Gæst Joan Juhl Skrevet Juni 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2010 Hej :blink: Er der nogen der kan fortælle mig om man plus alle blodprøver/vaccinationer også skal skal søge om inførselstilladelse for at tà sin hund med til Sverige på ferie..?? for så er vores ferieplaner lige skud i sænk, da der er behandlingstid på op til 2 mnd. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
chr68866 Besvaret Juni 2, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 2, 2010 Hej :blink:Er der nogen der kan fortælle mig om man plus alle blodprøver/vaccinationer også skal skal søge om inførselstilladelse for at tà sin hund med til Sverige på ferie..?? for så er vores ferieplaner lige skud i sænk, da der er behandlingstid på op til 2 mnd. er din hund rabiesvaccineret? hvis nej... bliv hjemme hvis ja... læs videre er vaccinationen under 1 år gammel men over 120 dage? hvis nej... bliv hjemme hvis ja... læs videre Du kan nu få taget blodprøve hos dyrlægen og få testet for antistoffer. Hvis din hund har antistoffer kan du få resultatet skrevet i passet, få stoppet en ormekur i hunden og hopla er du på vej over Øresund.... -hvis den ikke har antistoffer... ryk tilbage til start og få vaccineret på ny. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Juni 2, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 2, 2010 Du kan læse reglerne på fødevarestyrelsens hjemmeside. Sverige laver af og til om på reglerne, så følg med på hjemmesiden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Joan Juhl Besvaret Juni 3, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2010 Ja tak Alle vaccinationer er i orden og pas m.m. Jeg har lige ringet til min dyrlæge og hun sagde at alt var ok og vi kun skulle hà ormekur indenfor 10 dage før vi rejste.... men men men på fødevarestyrelsens hjemmeside står der altså at man skal anmelde til de svenske toldmyndigheder umiddelbart efter indførsel..... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret Juni 3, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2010 Ja tak Alle vaccinationer er i orden og pas m.m. Jeg har lige ringet til min dyrlæge og hun sagde at alt var ok og vi kun skulle hà ormekur indenfor 10 dage før vi rejste.... men men men på fødevarestyrelsens hjemmeside står der altså at man skal anmelde til de svenske toldmyndigheder umiddelbart efter indførsel..... Vi kørte bare ind og viste dem hundens pas da vi var kørt over broen, de kiggede nærmest ikke på det og sendte os så videre. Så det bør ikke være et problem hvis papirerne er i orden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Joan Juhl Besvaret Juni 3, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2010 Takker for det svar :blink: Det har vi også bestemt os for..... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juni 3, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2010 men men menpå fødevarestyrelsens hjemmeside står der altså at man skal anmelde til de svenske toldmyndigheder umiddelbart efter indførsel..... Sidst jeg tjekkede var det med anmeldelsen når man skal til Bornholm, der er noget særregel, hvor hunden ikke behøver blodprøve men skal blive i bilen og max må være 4 timer i Sverige (så vidt jeg husker) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst freya3010 Besvaret Juni 3, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2010 Jeg tror også at den der blanket kun gælder hvis man skal være i Sverige lidt lang tid af gangen... over 10 dage mener jeg:hmm:... Men så er det bare den der 4 ugers insykt (udtales sådan, men tvivler stærkt på at det staves sådan:lol:) i skal have fat på.:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts