Hop til indhold

At flytte aftensmåltidet?


skipper-odense
 Share

Recommended Posts

Ja jeg har simpelthen brug for et par gode råd hvis vores hverdag skal kunne hænge sammen...

Jeg var helt forberedt på at skulle op om natten med Skipper, men jeg må indrømme at det ikke fungerer som det er nu.

 

Han kommer ud at gå en kort tur v 23 tiden lige inden vi skal sove. Så vågner han ellers kl 2, kl 4 og kl 5-6 og skal ud og så sover han ikke igen. Så vi har max sovet 2½ time i træk de sidste 3 uger og går rundt og ligner et par hængte katte :megaked:

Det er ikke bare opmærksomhed for han skal sådan set af med afføring alle gangene... Og hvis vi prøver at ignorere ham så ligger det bare på gulvet til os.

Vi vil helst ikke bruge bur til det her for når han nu skal af med noget skal han ikke være låst inde så han måske skider i sin seng

 

Lige nu spiser han sit sidste måltid kl 18 fordi vi så håbede at han kunne nå at komme af med det igen inden vi skulle i seng, men det virker jo tydeligvis ikke. Tror i det kunne være en ide at rykke måltidet til lige før vi skal i seng? Hvis bare han kunne sove til kl 5 ville vi jo være lykkelige! Eller vi kunne nøjes med en enkelt tur oppe og så sove lidt længere :rolleyes:

 

Det skal lige siges at han i dagtimerne er næsten helt renlig og sagtens kan holde sig i en del timer mht afføring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Han får proplan som han fik med fra opdrætteren. Så vidt jeg har kunne læse mig frem til så er det et udmærket foder og han tager også på som han skal så det er ikke fordi det bare løber igennem ham.

Men vi synes også selv det er utroligt meget, især fordi det ikke er små portioner det kommer ud i! :vedikke:

Men når nu vi er stået op så kan han sagtens gå indtil 14-15 tiden før han skal af med noget igen så det er nok bare rytmen den er gal med... :confused:

Ellers skal vi til dyrlæge d 10 til hans revaccination så hvis en ændring af madrytmen ikke hjælper må vi lige snakke med ham om det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænker det samme som Jeanette. Hvilket foder?

 

Og hvordan med om dagen? Hvornår får han morgenmad og hvor tit skal han af med det gennem dagen?

pro plan til hvalpe indeholder: lam 21%, ris17%, majsgluten, tørret fjerkræprotein, majs, animalsk fedt ( beskyttet med tokoferoler), kyllingehydrolysat, roesnitter, tørret æg, kalciumfosfat, fiskeolie, gær, kaliumklorid, natriumklorid, kaliumkarbonat, kolostrum mineraler, L-lysin, DL-methionin,

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
pro plan til hvalpe indeholder: lam 21%, ris17%, majsgluten, tørret fjerkræprotein, majs, animalsk fedt ( beskyttet med tokoferoler), kyllingehydrolysat, roesnitter, tørret æg, kalciumfosfat, fiskeolie, gær, kaliumklorid, natriumklorid, kaliumkarbonat, kolostrum mineraler, L-lysin, DL-methionin,

 

Hehe jeg finder:

Kylling (24%), Majsgluten, Ris (15%), Tørret fjerkræprotein, Majs, Animalsk fedt, Roesnitter, Kyllingehydrolysat, Fiskeolie, Tørret æg, Gær, Kalciumfosfat, Kaliumklorid, Natriumklorid, Mineraler, L-Lysin, DL-Methionin, Kobber (kobbersulfat). Antioxidanter: Naturlige tocoferolrige ekstrakter. Vitamin A, Vitamin B, Vitamin D3, Vitamin E, Vitamin C.

Forstår ikke at majsgluten står nummer 2 her uden procentanvisning. Men det må være en del.

 

Skipper, måske fungerer han ikke så godt på majs?

 

Jeg føler virkelig med jer! Man skal have sin nattesøvn..

