Hop til indhold

Hundetis på gaden??


Gæst Verawang
 Share

Recommended Posts

Gæst Verawang

Vil bare dele en underlig oplevelse jeg havde i går med jer :blink:

 

Hundene og jeg have været ude hele eftermiddagen og på vej hjem satte min lille terrier-blanding sig og tissede ca to dråber på fortorvet. I det samme cykler en mand forbi. Han stopper op, kigger på mig og siger "ad". Jeg kigger spørgende på ham og han siger så "tør op". Jeg ser endnu mere spørgende ud og han siger "tør din hunds tis op".

 

Først da han siger det sidste fatter jeg hvad han mener med hans kommentarer og jeg vendte mig og gik uden at svare (jeg vidste ikke lige hvad jeg skulle sige).

 

Jeg kan da godt se at det er træls at træde i frisk hundetis med bare tæer fx. men man går allegevel ikke med bare tæer hvor jeg bor pga de mange glasskår.

 

Selvfølgelig skal hanhunde da heller ikke have lov til at tisse op af andre folks ejende som fx skilte, tøjstativer, tasker mm. Men to dråber tævetis på fortovet, er det ikke at gå i lige lovligt små sko?

 

Hvad mener i, bliver det næste at man altid skal have en køkkenrulle med så man kan tørre hundens tis op :lol:

 

Selvfølgelig skal vi ikke lade pøllerne ligge, men hvad med tisset?

 

Eller var manden bare en sur idiot?

 

Mvh Vera

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil bare dele en underlig oplevelse jeg havde i går med jer :blink:

 

Hundene og jeg have været ude hele eftermiddagen og på vej hjem satte min lille terrier-blanding sig og tissede ca to dråber på fortorvet. I det samme cykler en mand forbi. Han stopper op, kigger på mig og siger "ad". Jeg kigger spørgende på ham og han siger så "tør op". Jeg ser endnu mere spørgende ud og han siger "tør din hunds tis op".

 

Først da han siger det sidste fatter jeg hvad han mener med hans kommentarer og jeg vendte mig og gik uden at svare (jeg vidste ikke lige hvad jeg skulle sige).

 

Jeg kan da godt se at det er træls at træde i frisk hundetis med bare tæer fx. men man går allegevel ikke med bare tæer hvor jeg bor pga de mange glasskår.

 

Selvfølgelig skal hanhunde da heller ikke have lov til at tisse op af andre folks ejende som fx skilte, tøjstativer, tasker mm. Men to dråber tævetis på fortovet, er det ikke at gå i lige lovligt små sko?

 

Hvad mener i, bliver det næste at man altid skal have en køkkenrulle med så man kan tørre hundens tis op :lol:

 

Selvfølgelig skal vi ikke lade pøllerne ligge, men hvad med tisset?

 

Eller var manden bare en sur idiot?

 

Mvh Vera

 

jeg mener at han bare var en sur idiot. Han er nok under tøflen derhjemme, så han har behov for at hævde sig og pudse sin mandighed.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvilken NAR :nar: Altså bemærkningen MÅTTE jo komme på et tidspunkt :roll:

 

.... jeg er bare glad for, at det blev dig der blev udsat for den og ikke mig :blink: ikke at jeg ville have reageret spor anderledes, ville også bare have vendt mig og gået under et akut anfald af døvhed ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm... Kommer til at tænke på alle de mænd, man ser stå i vejkanten, hvor en våd stråle ligesom kan ses mellem benene på dem, hvis man begår den fejl at kigge :roll: Jeg tror næppe, der findes en mand som kan sige sig fri for at have stået der i vejkanten (eller et hvilket som helst andet sted) og lettet sin blære - og da slet ikke en der kan sige, at han har tørret op efter sig :mrgreen: Tror jeg vil begynde at bede dem om at tørre deres tis op :lol:

 

Sikke da en idiot af karakter...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Hmmm... Kommer til at tænke på alle de mænd, man ser stå i vejkanten, hvor en våd stråle ligesom kan ses mellem benene på dem, hvis man begår den fejl at kigge :roll: Jeg tror næppe, der findes en mand som kan sige sig fri for at have stået der i vejkanten (eller et hvilket som helst andet sted) og lettet sin blære - og da slet ikke en der kan sige, at han har tørret op efter sig :mrgreen: Tror jeg vil begynde at bede dem om at tørre deres tis op :lol:

 

Sikke da en idiot af karakter...

