Hop til indhold

Barf, tynd mave med blod

bellas mor
 Share

Recommended Posts

Bella har være lidt sløj (falsk drægtighed)er undersøgt hos dyrlægen ,

har ikke ville spise over 8 dage, så ALT bliver prøvet nu sidst Barf jubiiii det ville hun spise men ???? tynd mave og blod , jeg vil MEGET gerne høre om nogle her kender til begyndelse med BARF ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

Hvad vil du vide helt specielt;-)??

Jeg ved, at mange anbefaler, at man starter op med kallun den første uge og at andre går direkte fra tørkost til barf.

Men uanset maden skulle hun da ikke have blod i afføringen:vedikke:.

V.H.

Sille

Ja jeg vil gerne vide om andre også har dette begynder problem ???

er det fordi Barf er lidt slem ved den tomme maven, ??? Bella fik Kallun

udkogte ris og kylling har jeg prøvet vil hun heller ikke spise :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg vil gerne vide om andre også har dette begynder problem ???

er det fordi Barf er lidt slem ved den tomme maven, ??? Bella fik Kallun

udkogte ris og kylling har jeg prøvet vil hun heller ikke spise :damn:

Nej, men jeg må indrømme, at jeg heller ikke har haft en hund, der har gået så mange dage uden at spise.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun må kun få meget små portioner ad gangen af hvad jeg har lært, når hun ikke har spist i så mange dage. Hvis du tør fortsætte, så prøv med noget lammekød i stedet. Nogle mener at det er blidere end kallun - jeg aner det ikke, Møffe har taget det hele i stiv arm.

Og så burde du nok lige forhøre dyrlægen, vil jeg tro :???:

Håber snart hun får det bedre, det lille pus.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa
Bella har være lidt sløj (falsk drægtighed)er undersøgt hos dyrlægen ,

har ikke ville spise over 8 dage, så ALT bliver prøvet nu sidst Barf jubiiii det ville hun spise men ???? tynd mave og blod , jeg vil MEGET gerne høre om nogle her kender til begyndelse med BARF ??

Min venindes hund bliver fodret med barf og han fik en virus med blodig diarre efter at have indtaget rå svinelever, som i følge dyrlægen var synderen. Har du måske givet Belle rå svinelever ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Min venindes hund bliver fodret med barf og han fik en virus med blodig diarre efter at have indtaget rå svinelever, som i følge dyrlægen var synderen. Har du måske givet Belle rå svinelever ?

Sikkert den samme som Motor fik, og ja, det var pænt voldsomt. Han har nu aldrig fået svinelever, men campylobachtor kan komme fra mange ting. Giardia ved jeg egentlig ikke hvor Motor fik fra..

Men det kan også være andre ting - og selvfølgelig kan det være en rift, men alt omhandlende blod i afføring, så ville jeg altså ringe og tjekke med en dyrlæge. De kan stille de rigtige spørgsmål og de kan sige hvad du skal holde øje med.

Rigtig god bedring til vuffi :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Blod i afføringen er ikke normalt - du bør få fat i en dyrlæge, som andre også har skrevet.

Hvor stor en mængde kallun har hun fået?

Buddha - Giardia kan Motor have fået på mange måder, bla ved at drikke af en vandpyt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique

Har du nævnt det med blod i afføringen for dyrlægen i forbindelse med det andet??

Andre har også været inde på det - men jeg ville have haft en dyrlæge i røret inden hunden var færdig med at skide hvis der var blod i Nuras afføring...

Link til indlæg
Del på andre sites

Takker for alle jeres svar, dejligt,og jeg vil prøve at svare.

Til Asla. bella havde tynd mave og jeg måtte vaske hende da vi kom hjem og jeg syntes ikke det kunne vøre fra en rift,:megaked: men har ikke været noget i dagens løb, men heller ingen mad -- ej heller puha:hmm:tynd mave er stoppet

Til mariannaa-- Nej Bella har ikke fået svinelever :confused:

Til Buddha, vi var i kontakt med dyrløgen fredag , men da havde Bella ikke fået Barf og ej heller tynd mave, men jeg vil tale med ham igen i morgen, da damen stadig ikke vil spise (kun dette Barf ):damn:og det får hun først når jeg har talt med ham,

til Malene Nielsen, Bella fik torsdag,fredag ½pakke Barf, og lørdag 1pakke:hmm:

til Alt4Victor Ja og desv, har Bella ALTID vøret kræsenhed og LIDT spisende, med hun er jo fin i vægt, såhun må jo få nok næring:-D

Til Maustique, nej jeg har ikke omtalt det for dyrlægen da det jo først var efter den omgang Barf hun fik lørdag (dermed IKKE sagt der er BARF der har skylden):roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Til Asla. bella havde tynd mave og jeg måtte vaske hende da vi kom hjem og jeg syntes ikke det kunne vøre fra en rift,:megaked: men har ikke været noget i dagens løb, men heller ingen mad -- ej heller puha:hmm:tynd mave er stoppet

Til Buddha, vi var i kontakt med dyrløgen fredag , men da havde Bella ikke fået Barf og ej heller tynd mave, men jeg vil tale med ham igen i morgen, da damen stadig ikke vil spise (kun dette Barf ):damn:og det får hun først når jeg har talt med ham,

til Alt4Victor Ja og desv, har Bella ALTID vøret kræsenhed og LIDT spisende, med hun er jo fin i vægt, såhun må jo få nok næring:-D

Til Maustique, nej jeg har ikke omtalt det for dyrlægen da det jo først var efter den omgang Barf hun fik lørdag (dermed IKKE sagt der er BARF der har skylden):roll:

½ pakke BARF?! :shock:

Vil det sige 250g? De der fra Rigtig Hundemad? Det er alt, alt for meget. Møffe vokser stadig, vejer 53kg og skal "kun" have 800g dagligt. Og efter sådan en fasteperiode, skal hun kun have my lidt ad gangen og måske ikke engang en hel dagsration i løbet af dagen (det er jeg dog ikke helt så sikker på)

Petrine, papillon, skal kun have 40g ca.

Link til indlæg
Del på andre sites

½ pakke BARF?! :shock:

Vil det sige 250g? De der fra Rigtig Hundemad? Det er alt, alt for meget. Møffe vokser stadig, vejer 53kg og skal "kun" have 800g dagligt. Og efter sådan en fasteperiode, skal hun kun have my lidt ad gangen og måske ikke engang en hel dagsration i løbet af dagen (det er jeg dog ikke helt så sikker på)

Petrine, papillon, skal kun have 40g ca.

JA 250 g fra Rigtig Hundemad:roll: har fået besked på hun skal ha

ca 400 g om dagen

Link til indlæg
Del på andre sites

JA 250 g fra Rigtig Hundemad:roll: har fået besked på hun skal ha

ca 400 g om dagen

Hold da ferie, det lyder helt vildt? Hvor meget vejer hun? 10kg vejer de ca., gør de ikke (cavaliers)?

Og så 2% af kropsvægten, siger man, det giver 200g. Og jeg har endnu ikke hørt om en hund, der rent faktisk skulle have 2% :???: Møffe vokser og man siger, hvalpe/voksende hunde skal have endnu mere - og han få, hvad, 1,8% af kropsvægten?

Undskyld, hvis jeg lyder sådan lidt, ja, chokeret. Var/er bare lige i et mindre chok, ikke negativt ment ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Håber på det bare var en rift så! Med Motor var vi i hvert fald ikke i tvivl, det var virkelig grov diarre :cry:

Da han så havde været indlagt, der havde han også kun fået meget lidt mad (de gav ham vådfoder og vi skulle så give tørt), da vi fik ham med hjem, skulle han have sin dagsration (som Rikke osse skriver) fordelt over mange gange, både grundet maven men også fordi han ikke havde spist særlig meget tors-mandag.

Mener han fik maden fordelt over 6-7 gange de første 2-3 dage.

Kallun er ret mildt for maven, det startede vi i hvert fald med, også da han skulle fra skånekost til barf igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Medmindre der er meget blod i afføringen, så kan det være irriterede slimhinder pga den lange faste - jeg tvivler på det det direkte er Barf´ens skyld.

Dyrlægen ville jeg dog ringe til - måske en afføringsprøve kan hjælpe med, at se hvad det kan være.

Pøj pøj med hende :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da ferie, det lyder helt vildt? Hvor meget vejer hun? 10kg vejer de ca., gør de ikke (cavaliers)?

Og så 2% af kropsvægten, siger man, det giver 200g. Og jeg har endnu ikke hørt om en hund, der rent faktisk skulle have 2% :???: Møffe vokser og man siger, hvalpe/voksende hunde skal have endnu mere - og han få, hvad, 1,8% af kropsvægten?

Undskyld, hvis jeg lyder sådan lidt, ja, chokeret. Var/er bare lige i et mindre chok, ikke negativt ment ;-)

jeg kan da godt forstå du er lidt chokeret, efter det dine hunde må få :cry:

Bella er stor og vejer 12 kg. jeg har ikke givet hende Barf siden men hun har så desv :megaked:heller IKKE SPIST spor, heller ikke godbid vil hun ha,og dermed har der heller ikke være pøller og ikke set blod,

nu må vi se hvad dyrlægen siger i dag,

det var Kallun Bella fik. men som sagt havde hun ikke spist i 8 dage,:damn:

ja jeg HÅBER det har være irriterede slimhinder , for så længe hun ikke VIL spise sker der jo ikke noget.men ringer lige for at høre dyrløgen hvad han mener,:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites