Gæst mullergris Skrevet Maj 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Maj 31, 2010 Jeg har fået et kæmpe problem med lille Trunte hun er slet ikke en sød lille pige mere Når hun er alene hjemme , er hun begyndt og ødelægge. Det første hun har gjort er og ødelægge mine gardinder, og nu hvor de ikke er oppe mere, så er hun gået igang med døren hvor hun allerede har fået lavet et huld i og karmen har også lige fået en tur. Jeg aner ikke mit levende råd om hvad jeg skal gøre, hun har aldrig gjort det før. Der skulle vel ikke være noget af jer der har et god råd, så jeg kan få stoppet hende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Maj 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2010 Det er lettere at komme med et bud, hvis vi hører lidt mere om hende og hendes hverdag. Hvor gammel er hun? Hvilken race er hun? Hvordan ser hendes hverdag ud (gåture, træning, anden aktivering, alenetid)? Hvordan har I trænet alene hjemme med hende? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mullergris Besvaret Maj 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2010 Hun er lige blevet 1 år race: puddel Hverdag: hun får 3 kæmpe gårture hver eneste dag, og jeg træner med hende hver dag ude på græsplænen, og aktivering ja hun elsker og lege og vi leger rigtig meget med hende. Alene tid har hun ikke så meget af da jeg går i skole og ikke har så mange timer og min kærste går hjemme pt og hvis hun er alene så er det højst 3-4 timer. Alene hjemmetræning: Den gik godt lige fra starten, med at vi gik uden for i et lille halv minut og så øgede det, så det har gået fint, men som sagt så er det pt lige begyndt med at hun ødelægger ting. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Maj 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2010 Hvor meget plads har hun? Alderen spiller sikkert meget ind. Luna fik også problemer i den alder. Så fik hun indskrænket sit område, så hun kun havde gangen og badeværelset at være på. Det sammen med fyldte kong's hjalp. Så hun var aktiveret med at tømme en fyldt frossen kong i starten efter jeg var gået og derefter sov hun bare. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mullergris Besvaret Maj 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2010 Hun får lov til og være i stuen, nu har vi en aflang lejlighed med masser af plads til hende, men hun elsker og sidde i vindueskarmen i soveværelset, måske jeg skulle lade hende være derinde så hun kan sidde i vinduet og kigge ud Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Maj 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2010 Hun får lov til og være i stuen, nu har vi en aflang lejlighed med masser af plads til hende, men hun elsker og sidde i vindueskarmen i soveværelset, måske jeg skulle lade hende være derinde så hun kan sidde i vinduet og kigge ud Jeg ville ihvertfald prøve at indskrænke hendes råde-rum Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mullergris Besvaret Maj 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2010 okey så tror jeg at jeg vil prøve at hun er i soveværlset så hun kan sidde i vindueskarmen og hygge sig, for stuen er temmelig stor og soveværlset er ikke så stort, det mindste rum er badeværelset Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Maj 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2010 Hvordan er rutinen, inden I går fra hende? AKtivitet/ro? Som Jeanette skriver, er sker det nogle gange, at hunde, når de bliver teenagere, pludselig begynder at reagere med alene hjemme-problemer, selvom de tidligere ikke virker til at have haft problemer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ENVY Besvaret Maj 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2010 Hvordan er rutinen, inden I går fra hende? AKtivitet/ro? Som Jeanette skriver, er sker det nogle gange, at hunde, når de bliver teenagere, pludselig begynder at reagere med alene hjemme-problemer, selvom de tidligere ikke virker til at have haft problemer. Jeg er enig. Kahlúa havde også problemer som unghund. Hun var dog lukket inde i et rum, og en af ændringerne bestod at give hende hele lejligheden at være i;-) Men ja det er vigtigt at have en fast rutine omkring det, mener jeg. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mullergris Besvaret Maj 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2010 er bare lidt kedaf at hun er begyndt på det, har nemlig aldrig haft en hund der har gjort det før. Men inden at vi går, så er der altid stille og roligt, og vi leger ikke med hende lige inden at vi går, det synes jeg er synd, hvis man gør det og så lige midt i legen så går man bare. men jeg må jo bare håbe at det slutter igen, jeg er jo desværre ikke hjemme til og tage hende i det. Men jeg tror jeg vil prøve og lukke hende ind i soveværelset hvor hun kan sidde og kigge ud. for min tanke har og strejfet mig om jeg skulle købe et hundebur som hun kommer ind i når vi ikke er hjemme men det synes jeg også er synd. ihh bare hun dog ikke gjorde det her pjat, den lille lømmel, jeg elsker hende jo over alt på jorden, hun er min lille pige Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mullergris Besvaret Maj 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2010 Jeg er enig. Kahlúa havde også problemer som unghund. Hun var dog lukket inde i et rum, og en af ændringerne bestod at give hende hele lejligheden at være i;-) Men ja det er vigtigt at have en fast rutine omkring det, mener jeg. Det er vist ikke andet for end at jeg må prøve og lade hende være i soveværelset hun elsker og være der Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ENVY Besvaret Maj 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2010 Har hun noget når du går? Noget aktivering eller legekasse eller sådan noget? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mullergris Besvaret Maj 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2010 Har hun noget når du går? Noget aktivering eller legekasse eller sådan noget? hun har alt sig legetøj og så har hun altid et ben og guffe i Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Maj 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2010 Jeg fjernede alt Luna's legetøj. Du må prøve dig frem. Men mit bud er at det er alderen, men prøv med et mindre opholdssted og mindre ting. Evt en fyldt kong eller fyldt marvben, som er frossen. Det skal nok blive godt igen:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mullergris Besvaret Maj 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2010 Jeg fjernede alt Luna's legetøj. Du må prøve dig frem. Men mit bud er at det er alderen, men prøv med et mindre opholdssted og mindre ting. Evt en fyldt kong eller fyldt marvben, som er frossen. Det skal nok blive godt igen:-) Ja der er ikke andet for end at jeg må prøve mig frem, men i skal have tusin tak for jeres svar det er jeg glad for Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ENVY Besvaret Maj 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2010 hun har alt sig legetøj og så har hun altid et ben og guffe i Okay - selvom min hund nu er 4 år har vi ret faste rutiner omkring hendes alenehjemme tid. Jeg kan fortælle hvad jeg gør og måske du kan bruge det Vi går selvfølgelig en god tur hvor vi både leger lidt, træner, får besørget og så slutter vi af med et søg. Når vi kommer hjem er der max 30 min. til jeg smutter. I de 30 minutter har vi ingen kontakt som sådan. Jeg forbereder en legekasse som hun kun får når hun er alene. Det er en plastik kasse med noget forskelligt legetøj i og så får hun viskestykker med guffer i og tomme toiletruller med guffer i. Toilet rullerne må hun selvfølgelig splitte til atomer hvis hun vil :klap: Så får hun også afløb for sin trang til at ødelægge noget hvis den skulle melde sig;-) Nederst i kassen er et lille glas med leverpostej. Til sidst smider jeg lige nogle guffer løst ned i kassen 5-10 inden jeg går sætter jeg hendes alene hjemme musik på. Vores valg er faldet på pan fløjte meditations musik Inden jeg går sætter jeg kassen på gulvet og siger farvel. Nogle gange går hun fluks igang med kassen andre gange bliver hun liggende.. Men når jeg kommer hjem har hun altid splittet kassen ad og hygget sig. -og hun ved det skal foregå mens hun er alene for kassen bliver fjernet når jeg kommer hjem igen;-) og så er det jo ikke så tosset at være alene:banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mullergris Besvaret Maj 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2010 Okay - selvom min hund nu er 4 år har vi ret faste rutiner omkring hendes alenehjemme tid. Jeg kan fortælle hvad jeg gør og måske du kan bruge det Vi går selvfølgelig en god tur hvor vi både leger lidt, træner, får besørget og så slutter vi af med et søg. Når vi kommer hjem er der max 30 min. til jeg smutter. I de 30 minutter har vi ingen kontakt som sådan. Jeg forbereder en legekasse som hun kun får når hun er alene. Det er en plastik kasse med noget forskelligt legetøj i og så får hun viskestykker med guffer i og tomme toiletruller med guffer i. Toilet rullerne må hun selvfølgelig splitte til atomer hvis hun vil :klap: Så får hun også afløb for sin trang til at ødelægge noget hvis den skulle melde sig;-) Nederst i kassen er et lille glas med leverpostej. Til sidst smider jeg lige nogle guffer løst ned i kassen 5-10 inden jeg går sætter jeg hendes alene hjemme musik på. Vores valg er faldet på pan fløjte meditations musik Inden jeg går sætter jeg kassen på gulvet og siger farvel. Nogle gange går hun fluks igang med kassen andre gange bliver hun liggende.. Men når jeg kommer hjem har hun altid splittet kassen ad og hygget sig. -og hun ved det skal foregå mens hun er alene for kassen bliver fjernet når jeg kommer hjem igen;-) og så er det jo ikke så tosset at være alene:banan: Det hele lyder bare rigtig godt, det er ikke andet for end at jeg må igang med og prøve, og wc ruller dem har man jo altid , og jeg må indrømme hvis det hjælper til at hun ikke går til angreb på døren så må hun få alle de ruller hun har lyst til. og også til dig tusin tak for dine svar Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts