Hop til indhold

FURminator, Coat king hot eller not???


Gæst Obelix
 Share

Recommended Posts

Gæst Obelix

Er der nogle af jer som har erfaring med FURminator eller en Coat king??

 

Jeg er ved at kigge efter børster/kamme til min Westie (Lige nu bliver han børstet med en katte kam men det holder ikke i længden). Nu er jeg så stødt på de her to børster/trimmere.

 

Jeg kan læse på Google at flere er rigtig glade for at bruge dem til deres westier og Cairn Terrier, men er de gode??? og hvilken en af dem skal man vælge? Kan de på nogen måde skade/ødelægge pelsen??

 

Jeg er godt klar over de ikke er til dagligt brug men kunne de være gode at bruge f.eks hver 14. dag? og kan de bruges på en hvalp på 14 uger.

 

Og så lige et ekstra spørgsmål nu hvor vi er ved pelsplejen hvad har i andre af redskaber til at børste jeres Westier eller Cairn terrier med? Jeg kunne købe mig fattig i diverse smarte børster og kamme (Det er jo helt vildt hvor mange slags man kan få), men er alligevel kommet frem til at en alm børste med stålpigge og en kam vel kan gøre det? og så måske lige en Coatking eller FURminator :-D.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øhm skal en westie ikke "plukkes" mere end børstes? :hmm::hmm:

 

Jeg kan slet ikke forestille mig af hverken coat king eller furminator ville være god til en westie, men det kan godt være det bare er mig:-)

 

Jeg bruger selv furminatoren til at fjerne min hunds underuld

 

Men jeg kan da prøve at spørge en på HG, der udstiller og opdrætter westier (og selv trimmer dem). Hun har 10 stk:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix
Øhm skal en westie ikke "plukkes" mere end børstes? :hmm::hmm:

 

Jeg kan slet ikke forestille mig af hverken coat king eller furminator ville være god til en westie, men det kan godt være det bare er mig:-)

 

Jeg bruger selv furminatoren til at fjerne min hunds underuld

 

Men jeg kan da prøve at spørge en på HG, der udstiller og opdrætter westier (og selv trimmer dem). Hun har 10 stk:-D

 

Altså så vidt jeg har kunne læse mig frem til skal de børstes igennem et par gange om ugen, men det er rigtig de bliver plukket/trimmet.

 

Jeg har bare hørt om flere som har anbefalet furminator eller coat king til westien. Jeg har også hørt en sige at det KAN være med til at forebygge allergi hos hunden men om det er rigtigt ved jeg ikke.

 

Du må da meget gerne forhøre dig hos hende på HG, jeg vil jo nødig bruge noget som kan skade hans pels på sigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg fået svar:

 

"Det afhænger fuldkommen hvilken pels hunden har :-)) 2 af mine piger bruger jeg en underuldskam som er lidt som disse to typer, de andre har ikke brug for sådan en, dog skal der ikke uldes på en klippe-westie :-))"

 

Jeg vil helt klart anbefale at du prøver at skrive til hende, hun er meget hjælpsom og rigtig sød:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix

Tak for hjælpen.

 

Det kunne da være jeg skulle prøve at skrive til hende. Jeg har luret meget på hendes hjemmeside, er så imponeret over den måde hun har sine westier på :-D.

 

 

 

Hvis der er nogle andre herinde som har nogle erfaringer med Furminator eller coat king, høre jeg gerne fra jer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skulle sige til dig, at hun gerne giver et en-dags kursus i hverdagstrim og at holde westien.

 

Hun er ikke medlem herinde, men kiggede lige ind og siger, at din bette vapper ligner en ren trimme-hund, så der ville du ikke skulle bruge hverken coat king eller furminator.

 

Men det kan hun nok selv sige meget mere om end jeg kan:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Breton-Jet

Jeg har en furminator, men jeg har også en hund med tæt og langt hår (Border) Den tager det pels der er løst eller ikke skal være der(for meget tæt pels på et sted)

Den virker dog også på vores Breton, (kort og "stift" hår) Hun har bare så lidt hår at den skraber hendes hud og det er ubehageligt (efter jeg kan se) Derfor bruger jeg den ikke på hende :-D

Håber jeg var lidt til hjælp :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix
Jeg skulle sige til dig, at hun gerne giver et en-dags kursus i hverdagstrim og at holde westien.

 

Hun er ikke medlem herinde, men kiggede lige ind og siger, at din bette vapper ligner en ren trimme-hund, så der ville du ikke skulle bruge hverken coat king eller furminator.

 

Men det kan hun nok selv sige meget mere om end jeg kan:-D

 

Hold da op.. Det er da fantatisk at hun er så hjælpsom :-D :5up:.

 

Jeg er også selv ret sikker på han er ren trimme hund, han har ihverfald en rigtig ru westie pels :-D.

 

Jeg har kigget lidt efter hendes profil på HG men har desværre ikke kunne finde den :hmm:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op.. Det er da fantatisk at hun er så hjælpsom :-D :5up:.

 

Jeg er også selv ret sikker på han er ren trimme hund, han har ihverfald en rigtig ru westie pels :-D.

 

Jeg har kigget lidt efter hendes profil på HG men har desværre ikke kunne finde den :hmm:.

 

Sender dig lige en privatbesked med den:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...