Gæst Chili Con Caia Skrevet Maj 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Maj 30, 2010 Chili, Caia og jeg var i Bernstorffsparken sammen med Freja, Zoe og Anja, Basse her inde fra i et par timer. En virkelig skøn tur hvor Freja har taget de mest fantastiske billeder:mrgreen: Man kan ikke andet end at blive glad når man ser ens hunde have det så godt med deres hunde venner... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ENVY Besvaret Maj 30, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 30, 2010 Hvor ser det hyggeligt ud :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Maj 30, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 30, 2010 Dejlige billeder :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Maj 30, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 30, 2010 Årrrrrhhh :hjerte::hjerte::hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chaddin Besvaret Maj 30, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 30, 2010 Chili, Caia og jeg var i Bernstorffsparken sammen med Freja, Zoe og Anja, Basse her inde fra i et par timer. En virkelig skøn tur hvor Freja har taget de mest fantastiske billeder:mrgreen: Man kan ikke andet end at blive glad når man ser ens hunde have det så godt med deres hunde venner... Øij hvor sødt Hvad race er den store på billede 5? Synes det ligner lidt en Eurasier, men jeg er ikek så god til det med racer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Maj 30, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 30, 2010 Øij hvor sødt Hvad race er den store på billede 5? Synes det ligner lidt en Eurasier, men jeg er ikek så god til det med racer Det var en Eurasier som Chili var noget så forelsket i, og han var faktisk også ret så vild med hende. Den var virkelig sød, og meget meget smuk Håber vi møder den igen der ude... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret Maj 30, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 30, 2010 ooorh, har først lige set tråden her!.. sad og pønsede på selv at lave en så vi kunne flashe billeder!... Kæmpe mega mange tak for en rigtig hyggelig gåtur Basse har været død lige siden.. og det var bare såååå god træning... Her er nogle flere billeder : Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Maj 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2010 ooorh, har først lige set tråden her!.. sad og pønsede på selv at lave en så vi kunne flashe billeder!... Kæmpe mega mange tak for en rigtig hyggelig gåtur Basse har været død lige siden.. og det var bare såååå god træning... Her er nogle flere billeder : Lige præcis Tænkte at dig og Freja kunne smide flere billeder ind, der var jo mange, og det tog altså lidt tid at sætte dem ind... Haha! Det var nemlig Sååååååå god træning, de fik virkelig oplevet noget vores piger. Chili blev jo passet hos min veninde efterfølgende, hvilket gik rigtig godt, så hun var virkelig træt da vi hentede hende, og Alfi kunne jo slet slet ikke forstå hvorfor hun dog ikke gad at lege... Caia var også helt færdig, og sov det meste af dagen. Vi fik også lige trænet at være helt helt alene hjemme, da vi kørte med Chili, og da vi hentede hende igen. Caia tog det rigtig flot, der var ingen problemer, så jeg er meget STOLT over min blå tøs. Så alt i alt var det bare en helt igennem lækker hunde dag igår Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Maj 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2010 der mangler lige en bold her i midten :lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Maj 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2010 Det ser da ud til at have været en skøn dag, og sikke dog en masse dejlige hunde Jeg blev lige lidt nysgerrig, hvad trænede I i det virvar der :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Maj 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2010 Det ser da ud til at have været en skøn dag, og sikke dog en masse dejlige hunde Jeg blev lige lidt nysgerrig, hvad trænede I i det virvar der :blink: Anja og Basse trænede en masse kontakt og indkald især:-) Der kommer altid noget træning ud af at være afsted på sådan en tur Kontakt og indkald får man altid trænet synes jeg, og så stod den på dæk med afstand engang imellem. Der var jo mange forstyrrelser, så det var især god træning. Og så får Caia og Basse altid trænet i forhold til at slappe af når de er sammen - De er meget meget aktive når de er sammen, men med tiden har de efterhånden lært at det er helt ok at tage en slapper i græsset og bare nyde det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret Maj 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2010 Det ser da ud til at have været en skøn dag, og sikke dog en masse dejlige hunde Jeg blev lige lidt nysgerrig, hvad trænede I i det virvar der :blink: Hehe, ja, som Carina er inde på træner jeg til dels kontakt og indkald. Det har jo lææænge været min kæphest at Basse var fuldstændig uden for hørevidde og umulig at have løs. Det blir stadig bedre og bedre og hele to gange lykkedes det mig faktisk at kalde hende til mig mens hun hilste på andre hunde :mrgreen: Og Basse og Caia er MEGET glade for hinanden og har hele tiden fokus på den anden. De vil konstant lege, og vi bruger meget af tiden sammen på at lære dem at slappe af sammen.. For et halvt år siden kunne de overhovedet ikke være sammen uden at rende og lege konstant. Hvis vi var sammen med hundene og skulle spise efter nogle timers leg, kunne de ikke lægge sig men skulle adskilles fysisk for at slappe af. Og selv da ville de konstant søge den anden. Så et billede hvor Caia ligger og tager en slapper og Basse ruller sig i græsset er helt fantastisk og det er bare SÅ skønt at se dem finde ro helt af sig selv! der mangler lige en bold her i midten :lol: Hahah, ja, pis, den er lige røget væk kan du ikke se at de øver sig i at spejle hinanden? Det er et trick!... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Maj 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2010 Hehe, ja, som Carina er inde på træner jeg til dels kontakt og indkald. Det har jo lææænge været min kæphest at Basse var fuldstændig uden for hørevidde og umulig at have løs. Det blir stadig bedre og bedre og hele to gange lykkedes det mig faktisk at kalde hende til mig mens hun hilste på andre hunde :mrgreen: Og Basse og Caia er MEGET glade for hinanden og har hele tiden fokus på den anden. De vil konstant lege, og vi bruger meget af tiden sammen på at lære dem at slappe af sammen.. For et halvt år siden kunne de overhovedet ikke være sammen uden at rende og lege konstant. Hvis vi var sammen med hundene og skulle spise efter nogle timers leg, kunne de ikke lægge sig men skulle adskilles fysisk for at slappe af. Og selv da ville de konstant søge den anden. Så et billede hvor Caia ligger og tager en slapper og Basse ruller sig i græsset er helt fantastisk og det er bare SÅ skønt at se dem finde ro helt af sig selv! . Jeg tænkte nok at det var noget kontakt/indkald der blev trænet, jeg kan bare forestille mig at med så mange hunde, så har det ikke været en let opgave, så hvis det lykkedes, så syntes jeg dæleme at det er flot :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Maj 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2010 Jeg tænkte nok at det var noget kontakt/indkald der blev trænet, jeg kan bare forestille mig at med så mange hunde, så har det ikke været en let opgave, så hvis det lykkedes, så syntes jeg dæleme at det er flot :5up: Basse er blevet utrolig god til at komme. Der er så meget mere samarbejde mellem Basse og Anja nu. Kontakten er virkelig fin, og det er skønt at se hvor'n det har udviklet sig. Jeg er sku så stolt over at se den udvikling. Det er jo vildt skøgt at være med på sidelinjen, og være med til at bakke op omkring Anjas træning, og være opmuntrende... For Anja skal stole lidt mere på sig selv - Skrevet med et smil i øjet. Jeg elsker at komme ud at gå i B-parken, da der simpelthen er så mange skønne hunde, og så får man virkelig også trænet en masse kontakt og indkald. Jeg synes især sådan noget som at forholde sig til andre mennesker og børn er en rigtig god træning. Her er Caia og Chili super gode. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Maj 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2010 Basse er blevet utrolig god til at komme. Der er så meget mere samarbejde mellem Basse og Anja nu. Kontakten er virkelig fin, og det er skønt at se hvor'n det har udviklet sig. Jeg er sku så stolt over at se den udvikling. Det er jo vildt skøgt at være med på sidelinjen, og være med til at bakke op omkring Anjas træning, og være opmuntrende... For Anja skal stole lidt mere på sig selv - Skrevet med et smil i øjet. Ja, det er jo ikke særlig længe siden at Anja oprettede en tråd om problemer med indkaldet, og det er også derfor jeg er så imponeret over at hun så kort tid efter har fået et indkald der virker når de er ude og lege med andre hunde, jeg syntes bare at det er så flot :5up: Jeg elsker at komme ud at gå i B-parken, da der simpelthen er så mange skønne hunde, og så får man virkelig også trænet en masse kontakt og indkald. Jeg synes især sådan noget som at forholde sig til andre mennesker og børn er en rigtig god træning. Her er Caia og Chili super gode. Det er supergod træning, jeg har dog haft lidt svært ved at finde folk der var interesserede i at træne, de fleste vil hellere bare lade hundene lege, så jeg er bare begyndt at tage rundt for mig selv i forskellige miljøer, og så træner vi bare her. Men jeg har heldigvis lige fundet en gruppe af folk som godt gider træne, så nu skal vi rigtig til at lære at begå os Det er flot at de også er i stand til at ignorerer børn, de er ofte svære pga. deres hurtige bevægelser og høje stemmer, men det er så fedt når hundene bare kan det der :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret Maj 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2010 Ja, det er jo ikke særlig længe siden at Anja oprettede en tråd om problemer med indkaldet, og det er også derfor jeg er så imponeret over at hun så kort tid efter har fået et indkald der virker når de er ude og lege med andre hunde, jeg syntes bare at det er så flot :5up: Nemlig. Og træningen har i den grad båret frugt!.. Hun har fået et langt bedre indkald. Det er ikke 100% perfekt endnu, og der var f.eks nogle mynder hun var helt vilde med (men ejerne brød sig ikke om hende) så der måtte jeg fatte frisbee'en og ellers sætte i løøøøøøøøb!.. Men så kom hun også og vi legede lidt Det største problem lige pt er faktisk at jeg slet ikke tør stole på hende Jeg have snor på hende et godt stykke tid, inden vi fandt det perfekte sted hvor jeg turde slippe hende.. men det gik fint. Jeg tager hende stadig i snor omkring børn, for hun hopper altså op af folk, og det tør jeg ikke udsætte små børn for.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Maj 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2010 Ja, det er jo ikke særlig længe siden at Anja oprettede en tråd om problemer med indkaldet, og det er også derfor jeg er så imponeret over at hun så kort tid efter har fået et indkald der virker når de er ude og lege med andre hunde, jeg syntes bare at det er så flot :5up: Det er supergod træning, jeg har dog haft lidt svært ved at finde folk der var interesserede i at træne, de fleste vil hellere bare lade hundene lege, så jeg er bare begyndt at tage rundt for mig selv i forskellige miljøer, og så træner vi bare her. Men jeg har heldigvis lige fundet en gruppe af folk som godt gider træne, så nu skal vi rigtig til at lære at begå os Det er flot at de også er i stand til at ignorerer børn, de er ofte svære pga. deres hurtige bevægelser og høje stemmer, men det er så fedt når hundene bare kan det der :5up: Det er nemlig ekstremt flot, det viser bare at med en god potion tålmodighed og vilje kan man komme langt med sin hund :5up: Synes det er alletiders at I tager rundt omkring, og træner i forskellige omgivelser. Det er kun en kanon god træning. Og hvor er det lækkert at du har fundet nogen der gider at træne. Vores hunde gruppe er rigtig unik synes jeg, alle hunde kommer vikelig godt ud af den med hinanden, og så hygger vi mennesker os ekstremt meget når vi er sammen. Jeg har i hvert fald fundet mig et par ægte venner igennem alt det her. Når Anja og jeg ses med vovserne,hvilket sker en gang om ugen ca. sker der altid en form for træning med Caia og Basse.... De har lært at forholde sig til hinanden på en rolig måde når vi køre, Caia er begyndt at slappe mere af og ikke gø helt vildt når hun ser Basse. Vi går f.eks.altid en runde inden vi sætter os ind i bilen. I starten, kunne de slet ikke finde ud af at gå pænt ved siden af hinanden, men nu går det simpelthen så godt. De får stadig et par lege flip under gå turen, men de slapper af rigtig hurtigt. Når vi er til hunde svømning nu, har de lært at svømme ved siden af hinanden, og de koncentrere sig om at svømme og ikke hinanden. Når Basse så er i for sig selv, kunne Caia finde på at pive osv. men også her har hun lært at slappe rigtig fint af. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Maj 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2010 Det er nemlig ekstremt flot, det viser bare at med en god potion tålmodighed og vilje kan man komme langt med sin hund :5up: Synes det er alletiders at I tager rundt omkring, og træner i forskellige omgivelser. Det er kun en kanon god træning. Og hvor er det lækkert at du har fundet nogen der gider at træne. Vores hunde gruppe er rigtig unik synes jeg, alle hunde kommer vikelig godt ud af den med hinanden, og så hygger vi mennesker os ekstremt meget når vi er sammen. Jeg har i hvert fald fundet mig et par ægte venner igennem alt det her. Når Anja og jeg ses med vovserne,hvilket sker en gang om ugen ca. sker der altid en form for træning med Caia og Basse.... De har lært at forholde sig til hinanden på en rolig måde når vi køre, Caia er begyndt at slappe mere af og ikke gø helt vildt når hun ser Basse. Vi går f.eks.altid en runde inden vi sætter os ind i bilen. I starten, kunne de slet ikke finde ud af at gå pænt ved siden af hinanden, men nu går det simpelthen så godt. De får stadig et par lege flip under gå turen, men de slapper af rigtig hurtigt. Når vi er til hunde svømning nu, har de lært at svømme ved siden af hinanden, og de koncentrere sig om at svømme og ikke hinanden. Når Basse så er i for sig selv, kunne Caia finde på at pive osv. men også her har hun lært at slappe rigtig fint af. Jeg syntes også at noget af det vigtigeste ens hund kan lære netop er at omgås andre hunde afslappet, at møde en anden hund behøves ikke at betyde at der altid skal fuld knald på. Men det kan godt være svært at indlære, især hos unghunde, så jeg kan godt forestille mig at det er fedt at de langt om længe kan slappe af sammen. Det må være fedt at have mødt en gruppe mennesker med samme interesse og så samtidig være så heldig at I også privat har det godt sammen, det kan give utroligt mange hyggelige søndage Jeg håber også lidt at det er noget lignende jeg får ud af den nye træningsgruppe vi er ved at lave Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Maj 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2010 Nemlig. Og træningen har i den grad båret frugt!.. Hun har fået et langt bedre indkald. Det er ikke 100% perfekt endnu, og der var f.eks nogle mynder hun var helt vilde med (men ejerne brød sig ikke om hende) så der måtte jeg fatte frisbee'en og ellers sætte i løøøøøøøøb!.. Men så kom hun også og vi legede lidt Jeg syntes stadig at det er utroligt flot nået på så kort tid, og ingenting kan jo nå at blive 100% perfekt på så kort tid, men I er nået rigtig langt :5up: Det største problem lige pt er faktisk at jeg slet ikke tør stole på hende Jeg have snor på hende et godt stykke tid, inden vi fandt det perfekte sted hvor jeg turde slippe hende.. men det gik fint. Jeg tager hende stadig i snor omkring børn, for hun hopper altså op af folk, og det tør jeg ikke udsætte små børn for.. Mit problem er også at jeg ikke tør stole på Luna, grundet al hendes sygdom og fordi hun ikke må være løs her hvor vi bor, pga. vildtet, så har Luna aldrig lært at gå uden snor. Nu er vi jo så begyndt at gå til noget træning hvor alle de andre har deres hunde løse, og samtidig har dem under (næsten) fuld kontrol, og jeg er så misundelig, men jeg tør ikke prøve det af... sidste gang fik jeg at vide at jeg bare skulle slippe hende, for hvor skulle hun dog løbe hen (vi træner på en IKKE indhegnet mark), og 2 sekunder efter jeg havde sluppet hende, så spurtede hun hen til et par der var ude og gå med deres hund Og da Luna aldrig har gået uden snor, så er hendes indkald også ikke-eksisterende, så tro mig, du har min fulde forståelse :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret Maj 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2010 Jeg syntes også at noget af det vigtigeste ens hun kan lære netop er at omgås andre hunde afslappet, at møde en anden hund behøves ikke at betyde at der altid skal fuld knald på. Men det kan godt være svært at indlære, især hos unghunde, så jeg kan godt forestille mig at det er fedt at de langt om længe kan slappe af sammen. Det må være fedt at have mødt en gruppe mennesker med samme interesse og så samtidig være så heldig at I også privat har det godt sammen, det kan give utroligt mange hyggelige søndage Jeg håber også lidt at det er noget lignende jeg får ud af den nye træningsgruppe vi er ved at lave Det er nemlig smaddervigtigt!.. Og da Basse var lille havde jeg bare fokus på leg med andre hunde. Ikke afslapning. Så det har virkelig været noget vi skulle lære, da hun jo er alenehund og kun møder hunde til leg.. Hun er stadig meget fokuseret på at lege, men det går fremad.. Dejlige lange gåture med flokken er skidegodt, for efter noget tid leger de ikke længere, men tuller bare rundt og nyder hinanden.. Og jaaah, som Carina siger har vi en skidegod flok Vi er flere dejlige tøser som i den grad hygger os sammen, og snakker en del sammen!.. Det er lækkert. For selvfølgelig gad vi ikke mødes lige så meget og f.eks grille og lave mad sammen, hvis ikke vi hyggede os sammen.. Det er virkelig skønt at have nogle gode hundetosser som venner :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret Maj 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2010 Jeg syntes stadig at det er utroligt flot nået på så kort tid, og ingenting kan jo nå at blive 100% perfekt på så kort tid, men I er nået rigtig langt :5up: Mit problem er også at jeg ikke tør stole på Luna, grundet al hendes sygdom og fordi hun ikke må være løs her hvor vi bor, pga. vildtet, så har Luna aldrig lært at gå uden snor. Nu er vi jo så begyndt at gå til noget træning hvor alle de andre har deres hunde løse, og samtidig har dem under (næsten) fuld kontrol, og jeg er så misundelig, men jeg tør ikke prøve det af... sidste gang fik jeg at vide at jeg bare skulle slippe hende, for hvor skulle hun dog løbe hen (vi træner på en IKKE indhegnet mark), og 2 sekunder efter jeg havde sluppet hende, så spurtede hun hen til et par der var ude og gå med deres hund Og da Luna aldrig har gået uden snor, så er hendes indkald også ikke-eksisterende, så tro mig, du har min fulde forståelse :ae: Årh!.. Og man bliver bare SÅ øv af at se hvor gode de andre hunde er.. Og jeg ville altså aldrig turde lade Basse rende løs sådan et ikke-indhegnet sted.. Er der slet ikke nogle steder i nærheden af dig du kan træne? Omme bag blokkene her, er der et stort grønt område som er 100% indhegnet. Det ejes af DSB og er forbudt adgang, men det tjener intet formål. Det er bare græs. Der er lavet et hul i hegnet, godt skjult, som de unge i området så bruger til at gå ind af og sætte ild til stjålne ting osv. Der træner vi, så hun kan vænne sig til fornmemmelsen af at være løs, og selv komme til mig når hun har rendt det af sig.. Dog går jeg kun der i dagtimerne og helst om formiddagen, for det er i "ghettoen" og ovenikøbet ved siden af en form for klub.. Da vi kom ind i Bernstoffsparken i går, slap de andre deres hunde med det sammen.. Meeen, der gik jo et par med deres hunde, så jeg var ikke lige på. Så gik vi videre med Basse i snor.. meeeeen der var jo også liiiiiiiige nogle folk i horisonten.. Efter noget tid fandt vi et område med højt græs, som vi slap hende i, så hun kunne krudte af uden at rende for langt.. Men det er virkelig svært for mig at stole helt på hende, og jeg skal faktisk presses en del!..:damn: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Maj 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2010 Årh!.. Og man bliver bare SÅ øv af at se hvor gode de andre hunde er.. Og jeg ville altså aldrig turde lade Basse rende løs sådan et ikke-indhegnet sted..Er der slet ikke nogle steder i nærheden af dig du kan træne? Omme bag blokkene her, er der et stort grønt område som er 100% indhegnet. Det ejes af DSB og er forbudt adgang, men det tjener intet formål. Det er bare græs. Der er lavet et hul i hegnet, godt skjult, som de unge i området så bruger til at gå ind af og sætte ild til stjålne ting osv. Der træner vi, så hun kan vænne sig til fornmemmelsen af at være løs, og selv komme til mig når hun har rendt det af sig.. Dog går jeg kun der i dagtimerne og helst om formiddagen, for det er i "ghettoen" og ovenikøbet ved siden af en form for klub.. Da vi kom ind i Bernstoffsparken i går, slap de andre deres hunde med det sammen.. Meeen, der gik jo et par med deres hunde, så jeg var ikke lige på. Så gik vi videre med Basse i snor.. meeeeen der var jo også liiiiiiiige nogle folk i horisonten.. Efter noget tid fandt vi et område med højt græs, som vi slap hende i, så hun kunne krudte af uden at rende for langt.. Men det er virkelig svært for mig at stole helt på hende, og jeg skal faktisk presses en del!..:damn: Jeg har lige fået lov at bruge en indhegning der ligge lide ved siden af hvor vi bor, men her er der jo ikke rigtig nogen forstyrrelser... Men jeg har en plan om at have en lang line med på vores gåture, og så vil jeg begynde at træne indkald med denne snor på. Og så har jeg også lige meldt os til et unghunde hold hvor vi heldigvis også skal træne indkald. Men jeg forstår dig jo så godt, og jeg har det på præcis samme måde. Hos mig skyldes det også lidt alle de historier der er i EB og det at jeg ved at folk kan blive frygtelig bange for hende, jeg vil så nødigt generer folk, og tænk nu hvis jeg ikke kan kalde hende til mig. Hun har aldrig været aggressiv, men det ved folk jo ikke, og det gør altså at jeg ikke rigtig tør forsøge Samtidig så har jeg jo altid fået at vide at denne race altid bør være i snor, og det har jeg så rettet mig efter, men det gør altså at jeg aldrig har prøvet det af, og dermed overhovedet heller ikke har nogen selvtillid i disse situationer... Og når der så pludselig står nogen folk der stoler fuldt ud på mig og Luna, og beder mig om at tage snoren af hende, så har vi bare ingen øvelse i dette, og derfor spæner Luna jo også bare rundt som en skoldet skid når hun bliver sluppet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret Maj 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2010 Jeg har lige fået lov at bruge en indhegning der ligge lide ved siden af hvor vi bor, men her er der jo ikke rigtig nogen forstyrrelser... Men jeg har en plan om at have en lang line med på vores gåture, og så vil jeg begynde at træne indkald med denne snor på. Og så har jeg også lige meldt os til et unghunde hold hvor vi heldigvis også skal træne indkald. Men jeg forstår dig jo så godt, og jeg har det på præcis samme måde. Hos mig skyldes det også lidt alle de historier der er i EB og det at jeg ved at folk kan blive frygtelig bange for hende, jeg vil så nødigt generer folk, og tænk nu hvis jeg ikke kan kalde hende til mig. Hun har aldrig været aggressiv, men det ved folk jo ikke, og det gør altså at jeg ikke rigtig tør forsøge Samtidig så har jeg jo altid fået at vide at denne race altid bør være i snor, og det har jeg så rettet mig efter, men det gør altså at jeg aldrig har prøvet det af, og dermed overhovedet heller ikke har nogen selvtillid i disse situationer... Og når der så pludselig står nogen folk der stoler fuldt ud på mig og Luna, og beder mig om at tage snoren af hende, så har vi bare ingen øvelse i dette, og derfor spæner Luna jo også bare rundt som en skoldet skid når hun bliver sluppet Især den fremhævede del har jeg også i hovedet konstant. Vi så ikke andre MH i går.. Og altså, en