Link til indlæg
Del på andre sites

Han sover i en kurv ved siden af vores seng

Han spiser 3 gange dagligt. Morgenmad ca kl 7, frokost ca. kl 12 og så aftensmaden ved 18 tiden.

Når først natten er overstået så kan han som sagt sagtens gå til 14-15 tiden og så har han vel afføring 2-3 gange inden vi går i seng. Så jeg vil tro det bliver til ca. 6 gange dagligt. Jeg ved ikke om det lyder af meget?:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan godt være vi skal afprøve et andet foder... Der står bare i købskontrakten at vi skal give ham proplan det første år. Men det må opdrætter selvfølgelig kunne forstå hvis han ikke trives på det.

 

Kan i anbefale et hvalpefoder uden majs?

Tja, vi bruger selv olivers..dk

dere hvalpe foder indeholder

Kyllingemel, havre, frisk kylling, kyllingefedt, kartoffel, ærter, komplet mineral og vitamin tilskud, OLIVER’S TRIPLE FIBERPLAN™ (lucerne, ærtefiber & risklid), kyllingelever,frisk laks, hørfrø, OLIVER’S OMEGA 3 BOOST, friske hele æg, FLEX C, OLIVER’S AURA BOOST™ (blåbær, tranebær, hindbær, æble, gulerod, tomat, kelp, persille, ginseng, grøn the, bipollen, ginko biloba, morgenfrue ekstrakt), OLIVER’S DIGESTION BOOST™ (mannanoligosaccharider, gærkultur, inulin, yucca shidigera).

 

 

 

Hehe jeg finder:

Kylling (24%), Majsgluten, Ris (15%), Tørret fjerkræprotein, Majs, Animalsk fedt, Roesnitter, Kyllingehydrolysat, Fiskeolie, Tørret æg, Gær, Kalciumfosfat, Kaliumklorid, Natriumklorid, Mineraler, L-Lysin, DL-Methionin, Kobber (kobbersulfat). Antioxidanter: Naturlige tocoferolrige ekstrakter. Vitamin A, Vitamin B, Vitamin D3, Vitamin E, Vitamin C.

Forstår ikke at majsgluten står nummer 2 her uden procentanvisning. Men det må være en del.

 

Skipper, måske fungerer han ikke så godt på majs?

 

Jeg føler virkelig med jer! Man skal have sin nattesøvn..

er du sikker på det er puppy du finder :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg føler virkelig med jer! Man skal have sin nattesøvn..

 

 

Jo tak! De første 2 uger har jeg gået og tænkt om det bare var os der ikke havde forstået hvor meget en hvalp skulle ud om natten, men jeg sad i går aftes og læste et par tråde herinde hvor jeg kunne forstå at i andre har sovet noget mere end os :???:

 

Han er jo heldigvis ellers en glad og tilfreds lille hvalp, men jeg må indrømme at overskuddet ikke er så stort efterhånden :oops: Når vi træner alene hjemme med ham må jeg snige mig op i soveværelset og sove lidt for at kunne fungere resten af dagen. Men det er jo ikke holdbart så snart jeg skal til at arbejde :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigga
Det kan godt være vi skal afprøve et andet foder... Der står bare i købskontrakten at vi skal give ham proplan det første år. Men det må opdrætter selvfølgelig kunne forstå hvis han ikke trives på det.

 

Kan i anbefale et hvalpefoder uden majs?

Tja, ved ikke hvor glad opdrætter bliver så. Jeg går ud fra, at I skal købe foderet gennem opdrætter, så vedkommende tjener på det?

 

Det er svært at anbefale noget foder, da alle har en holdning til hvilken de synes er bedst.

 

Jeg vil altid anbefale Acana, da jeg ikke mener, at korn og mel skal være hovedingredienserne i foder til hunde, men det er jo en smagssag. Acana differentierer ikke mellem hvalpe og voksne hunde.

