeg havde en flatcoat før (som hvad angår pelspleje nok ligger tæt på en papillon) og jeg synes der er ret meget mere arbejde ved en springer, og flere ting man ikke lige selv kan rette på.

 

Især hvis foxterrier`en træder meget frem i jeres hund, så vil en spaniel være noget anderledes af sind. Blidere, mindre stædig, mindre selvstændig, mere tålmodig, og alt i alt et lettere hund at have med at gøre,.... hvis ellers at man undgår det der med at stikke af efter fært. Personligt synes jeg ofte at jeg ser spaniels der er meget interesserede i duft og derfor kan virke lidt ligeglade med omverdenen,... men om det er noget generelt ved jeg egentlig ikke.

 

Og så skal man lige vide at spaniels har en tendens til at det indre øre kalker til og at de kan miste hørrelsen i en ret tidlig alder.

 

Min hund nærmer sig de 11 år og er minimun ude på gåtur 2 timer dagligt, for ellers bliver han for tyk. Men mindre kan nok gøre det hvis man har en have og en anden hund den kan lege med. Det var motionsdelen,... så er der jo aktiveringen. :slem: En spaniel er en arbejdshund der skal have lidt hjernearbejde for at trives og blive en rolig husfælle og du vil blive træt før hunden bliver det. :lol: Men mindre kan selvfølgelig også gøre det.

 

Sikken smørre, håber du kan bruge noget af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst pedersen7

hej.ja det kan jeg godt. hvores hund er rolig men og legesyg og så er han meget mor og far dårligt,ja selv ungen kan ikke være fred for ham.vi håbe at han kan lege godt samme med den nye hund når den komme.hvad en det blive for en.mvh.:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst pedersen7

hej.nu har vi bestemt os,og det blive en bl hund.den som jeg har omtalt.den er så stille og rolig,lige som hvores ejen. men hvad skal den dog hedde. vores anden hanhund hedde oskar.hvad klinger samme med det. vi har tænk lidt på .. sofus hannibal bamse ja det er nu min mand der skal finde på navnet til ham..mvh.:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
hej.nu har vi bestemt os,og det blive en bl hund.den som jeg har omtalt.den er så stille og rolig,lige som hvores ejen. men hvad skal den dog hedde. vores anden hanhund hedde oskar.hvad klinger samme med det. vi har tænk lidt på .. sofus hannibal bamse ja det er nu min mand der skal finde på navnet til ham..mvh.:hmm:

 

Oskar & Hannibal synes jeg klinger :-D Tillykke med den kommende hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique
hej.nu har vi bestemt os,og det blive en bl hund.den som jeg har omtalt.den er så stille og rolig,lige som hvores ejen. men hvad skal den dog hedde. vores anden hanhund hedde oskar.hvad klinger samme med det. vi har tænk lidt på .. sofus hannibal bamse ja det er nu min mand der skal finde på navnet til ham..mvh.:hmm:

 

Hvis jeg var dig ville jeg tjekke at der IKKE var formel 1 i blandingen - hverken af den ene eller den anden slags. Det er en særlig variant af cockeren eller springeren der er avlet meget intensivt til jagt. Jeg har kendskab til et par blandinger der har været meget svære adfærdsmæssige fordi de har kørt i så utroligt højt gear. Hvor gammel er den hund i overtager?

 

Alt efter om hunden har pels efter cockeren eller springeren er der en del arbejde i den. Cockeren har en silkeblød, ulden pels som ALT bare sidder fast i og min hund kræver faktisk et par timers pelspleje om ugen (det er nu også hyggeligt :lun:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg var dig ville jeg tjekke at der IKKE var formel 1 i blandingen - hverken af den ene eller den anden slags. Det er en særlig variant af cockeren eller springeren der er avlet meget intensivt til jagt. Jeg har kendskab til et par blandinger der har været meget svære adfærdsmæssige fordi de har kørt i så utroligt højt gear. Hvor gammel er den hund i overtager?

 

Alt efter om hunden har pels efter cockeren eller springeren er der en del arbejde i den. Cockeren har en silkeblød, ulden pels som ALT bare sidder fast i og min hund kræver faktisk et par timers pelspleje om ugen (det er nu også hyggeligt :lun:)

 

*host* Ordkløveren kommer lige op i mig, undskyld på forhånd :oops:

 

Formel 1 er en labrador type - du mener vist Field Trial - eller, FT, som man ynder at kalde dem :-D

 

Sorry :oops: Ellers enig! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique
*host* Ordkløveren kommer lige op i mig, undskyld på forhånd :oops:

 

Formel 1 er en labrador type - du mener vist Field Trial - eller, FT, som man ynder at kalde dem :-D

 

Sorry :oops: Ellers enig! :-D

 

Argh shit... Du har ret..:damn:

 

Ved ikke lige hvor det andet kom fra...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst pedersen7

hej.på søndag.det blive helt vild spænde hvordan hvores hund sige til ham.jeg håbe bare så meget at det komme til at gå godt. med dem. ham er sort med lidt hvid på bryste. han er så kær.mvh.:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mk101
hej.på søndag.det blive helt vild spænde hvordan hvores hund sige til ham.jeg håbe bare så meget at det komme til at gå godt. med dem. ham er sort med lidt hvid på bryste. han er så kær.mvh.:lol:

 

Spændende, spændende. Lad dem endelig mødes et neutralt sted når de skal introduceres.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...