mh kan bare ikke komme til at begå samme fejl som f.eks en labbedelle, for folk bliver skidebange. Og jeg har også altid selv lagt stor vægt på at MH altid skal være i snor, og det siger jeg også altid til alle. De SKAL være i snor. Og jeg føler mig ærligt talt dobbeltmoralsk. Og samtidig er jeg i den grad præget af dårlig samvittighed. Jeg har haft få dårlige episoder hvor Basse er kommet til at skræmme nogle mennesker. Og jeg har det SÅ dårligt over det. Jeg har dårlig samvittighed og føler mig i den grad som en dårlig ejer, og jeg er dybt og inderligt ked af at have bidraget til de fordomme der er!.. Det ligger altid i baghovedet nemlig.. I går hørte vi en dame sige til manden "så tag ham i snor så vi kan komme videre, jeg gider ikke stå her." De andre tænker "nå nå, hun er mopset hva" men jeg tænker omgående "åååhh nej, de kan ikke lide Bassehunde og er slet ikke tryg ved at hun er her".. Det er også så belastende! For det med tilliden til hunden er bare SÅ vigtig og SÅ svær!.. Da jeg gik til træning nægtede jeg at slippe hende under rondering, men havde hende i lang line. Til sidst fik jeg forbud mod den line, for jeg skulle bare stole på hende.. Men iiiiih, hvor er det svært. Og hundene kan altså mærke det!.. De VED det. Hvis jeg slipper hende en dag, men overhovedet ikke tror på hende, så er hendes indkald altså væsentlig dårligere end når jeg tænker "nu kommer hun".. Men det er så skidesvært. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PetPile Besvaret Maj 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2010 De ser godt nok drabelige ud på billedet oppeover Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Maj 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2010 Især den fremhævede del har jeg også i hovedet konstant. Vi så ikke andre MH i går.. Og altså, en amstaff kan bare ikke komme til at begå samme fejl som f.eks en labbedelle, for folk bliver skidebange. Og jeg har også altid selv lagt stor vægt på at MH altid skal være i snor, og det siger jeg også altid til alle. De SKAL være i snor. Og jeg føler mig ærligt talt dobbeltmoralsk. Og samtidig er jeg i den grad præget af dårlig samvittighed. Jeg har haft få dårlige episoder hvor Basse er kommet til at skræmme nogle mennesker. Og jeg har det SÅ dårligt over det. Jeg har dårlig samvittighed og føler mig i den grad som en dårlig ejer, og jeg er dybt og inderligt ked af at have bidraget til de fordomme der er!.. Det ligger altid i baghovedet nemlig.. I går hørte vi en dame sige til manden "så tag ham i snor så vi kan komme videre, jeg gider ikke stå her." De andre tænker "nå nå, hun er mopset hva" men jeg tænker omgående "åååhh nej, de kan ikke lide Bassehunde og er slet ikke tryg ved at hun er her"... Det er præcist det samme jeg tænker, og jeg vil så nødigt have at folk får den oplevelse med Luna, og jeg lader mig nok gå mere på af dens slags bemærkninger end jeg burde, og netop derfor er jeg ekstremt påpasselig, hun må bare ikke komme til at forskrække nogen eller genere dem. Det er også så belastende! For det med tilliden til hunden er bare SÅ vigtig og SÅ svær!.. Da jeg gik til træning nægtede jeg at slippe hende under rondering, men havde hende i lang line. Til sidst fik jeg forbud mod den line, for jeg skulle bare stole på hende.. Men iiiiih, hvor er det svært. Og hundene kan altså mærke det!.. De VED det.Hvis jeg slipper hende en dag, men overhovedet ikke tror på hende, så er hendes indkald altså væsentlig dårligere end når jeg tænker "nu kommer hun".. Men det er så skidesvært. Ja, og vi ved at de ved det, og så kører den onde cirkel Jeg har altid haft Luna i line og har egentlig ikke haft problemer med det, men nu bliver jeg pludselig stillet overfor at de til træning forventer at jeg slipper hende, og som sagt, så er træningspladsen ikke indhegnet, og jeg er skrækslagen... Ikke for at hun gør de andre hunde noget, men for at hun stikker af, eller løber hen til en hund der måske ikke kan lide andre hunde, eller at hun hopper op af nogen forbipasserende osv.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts