Hop til indhold

Seler til små hunde


viviansen
 Share

Recommended Posts

Jeg kan ikke finde en sele med en god pasform til min lille Yorki på 2kg.

Jeg ved der er andre herinde med ligeså små hunde, hvilke seler bruger i?

og hvor kan de købes?

Håber meget i har nogle gode råd, for lige pt. er vi helt gået over til halsbånd og det er langt fra optimalt optimalt:(

 

Hilsen Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg kan ikke finde en sele med en god pasform til min lille Yorki på 2kg.

Jeg ved der er andre herinde med ligeså små hunde, hvilke seler bruger i?

og hvor kan de købes?

Håber meget i har nogle gode råd, for lige pt. er vi helt gået over til halsbånd og det er langt fra optimalt optimalt:(

 

Hilsen Gitte

 

Der er en tråd om gode seler, bla med link til puppia seler, det tror jeg kunne være noget for hende, jeg ved at ENVYS Lua har en bla :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg været inde og læse tråden. Ezy selen har vi og den er ikke god til My hun er simpelthen for smal mellem forbenene så brystpladen genere hende:(

Nu har jeg så kigget på puppia soft selen og den fåes så lille, at My kan passe den. Men er der nogen der ved om den skal trækkes over hovedet? for det bryder hun sig ikke om. Desuden er jeg lidt bekymret for om den også bliver for bred i stykket der går ned mellem forbenene? er der nogen der har erfaring med puppia soft til en 2 kg.s hund? eller kan anbefale en anden til en lille hund med et halsmål på 20 cm og et brystmål på 29 cm?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover

Hvis du bor i nærheden af København vil jeg varmt anbefale Det Lille Bifald.

 

De har rigtige gode seler som er perfekte til små hunde og de skal IKKE over hovedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar:) vi bor i østjylland så det lille bifald er ikke en mulighed, men den skal helt sikkert besøges næste gang vi kommer til staden.

Vivi må jeg spørge dig om hvad halsmål Toffi har? fordi problemet med de fleste seler er, at de er alt for store om halsen på My.

Den du har sat ind ser nemlig fin ud så den vil jeg kigge nærmere på.

 

Hilsen Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Har nu fået set nærmere på selen og kan se halsmål ikke er relevant i forhold til denne sele:confused:

Forresten et supersødt billede af lille Toffi ved siden af et STORT glas vand:)

Endnu en gang tak for hjælpen, jeg prøver at bestille den selvom den nok er lidt for stor til My endnu, men eftersom hun kun er 10 mdr får hun nok lidt mere fylde.

 

Hilsen Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Har nu fået set nærmere på selen og kan se halsmål ikke er relevant i forhold til denne sele:confused:

Forresten et supersødt billede af lille Toffi ved siden af et STORT glas vand:)

Endnu en gang tak for hjælpen, jeg prøver at bestille den selvom den nok er lidt for stor til My endnu, men eftersom hun kun er 10 mdr får hun nok lidt mere fylde.

 

Hilsen Gitte

 

Jeg tror ikke det gør så meget at den er for stor i halsen, du kan evt binde det lidt sammen, jeg kender godt selen, har selv brugt den :)

 

I sele tråden er der link til en amerikansk hjemmeside man roligt kan bestille fra, hun har en del til små hunde, ENVYs Lua har en puppiasele der er fin til Lua :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige målt Toffi. Hun har halsmål på 21 og brystmål på 32. Så hun er ikke så meget større end din My.

 

Den sele vi har hængende fra Puppia er en str. small, og den passer hende.

 

Den anden sele, elegance, som hun foretrækker, er ikke sat ind til mindstemål, jeg har fornylig sat den ekstra ud i brystmålet, så jeg er ret sikker på at den vil kunne passe My også.

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøv at gå ind på www.apporten.dk de har noget der hedder Limex seler og seler i webbing. Du skal have din hund´s mål omkring brystkassen for at finde størrelsen. Jeg bruger det selv til min boxer og jeg tror at de findes i små størreler. Den er nem at sætte på og holder til utroligt meget, min har også været i saltvand med sin og jeg skyllede den bare op i rent vand da vi kom hjem. Den var som ny igen da den var tør. Det er en Limex sele i nylon vi bruger, men jeg ved at der også er mange der er glade for webbing.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Luxdog
Prøv at gå ind på www.apporten.dk de har noget der hedder Limex seler og seler i webbing. Du skal have din hund´s mål omkring brystkassen for at finde størrelsen. Jeg bruger det selv til min boxer og jeg tror at de findes i små størreler. Den er nem at sætte på og holder til utroligt meget, min har også været i saltvand med sin og jeg skyllede den bare op i rent vand da vi kom hjem. Den var som ny igen da den var tør. Det er en Limex sele i nylon vi bruger, men jeg ved at der også er mange der er glade for webbing.

Har du ikke et billede af din hund med selen på?:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg været inde og læse tråden. Ezy selen har vi og den er ikke god til My hun er simpelthen for smal mellem forbenene så brystpladen genere hende:(

Nu har jeg så kigget på puppia soft selen og den fåes så lille, at My kan passe den. Men er der nogen der ved om den skal trækkes over hovedet? for det bryder hun sig ikke om. Desuden er jeg lidt bekymret for om den også bliver for bred i stykket der går ned mellem forbenene? er der nogen der har erfaring med puppia soft til en 2 kg.s hund? eller kan anbefale en anden til en lille hund med et halsmål på 20 cm og et brystmål på 29 cm?

 

Puppia selen fåes også som "step in model". Jeg kan dog bedst lide "over hovedet" modelen;-)

 

Jeg bruger den også her om sommeren. Den er lavet i et materiale så den ikke er varmene. Den er ligesom sådanne nogle sportsjakker er inden i hvis du forstår:rolleyes: Med sådan noget net;-)

 

Pasformen er som skræddersyet til Lua, jeg har endnu ikke fundet en sele som denne:blink: Men det er nok meget forskelligt fra race til race. Blandt pinschere er den et hit i hvert fald;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Luxdog
Desværre har jeg ikke et billede af bella med selen på, mit kamera er ude af drift lige for tiden ( tabte det :???: ) Men spor linen kan sættes fast under maven, og så bruger jeg den på ryggen når vi bare går ;-)

Det var ærgeligt, ville gerne se den "i funktion".

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige en lille opdatering af sele problematikken:-D

 

Idag kom posten så med My`s nye Trixie sele. Jeg valge den sorte, som Vivi har sat billed ind af, længere oppe i tråden.

 

Den passer hende perfekt! så nu mangler vi bare, at My godkender den på gåturen.

Jeg købte desuden en dressur line på 2 m, sådan en ønsker Pia nemlig vi bruger til træning. Jeg har bare ikke kunne opdrive en der var lille/let nok men nu er det endelig lykkedes:-D

 

Tak til alle for jeres input:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...