 

Men jeg vil næsten foreslå dig at kigge de forskellige produkter igennem her:

Hundefutter & Trockenfutter für Hunde - zooplus

 

Her kan du købe mange forskellige typer hundefoder til billige penge. Så kig på indholdsfortegnelsen (du kan jo lige smide det over i Google translator) for de enkelte produkter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes godt nok også at det lyder af temmeligt meget han skal af med..

 

Joya er 8½ uge, og har afføring 3-4 gange om dagen (rimeligt små "portioner"), i går fik hun først aftensmad kl. 20.30, hvilket er en halv-hel time senere end normalt, men alligevel kom der først noget retur her kl. 9 i morges :-)

 

Hun får tørfoder om morgenen og råt middag og aften.

 

Så hvis jeg var dig, ville jeg nok også prøve at kigge lidt på fodret.

 

Ps. En opdrætter kan efter min mening ikke diktere hvilket fordermærke man skal bruge, h*n kan anbefale og vejlede, og gerne forlange at man bruger kvalitetsfoder, fremfor netto's det billigere, men lige frem at sætte krav om hvilket mærke man skal bruge, syntes jeg er at gå for vidt ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Vi har skam også haft en periode hvor vi flyttede aftensmaden til senere (ikke tidligere!) fordi Motor skulle nummer 2 kl. 6-7 om morgenen, det lyder lidt pinligt når man læser hvor meget i er ude, men det var simpelthen for tidligt til os :genert:

 

Vi fodrer med barf, men synes jeg også at acana er et godt foder, lige nu giver vi også wolfsbloot som er købt i Tyskland (væsentligt billigere :5up:)

 

De 2 uger Motor fik eukanuba skånekost, MY GOD der kom meget ud :shock: Så jeg tror helt, helt sikkert på at der er noget om korn i foderet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jeanet

vi har samme problem og vores hund er nu 9 mdr.

 

vi stoppede med at give om aftenen, men det hjælpe ikke altid. vi bruger Unique foeder.

 

vi går også ud med hende mellem kl. 22-23. men lige meget hjælper det.

 

nu har hun været i hundepension her i weekenden og kom hjem i går kl. 17, så var den helt gal her til morgen :roll:

 

min man er ellers ude med hende allerede kl. 5.15 på hverdage.

 

overvejer at hun skal i hundegården om natten her sommeren over, der er hun mens vi er på arbejde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Leffe

Min forrige hvalp (som jeg desværre ikke har mere), sov heller ikke, og han fik barf. Han vågnede ofte kl 2, 4 og igen kl 6....for så ikke at sove mere den morgen. Det var mega hårdt, jeg føler med jer, men har desværre ikke nogen gode råd. Min nye hvalp sover bare igennem til kl 6 og efter at have tisset sover han til vi står op.....og de har fået samme mad:vedikke:.

Link til indlæg
Del på andre sites

hov liiige en lille ting til ..

 

Hvordan reagere i når han får lavet noget og i opdager det?

 

Roser i i stor stil når han laver udenfor? og tisser ude?

 

Vi venter til han er færdig og så bærer vi ham ud i haven. Vi siger ikke noget i de tilfælde. Han får meget ros når han laver noget i haven. Og han er rigtig dygtig i løbet af dagen han går selv hen til havedøren og markerer at han skal ud i 98% af tilfældene :mrgreen: Der er kun hvis vi fx har besøg og han stresser lidt over det at det går galt. Men så er det kun tis. Det er kun om natten at det går galt med afføring

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi venter til han er færdig og så bærer vi ham ud i haven. Vi siger ikke noget i de tilfælde. Han får meget ros når han laver noget i haven. Og han er rigtig dygtig i løbet af dagen han går selv hen til havedøren og markerer at han skal ud i 98% af tilfældene :mrgreen: Der er kun hvis vi fx har besøg og han stresser lidt over det at det går galt. Men så er det kun tis. Det er kun om natten at det går galt med afføring

jeg er usikker på om det er korrekt, men hvis jeg så han skulle ligge an til noget ville jeg hurtig nuppe ham og bære ham ud .. :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...