 

Der er også en del der spytter...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Luxdog

Der vil også være mange katteejere, som kunne få virkelig travlt:lol:

 

Jeg har heldigvis aldrig fået den kommetar, de skulle også lige prøve. Jeg hader bare de typer, som står og holder øje med ens hunde og kommer med kommentarer inden de overhovedet har skidt færdigt:evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Der vil også være mange katteejere, som kunne få virkelig travlt:lol:

 

Jeg har heldigvis aldrig fået den kommetar, de skulle også lige prøve. Jeg hader bare de typer, som står og holder øje med ens hunde og kommer med kommentarer inden de overhovedet har skidt færdigt:evil:

Katteejere skal ud med den store køkkenrulle og ligeledes den store sæk, så er det bare igang NU :lol:

 

Og hesteejere, der er hestepærer overalt og nogen må gøre noget ved alt det ræven skider, er det mon kommunen :hmm:

 

Og mænd skal ud og tørre op, og de skal også huske deres spyt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle
Katteejere skal ud med den store køkkenrulle og ligeledes den store sæk, så er det bare igang NU :lol:

 

Og hesteejere, der er hestepærer overalt og nogen må gøre noget ved alt det ræven skider, er det mon kommunen :hmm:

 

Og mænd skal ud og tørre op, og de skal også huske deres spyt :-D

 

 

:lol::lol::lol:

Der bliver travlt i gaden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Katteejere skal ud med den store køkkenrulle og ligeledes den store sæk, så er det bare igang NU :lol:

 

Og hesteejere, der er hestepærer overalt og nogen må gøre noget ved alt det ræven skider, er det mon kommunen :hmm:

 

Og mænd skal ud og tørre op, og de skal også huske deres spyt :-D

 

Puha, det er vist godt, at jeg hverken er en mand, eller har kat eller hest for tiden :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Ups så får vi også travlt for Tacco savler en del, skal jeg så også tørre op eller kan jeg mon klare det med en hagesmæk ? :blink:

Spørg manden i første indlæg, jeg skriver da kun om spyttende mænd :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige lidt mærklig information om hundetis(seri).

 

En hund producerer i gennemsnit 20-30 ml urin pr. kilo kropsvægt, hvilket vil sige 4-6 dl for en 20 kg tung hund. Mængden påvirkes af klima, alder (hvalpe og unghunde producerer mest), aktivitetsniveau (normalt 3-4 gange større produktion om dagen end om natten). Hvad hunden spiser og drikker er også afgørende. Det hunden drikker kommer ud igen inden et døgn. Proteinrig kost kan forårsage større urindannelse.

 

Den ammoniak der findes i hundeurin kan forårsage misfarvning af husmure.

 

Evnen til at "sjattisse", er mest udviklet hos hanhunden og savnes helt hos små hvalpe.

 

Sakset fra et svensk hundeblad.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle
Lige lidt mærklig information om hundetis(seri).

 

En hund producerer i gennemsnit 20-30 ml urin pr. kilo kropsvægt, hvilket vil sige 4-6 dl for en 20 kg tung hund. Mængden påvirkes af klima, alder (hvalpe og unghunde producerer mest), aktivitetsniveau (normalt 3-4 gange større produktion om dagen end om natten). Hvad hunden spiser og drikker er også afgørende. Det hunden drikker kommer ud igen inden et døgn. Proteinrig kost kan forårsage større urindannelse.

 

Den ammoniak der findes i hundeurin kan forårsage misfarvning af husmure.

 

Evnen til at "sjattisse", er mest udviklet hos hanhunden og savnes helt hos små hvalpe.

 

Sakset fra et svensk hundeblad.

 

 

Det med sjat-tisserri kender vi alt for godt her hjemme :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...