Hop til indhold

Tisser indenfor - Orker snart ikke mere

Gæst Gizmo&Arnold
 Share

Recommended Posts

Gæst Gizmo&Arnold

Jeg har seriøst brug for jeres gode råd, da jeg er helt blank efterhånden.

Så I får hele historien, håber i orker at læse til vejs ende. :oops:

Jeg har 2 chihuahuaer, Mickey på 2 år og Arnold på ½ år ca. Har haft dem begge i et halvt år ca.

Da vi fik Arnold som hvalp øvede vi renlighedstræning efter alle kunstens regler, da vi ved at chihuahuaer kan være svære at gøre renlige. Det gik også rigtigt fint, og efter 1 mdr. var han helt renlig, også om natten.

Mickey var renlig da vi fik ham. Selvfølgelig skulle han lige markere sig de første dage, men ellers har der aldrig været problemer derhjemme.

Dog er der problemer så snart vi er ude og besøge nogle, der har hund i forvejen, da Mickey så strintede op af alt og alle. Men okay, det kan jeg måske forstå når man har en hanhund, så derfor har vi set i øjnene at han bare ikke kan komme med de steder (selvom det er rigtig træls, når man har en lille hund, der ellers er nem at have med, og har valgt racen med fokus på dette) :???:. Arnold har ikke dette problem (endnu), men han er jo heller ikke så gammel.

De sidste 2 mdr, er det så begyndt at gå galt, især med Mickey. Han tisser indenfor når og hvor det passer ham, men altid når jeg ikke ser det. (er svært at se med så lille en hund). Især hver morgen (kl. 6 ca.) kommer han op i soveværelset og tisser op af gardineren, for så at sove videre sammen med Arnold og jeg. Men i løbet af dagen tisser han/de også 4-5 gange rundt omkring i huset. Jeg siger de, fordi at Arnold så småt er ved at tage ved lære af Mickey, og jeg orker bare ikke 2 hunde der strinter overalt :cry:

De har ca. 3 steder de foretrækker at tisse. På gardinet i soveværelse, op af sofaen, op af deres kurve/senge.

De bliver luftet som det sidste om aftenen og det første om morgenen. Derudover har vi lukket have hvor de er ude mange gange dagligt, og så har vi 1 gåtur i løbet af dagen.

Håber dette kan give jer en idé om hvad jeg kan gøre. Er villig til alt, så håber i kan hjælpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal have brudt mønsteret. Hvis du ved det er hver morgen kl 6, så må det være noget med at stå op halv 6 og få ham ud...

Hvad rengør du i? Almindelige rengøringsmidler med ammoniak kan gøre tis-lugten stærkere for hunden. Tingene skal vaskes i ren rodalon for at lugten forsvinder helt...

Kan du evt. i en periode fjerne kurvene / flytte dem, og se om det er stedet eller kurvene de mener skal markeres?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gizmo&Arnold
Du skal have brudt mønsteret. Hvis du ved det er hver morgen kl 6, så må det være noget med at stå op halv 6 og få ham ud...

Vil få manden til at lufte ham, når han tager afsted kl. 5.

Hvad rengør du i? Almindelige rengøringsmidler med ammoniak kan gøre tis-lugten stærkere for hunden. Tingene skal vaskes i ren rodalon for at lugten forsvinder helt...

Bruger Rodanlon. Gardineren står også i blød i det, men har afhøvlet trægulv, så det er svært at være sikker på at der er helt rent. Har også sådan en UV lommelygte, der får tis til at lyse op,som jeg bruger.

Kan du evt. i en periode fjerne kurvene / flytte dem, og se om det er stedet eller kurvene de mener skal markeres?

Vil prøve at fjerne den der er mest udsat, den kan de godt undvære et par dage.

Link til indlæg
Del på andre sites